Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xbox Live (toimivuus ja asennus) LUE (jos haluat, ei ole pakko)!

Killi

New Member
Pistän tänne ohjeen, jonka avulla voi kokeilla toimiiko Live omalla internetoperaattorilla. Monet tietävätkin tämän varmaan, mutta kuitenkin.

Vaatii Liveä tukevan pelin (kokeiltu Ghost Reconilla -> toimi)

-kytke laajakaistassa kiinni oleva ethernetkaapeli Xboxiin kiinni
-laita Ghost Recon peli päälle
-valitse "multiplayer" ja "play live" -> Live latautuu koneellesi

Tässä kohtaa tiedät, että Live toimii koneellasi...

-Avaa disk tray ja huomaat uuden Live-valikon asetuksissa
-valitse "Xbox Live"
-valitse "Network setup"
-asetusten toimiessa automaattisesti ei tarvitse säätää mitään, mutta voit myös laittaa IP-osoitteen sekä DNS-palvelimet manuaalisesti
-valitse "Connect" ja odota niin yhteys Liveen muodustuu (kaiken ollessa OK)
-kun yhteys on muodostunut (Xbox Live connected) ja valitsin on siirtynyt "Done" kohdalle -> paina Y-näppäintä niin Live kertoo nopeutesi (ei aina luotettava)

UL = upload speed
DL = download speed
L = latenssi (alle sadan on hyvä, mutta itselläni Live toimii hyvin vaikka usein 100-200ms)
P = en tarkalleen tiedä, mutta jos numerot ovat samat (esim. 8/8) niin hyvä

Live toimii itselläni hyvin ja kaverini kokeili kyseistä keinoa ja se toimi hyvin. Internetyhteys hänellä on Welho 525.

Jos joku kokeilee niin kertokaa tähän threadiin kokemuksia toimivuudesta sekä Live-peleistä, joiden kanssa kokeilitte (esim. MA, Unreal)

Jos/kun tilaatte Liven niin ennenkö lähetys ehtii perille, pitäisi sähköpostiin kolahtaa Microsoftilta maili, joka sisältää subscription coden. Tämän koodin ja ennalta asennetun Liven avulla voitte aloittaa pelaamisen heti vaikkei itse paketti olekaan saapunut vielä. Ääntä etten luonnollisesti voi käyttää ilman pakettia.

En ole tietokoneammattilainen, joten ei saarnoja vääristä nimikkeistä tai tiedoista.. :)


EDIT: korjattu otsikko Nemin pyynnöstä...
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Ooz
L = latenssi (alle sadan on hyvä, mutta itselläni Live toimii hyvin vaikka usein 100-200ms)
P = en tarkalleen tiedä, mutta jos numerot ovat samat (esim. 8/8) niin hyvä



L taitaa olla latenssi Live-palvelimelle juu. Mutta peleissä tällä latenssilla ei ole merkitystä koska silloin yhteys on kahden boxin välillä, eikä liikenne mene minkään palvelimen kautta. Epäilen muuten että tuo palvelin on jenkeissä koska latenssi lähentelee kahtasataa...

Minulla tuo P on 20/24. Mitäköhän mahtaa tarkoittaa....
 
Niin en tiedä tuosta latenssista.. Palvelimiahan taisi olla kaksi Seattlessa, yksi Lontoossa ja yksi Tokiossa.. Mulla toi P on usein 8/9 tai 8/10 jne.. Jossain keskustelupalstalla luin, että kun luvut ovat samat niin se on paras..?

En usko, että neuvo toimii SC:n kanssa.. Ghost Reconin kanssa toimii varmasti ja kuulemma myös MechAssaultin..

Jos joku kokeilee niin tänne vain kokemuksia..
 
tota noin.. siis vaikka ostaisi live paketin käteisellä ruotsista niin tarttee silti luottokortin liven rekisteröimiseen..

ja pääseekö liveen yhdistetty ilman live paketti?
siis en tarkota pelaamaan vaan yhdistettyä..?
mulla tulee teksti että "ip not confirmed"
pelaan aika paljon xbconnectilla eli ainakin yhteydet pelaavat..
mutt pääsekkö sinne ees yhdistämään ilman sitä live kittiä?=
vastauksi nopeasti kiitos!

itse pelaan ghost reconia klaansissa xbconnectilla ja myöhemmin livellä, saan sen ensi viikolla!
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan tontodc
tota noin.. siis vaikka ostaisi live paketin käteisellä ruotsista niin tarttee silti luottokortin liven rekisteröimiseen..

ja pääseekö liveen yhdistetty ilman live paketti?
siis en tarkota pelaamaan vaan yhdistettyä..?
mulla tulee teksti että "ip not confirmed"
pelaan aika paljon xbconnectilla eli ainakin yhteydet pelaavat..
mutt pääsekkö sinne ees yhdistämään ilman sitä live kittiä?=
vastauksi nopeasti kiitos!

itse pelaan ghost reconia klaansissa xbconnectilla ja myöhemmin livellä, saan sen ensi viikolla!

Luottokorttia tarvitaan vaikka paketin ostaa käteisellä Ruotsista.

Liveen saa yhdistettyä ilman live-pakettia. Jos sulla tulee teksti ip not confirmed niin Boxi ei saa ip-osoitetta. Onko sinulla kuinka monta osoitetta käytössä ja jakaako palveluntarjoaja niitä DHCP:llä?
 
luottoa?

anteeksi tyhmä kysymykseni, mutta eikö todellakaan pääse pelaamaan live:llä ilman luottokorttia? siis puhun siitä hetkestä, kun sen saa virallisesti suomesta...
ja tietenkin kansainvälinen kortti on ainoa vaihtoehto? eli käyttöluotto ei käy?:confused:

täytyy varmaan hommata mastercard, visa ja ruveta syömään puuroa... :D
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
hmm..

kertokaa joku viisaampi,voiko visa electronia käyttää liven käyttömaksuihin?!xbox.com:in sivuilta löysin tämän tekstin:

Do check/debit cards work with Xbox Live?

Currently, the Xbox Live billing system accepts standard Visa, MasterCard, American Express cards, and debit cards that are branded with a Visa or MasterCard logo.

:confused:
 
Tohon viimeseen, eikös se tarkota, että visa electron käy?

Siitä ruotsin paketista... mistä tilasitte ja miten?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Bushi
Tohon viimeseen, eikös se tarkota, että visa electron käy?

Visa on eri asia, kuin Visa Electron, Electron on ns. nuorisokortti, johon saa sirulle ladattua rahnaa vaikkapa karkkiostoksia varten. Tosin postin tädit pistävät minun Electronini luottokortiksi ja maksut hoituvat kuukauden päästä kortin vilauttamisesta että tiedä sitä sitten...
 
Joku sais ruveta koekaniiniksi, nimittäin jos mun Osuuspankin Visa Electronilla varustettu Kultakortti (entinen SilverMatic) pelittäis niin tässä olisi yksi merkittävä ongelma vähemmän. :cool:
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Ampharos
Visa on eri asia, kuin Visa Electron, Electron on ns. nuorisokortti, johon saa sirulle ladattua rahnaa vaikkapa karkkiostoksia varten. Tosin postin tädit pistävät minun Electronini luottokortiksi ja maksut hoituvat kuukauden päästä kortin vilauttamisesta että tiedä sitä sitten...

Eh? Electronisi toimii täsmälleen tavalla, jolla sen kuuluukin toimia. Suurin ero Visa Electronilla perinteiseen Visa-korttiin on se, että sillä ei voi ostaa luotolla, vaan ostotapahtuma vähennätään suoraan pankkitilisi saldosta. Visa Electronilla ei ole siis mitään tekemistä rahan latauksen kanssa kortin sirulle.
 
On aika typerä veto Microsoftilta olla suostumatta maksukorttien käyttöön. Saahan sen tilin suljettua jos asiakkaalla ei olekaan rahaa. Ihme on jos ei alle 18-vuotiaiden tai muiden luottokortittomien pelaajien raha kelpaa
:confused:
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Luckyman
Eh? Electronisi toimii täsmälleen tavalla, jolla sen kuuluukin toimia. Suurin ero Visa Electronilla perinteiseen Visa-korttiin on se, että sillä ei voi ostaa luotolla, vaan ostotapahtuma vähennätään suoraan pankkitilisi saldosta. Visa Electronilla ei ole siis mitään tekemistä rahan latauksen kanssa kortin sirulle.

Ei tavallinen visakaan ole luottokortti, vaan maksukortti. Ostokset maksetaan seuraavan kuukauden lopussa. Tosin luotto-ominaisuuden on nykyään myös mahdollista saada visaan.

Mutta Ampharoksen väite että electron olisi joku nuorisokortti jossa rahaa ladataan siruun ei todellakaan pidä paikkansa. Käytännössä electron toimii kuten pankkikortti, eli rahat otetaan suoraan tililtä.
 
Mulla on FUNETin netti yhteys kotona ja SC:llä kokeilin just, niin näyttäs LIVE asentuvan, ja yhteyskin muodostui helposti. Tosin latenssi tällä 100MB:n yhteydelläkin oli 172 :confused: , UL 712, DL 1459 ja P 20/23

laittakaas muutkin arvoja tulemaan, niin saadaan vähän dataa mitkä ovat keskiarvot täältä Suomesta.
 
Onkos kukaan nyt testannut Liveä Electron-kortilla? Löysin nimittäin tuolta Xbox.comista sellaisten tiedon, että palvelun pitäisi toimia myös tavallisilla automaattikorteilla, jos niistä löytyy Visa- tai MasterCard-logo ja niiden käyttöä ei ole rajoitettu esimerkiksi vain kotimaan sisälle.

En mene takuuseen Electron-korttien toimivuudesta, mutta Sammon Electron-kortti on kuulemma pelittänyt ulkomaalaisten verkkokauppojenkin kanssa, joten voisi hyvin kuvitella sen toimivan myös Liven maksukorttina.
 
Elisan 512\512 latenssi 180 UL 374 DL 366 ja P 20\20
Miksiköhän latenssi tosiaan on noin iso?
 
Ylös Bottom