Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xbox Live toimintaan maaliskuussa

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan holybastard
Pystyyköhän liven avulla imuttaan demoja?

Sekä varmaan voit päivittää puolivalmiina myytyjä pelejä, valmiiksitehtyihin. Eli Halo2:n voidaan julkaista jo tammikuussa, sitten vain päivitetään sitä mukaan kun se valmistuu. :)

Tuo oli vain pc puolelta todettu uhkakuva, joka toivottavasti ei toteudu Xbox:lla.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan qscq

Lukeeko siinä Mech assaultissa yhteys vaatimus, ja eikö Livessä siinä voinut olla kuin 8 pelaajaa?
Mitä jos sitä yhteys vaatimusta ei lue missään sitten kun ostaa liven toimii joissain peleissä vaan 8:lla pelaajalla?

KUUNNELKAA! YHTEYSFUCKINGVAATIMUS ON LAAJAKAISTA, ELI AINAKIN 256Kbit/s TÄSSÄ ON LAKI JA PROFEETAT. PISTE.

Mechassautissa on ainakin 12 pelaajan moninpeli tuolla 256:lla. Netissä XB:n kotisivuilla on muuten statsit amerikoissa käynnissä olleista viikon peleistä. En muista osoitetta, mutta Liveä käsittelevälle osiolle kun pääsee, niin sieltä varmaan löytää linkkiä ym.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Ampharos
KUUNNELKAA! YHTEYSFUCKINGVAATIMUS ON LAAJAKAISTA, ELI AINAKIN 256Kbit/s TÄSSÄ ON LAKI JA PROFEETAT. PISTE.

Sinäkö tämän lain olet määritellyt, vai mistä olet tuon lukenut? Saattaa hyvinkin olla totta, mutta haluaisin tietysti jonkun luotettavan lähteen.. Kysyin samaa teamxbox.com:ista, ja siellä joku arveli että 64kbit/s suuntaan saattaisi jo riittää joillekin peleille.

Mutta turha tästä on kiistellä. Kyllä sen sitten näkee mikä toimii ja mikä ei...
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Ampharos
KUUNNELKAA! YHTEYSFUCKINGVAATIMUS ON LAAJAKAISTA, ELI AINAKIN 256Kbit/s TÄSSÄ ON LAKI JA PROFEETAT. PISTE.

Mechassautissa on ainakin 12 pelaajan moninpeli tuolla 256:lla.

Joo sitä tiedetään, että pitää olla laajakaista, mutta mihin 256k riittää?
Microsoft on suunnitellut, että huonommilla laajakaistoilla ei pääse esim. 16 pelaajan peleihin (joissain peleissä).
 
Suora lainaus microsoftin live sivuilta."Dial-up (for example, 56K), ISDN, and satellite Internet services are not supported."
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Laaki
Suora lainaus microsoftin live sivuilta."Dial-up (for example, 56K), ISDN, and satellite Internet services are not supported."

Siinäs kuulitte. Jeesus-lapsi on syntynyt.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Ampharos
Siinäs kuulitte. Jeesus-lapsi on syntynyt.

Älykkö. Not Supported tarkoittaa sitä että jos jollain ISDN-kaverilla on ongelmia, niin microsoft ei auta häntä ollenkaan mahdollisien ongelmien kanssa. Tosiasia on että kaksikanavainen ISDN riittää hyvin koodattuun nettipeliin vallan mainiosti, kunhan ei yritä palvelinta pitää. Vaikka pelit kehittyy niin niiden vaatima tiedonkulku on käytännössä samanlaista kuin pari vuotta sitten PC-peleissä, jos pelitiimi jaksaa yhtään välittää optimoida verkkokoodia. Toisaalta kun microsoft on tuon linjauksen tehnyt, niin miksipä jaksaisi, kunhan peli joten kuten toimii 256kbps ADSLlällä. Tunnetusti mikään ei koskaan toimi laitteistovaatimuksen alarajalla, joten kaikkien kannalta olisi parempi että Microsoft vaatisi pelitaloilta jonkinlaista yritystä saada peli toimimaan mahdollisimman vähällä liikenteellä. Tai siis toivottavasti ne itsekkin tajuavat tämän.
 
Sanon nyt, että kaikki joilla on 128 tai alhaisempi, niin ÄLKÄÄ tulko hidastuttamaan muiden "nopeiden" yhteyksien pelaajia. Ei todellakaan ole kivaa. Esim. C-S:ssä joku motu-mies tulee warppimaan ympäri kenttää, niin kaikilla alkaa jumittaa. Eli pysykää kotonanne, ja poissa hiweiltä!
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Ampharos
Sanon nyt, että kaikki joilla on 128 tai alhaisempi, niin ÄLKÄÄ tulko hidastuttamaan muiden "nopeiden" yhteyksien pelaajia. Ei todellakaan ole kivaa.
Olen ymmärtänyt Xbox Liven peliseuran etsinnän toimivan siten, että laskee pelaajan viiveen ja yhteysnopeuden. Hitaiden yhteyksien käyttäjiä ei siis ymmärtääkseni edes päästetä hidastamaan muiden pelailua.

t. tero
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan kahva
Älykkö. Not Supported tarkoittaa sitä että jos jollain ISDN-kaverilla on ongelmia, niin microsoft ei auta häntä ollenkaan mahdollisien ongelmien kanssa.

Hehheh

Loistavaa päättelyä. Not supported tarkoittaa ei tueta=Ei toimi

Esim. joku pc-peli: Linux not supported, tarkoittaa ettei peli toimi linuxissa.

Joten dreamon että live toimii mopo yhteydelläsi.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan MonkeyBoogie
Hehheh

Loistavaa päättelyä. Not supported tarkoittaa ei tueta=Ei toimi

Esim. joku pc-peli: Linux not supported, tarkoittaa ettei peli toimi linuxissa.


Not supported tarkoittaa juuri ja tasan ei tuettu. Ei toimi on eri asia. Olen samaa mieltä Kahvan kanssa että kaksikanavainen ISDN riittää yleensä hyvin tavalliseen nettipeliin. MS ei mitenkään voi tarkistaa millä tekniikalla pelaaja on yhteydessä Liveen. Voivat ainoastaan tarkistaa käytettävissä olevan kaistan ja vasteajan. Esim Elisan halvin ADSL on vissiin 256/128k (ainakin hinnaston mukaan), joten nopeus on ylöspäin sama kuin ISDN:llä. Tai ISDN:llä on oikeastaan 10% enemmän kaistaa koska siinä ei ole ADSL:n ATM-soluvero. Joten jos 128k ei riitä jää Live Elisaadslillakin pelaamatta...

Itselläni on käytössä 2Mb/512k ADSL, joten en minä itse isdn:llä tule pelaamaan. Kiinnostaa vaan tuo kun MS on ilmoittanut vaatimukseksi "high speed Internet", mutta missään ei ole mainittu mitä kaistamäärää tällä tarkoitetaan. Missä on määritelty että tällä tarkoitetaan juuri 256kbit/s?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Johann
Olen samaa mieltä Kahvan kanssa että kaksikanavainen ISDN riittää yleensä hyvin tavalliseen nettipeliin.


Pc peleissä kyllä, mutta eikös tähän live hässäkkään kuulu mukaan pelaajien yhtäaikainen voice tuki? 8+ pelaajaa voice chatissa + pelin koodi isdn piuhaa pitkin? Tuskin.

Vaikea sanoa mitään varmaa, mutta hihasta vedettynä veikkaisin että ehkä 512/512 adsl riittäisi hyvin.

Aika näyttää miten käy.

Cheers
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan MonkeyBoogie
Loistavaa päättelyä. Not supported tarkoittaa ei tueta=Ei toimi

Esim. joku pc-peli: Linux not supported, tarkoittaa ettei peli toimi linuxissa.

Joten dreamon että live toimii mopo yhteydelläsi.

Kuka kertoi sinulle että minulla on joku mopo? yhteys minulla kyllä on mutta live tuskin siinä toimii vaikka se olisi kuinka nopea(siis se yhteys, nyt saa päätellä). Ai ei toimi, Linuxissahan toimii jotkut Windows-pelit Winellä, jos käytössä on nimen omaan x86-PC ja ei silloinkaan Linuxia tueta, tämä siis ei ole tuettu siksi että ei voida varmasti tietää ennalta toimiiko joku peli Winessä. Toisaalta Winekin kehittyy kokoajan. Mutta juuri epävarmuuden vuoksi sitä ei tueta. Sanotaan nyt sitten vaikka näin.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan kahva
Kuka kertoi sinulle että minulla on joku mopo? yhteys minulla kyllä on mutta live tuskin siinä toimii vaikka se olisi kuinka nopea(siis se yhteys, nyt saa päätellä). Ai ei toimi, Linuxissahan toimii jotkut Windows-pelit Winellä, jos käytössä on nimen omaan x86-PC ja ei silloinkaan Linuxia tueta, tämä siis ei ole tuettu siksi että ei voida varmasti tietää ennalta toimiiko joku peli Winessä. Toisaalta Winekin kehittyy kokoajan. Mutta juuri epävarmuuden vuoksi sitä ei tueta. Sanotaan nyt sitten vaikka näin.


Joo antaa nyt ton linux jutun olla ja sitten asiaan.

Eli olisihan se mukavaa jos live toimisi vaikka 56k yhteydellä, tämä varmasti vaikuttaisi sen myyntiin ja näin myös runsaampaan live-pelien tarjontaan/peliseuran löytymiseen. Mutta mutta vahvasti epäilen....

Edit:muutama typo
 
Koska Xboxin palvelimelle loggaudutaan aina konsolin kautta automaattisesti, niin epäilisin, että Live vain tarkistaa, ovatko kaverilistan dudet online.

Not supported tarkoittaa monta eri asiaa, mutta itse käsittäisin, että ISDN (=128kbit/s ja alemmat) eivät ole tuettuja XB Livessä. Ja sanomalla "ei tuettu" tarkoitan juuri sitä, että niillä se ei toimi lainkaan! Kone sanoo:

"Sorry, mate, but your connection is too fucking slow for kind of pro's like we so we won't let you play with us, because your swetty little modem doesn't have "the egg" to roll the battle. We have denied the acces from n00bs like you, so you couldn't fuck every other players game up. Ged it? No. Well fuck off then, and don't come back!"
 
Auts, mitä idiootteja täälläkin boardilla kirjoittelee.

Eihän toisten peliä pysty pilaamaan hitaalla yhteydellään jos peli tehdään toimivaksi sillä. Voi tziisus. Ja yhteysnopeuttahan ei noin vaan testata.

Ehkä tämmöiset Ampharokset sitten pelin jälkeen kyselevät toisilta että mikä yhteys käytössä, ja syyttävät sitä huonoudestaan. Huoh!
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan kahva
Ehkä tämmöiset Ampharokset sitten pelin jälkeen kyselevät toisilta että mikä yhteys käytössä, ja syyttävät sitä huonoudestaan. Huoh!

Krhm... on kokemuksia vaikkapa C-S:stä, että hitaat motuyhteydet hidastuttavat muittenkin pelejä, niin minä epäilin hiukkasen katos sitä, että sama homma on tässä. Ellei sitten ole niin IHANAA (aah) järjestelmää, joka tunnistaa yhteyden nopeuden ja ilmoitta jotain että et nyt poika pääse tänne, hanki adsl tai jotain.

baithövei olen erittäin solidaarinen muita ihmisiä kohtaan. Mutta hikisillä viiskutosilla kehuskelevat ovat sitä ihmiskunnan pohjasakkaa (vitsi, ja hyvä olikin.)
 
Palataas takasin topicciin ja kysyn, kuka on selaillut tai tutkinut Liven valikoita? Sen Liven saa (Mutta ei pääse pelaamaan) SC:stä laittamalla Dowload levels (Xboxin ja PC:n oltava yhdistettyinä RJ45:lla) ja sitten läimii A:ta kunnes tulee Liven aloitus video, jonka jälkeen avautuu Live valikko. Kivahan niitä oli katsella ja selata... Vielä kun pääsis pelamaan sillä ;)

Liven saa koneelleen myös: UC:stä, Mech Assaultista ja kaikista peleistä, joissa on Live-tuki.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Ampharos
Krhm... on kokemuksia vaikkapa C-S:stä, että hitaat motuyhteydet hidastuttavat muittenkin pelejä, niin minä epäilin hiukkasen katos sitä, että sama homma on tässä. Ellei sitten ole niin IHANAA (aah) järjestelmää, joka tunnistaa yhteyden nopeuden ja ilmoitta jotain että et nyt poika pääse tänne, hanki adsl tai jotain.

baithövei olen erittäin solidaarinen muita ihmisiä kohtaan. Mutta hikisillä viiskutosilla kehuskelevat ovat sitä ihmiskunnan pohjasakkaa (vitsi, ja hyvä olikin.)

Toisten pelaajien hitaat yhteydet todella hidastavat peliä. Huomasin tämän, kun matsattiin haloa, hostasin + kolme muuta pelaajaa,yksi jostakin saksasta tai jotain. Ohjelma näytti ping-ajaksi n. 200 ms tälle hitaimmalle pelaajalle. Peli tökki koko ajan jostain syystä, no annettiin sille sitten monoa, niin alkoi peli toimiaan ok. Saakelin saksmanni!:D
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Unreal-Hawk
Palataas takasin topicciin ja kysyn, kuka on selaillut tai tutkinut Liven valikoita? Sen Liven saa (Mutta ei pääse pelaamaan) SC:stä laittamalla Dowload levels (Xboxin ja PC:n oltava yhdistettyinä RJ45:lla) ja sitten läimii A:ta kunnes tulee Liven aloitus video, jonka jälkeen avautuu Live valikko. Kivahan niitä oli katsella ja selata... Vielä kun pääsis pelamaan sillä ;)

Liven saa koneelleen myös: UC:stä, Mech Assaultista ja kaikista peleistä, joissa on Live-tuki.
siis mikä toi sc on .

peli ?
 
Ylös Bottom