Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xbox Game Pass - pelien vuokrausta kuukausimaksulla

Well shit, Psychonauts 2:han tuli Game Passiin! Jatkuvasti tunkee taas jotain peliä, jonka vuoksi menee aiemmat tauolle tai vähemmälle pelaukselle.

Ensin tuli Art of Rally, joka oli/on ihan kiva mutta jonka sysäsi heti sivummalle Hades. Nyt sitten tuli tämä, jonka vuoksi varmaan voi jokunen Hades-sessio jäädä vähemmälle. Apex Legends (joka ei siis liity mitenkään Game Passiin) on pitänyt jättää tauolle jo pidemmäksi aikaa kun aiemmin sitä väänsi joka ilta.

Eniten tässä tuntuu "kärsivän" ne ostetut pelit, jotka eivät ole ihan "must play"-tasoa. Nytkin Miles Morales on avaamattomana hyllyssä kun se ei voi mihinkään kadota ja GP-pelit taas joskus voivat, niin niitä tietoisesti nostaa etusijalle. Plus että toki Hades ja Psychonauts 2 menisi muutenkin edelle kun Spider-Man on jo koettu ja tuskin Miles Morales niin paljon erilainen on kuin Spider-Man. Samoin Game Pass "terrorisoi" PS Plussan ja Games with Goldin kautta tulleita pelejä kun nekään eivät katoa niin kauan kuin jäsenyys vain on voimassa, joten saavat aina helpommin jäädä odottamaan.

Jos GP-tilaus joskus tulee jätettyä jatkamatta niin syynä lienee enemmän se että ehtisi pelata muutakin kuin se etteikö palvelussa olisi rahalle ja ajalle vastinetta :D Alkaa taas ottamaan jo pientä stressiä kun ei saa alta aiempia kunnolla yhtään. Tai no, tulihan tuossa pelailtua (PS Plussan) Final Fantasy Remake kesän kuukausina läpi sellaisella noin tunti per päivä tahdilla.
 
Tänään oli tullut Surgeon Simulator 2 ja olipas kyllä kauheeta paskaa :D

Kontrollit oli jo, niin perseestä kun vain voi olla, että meinasi ohjain lentää seinään jo parin minuutin jälkeen... Peli poistoon.

Olisi voinut olla ihan ok sekoilua, jos kontrollit eivät olisi noin surkeat, että pelaaminen on kaukana hauskasta.
 
Tänään oli tullut Surgeon Simulator 2 ja olipas kyllä kauheeta paskaa :D

Kontrollit oli jo, niin perseestä kun vain voi olla, että meinasi ohjain lentää seinään jo parin minuutin jälkeen... Peli poistoon.

Olisi voinut olla ihan ok sekoilua, jos kontrollit eivät olisi noin surkeat, että pelaaminen on kaukana hauskasta.
Ootkos aikoinaan ykköstä pelannut? Siinähän oli jo aivan kaameat kontrollit aikoinaan. Jos vastaavat on nytkin, niin onhan se omaankin makuuni aika pelikelvotonta menoa.
 
Ootkos aikoinaan ykköstä pelannut? Siinähän oli jo aivan kaameat kontrollit aikoinaan. Jos vastaavat on nytkin, niin onhan se omaankin makuuni aika pelikelvotonta menoa.
Juu, joskus koittanut sitä ja toivoin, että olisivat parantaneet niitä, mutta samaa sontaa taas kerran.
 
Ei äkkiseltään vaikuta uusimmissa lisissä olevan mitään minua kiinnostavaa, joten ehkä tässä ehtii ennen Aragamia 2:sta pelailla Psychonauts 2:n jälkeen jopa jotain muutakin kuin Game Passin sisältöä :D
 
Aiemmin oli puhetta ja kehua siitä The Tourystista (josta tupsahtaa ihan-muuten-vaan-raapustettu-arvio etusivulle lähiaikoina), mutta mä haluaisin kehua sen lisäksi Katana Zeroa.

Lyhyenpuoleinen toimintapläjäys, joka on kuin ne mainiot Hotline Miamit, mutta sivusuunnasta kuvattuna. Pääosassa miekkamies, joka pystyy kimmottamaan luoteja, pätkimään vihulaisia palasiksi ja... istumaan tohtorin vastaanotolla. Ei ole maailman uniikein juoni, mutta silti kiinnostava kokonaisuus vaihtoehtoisine dialogeineen. Tälle peukkua. Arviokin on meidän sivulle joskus julkaistu, josta voi lisäkehuja lukea. Arvion kaksi ensimmäistä kuvaa vaan ovat ihan kökköjä, joten niistä ei paljoa osviittaa tuotoksesta saa.



Koitin haulla etsiä pelistä jotain keskustelua ja tämä oli ainut jonka löysin.
Sääli jos tosiaan monelta jää peli kokematta. Erinomainen tunnelma ja pelattavuus. Loistava peli.
 
Ja lisää uutuuspelejä Game Passiin. Tänään julkaistaan (klo 19 Suomen aikaa) The Artful Escape.



Arvostelujen keskiarvo näyttää asettuvan vajaaseen 80 pisteeseen: https://www.metacritic.com/game/pc/the-artful-escape

Tämä peli oli omalla tutkalla jo kesällä, joten menee ehdottomasti testiin. Näyttää hauskalta, hieman erilaiselta peliltä, hyvän musiikin säestämänä.

Olen tätä nyt pelannut, kiitos Game Pass, ja on noussut yhdeksi suosikeistani. Vähän olin epäileväinen, että iskeekö, mutta latasin ja jäin koukkuun. Uskomattoman, painotan vielä, USKOMATTOMAN, kaunis ulkoasu. Siis huh huh! Siihen yhdistettynä tuo mahtava musiikki, niin olen pelaillut iho kananlihalla, silmät pyöreinä, monttu auki. Tässä taas yksi peli mikä ostetaan omaksi vaikka Game Passissa olisikin. Siis kaikkien kannattaa kokea tämä.
 
Viimeksi muokattu:
Vähän lisäyksiä tämän kuun tarjontaan:



Omaan silmääni kuukauden kiinnostavinta antia noista Day One julkaisuista on Astria Ascending ja jo julkaistuista peleistä Subnautica: Below Zero menee myöhemmin pelattaviin.

Sable, Aragami 2 ja Lemnis Gate ovat myös seurannassa, joten ihan hyvä kuukausi taas menossa Game Passin kanssa jälleen kerran.
 
Minua kiehtoo Sablen visuaalinen tyyli, mutta muuten peli on täysi arvoitus.

Sama juttu, toivottavasti peli kantaa tuon upean visuaalisen tyylin lisäksi.

Lemnis Gatessa taas kiehtoo erikoinen idea:

Lemnis Gate is the revolutionary turn-based strategy FPS taking place in a time loop.

Ei ainakaan sitä samaa ja tuttua pitäisi olla, mutta saa nähdä onko tekijät saaneet aikaiseksi jotain innovatiivista vai kompastuvatko omaan näppäryyteensä.
 
Ei saatara! Below Zero ollut hankintalistalla jo pidempään mutta nyt täytyy taas priorisoida että mitä pelaa eli tuohan se menee pelaukseen. Samoin Aragami 2 menee lataukseen. Eka oli ihan ok, joten toivottavasti tämä on vielä parempi. Superluminal taas myös ollut sellainen että pitäisi kokea ja nytpä sitä saa :) Sable on mielenkiintoisen näköinen tyyliltään mutta itse pelaamisesta hankala sanoa innostaako.

Taas siinä mielessä ikävä lisäys että jää taas muut pelit (Immortalsin lisärit ainakin) tauolle.
 
Vähän olin epäileväinen, että iskeekö, mutta latasin ja jäin koukkuun.

The Artful Escape tuli myös pelattua ja olihan tuo tosiaan varsin näppärä musiikkipeli ja kokemus, joka kannattaa ottaa vähintään kokeiluun. Visuaalisesti melkoista tykittelyä parhaimmillaan ja ainakin itse viihdyin tuon noin neljä tuntia oikein hyvin tämän parissa.

Mitään en tästäkään pelistä tiennyt ennakkoon, mutta ulkonäkö sai kiinnostumaan. Ja näitä indie välipaloja on kyllä mukavaa pelailla, varsinkin kun näistä tuntuu ajoittain kuoriutuvan melkoisia helmiä ja luovuus on ihan eri luokkaa kuin vaikka ison budjetin AAA jatko-osissa, joten toivottavasti Game Passiin tuodaan jatkossakin myös näitä "puhdistamaan palettia".

Skatebird lähti lataukseen myös. Ei ole näköjään kummoisia arvosteluita saanut, mutta pakkohan nyt tuolla idealla olevalle pelille on antaa mahdollisuus. On tainnut tekijät Micro Machinesinsä pelata.
 
Ylös Bottom