Vastaus: Xbox One
Terve vaan! Päätin rekisteröidä itseni tänne viimein vaikka tuskin kovin aktiivista keskustelijaa minusta tulee. Pelaaminen alkoi 90-luvun taitteessa 286lla ja Leisure Suit Larrylla, joten ihan "pelinuori" en enää ole. Nykyään pelaan melko harvakseltaan, osittain siitä syystä, vaatimustasoni pelien suhteen on noussut aika lailla. Konsoleihin hyppäsin vasta ensimmäisen Xboxin myötä ja joulun aikoihin tuli nyt 360sen tilalle One, josta ajattelin hieman kokemuksia kirjoitella ja muutaman kysymyksen esittää.
Alkufiilis konsolista on hieman kaksijakoinen. Olen pitänyt aina ohjaimesta, joka on ollut yksi syy merkkiuskollisuudelleni. Kone ei pidä juurikaan meteliä, mikä on plussaa edellisen version tuulimyllyyn verrattuna. Lisäksi sain digiboxin vietyä Onen läpi, josta kuva tykille ja ääni vahvistimelle. Tämä helpottaa johtoruljanssia, sillä tykissä on vain kaksi hdmi sisääntuloa, joista toinen bluraysoittimelle. En kuitenkaan saa synkattua digiboxia tuohon Onen lisävarusteena ostamani kaukosäätimen alle. Mulla ei ole kineticia, joten olen asentanut laiteiden väliin infrapunajohdon, mutta ei toimi. Laite ei vain tunnista Gigantin halpopsdigiboxia. Onko kukaan täällä olevista saanut tuollaisen infrapunajohtoviritelmän toimimaan? Toinen ongelmani on, että konsoli kadottaa yllättävän usein signaalin ohjaimeen pieneksi hetkeksi. Onko tämä joku tyyppivika?
Hieman olen myös pettynyt tähän "nextgen-elämykseen". Lähinnä on tullut pelattua DAInia ja peli näyttää pääpirteissään Skyrimiltä. Latausajat edellen pitkiä ja popupia esiintyy taajaan. Etukäteen olinkin tietoinen, että One ei näytä pääsevän fullhd tarkkuuteen peleissään, joka on itselleni tykillä ja täten isolla kuvalla pelatessa kyllä pettymys. Olisin luullut tämän sukupolven klaaraavan tämän reson helposti. Miten tässä näin pääsi käymään? Säästöä väärässä paikassa? En myöskään usko jossain esiintyviin puheisiin tilanteen parantumisesta, kunhan laite tulee kehittäjille tutuksi. Onko näille väitteille mitään todellista katetta olemassa? Eiköhän tässä ajassa julkaisusta olisi pitänyt näin käydä jo.