Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xbox Live (toimivuus ja asennus) LUE (jos haluat, ei ole pakko)!

Re: Omia live kokemuksia...

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan tenhha
Paljon kysymyksiä, vähän vastauksia täällä:)

Sain live-kitin Ruotsista (maksoi 599kr) pari päivää sitten ja hyvin toimii Sonera ADSL 512 kbs liittymällä. Mukana tuli jopa suomenkieliset ohjeet, joten tuotteen lokalisointi on jo tehty meikäläisiä markkinoita varten. Hain Sampo pankistani Visa Electron maksukortin (siis ilman luotto-ominaisuutta) ja sain luotua yhteyden aivan normaalisti. Joten keskustelu Visa korttien ominaisuuksista on turhaa, kaikki Visa-tunnuksella olevat kortit käyvät. Ainut ongelma oli, että xboxini on modattu, joten piti laittaa kytkin väliin, muuten käy huonosti. Mikäli menee vahingossa modi päällä live-palveluun, Microsoft bannaa koneesi pysyvästi, joten varovaisuutta tässä. Tämä tarkoittaa automaattisesti tietysti sitä, että joutuu pelaamaan vain alkuperäisillä peleillä, jos aikoo käyttää live-palvelua. Kertokaa muut toki live-kokemuksistanne!

öh, mutta eikös se meinaa sitä että ei enää ollenkaan voi pelata livellä jos se IP:n bannaa....eihän eri peleillä ole eri IP osoitteita?
 
Meil o kotona hirveet haXXXXor firewallit.Toimiiko live jos xbconnect toimii?(mutta en voi hostaa XBC:llä.)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan phoe
Meil o kotona hirveet haXXXXor firewallit.Toimiiko live jos xbconnect toimii?(mutta en voi hostaa XBC:llä.)
Minulla MechAssaultin levyltä asennettu Live-softa ei saanut yhteyttä palomuurin ollessa päällä. XBC kyllä toimi, mutta pelejä ei pystynyt hostaamaan. No, otin palomuurin pois ja kaikki pelitti kuin unelma. :)
 
Re: Re: Omia live kokemuksia...

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Rutabaga
öh, mutta eikös se meinaa sitä että ei enää ollenkaan voi pelata livellä jos se IP:n bannaa....eihän eri peleillä ole eri IP osoitteita?

Olen ymmärtänyt asian niin ettei se bannaa IP-osoitetta vaan Xboxin... Eli ostamalla uuden Xboxin voit jatkaa pelaamista jos edellinen on bannattu esim. modin takia...

Jos jollain on muuta tietoa niin olkaa hyvä...?
 
Omia live kokemuksia...

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Ooz
Olen ymmärtänyt asian niin ettei se bannaa IP-osoitetta vaan Xboxin... Eli ostamalla uuden Xboxin voit jatkaa pelaamista jos edellinen on bannattu esim. modin takia...

Ei se varmasti IP-osoitetta bannaa. Suurella osalla Internetin kotikäyttäjistä ei kuitenkaan ole kiinteää IP:tä, joten en näe siinä mitään mieltä. Sen sijaan verkkokortin MAC-osoite tai jokin muu vastaava tunniste voisi käydä järkeen.
 
Se ottaa Xboxin sarjanumeron muistiin minkä se sitten bannaa.
Eli siitä selviää että ostaa toisen boxin jos joutuu bannatuksi.
 
Mutta tietääkö joku mitä ip:tä live käyttää, kun proidi ei suostu ottamaan firewallia pois päältä? Vai pitäiskö suosiolla kysyä microsoftilta?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Johann
Visalla täytyy kuitenkin kaikki ostokset maksaa kerralla (ja rahat pitää silloin löytyä tililtä), josta syystä minä (ja luottokunta) kutsuu sitä maksukortiksi. Luotto-ominaisuudella voi sitten maksaa erissä jos riittävästi rahaa ei tililtä satu löytymään. Luotolle joutuu tietysti myös aina maksamaan korkoa. Myös kaikki pankit kutsuvat Visaa maksukortiksi ja jopa Visa itse kutsuu korttia "payment cardiksi, ei credit cardiksi. (www.visa.com)

Joten uskokaa nyt että on se maksukortti, ei luottokortti :)
Jep normaali visa on maksuaikakortti eli sillä saa maksuaikaa seuraavan kuun loppuun saakka. Tietenkin korttiinsa voi pistää lisäksi luotto ominaisuuden, niinkuin itse tuli tehtyä. Kaupassa sitten kysyvät: "pankille, visalle vai luotolle?" :)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan phoe
Mutta tietääkö joku mitä ip:tä live käyttää, kun proidi ei suostu ottamaan firewallia pois päältä? Vai pitäiskö suosiolla kysyä microsoftilta?

Helpostihan se pitäisi palomuurin lokeista näkyä, eli mihin ip-osoitteeseen Xbox yrittää olla yhteydessä.

Toinen vaihtoehto on avata boxiin Liven käyttämät portit, eli TCP ja UDP portit 3074 sekä UDP 88.
 
Vai että uutta xboxia ostaa joten kannattaa olla toosi varovainen...:(

Edit: Voiko samalla boxilla tehdä monta eri "pelihahmoa"?






Oon torspo mut ei voi mitää :confused:
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan JBL74
Se ottaa Xboxin sarjanumeron muistiin minkä se sitten bannaa. Eli siitä selviää että ostaa toisen boxin jos joutuu bannatuksi.

Ei siinä nyt sentään boxiostoksille joudu. Jos boxi on modattu, sen sarjanumeron vaihtaminen on triviaalia (tätä varten on tehty valmis ohjelma). Eli tuo bannaaminen olisi kyllä varsin turha toimenpide.
 
Netin jako

Eli minulla on sisäinen adsl-sovitin jonka kautta xboxini on yhteydessä nettiin,sekä verkkokortti ja rj-45 piuha ja internet yhteys on Sonera koti-adsl 512/512 sekä tietenkin itse PC jossa on win98se ja ICS päällä (luultavasti)
Eli ongelma on siinä kun yritän yhdistää Liveä niin se valittaa kohda "dns not resolved" olen yrittänyt automaattisella haulla ja manuaaalisesti olen yrittänyt syöttää tietoja eikä onnistu. Virheilmoitus tulee "DNS ei täsmää sinun ISP:hen" eli missä vika? mistä näen DNS numeroni ja mikä on ISP?
IP:t se löysi automaattisesti sekä kaapelit on kunnossa.

PS. viestini on hieman epäselvä koska tässä on nyt vähän kiire lähteä ulos mutta toivottavasti ymmärsitte.
 
En tiedä liikaa tietokoneista yms. mutta oman "primary dns" sekä "secondary dns" -osoitteet Liveä varten löysin sopimuksesta jonka tein laajakaistayhtiön kanssa.

ISP= Internet Service Provider= Internetpalvelun tarjoaja

Jos/kun muilla on parempia neuvoja, olkaa hyvät..
 
Xbox live & WLAN

Itselläni on seuraava verkkoratkaisu:

ADSL reititin, jossa nat päällä ja lisäksi Xbox on kytketty LAN-WLAN muuntimella langattomasti ADSL reitittimeen.

Onko kellään kokemuksia, toimiiko kyseinen verkkoratkaisu ja mitä portteja nat:iin täytyy aukaista ?

:confused:
 
xbox live operaattorit suomessa

Sain sähköpostiini kyselyn halukkuudesta liven Beta testiin ja vaikka liven jo omaankin tuli kyseistä linkkiä katsottua tarkoituksena löytää selvitystä näihin täälläkin esiintyneisiin ongelmiin yhteensopivista operaattoreista. Nimeltä kyselyssä mainittiin ainakin: Sonera, Elisa, Finnet (baana ?), Jippii sekä Welho. Näiden kanssa pitäisi sitten varmaan pelittämään viimeistään Suomen virallisen julkaisun kynnyksellä.

linkki
 
Soneran kaapelimodeemi yhteys Kouvolan alueella toimii Liven kanssa, kunhan käyttää ei-ristiinkytkettyä rj-45 verkkopiuhaa (mikä on oikea nimi?). Koitin ristiinkytketyllä mutta ei toiminut. Oikealla piuhalla yhteys lähti toimiaan tosta noin vain. Mitään asetuksia ei tarvinnut säätää, vaan pääsin suoraan rekisteröinti vaiheeseen. Olen erittäin positiivisesti yllättynyt, että näin saumattomasti koko Liven asennus onnistui. Johto vain Xboxiin ja se on siinä. (^_^)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan shondel
Suoraan kytketty :)

Kiitos! (^_^) Täytyy käydä ostamssa nimittäin pitempi pätkä tuota suoraan kytkeyttyä johtoa. Helpottaa pikkaisen elämää. (-_^)
 
Kysynpä nyt täällä kysymykseni.

Eli tarkalleen mitä kaikkea siinä rekisteröimisessä kysytään (kaikki)?

Ja miten se asennus tapahtuu?

Ja sitten kun olen sen asentanut, voinko vaan törkätä RJ45 piuhan Xboxista tuohon kaapelin takana olevaan "USB" porttiin?
 
Ylös Bottom