Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

XBOX:in hinta tippuu 26.4.2002 325 euroon!

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Slimrave
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan gloomy
Mitäs tossa kaavakkeessa tehää ku ne kysyy Signaturea, mites tämä hoidetaan?

Eli printataako nää paperit ulos ja lähetetään toho postiosotteesee kirjeitse vai pistetäänkö tämä menemään emaililla.

En sen tarkemmin tiedä, mutta itse printtasin kaiken ja lähetin postitse.
 
Surkeus.. pitäisiköhän jättää kone kokonaan hakematta postista? Ottavatkohan ne enään vastaan niitä vanhempia formeja, jonka pystyy lähettämään mailillakin?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan sampor
Surkeus.. pitäisiköhän jättää kone kokonaan hakematta postista? Ottavatkohan ne enään vastaan niitä vanhempia formeja, jonka pystyy lähettämään mailillakin?
Sen alennuksen SAA, vaikka on ostanut halvemmalla. Siis jos kuitista näkee, että on tehnyt kaupat 25.4 mennessä. Asia on varmistettu maahantuojalta.
 
Itse puhuin tänään kolmen eri henkilön kanssa Microsoftilta. Kaikki väittivät ettei tuota lisäpakettia saa jos on ostanut halvemmalla hinnalla. Jätin sitten ostamatta.

Saa nähdä pitääkö tuo paikkansa, ja kenen sanaan voi luottaa. Itse hieman epäilen, että joutuvat Microsoftilla vielä pyörtämään puheensa ja lähettämään kaikille ennen 26.4. konsolin ostaneille tuon paketin niin kuin tulivat luvanneeksi.

Mutta eiköhän se selvinne muutaman päivän sisään...

_z
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan zaq
Itse hieman epäilen, että joutuvat Microsoftilla vielä pyörtämään puheensa ja lähettämään kaikille ennen 26.4. konsolin ostaneille tuon paketin niin kuin tulivat luvanneeksi.

Jep, jos itse olisit Microsoft niin suututtaisitko ne 10-25 ihmistä jotka sattuivat ostamaan sen sillä halvemmalla hinnalla (luultavasti kaikki jonkun sortin himopelaajia kun tiesivät hyödyntää tilannetta) ja kuulisit foorumeilla vielä pitkään ärtyneiden pelaajien kommentteja (vaikka eri asiasta, ikävä mielikuva näille tyypeille silti jäisi), vai pitäisitkö sanasi ja saisit pelaajat onnellisiksi Xboxin puolesta puhujiksi foorumeille? Siinäpä vasta vaikea kysymys Microsoftin kokoiselle firmalle?
 
gimble:

Ota nyt tästä selvää:

"
Date: Thu, 25 Apr 2002
From: ----@microsoft.com
Nykyiset ohjeet ovat pitävät.
Voit hyvin lähettää myös kopion kuitista. Näin poistamme huijauksen mahdollisuuden, eli 325:llä ostaneet eivät saa pelejä ja ohjainta. "

"Itse puhuin tänään kolmen eri henkilön kanssa Microsoftilta. Kaikki väittivät ettei tuota lisäpakettia saa jos on ostanut halvemmalla hinnalla. Jätin sitten ostamatta. "

toisaalta:

"HEIKKINEN PASI MICROSOFT OY KEILARANTA 7 02150 ESPOO 050 309 6162 Kyseinen henkilö on ilmeisesti joku Microsoftin XBOX-tuotepäällikkö tai vastaava ja hän sanoi että XBOX paketin saa jos ostaa halvalla... viimeistään tänään. "

"Sen alennuksen SAA, vaikka on ostanut halvemmalla. Siis jos kuitista näkee, että on tehnyt kaupat 25.4 mennessä. Asia on varmistettu maahantuojalta."

Kuka tässä lopulta päättää, että toimitetaanko paketti mukisematta? Minusta tuntuu siltä, että MS:n työntekijät. Onko minulla oikeus puolellani, jos MS:ltä tulee replynä vain fingeriä? Kuinka maahantuoja vaikuttaa asioihin? Lehdistötiedotteessahan puhuttiin "täydestä" hinnasta, mutta voiko MS vedota siihen, kun niiden sivuilla ei kumminkaan ole mainintaa hinnasta, eli heidän sivuiltaan kuluttaja saa sellaisen kuvan, että hän saa ostaessaan XBOXin 25.4. mennessä lisäpaketin. Tuskin edes MS:llä on uputtamista tuota vastaan - heidän virhe.
 
Kajaanin anttilassa kysyin että "saako tuolla sen hyvityspaketin" ja ne vastasi että "sun pitää kysyä microsoftilta, en tiedä". Kun siis selvisi että ainakaan Anttilan puolesta ei ole esteitä, sanoin että "no otetaan yksi X-boxi sitten" :)
Eli yksi pelikin tuli kaupan päälle.
Nyt katsomaan mitä mikkisofti tekee..:)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan bisnesman
Kajaanin anttilassa kysyin että "saako tuolla sen hyvityspaketin" ja ne vastasi että "sun pitää kysyä microsoftilta, en tiedä". Kun siis selvisi että ainakaan Anttilan puolesta ei ole esteitä, sanoin että "no otetaan yksi X-boxi sitten" :)
Eli yksi pelikin tuli kaupan päälle.
Nyt katsomaan mitä mikkisofti tekee..:)
Eikös siinä Anttilan tarjouksessa lukenut selkeästi että ei hyvityksiä? Mutta kaikki mitä vaan saatte, niin kotiinpäin...
26.04 on päivämäärä. Suhteellisen yksinkertaista. Muualta hankittuna.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan jonjes

Eikös siinä Anttilan tarjouksessa lukenut selkeästi että ei hyvityksiä? Mutta kaikki mitä vaan saatte, niin kotiinpäin...
26.04 on päivämäärä. Suhteellisen yksinkertaista. Muualta hankittuna.
Ei lukenu anttilassa missään, eikä myyjäkään maininnu. Eli kyllä mun mielestä niillä pitää se paketti antaa. 14d on palautus oikeutta tietty ja sovittiin että tuon takas jos siltä näyttää...
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Lootus


Jep, jos itse olisit Microsoft niin suututtaisitko ne 10-25 ihmistä jotka sattuivat ostamaan sen sillä halvemmalla hinnalla (luultavasti kaikki jonkun sortin himopelaajia kun tiesivät hyödyntää tilannetta) ja kuulisit foorumeilla vielä pitkään ärtyneiden pelaajien kommentteja (vaikka eri asiasta, ikävä mielikuva näille tyypeille silti jäisi), vai pitäisitkö sanasi ja saisit pelaajat onnellisiksi Xboxin puolesta puhujiksi foorumeille? Siinäpä vasta vaikea kysymys Microsoftin kokoiselle firmalle?

Aivan. En usko että halvemman laatikon ostaneita olisi ilmaantunut kuitenkaan hirveitä määriä, tosin kun en ole nähnyt myyntilukuja niin en voi kuin arvailla. Itse veikkaisin luvun pysyvän kuitenkin sadoissa. Kun miettii mitä televisio- ja lehtimainokset maksaa, niin tuo olisi ollut loppujen lopuksi aika halpa mainoskampanja.

Nyt Microsoft on tilanteessa, jossa ensin lupaamalla ja sitten lupauksen perumalla se saa tyytymättömiä asiakkaita (tai ainakin potentiaalisia asiakkaita) huolimatta siitä mitä se tekee asian suhteen.

Ymmärrän kyllä, että lisäpaketti oli tarkoitettu korvaukseksi konsolin kalliimmalla ostaneille. Microsoft olisi kuitenkin saanut määritellä tarkemmin millä hinnalla tuon saa, tai pitää huoli ettei jälleenmyyjät ala myydä halvemmalla ennen kuin 26.4.

Ilmeisesti paikallisen Microsoftin markkinointiosasto on kädettänyt, ja tieto ei ole kulkenut riittävästi heidän ja jälleenmyyjien välillä. Asiansa osaava yritys olisi kuitenkin hyväksynyt mokansa ja maksanut muutaman euron enemmän uusista asiakkaista, niistä kun ymmärtääkseni oli kuitenkin pulaa...

_z
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan bisnesman

Ei lukenu anttilassa missään, eikä myyjäkään maininnu. Eli kyllä mun mielestä niillä pitää se paketti antaa. 14d on palautus oikeutta tietty ja sovittiin että tuon takas jos siltä näyttää...
No kyllä varmasti tänään (aamupäivällä) vielä oli kyseinen maininta asiasta verkkosivulla. Mutta hyvä on jos ajat muuttuvat. Sehän on vaan positiivista. :)
Hobbyhall antaa vastaavan takuun ennen 24.4 hankituille koneille. :)

edit: muutenkin 299 eekkeriä toosasta on kohtuullisen kohdallaan oleva hinta.. :)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan jonjes

No kyllä varmasti tänään (aamupäivällä) vielä oli kyseinen maininta asiasta verkkosivulla. Mutta hyvä on jos ajat muuttuvat. Sehän on vaan positiivista. :)
Hobbyhall antaa vastaavan takuun ennen 24.4 hankituille koneille. :)

edit: muutenkin 299 eekkeriä toosasta on kohtuullisen kohdallaan oleva hinta.. :)
Ei muuten ollu anttilassa josta ostin. Kyllähän tuo kumma on jos kauppias ei mainitse eikä missään lue. Eikai mikään nettisivu mene kaupan infon ohi...
No näkee nytte. Onhan tuo ihan ok paketti ilmankin..
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan bisnesman

Ei muuten ollu anttilassa josta ostin. Kyllähän tuo kumma on jos kauppias ei mainitse eikä missään lue. Eikai mikään nettisivu mene kaupan infon ohi...
No näkee nytte. Onhan tuo ihan ok paketti ilmankin..
Niin. Mistäs noista ottaa selvää näinä myrskyisinä aikoina..:D
On se todellakin semmosta...
Mutta se 299 hobbyhallissa on ainakin kohdallaan..:)
 
MS päivitti sivuaan:

"Ainoat vaatimukset ovat, että Xbox on ostettu ennen 26.4.2002 jostakin Euroopan 16 lanseerausmaasta ja että kuitti tai muu ostotodistus on tallessa... Siinä kaikki!"

Asia taitaa olla saletti :cool: .. eipäs olekaan: tänään tuli replyä siltä Markku Leskiseltä:

"Terve,

Xboxin hinta laskee tänään 26.4.02. Uusi suositushinta (sh) on 325.

Tuotepaketin saa ne kuluttajat, jotka ovat ostaneet Xboxin vanhaan hintaan. Vanha sh oli 519, mutta ketjut myivät tuotetta myös esim 499.

Kaksi peliä ja ohjaimen saa siis ne kuluttjat, jotka ostivat "vanhaan hintaan", eli noin 500 :lla

Hyviä pelihetkiä Xboxin kanssa!
Markku Leskinen
Home and Retail Division

"

Onkos MS:llä oikeutta tehdä tuollaista, kun hinnasta ei ollut mitään mainintaa?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Hyvähän se on nyt 26.4 päivittää niitä sivujaan. Olisivat voineet laittaa tuon tekstin sinne jo aikaisemmin.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan sampor
Kaksi peliä ja ohjaimen saa siis ne kuluttjat, jotka ostivat "vanhaan hintaan", eli noin 500 :lla

Mitähän kuluttaja-asiamies sanoisi tuosta ettei pakettia nyt saakaan kaikki...

Alla copy/paste Xbox.com:sta:

"You will only be eligible for this reward if you meet the following criteria:

- You must have bought your Xbox within one of the European launch countries* before the 26th April 2002
- You must send us a copy of your proof of purchase in the post to the address included in this form. This should be a copy of your store receipt, a credit card statement or bank statement that proves you bought your Xbox and which includes the date of purchase.
- You must complete all of the fields on the form below and return to Microsoft by midnight on 1 July 2002.

Failure to meet any of the above criteria will result in your exclusion from this reward offer."

Oikeuksia on kyllä myyjälläkin kuten minulle selvisi eräässä sohvanostojupakassa kun hinnat pompsahtelee sopimuksista riippumatta. Onneksi oli oikeus perua kauppa ja siitäkös myyjä säikähti... ei sitten katteet vissiin mennetkään :)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan sampor
Onkos MS:llä oikeutta tehdä tuollaista, kun hinnasta ei ollut mitään mainintaa?
Ei todellakaan! Voisi jopa sanoa, että se on laitonta. Mikkisofta voi tässävaiheessa:

a) Antaa mukisematta ne paketit kaikille, jos sinä sivussa menee muutamalle kymmenelle uudella hintaa ostaneelle jokusen tuhannen euron pelit ja ohjaimet, niin so what? Onnee ja hyvä mieli vaan heille! Asia ei kuitenkaan heilauta mikkisoftan suurusen yrityksen pisneksiä mihinkään suuntaan...

Tai sitten ne voi myös...

b) Kerätä oikein roppakaupalla negatiivista huomiota ja alkaa kitiseen asiasta käyttäjille, jotka ovat ostaneet uudella hinnalla. Loppupeleissä ne joutuu kuitenkin taipumaan, koska webbisivu ja se dokkari ei jätä mitään jossittelun varaa. Siinä on aivan selkeästi kerrottu kriteerit ja jos kuitissa lukee aikaisempi päivämäärä kuin 26.4 niin niiden on annettava se paketti! Ja jollei anna, niin sen jälkeen antaa kun kuluttaja-asiamies puuttuu asiaan.

Itse en millään jaksa uskoa, että mikisofta lähtisi tahrimaan mainettansa ja alkaisi pelleilemään sen enempää tämän asian kanssa.

Ei muuta kun onnea vaan kaikile, ketkä sai konsolin ja pelit superhalvalla! Ja onnea myös mikkisoftalle! Tämän jupakan takia tuli paljon lisää onnellisia konsolin omistajia, jotka tulevaisuudessa ovat ostamassa isokatteisia pelejä. Niistähän ne rahat pitkässä juoksussa kerätään, ei konsoleista.
 
Kyllä minä ainakin laitan sen lapun menemään kuitin kanssa.
Ei MS voi syödä sanojaan.
Itse ostin koneen siinä luulossa, että ekstapaketin saa, kaupassakaan eivät sanoneet toisin.

Toinen vaihtoehto on sitten se, että palautan koneen takaisin kauppaan ja alan boikotoimaan MS:n tuotteita kehoittaen muitakin tekemään samoin :)

Mielenkiintoinen keväthän tässä tulee :)
 
Boxin lisäpaketti...

-0800 1 19424-
Soitin juuri tuonne ja kaveri sanoi, että kunhan laitteen on ostanut ennen 26.4.02, niin hyvityspaketin saa. Eli hinnalla ei ole väliä, tosin mies ei tuntunut tietävän niin tarkkaan siitä. Kehotti lähettämään lomakkeen. Epäilen, että jälleenmyyjät alensivat hintojaan pari päivää liian aikaisin, vastoin Microsoftin toiveita. Saa nähdä miten käy, mutta jos hyvityspakettia ei kuulu, niin Boxi lähtee takaisin... ja se vähäkin luottamus Microsoftiin menee sen mukana.
 
Re: Boxin lisäpaketti...

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Sleepyhead
-0800 1 19424-
Soitin juuri tuonne ja kaveri sanoi, että kunhan laitteen on ostanut ennen 26.4.02, niin hyvityspaketin saa. Eli hinnalla ei ole väliä, tosin mies ei tuntunut tietävän niin tarkkaan siitä. Kehotti lähettämään lomakkeen. Epäilen, että jälleenmyyjät alensivat hintojaan pari päivää liian aikaisin, vastoin Microsoftin toiveita. Saa nähdä miten käy, mutta jos hyvityspakettia ei kuulu, niin Boxi lähtee takaisin... ja se vähäkin luottamus Microsoftiin menee sen mukana.

puhutaanko siellä suomea ollenkaan? kun olen itse soittanut sinne, niin siellä puhutaan vain englantia, enkä osaa kovin hyvin kyseistä kieltä. entä mitä se maksaa?
 
Ylös Bottom