Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xbox One

Vastaus: Xbox One

Nyt pääsee rekisteröitymään Xbox-liigaan:
XboxLiiga on Xbox-pelaajien oma jengi ja yhteisö Suomessa. Kaikille rekisteröityneille liigalaisille on luvassa uniikkeja haasteita, kilpailuja, turnauksia, etuja ja mahdollisuuksia voittaa upeita palkintoja. XboxLiigassa pääset näyttämään pelitaitosi ja löydät täydellistä Xbox Live -peliseuraa toisista suomalaisista Xbox-pelaajista. Rekisteröitymään pääset osoitteessa www.XboxLiiga.fi.

Vielä kun olisivat oman sivustonsa nimen osanneet kirjoittaa oikein - tai edes vain yhdellä kirjoitusvirheellä koristettuna...
 
Vastaus: Xbox One

Jäätyileekö kellään muulla boksi? Täällä pätkäsee muutaman kerran päivässä kun änäriä pelailee.

Pitää myös sammutettuna outoa sirinää välillä..
 
Vastaus: Xbox One

Jäätyileekö kellään muulla boksi? Täällä pätkäsee muutaman kerran päivässä kun änäriä pelailee.

Ettei johtuisi ihan EA:n omista palvelinongelmista? Tuoreimmissa EA Sports -peleissä käytetään palvelinyhteyttä paljon enemmän kuin aiemmissa iteraatioissa, ja tämä on aiheuttanut monilla juurikin pätkimistä kesken pelin.

DownDetectorin seurantapalvelun avulla voi syynäillä miten paljon eri verkkopalveluissa on ilmennyt ongelmia, ja mukana on myös Electronic Arts:
https://downdetector.com/status/ea

Vertailun vuoksi kannattaakin kokeilla, ilmeneekö samanlaisia ongelmia muillakin kuin EA:n urheilupeleillä.
 
Vastaus: Xbox One

Boksi nyt melkein kuukauden ollut ja semmoinen kysymys olisi, eikös oo niin että ulkoiselle kiintolevylle pitäisi pystyä tallentamaan pelejä jne. Mulla on yksi 1 teran kiintolevy siinä ei toimi kun videot, johtuuko siitä kun ei oo 3.0 USB?
 
Vastaus: Xbox One

Boksi nyt melkein kuukauden ollut ja semmoinen kysymys olisi, eikös oo niin että ulkoiselle kiintolevylle pitäisi pystyä tallentamaan pelejä jne. Mulla on yksi 1 teran kiintolevy siinä ei toimi kun videot, johtuuko siitä kun ei oo 3.0 USB?

Tästä johtuu, eli täytyy olla USB 3.0 toimiakseen pelien asennukseen.

Vaatimukset
Xbox Onen kanssa käytettävän ulkoisen tallennuslaitteen on täytettävä seuraavat vaatimukset:

Sen on käytettävä USB 3.0 -yhteyttä. Jos käytössä on USB-keskitin, myös sen on käytettävä USB 3.0- tai sitä uudempaa yhteyttä.
Tallennuskapasiteetin on oltava vähintään 256 gigatavua.
Tallennusasema on osioitava. Tallennusasemissa on yleensä valmiiksi alustettu osiointi. Jos osiointia ei ole suoritettu, saat tietoja ulkoisen kiintolevyn osioinnista sen valmistajan käyttöohjeista

Lähde: Xbox.com
 
Vastaus: Xbox One

Itsellä on mikrofonilla varustetut kuulokkeet joita olen käyttänyt Xbox 360:lla. Nyt otin ne samat käyttöön one:ssa. Niihin pitää ottaa virta USB:n kautta ja toinen piuha menee vahvistimeen. 360 pelaa, mutta one:lla tulee ihmeellistä siritystä kuulokkeisiin. Ihan sama mistä USB paikasta ottaa virtaa. Ratkaisin ongelman ottamalla virran 360:stä,mutta olen siitä luopumassa. Onkohan kukaan muu törmännyt samaan? Eli one antaa USB:n kautta jotain häiriötä. Mielestäni se ei ole normaalia, mutta ei viitsisi vain tuon takia konsolia lähteä vaihtamaan.
 
Vastaus: Xbox One

Itsellä on mikrofonilla varustetut kuulokkeet joita olen käyttänyt Xbox 360:lla. Nyt otin ne samat käyttöön one:ssa. Niihin pitää ottaa virta USB:n kautta ja toinen piuha menee vahvistimeen. 360 pelaa, mutta one:lla tulee ihmeellistä siritystä kuulokkeisiin. Ihan sama mistä USB paikasta ottaa virtaa. Ratkaisin ongelman ottamalla virran 360:stä,mutta olen siitä luopumassa.

Yksi mahdollinen häiriöäänien selitys on maalenkki eli brummi:
http://www.aanipaa.tamk.fi/m_brummi.htm

Mistä tulee konsolien sähkö: onko X1 mahdollisesti kytketty eri pistorasiaan kuin X0? Entä mistä vahvistin ottaa virtansa? Jos ne ottavat sähköä eri pistorasioista, voisit kokeilla korjaantuuko ongelma käyttämällä kaikilla samaa pistorasiaa (sopivan jatkojohdon tms. välityksellä). Ellei tämä ole pitkäaikaisena ratkaisuna mahdollista, auttaa sähkötarvikeliikkeistä saatava galvaaninen erotin.

Yleensä tuota kuitenkin ilmenee lähinnä kaiuttimilla, eli kyse voi aivan hyvin olla jostain ihan muusta.
 
Vastaus: Xbox One

Sähköt kaikkiin tulee samasta pistorasiasta ja samalla jatkojohdolla. Täytyy olettaa, että vika on boxin sisällä oleva juttu.
 
Vastaus: Xbox One

Boksi hörissyt muutaman päivän nyt nurkissa ja vaikuttaa makeelle laitteelle näin kokonaisuutena. Hiljainen kun hiiri, ei puhise ja pähise ja
toimii hienosti, tai no, melkein täydellisesti ainakin.

Yksi asia ihmetyttää ja se on se, että miksi välillä konsoli lykkää HDMI:n kautta karmeeta suhinaa? Kuva siirtyy HDMI kaapelia pitkin vahvariin ja siitä tykkiin
ja välillä kun kikkailee asetuksissa niin alkaa kammo suhina. Mielestäni pieni suhina on muutenkin äänien taustalla kun aiemmin tottunut täysin suhinattomaan
ääneen. Verrokkina x360 ja ps3 ja kummassakin ollut täysin suhinaton ääni kun ei äänenvoimakkuudetkaan ole missään kaakossa.

Toinen juttu on se, että en saa konsolista pihalle ääntä jonka vahvistin purkaa itse ja jolloin vahvariin esim. blueray leffoja katsoessa tulee tieto mikä
ääniformaatti on käytössä kuten ps3:lla tuli. Olen kokeillut bitstream ja tätä uncompressed asetusta ja sillä tulee vain multichannel ilmoitus
vahvarin ruutuun. Bitstreamilla ei tainnut tulla kuin DTS äänet muistaakseni. Eihän tuolla nyt suurta merkitystä ole mutta olisi se kiva nähdä että äänet
tulee oikein eikä tarkistaa aina valikosta mikä ääni on valittuna.

Valikot on windows phoneen, win8 tablettin ja win8 läppäriin tottuneellekkin aika hepreaa ja kerran kun kadotin ASETUKSET valikon niin piti kyllä
pitkään ihmetellä, että mistä hemmetistä sinne pääsee uudelleen. Olisi makea kun noita tiiliä saisi siirrellä ja niiden kokoa muuttaa itse? Vai saako
niitä muokattua jo itse? Hieman jo tottunut tuohon joten nyt löytää jopa asennetut pelitkin ilman vartin seikkailua valikoissa :)

Muuten hieno laite ja forza5 on täyttä nannaa. Vielä kun saa horizon2 niin tälläinen vanha palaajakin nuortuu taas vuosia tämän vekottimen kanssa...
 
Vastaus: Xbox One

Eikös tuo ääni homma ole ollut aina tuollainen jo ps3/xbox360:lla? Boxi siis purkaa sen Dolbyn/DTS:n jo itse ja vahvistimessa lukee silloin multi channel tjs. Ainakin itsellä on ollut aina näin. Ei se vaikuta ääneen palaako se Dolby/DTS valo vai ei. Tiiliä saa laitettua sinne vasemmalle ns. kiinnityksinä. On tässä vähän muutenkin bugeja tässä one:ssa. Kaveri valitteli myös noita läpivientejä, että ei oikein pelaa kunnolla, kun ei vahvistin lähde päälle jne.
 
Vastaus: Xbox One

Valikot on windows phoneen, win8 tablettin ja win8 läppäriin tottuneellekkin aika hepreaa ja kerran kun kadotin ASETUKSET valikon niin piti kyllä
pitkään ihmetellä, että mistä hemmetistä sinne pääsee uudelleen. Olisi makea kun noita tiiliä saisi siirrellä ja niiden kokoa muuttaa itse?

No ensin sun pitää mennä sinne alkuperäiseen pinnin sijaintiin ja menunäppäimen alta "pinnata" haluttu apsi pääruutuun. Se menee sinne vasemmalle sun pin osioon. Sen jälkeen niitä pinnien sijaintia pystyy muuttamaan vissiin helpoiten SmartGlassilla. Menusta pins ja sitten niitä siirtelee niinkuin windowsphonessa konsanaan. Jostain syystä smartglass näyttää pinnien sijainnin peilikuvana mutta siihen tottuu.
Myös xboxin dashistä pystyy niitä siirtelemään mutta en tiedä miten, kerran vahingossa siirsin jotain. Kokoa ei pysty muuttamaan.
 
Vastaus: Xbox One

Nyt on valkoinen XboxOne tulilla ja Sunset Overdrive latauksessa :cool: Lisätkää Elitemiikuli kavereihin jos peliseuraa joskus kaipaatte ja Halo collectioni olisi tarkoitus vielä tälle viikkoa ostaa joten sitäkin pääsee vielä hakkaamaan! :D
 
Vastaus: Xbox One

Halon julkkari on ensi viikon tiistaina, joten joudut viikonlopun yli kärvistelemään.
 
Vastaus: Xbox One

Eikös tuo ääni homma ole ollut aina tuollainen jo ps3/xbox360:lla? Boxi siis purkaa sen Dolbyn/DTS:n jo itse ja vahvistimessa lukee silloin multi channel tjs. Ainakin itsellä on ollut aina näin. Ei se vaikuta ääneen palaako se Dolby/DTS valo vai ei. Tiiliä saa laitettua sinne vasemmalle ns. kiinnityksinä. On tässä vähän muutenkin bugeja tässä one:ssa. Kaveri valitteli myös noita läpivientejä, että ei oikein pelaa kunnolla, kun ei vahvistin lähde päälle jne.

Muistaakseni ps3 slim mallissa tuli mahdolliseksi viedä ääni purkamatta vahvarille jossa vahvistin itse purkaa dekoodauksen ja näin vahvarin ruutuun tulee myös tieto siitä, mitä ääntä tulee. Näin itselläni se on ollut ja toiminut juuri näin slimmin tulon jälkeen. Alkuperäisessä isossa pleikkarissani se ei ollut mahdollista.

Ei tuolla tosiaan ole äänellisesti mitään merkitystä mutta paljon havainnollisempi leffaa kattoessa vilkaista vahvariin ja näkee heti että on parhaat äänet päällä. Nyt se pitää mennä erikseen varmistamaan valikoiden kautta...
Pitää vielä tutkia asiaa kuhan tässä jaksaa...
 
Vastaus: Xbox One

Onko ollut mitään ongelmia storesta ostetuissa peleissä? Mietin tässä et ostaisko pari tulevaa peliä digitaalisesti niin ei tarttis odotella postia jos ei tulekkaan ajallaan...
 
Ylös Bottom