Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xbox One

Vastaus: Xbox One [Hype]

Jonkinlainen uusi versio Xbox Onesta on mahdollisesti tulossa ulos seuraavan vuoden puolella.
http://www.digitimes.com/news/a20131120PD210.html?mod=2

While Microsoft will launch the Xbox One on November 22, it is preparing to introduce a new version of the Xbox One in the first quarter of 2014, according to Taiwan-based supply chain makers who say they have been asked to begin shipments of the new model in that quarter.
 
Vastaus: Xbox One [Hype]

Ongelma on siinä, että Suomen Microsoftilla ei ole mitään osuutta Xbox Onen myynteihin niin kauan kuin konsoli ei ole myynnissä Suomessa. Microsoft Suomi ei ole maahantuoja, jos se ei tuo konsoleita maahan. Kuluttajansuojalain 5§:n mukaan virheistä on vastuussa myyjä, maahantuoja tai valmistaja. Suomen Microsoft ei ole toistaiseksi näistä mikään.

Jos Suomen Microsoft haluaa auttaa Ranskan Amazonin asiakkaita tarjoamalla neuvoja virhetilanteiden hoitamiseksi, se on hyvää asiakaspalvelua, mutta enemmän kuin kuluttajansuojalaki edellyttää. Koska Microsoftilla ei ole täällä laitteita, prosesseja eikä organisaatiota Xbox One -virheiden korjaamiseen, sen toimintamahdollisuudet ovat hyvin rajatut. Jälleenmyynnin aloittaminen jollain alueella on aina muutakin kuin vehkeiden roudaamista rajan yli ja niiden dumppaamista jälleenmyyntikanavaan.
Mikä tämä "Suomen Microsoft" on? Jotenkin erilainen firma kuin Microsoft? Microsoft on laitteen valmistaja ja täten vastaa takuuasioista. Maailmanlaajuinen takuu on enemmänkin palvelutason korottamista, mutta EU taas on lakitieteellinen entiteetti (tämä nyt tuskin on oikea termi, mutta mayby you get the point) ja aika varmasti takuu kattaa koko Euroopan alueella ja olisi hassua väittää että mun pitäisi lähestyä UK:n Microsoftia kun Suomen Microsoft nostaa kätensä ylös. Lisäksi, sen jälkeen kun Xbox One täällä oikeasti lanseerataan myyntiin, ei niitä takuuhuoltoa Suomessa tehdä sen jälkeenkään.

Mutta, jos unohdetaan EU-kansalaisen oikeudet, imagotappio tuosta pelleilystä olisi melkoinen. "Microsoft ei hoida takuuvastuitaan" olisi se otsikko jolla pelimedioiden lisäksi myös muut mediat uutisoisivat asian.
 
Vastaus: Xbox One [Hype]

Killiltä olis kiva saada vastausta tähän caseen.

Onko tosiaan niin, että takuu ei toimi, vaikka konsoli on ostettu EU maasta toiseen EU maahan?

EU tuomioistuimelle asiaa?
 
Vastaus: Xbox One [Hype]

Huom. Muistakaahan, että takuuta ja asiakaspalvelua ei löydy Suomesta ennen virallista lanseerausta 2014. Jos tulee ongelmia tai Xbox One vaikka hajoaa, niin importtaajan täytyy kääntyä jälleenmyyjän puoleen.

Tämähän on reilua toimintaa microsoftilta. Elokuussa jaeltin auliisti infoa täälläkin killin toimesta importtauksesta mutta tämä pikku yksityiskohta taisi unohtua. :rolleyes:

On tietysti aivan pikkuisen mahdollista että joku olisi harkinnut ennakkotilaustaan uudestaan jos tämä olisi kerrottu enen lanseerausta. Toivotaan nyt sitten ettei niitä levykelkkavikoja amazonin boxeissa ole...ja että Ranskan amazonilla englanti taipuu.
 
Vastaus: Xbox One [Hype]

Minusta tuo Killin mainitsema asia on ihan selvä, jos oikein muistan. Ihan sellainen muistikuva on, että jo EU-alueen vapaakauppasopimuksessa(ns. Schengenin sopimus) sanotaan, että mikäli ostaa tuotteen ulkomailta EU-alueelta, on oikeutettu takuuasioiden hoitoon oman maan maahantuojan kanssa, koska työvoiman ja hyödykkeiden vapaa liikkuvuus EU-alueella. Huomionarvoista tässä on tuo sana maahantuoja, jollaista Xbox Onen kohdalla ei vielä Suomessa ole, koska laitetta ei maahan tuoda kuin joskus vuoden 2014 aikana. Ei ehkä ihan fiksuinta menettelyä Microsoftin puolelta, mutta näin se taitaa EU-lainsäädännön mukaan mennä. Toisaalta Suomen Microsoftin olisi varmasti hieman hankalakin hoitaa noita import-konsolien takuuasioita(käytännössä takuuvaihtoja uusiin), koska heillä ei laitteita ennen Suomen julkaisua ole. Yksinkertaistettuna siis: jos laitteen kanssa on niin kiire, että se pitää importata ulkomailta ennen Suomen julkkaria, kannattaa varautua siihen, että mahdolliset takuuasiat täytyy myös ennen tuota Suomen julkkaria hoitaa ulkomailla olevan firman kanssa...

Edit: Ja koska nyt on takuujutuista kyse, niin toivottavasti kovinkaan moni Suomeen importattu laite ei heti alussa pitele tällaisia ääniä http://www.youtube.com/watch?v=YvdHvUoBLWs, koska olisihan se nyt ikävää alkaa heti lähettämään konsolia takaisin Ranskaan/Saksaan, varsinkin jos ei kieltä osaa...Pahimmat "soundit" oli kyllä siinä videon laitteessa, jota esiteltiin 0:50 ajasta eteenpäin!
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Xbox One [Hype]

Eihän ne takuukorjaukset ole toki suomessa tapahtuneet boxien osalta ennenkaan vaan upsi on rahdannut paketin saksaan ja takaisin...en sitten tiedä hoitaako enkku tai saksa MS homman samalla lailla.. mutta _viimeistään_ sillon kun ms suomi aloittaa x1 edustuksen on mahdollista hoitaa takuu suomen yksikön kautta. Nyt voi teoriassa pyristellä irti mutta eihän se hyvää pr:ää ole..
 
Vastaus: Xbox One [Hype]

Tämähän on reilua toimintaa microsoftilta. Elokuussa jaeltin auliisti infoa täälläkin killin toimesta importtauksesta mutta tämä pikku yksityiskohta taisi unohtua. :rolleyes:

On tietysti aivan pikkuisen mahdollista että joku olisi harkinnut ennakkotilaustaan uudestaan jos tämä olisi kerrottu enen lanseerausta. Toivotaan nyt sitten ettei niitä levykelkkavikoja amazonin boxeissa ole...ja että Ranskan amazonilla englanti taipuu.

Mun mielestä tämähän on ihan maalaisjärjellä ajateltuna ihan selvä juttu. En itse ainakaan oleta, että jos ostan tuotteen ulkomailta, oli se sitten Kiinan peräkylästä, USA:sta taikka Lontoon keskustasta, että mahdolliset tuotteen takuuasiat pystyisi hoitamaan täällä Suomessa. Sähköpostia vaan, että nyt ei toimi ja paketti postiin. Laillisesta osuudesta joku jo mainitsi, niistä en ole itse niin perillä sitten mitä lait tai direktiivit oikeasti sanoo!

Sehän on tässä vaiheessa ollut jo erittäin hyvää palvelua, että Microsoftin suunnalta on edes kuulunut mitään liittyen importtaukseen. Olisivat voineet vain sanoa, että "ei tietoa, tuote tulee myyntiin Suomessa vasta 2014."

Itsekin aikoinaan tilasin Rock Bandin UK:sta kun ei ollut muualla Euroopassa vielä julkaistu. Joutusin pistää koko soitin setin heille takaisin päin kun puuttui osia paketista. Ei mulle tullut mieleenkään mennä mihinkään kauppaan, että ei tää toimi. 1. Koko pakettia ei edes myyty Suomessa. 2. EA olisi varmaan vaan sanonut, että ota yhteyttä jälleenmyyjään.

Xbox Onen tapauksessa sama, koko pakettia ei myydä edes Suomessa. Kyllä, Microsoftilla on konttori Suomessa mutta mainitsen siitä lähtien myöhemmin.

Haluaisin myös muistuttaa, että Xbox 360 huolto/takuu toimii vähän eri tavalla mitä esim. Playstation 3:n. Viallinen/hajonnut PS3 tuotiin kauppaan takaisin ja kauppa hoitaa lähettämisen korjaukseen/maahantuojalle jne. Xboxin tapauksessa asiakas on suoraan yhteydessä MS asiakaspalveluun, mikä on myös Suomessa! Itse olen parikin kertaa joutunut soittamaan Xboxin tukeen ja aina ovat hyvin ymmärtäneet asian. Se nyt vain sattuu olemaan ulkoistettu ja he vain sattuvat olemaan virolaisia. Turha siitä on ottaa hernettä nenää jos virolainen ei ihan heti ymmärrä lausetta: "Miu perkelee boksi ei nyö oikkkee tunnu skudaavan." (okei, eh vähän liioiteltu). Se on vähä sama jos sanoisin, että ei Suomessa ole suomalaisia julkisia kulkuvälineitä ollenkaan, koska kuskit ovat maahanmuuttajia! (Vrt. Ei Suomessa ole MS:n asiakaspalvelua koska vastaajat ovat virolaisia.) Jatkuu tuosta takuuhommasta nyt, asiakas siis sopii huollosta puhelimessa ja konsoli tullaan noutamaan kotiovelta! Se toimitetaan huoltoon, Saksassa taisi olla viimeks ainakin huoltokeskus. Sieltä sitten takaisin asiakkaalle.

Tässä tapauksessa täytyy siis muistaa, että MS:llä on mitä luultavammin sopimukset puhelintuen toteuttavan firman kanssa ja logistiikka firman eli UPS:n kanssa. Sopimukset kattaa tietyn määrän ja tuotteet mitä käsitellään. En edes usko, että MS:n Xbox Suomen asiakaspalvelu (anteeks, virolaiset) on vielä edes saanut koulutusta Xbox Oneen liittyvissä asioissa.

Sen takia onkin rehtiä, että Suomen Microsoftin Xbox tiimi haluaa auttaa parhaansa mukaan, mutta luultavammin yllä olevien syiden takia he eivät kauheasti pysty enempää auttamaan. Ohjaamaan oikeaan suuntaan jos ei muuta. Mutta odotan mielenkiinnolla sitä mitä sitten sieltä Ranskasta tai Saksasta vastattaisiin, jos teille joillekin tulee nyt importatun koneen kanssa ongelma?

EDIT: lisäys laki-asioista ja muokkaukset.
 
Vastaus: Xbox One [Hype]

Pahoittelut jos täällä on tullut väärinkäsityksiä kommenttieni takia.

En ole jakanut infoa importtauksesta, vaan kertonut miten Xbox One -konsoli, -pelit ja -palvelut toimivat Suomessa ennen virallista lanseerausta. Siihen liittyen on ollut paljon kysymyksiä ja keskustelua elokuun jälkeen, ja mielestäni on parempi kertoa suomalaisille edelläkävijöille miten asiat oikeasti ovat, jotta ulkomailta tilaamista miettivien ei tarvitse etukäteen arvailla tai lukea netistä huhuja. Näen tämän ylimääräisenä asiakaspalveluna, jota pitkän linjan konsolifiniläisenä haluan täällä tarjota, mutta jos haluatte (?), niin voin toki jättää kommentoimattakin vastaisuudessa. Tilasin myös itselleni yhden Xbox Onen Ranskan Amazonista, jotta näen miten koko prosessi käytännössä toimii.

Ulkomailta ostettuun tavaraan pätevät ihan normaalit lait ja säädökset. Ohjeita löytyy netistä esim. täältä. Suosittelen iploa ja muita ulkomailta tilaamisesta kiinnostuneita tutustumaan noihin ja jälleenmyyjän omiin ehtoihin. Tämä koskee siis kaikkia ulkomailta tilattuja tuotteita eikä vain Xbox Onea.

Kilpailusäännökset edellyttävät, että valmistajan yhdessä maassa myöntämän tehdastakuun on pääsääntöisesti oltava samoin edellytyksin voimassa myös muissa EU-maissa. Tavara pitäisi saada siis takuukorjattua Suomessa, jos sillä on valmistajan tehdastakuu ja maahantuoja Suomessa.​

Boldatulla tekstillä on merkitystä Xbox Onen tapauksessa, koska emme ole lanseeranneet konsolia vielä Suomessa. Täällä ei ole huoltovalmiuksia tai asiakastukea valmiina. Jos ulkomailta ostettu laite sattuisi hajoamaan, kuluttajan tulee ottaa viipymättä yhteyttä jälleenmyyjään.

Takuu ja asiakastuki toimivat Suomesta käsin (kuten Xbox 360:n kanssa) sitten kun laite lanseerataan täällä ensi vuonna. Ymmärtääkseni tämä koskee myös ulkomailta (aiemmin) ostettuja laitteita, jos niissä on takuu voimassa ja muut ehdot täyttyvät. Tässä UK:n ja Irlannin takuuehdot referenssiksi.

Niin ja Killi! Asiakaspalvelua Microsoftilta ei ole ikinä(?) löytynyt Suomesta, aina puhelimeen vastaa joku virolainen joka ei ymmärrä puoliakaan mitä hänelle sanoo (eikä englanti toimi sen paremmin), mutta kysyttäessä on myöntänyt ettei vastannut puhelimeen Suomessa.

Microsoftilta löytyy Suomesta oma yleinen asiakaspalvelu ja Xboxin asiakastuki toimii nykyään Irlannista käsin. Siellä työskentelee natiivisti suomea puhuvia henkilöitä, joten soitostasi taitaa olla hetki aikaa. Itse juttelin viimeksi mukavan suomalaisen mimmin kanssa, kun soitin testatakseni puhelintuen sujuvuutta.
 
Vastaus: Xbox One [Hype]

Ei ollut Killi tarkoitus dissata, hienoa että jaksat vastailla foorumilla ja jatka toki sitä! Itselleni takuu menee kuten on mennäkseen jos laitteeseen tulee vikaa, en ala kiukkuilemaan ms suomen yksikölle vaan jos takuukorjaus pitää hoitaa esim.saksan kautta niin ok, otin sen riskin ostaessani tuotteen saksa suunnalta.
 
Vastaus: Xbox One [Hype]

Microsoftin Suomen maayhtiö, joka ei myy Xbox Onea ennen kuin joskus ensi vuonna.
Mä en nyt oikein ymmärrä sun pointtia. Suomen Microsoft on Microsoft. Yritin kyllä kovasti etsiä tietoa että Suomen Microsoft olisi jotenkin itsenäinen yritys ja erillään Microsoftista, mutta siihen ei ole mitään todisteita löydettävissä. Olisi jopa aika yllättävää että Microsoft antaisi käyttää nimeään tai että PRH antaisi rekisteröidä sen.
http://www.microsoft.com/finland/yhteystiedot/tukipalveluiden-yhteystiedot.html
Tukisivulla on myös Xbox tuen yhteystiedot. Microsoft on tuotteen Xbox One valmistaja ja siten vastuussa siihen liittyvistä takuuasioista. Riippumatta siitä onko kyseinen tuote myynnissä juuri Suomessa juuri sillä hetkellä.

Ulkomailta ostettuun tavaraan pätevät ihan normaalit lait ja säädökset. Ohjeita löytyy netistä esim. täältä. Suosittelen iploa ja muita ulkomailta tilaamisesta kiinnostuneita tutustumaan noihin ja jälleenmyyjän omiin ehtoihin. Tämä koskee siis kaikkia ulkomailta tilattuja tuotteita eikä vain Xbox Onea.

Kilpailusäännökset edellyttävät, että valmistajan yhdessä maassa myöntämän tehdastakuun on pääsääntöisesti oltava samoin edellytyksin voimassa myös muissa EU-maissa. Tavara pitäisi saada siis takuukorjattua Suomessa, jos sillä on valmistajan tehdastakuu ja maahantuoja Suomessa.​

Tuo linkkisi on hyvin erikoinen, se sotii vastaan sekä Suomen että EU:n lakeja vastaan. EU:ssa myytävällä tuotteella on AINA valmistajan takuu.

Laitetaas sitten tämä vastineeksi:
http://europa.eu/youreurope/citizens/shopping/shopping-abroad/guarantees/
"The seller is always liable, and in some EU countries you also have the right to request a remedy from the producer."
Joissakin maissa takuu menee porrastetusti siten että kuluttaja asioi aina myyjän kanssa ja myyjä valmistajan, Suomessa kuluttaja voi asioida joko myyjän tai valmistajan kanssa.

Tuolla sivulla on muuten toinenkin hyvin mielenkiintoinen pointti!
Two-year guarantee

Wherever you buy goods in the EU, you have two years to request repairs or replacement if they turn out to be faulty or not as advertised. If a product cannot be repaired or replaced within a reasonable time or without inconvenience, you may request a refund or price reduction.

The two-year guarantee period starts as soon as your goods are delivered, and you must inform the seller of the fault within two months of discovering it.

Shops will often offer you a guarantee, either included in the product price or at an extra cost. This does not replace the minimum two-year guarantee, which you still have.
Eli Xbox Onella ja PS4:lla on siis EU-alueella kahden vuoden takuu, riippumatta siitä vaikka kauppa ja/tai valmistaja kertoo yhden vuoden takuusta. Tuon lisäksi asian voi riitauttaa myöhemminkin, monissa tuotteissa odotettu elinikä on pitempi kuin kaksi vuotta. Virhevastuusta voi lukea ihan kotimaisella kielellä täältä:
http://www.kuluttajavirasto.fi/File...evastuu+ja+takuu+kulutustavaran+kaupassa+.pdf
Tuolla lukee että EY direktiivi 1999/44/EY :ssä lukeva 2 vuoden takuu ei ole mainittu Suomen laissa, koska täällä virhevastuu ei lopu kahteen vuoteen vaan kattaa tuotteen odotetun eliniän.

Mä en yhtään epäile Killin ammattitaitoa niissä asioissa jotka kuuluvat hänen työkuvaansa, mutta tässä hän on kyllä kujalla. Kaikella kunnioituksella.
 
Xbox One [Hype]

"Kilpailusäännökset edellyttävät, että valmistajan yhdessä maassa myöntämän tehdastakuun on pääsääntöisesti oltava samoin edellytyksin voimassa myös muissa EU-maissa. Tavara pitäisi saada siis takuukorjattua Suomessa, jos sillä on valmistajan tehdastakuu ja maahantuoja Suomessa."

Tämä on kyllä ihan suora lainaus EEC:n ohjeista (pohjautuu nimenomaan EU lainsäädäntöön) ja pätee myös xBoxiin. xBonella ei ennen täällä julkaisua tehdastakuuta tai maahantuojaa Suomessa ole, joten valmistajalla ei ole velvollisuutta puuttua tilanteeseen (vielä). Myyjä vastaa virheiden korjaamisesta siihen asti, kuten tuo vastineeksi laittamasi boldattu "seller is always liable" kertookin. Seller = myyjä, ei valmistaja.

Kiili oli 100% oikeassa, joskin hieman emoili vastauksessaan ;)
 
Vastaus: Xbox One [Hype]

"Kilpailusäännökset edellyttävät, että valmistajan yhdessä maassa myöntämän tehdastakuun on pääsääntöisesti oltava samoin edellytyksin voimassa myös muissa EU-maissa. Tavara pitäisi saada siis takuukorjattua Suomessa, jos sillä on valmistajan tehdastakuu ja maahantuoja Suomessa."

Tämä on kyllä ihan suora lainaus EEC:n ohjeista (pohjautuu nimenomaan EU lainsäädäntöön) ja pätee myös xBoxiin. xBonella ei ennen täällä julkaisua tehdastakuuta tai maahantuojaa Suomessa ole, joten valmistajalla ei ole velvollisuutta puuttua tilanteeseen (vielä). Myyjä vastaa virheiden korjaamisesta siihen asti, kuten tuo vastineeksi laittamasi boldattu "seller is always liable" kertookin. Seller = myyjä, ei valmistaja.

Kiili oli 100% oikeassa, joskin hieman emoili vastauksessaan ;)

EEC on kuluttajaviranomainen, ei lainsäätäjä. Kuluttajaviranomainen tekee omia tulkintojaan laista, joskus ne ovat päin prinkkalaa. Voimassa oleva laki on ristiriidassa tuon Killin linkin ohjeeseen, ohje on silloin joko väärä tai vanhentunut. Laitoin omaan vastaukseeni viitteet niihin lakeihin joiden mukaan Euroopassa mennään. Microsoftilla on ennenkin ollut ongelmia Euroopan lakien kanssa ja kalliiksi on tullut. Näistä aiemmista selkkauksista huolimatta Microsoftin lisenssisäännöissä on edelleen ristiriitaisuuksia Euroopan lakien kanssa, mm ohjelmistotuotteiden jälleenmyyntiä koskevissa kohdissa.
"Seller is always liable" tarkoittaa koko Eurooppaa, sen lisäksi useimmissa maissa on laissa vielä maininnat valmistajasta. Suomen lakien mukaan valmistajalla on suurin vastuu tuotteen takuusta.
 
Vastaus: Xbox One [Hype]

EEC on kuluttajaviranomainen, ei lainsäätäjä. Kuluttajaviranomainen tekee omia tulkintojaan laista, joskus ne ovat päin prinkkalaa. Voimassa oleva laki on ristiriidassa tuon Killin linkin ohjeeseen, ohje on silloin joko väärä tai vanhentunut. Laitoin omaan vastaukseeni viitteet niihin lakeihin joiden mukaan Euroopassa mennään. Microsoftilla on ennenkin ollut ongelmia Euroopan lakien kanssa ja kalliiksi on tullut. Näistä aiemmista selkkauksista huolimatta Microsoftin lisenssisäännöissä on edelleen ristiriitaisuuksia Euroopan lakien kanssa, mm ohjelmistotuotteiden jälleenmyyntiä koskevissa kohdissa.
"Seller is always liable" tarkoittaa koko Eurooppaa, sen lisäksi useimmissa maissa on laissa vielä maininnat valmistajasta. Suomen lakien mukaan valmistajalla on suurin vastuu tuotteen takuusta.

Tuosta omasta eu lainsäädännön linkistäsi:

"The seller is always liable, and in some EU countries you also have the right to request a remedy from the producer."

Myyjä on aina vastuussa, joissain EU maissa myös valmistajalta voidaan vaatia korvausta.

"When you buy goods or services by post, telephone, fax or on the internet from a professional trader based in the EU, you have the same right to receive a repair, replacement or refund from the seller as you would if you had bought them in a shop."

Jos ostat netistä EU alueella, on oikeus korjaukseen, korvaavaan tuotteeseen tai rahojen palautukseen myyjältä. Ei valmistajalta.

Tilanne muuttuu siinä tapauksessa kun omassa maassasi on tuotteelle maahantuoja. Ei tässä pitäisi olla mitään epäselvää
 
Vastaus: Xbox One [Hype]

Juurikin näin. Voimassa oleva laki ei ole minkäänlaisessa ritiriidassa. Mihin ihmeeseen luulet, että kuluttajaviranomainen suosituksensa pohjustaa.. olisikohan lakiin? Tai näytä tämä kohta jos moisen ristiriidan löydät.
 
Vastaus: Xbox One [Hype]

Sanoi laki mitä tahansa, onhan tuo ***** paskaa asiakaspalvelua Suomen Microsoftilta, kun konsoli kuitenkin kohta täälläkin julkaistaan. Kuitenkaan määrät mitä täällä bokseja liikkuu ennen virallista julkaisua ei luultavasti ole kovin isoja, niin eikö tuo nyt olisi sama hoitaa ongelmat jos niitä tulee?
 
Vastaus: Xbox One [Hype]

MYYJÄ VASTAA TAKUUSTA... Ei ole vaikea asia koska myyjää ei Suomessa ole niin asia kätelty!
 
Vastaus: Xbox One [Hype]

Eikö se riittänyt, että te boxittajat saitte pitää ensimmäisen Titanfallin yksin, mutta pitääkö se seuraava Star Wars tulla teille?

[video=youtube;LoF01Q2NNzA]https://www.youtube.com/watch?v=LoF01Q2NNzA[/video]

No flames boys! :)
 
Vastaus: Xbox One [Hype]

Edit: Ja koska nyt on takuujutuista kyse, niin toivottavasti kovinkaan moni Suomeen importattu laite ei heti alussa pitele tällaisia ääniä http://www.youtube.com/watch?v=YvdHvUoBLWs, koska olisihan se nyt ikävää alkaa heti lähettämään konsolia takaisin Ranskaan/Saksaan, varsinkin jos ei kieltä osaa...Pahimmat "soundit" oli kyllä siinä videon laitteessa, jota esiteltiin 0:50 ajasta eteenpäin!
Eli uusi konsoli ei olekaan aikapommi tällä kertaa. Se räjähtää saman tien, kun ekan levyn lyö sisään koneeseen. Ehkä osassa malleista tulee jopa detonaattori Kinectin tilalta heille, jotka dissasivat pakollisen Kinectin lisäystä. :D
 
Vastaus: Xbox One [Hype]

MYYJÄ VASTAA TAKUUSTA... Ei ole vaikea asia koska myyjää ei Suomessa ole niin asia kätelty!

Näinhän se menee. Suomessakin myyjä on ensi kädessä se, joka hoitaa takuun. Sitten vasta tulee maahantuoja.

Jos Suomessa tuotetta ei ole julkaistu tai myynnissä, niin ei tuotteella ole maahantuojaa. Samoin esimerkiksi NF ei hoida PlayTVn takuita, koska tuotetta ei ole julkaistu Suomessa. Vaikka se on lokalisoitu ja kaikkea ei virallinen maahantuoja tuo sitä maahan. Kaikki Suomessa myytävät PlayTVt ovat harmaatuotuja ja näin todellakin se myyjä vastaa. Huom... Se VPDn Xbox One tarjous ennen julkaisua kertoo myös sen, että he tuovat itse laitteet maahan tai ostavat harmaalta, koska tuotetta ei ole vielä julkaistu Suomessa.

Kun Xbox One on julkaistu Suomessa alkaa Suomen Microsoftin tuotevastuu ja tällöin EUn alueelta tulevat konsolit tulevat myös heidän suoraan vastuuseen. Sitä ennen ongelmatilanteissa asia hoidetaan myyjän kautta tai odotellaan. Amazon on erittäin hyvä ostospaikka ja vaikka asioisi Ranskan tai Saksan Amazonin kanssa, niin kyllä heidän kanssa voi asioida enkuksi.
 
Ylös Bottom