Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xbox One

Vastaus: Xbox One

Mulla on lumia 900 josta laitan vaan 360:lle internet jakamisen päälle ilman mitään wi-fejä. Mulla on myös lumia 550 jolla taas ei saa samalla tavalla nettiä jaettua konsoliin. Ajattelin samalla tavalla tuolla lumia 900 jakaa netin oneen ellei sitten lumia 550:lla onnistu se W-fi suoraan puhelimesta uudemmalle konsolille.

Xbox servicen mukaan kun olin yhteydessä ja kyselin tuosta 550:n yhdistämisestä 360:aan niin sanoivat että harvnaista kuulemma että edes tuolla 900:lla saan netin toimimaan ja netissä pelaaminen toimiii täydellisesti vaikkakin 3G:nä. 550:ssa olis 4G niin toivoisin toki että saisin sillä helposti netin sitten Oneen.
Siis yleisesti mobiilidatan käyttäminen pelaamisessa ei ole aina välttämättä toimi tai toimi kunnolla, kun IP vaihtelee niin useasti ja monia muita seikkoja. Kannattaa katsoa onko sulla Lumia 550 kokonaan päivitetty (käyttis ja sovellukset), se voi nimittäin myös vaikuttaa asiaan.
 
Vastaus: Xbox One

kuinka helvetin jämää porukkaa tuolla microsoftin one puolella täytyy olla kun ei ole siihen valikkoon mikä tulee kun sammuttaa ohjaimesta konsolin niin ei ole saanut "sammuta valmiustilaan" vaihtoehdon ? joku siellä suomen päässä oleva microsoft/xbox työntekijä voi vähän avata.
 
Vastaus: Xbox One

kuinka helvetin jämää porukkaa tuolla microsoftin one puolella täytyy olla kun ei ole siihen valikkoon mikä tulee kun sammuttaa ohjaimesta konsolin niin ei ole saanut "sammuta valmiustilaan" vaihtoehdon ? joku siellä suomen päässä oleva microsoft/xbox työntekijä voi vähän avata.
Eikös se pikakäynnistys aja saman asian? Lataa päivitykset sammuksissa ollessaan, jne... Vai tarkotatko samaa, kun PS4:lla, että pääset jatkamaan peliä suoraan siitä mihin jäit?
 
Vastaus: Xbox One

kuinka helvetin jämää porukkaa tuolla microsoftin one puolella täytyy olla kun ei ole siihen valikkoon mikä tulee kun sammuttaa ohjaimesta konsolin niin ei ole saanut "sammuta valmiustilaan" vaihtoehdon ? joku siellä suomen päässä oleva microsoft/xbox työntekijä voi vähän avata.
Asetuksista pystyt valitsemaan halutun virtatilan. Pikakäynnistys kun on valittuna, konsolin sammuttua se on valmiustilassa, lataa päivitykset ja uudet ostokset joita on vaikka työpäivän aikana tehnyt esim. kännykällä. Pelit eivät sammu ja pystyy jatkamaan suoraan siitä mihin jäi. Konsoli myös käynnistyy nopeammin (siitä nimikin).

Energiasäästö vaihtoehto oikeasti sammuttaa konsolin ja käynnistyksessä myös kestää pidempään ja pelit saattavat vaatia päivitysten asentamista, jolloin pelaamaan ei pääse saman tien.

Itselläni ollut yli kaksi vuotta pikakäynnistys käytössä, johtuen siitä, että pelit ollut sit aina valmiina pelattavaksi ja saan käynnistettyä konsolin sanomalla Kinectin suuntaan "Xbox On". Nykyään käytän Cortanaa ja sanon "Hey Cortana, turn on".

Xbox tiimi kuuntelee tosi vahvasti käyttäjiään ja voi ollakin, että tästä on jo pyyntö xbox.uservoice.com sivustolla.

Onko sulla normaalisti energiansäästö käytössä ja haluaisit välillä käyttää pikakäynnistystä?
 
Vastaus: Xbox One

kuinka helvetin jämää porukkaa tuolla microsoftin one puolella täytyy olla kun ei ole siihen valikkoon mikä tulee kun sammuttaa ohjaimesta konsolin niin ei ole saanut "sammuta valmiustilaan" vaihtoehdon ? joku siellä suomen päässä oleva microsoft/xbox työntekijä voi vähän avata.

Jämää ja jämää...itse et vaan osaa käyttää.
Lue tuo Detonatorin juttu tuos ylhäällä ajatuksella.
 
Vastaus: Xbox One

pleikkarilla se on tehty oikein, saat heti siinä kun sammuttaa valita sekunnissa että miten sammutat koneen, eikä tarvitse mennä asetuksiin räpläämään...luulis tommosen olevan ihan itestään selvä vaihto siihen vähän niinkuin se kokonaan sammutus ja uudelleen käynnistäminen.

joo ja kyllä mä jo tähän kolmeen vuoteen olen sen tajunnut että miten virransäästö ja pikakäynistys toimii. toi pikakäynnistys pitäs olla vaihtoehto siinä sammutusäytössäkin.

toiseksi se käyttöliittymä vois olla yksinkertaisempi. jotain vähän samallaista kun pleikkarilla. kehuja ohjaimesta ja peleistä.
 
Vastaus: Xbox One

pleikkarilla se on tehty oikein, saat heti siinä kun sammuttaa valita sekunnissa että miten sammutat koneen, eikä tarvitse mennä asetuksiin räpläämään...luulis tommosen olevan ihan itestään selvä vaihto siihen vähän niinkuin se kokonaan sammutus ja uudelleen käynnistäminen.

joo ja kyllä mä jo tähän kolmeen vuoteen olen sen tajunnut että miten virransäästö ja pikakäynistys toimii. toi pikakäynnistys pitäs olla vaihtoehto siinä sammutusäytössäkin.

toiseksi se käyttöliittymä vois olla yksinkertaisempi. jotain vähän samallaista kun pleikkarilla. kehuja ohjaimesta ja peleistä.


Asiaa voi katsoa aina kahdelta eri kantilta. Voisi kysyä, että miksi helvetissä Sonyn vatipäät haluavat kysyä joka helvetin sulkemiskerralla minulta haluanko virransäästöä vai en. Eikö se mene yhdellä kertaa jakeluun? ;)

P.S. Saisit asiasi paremmin perille, jos et kirjoittaisi kuin huurupäinen kolmasluokkalainen
 
Vastaus: Xbox One

Asiaa voi katsoa aina kahdelta eri kantilta. Voisi kysyä, että miksi helvetissä Sonyn vatipäät haluavat kysyä joka helvetin sulkemiskerralla minulta haluanko virransäästöä vai en. Eikö se mene yhdellä kertaa jakeluun? ;)

P.S. Saisit asiasi paremmin perille, jos et kirjoittaisi kuin huurupäinen kolmasluokkalainen

näihin fanboy kitinöihin ei koskaan kannattaisi lähteä mukaa mutta selitetään nyt vielä kerran.

sonyn kaverit on tehnyt sen oikein, esimerkiksi jo rupeaa lataamaa jotain päivitystä ja haluaa sammuttaa koneen valmiustilaan niin se onistuu sekunneissa...eikä tarvitse selviytyä xbox onen tapaan ensin ihan päin ****** tehdystä käyttöliittymästä ensin.
 
Vastaus: Xbox One

sonyn kaverit on tehnyt sen oikein, esimerkiksi jo rupeaa lataamaa jotain päivitystä ja haluaa sammuttaa koneen valmiustilaan niin se onistuu sekunneissa...eikä tarvitse selviytyä xbox onen tapaan ensin ihan päin ****** tehdystä käyttöliittymästä ensin.
Xbox Onen ohjaimesta Xbox-nappi pariksi sekunniksi pohjaan ja valitse Turn Off Console. Ei ole erityisen vaikeaa tai monimutkaista.
 
Vastaus: Xbox One

Tuli ostettua tuossa vähän aikaa sitten uusi 3,5mm jackilla oleva ohjain ja siihen Turtle Beachin kuulokkeet. Nyt kuitenkin huomannut, että välillä kuuluu kavereille partyssä ja myöskin omaan korvaan kuulokkeista välillä sellaista ihme ääntä suht vaimeasti. Kuvailuna voisi sanoa, että vähän kuin 8bittisessä Megamanissa latautuisi energia tai Mario syö sieniä :p Onkohan ohjaimen naarasportti löysä, mikrofoni huonosti kiinni kuulokkeissa, kuulokejohdon liitin huono (joka menee ohjaimeen) vai mikähän ongelmana? Vai voiko olla, että pelin tiimellyksessä välillä pyörähtää liitin portissa ja aiheuttaa tuota ääntä, aika äkkiseltään se tuntuu loppuvan kun siihen menee koskemaan. Harmi, että ei ole toista ohjainta 3,5mm tai toisia kuulokkeita joilla voisi haravoida vian lähdettä. Onko vika ihan normaali "ominaisuus" omasta huolimattomuudesta vai kannattaako jompaa kumpaa viedä takuuseen?
 
Vastaus: Xbox One

Mutta eikös boxilla tarvitse juurikin asetuksista määrittää mihin moodiin kone sammuu?
Sieltähän valitaan se energy saving (kone ihan oikeasti sammuu kokonaan) tai instant on (kone menee valmiustilaan).

Kun ohjaimesta valitsee tuon turn off console niin kone menee tuohon asetuksista määritettyyn tilaan kun taas ps4:n kanssa voi vielä siinä sammutus tilanteessa valita sen moodin.

Tuotahan nalle tässä tarkoittaa kun välillä haluaa vaan laittaa koneen valmiustilaan ja välillä sammuttaa kokonaan, mutta boxilla on pakko valita tuo sieltä asetuksista ja se on voimassa kunnes sen sieltä taas muuttaa.
Itse käynnistän boxin ehkä kerran parissa kuukaudessa, mutta noin se ainakin viimeksi toimi.
 
Vastaus: Xbox One

Aina sen koneen saa kokonaan sammutettua, kun pitää virtanappia sen pienen tovin pohjassa. Ei tarvii mennä asetuksiin kikkailemaan, vaikka olis instant-on valittuna. Ja samalla tyhjentyy välimuistikin.
 
Vastaus: Xbox One

Kun ohjaimesta valitsee tuon turn off console niin kone menee tuohon asetuksista määritettyyn tilaan kun taas ps4:n kanssa voi vielä siinä sammutus tilanteessa valita sen moodin.

Tuotahan nalle tässä tarkoittaa kun välillä haluaa vaan laittaa koneen valmiustilaan ja välillä sammuttaa kokonaan, mutta boxilla on pakko valita tuo sieltä asetuksista ja se on voimassa kunnes sen sieltä taas muuttaa.
Ihan oikeassa olet toki. Veikkaan, että kyseessä on kuitenkin aika marginaalinen käyttötapaus, jossa käyttäjä haluaa vähän väliä sammuttaa konsolin eri tavoin. Tuollaisessa tapauksessa se tietysti on sitten kätevämpää, että molemmat valinnat ovat melkein samassa paikassa, eikä toista ole "piilotettu" syvemmälle asetusvalikoihin.

Konsolien(kin) käyttöliittymäsuunnittelu on pitkälti kompromissien tekemistä. Halutaan pitää homma riittävän simppelinä, ja aina välillä sitten erikoisemmilla tottumuksilla varustettu käyttäjä saattaa jäädä vähän paitsioon.

Itse pidän Xbox Onea oikeastaan aina lepotilassa, kun en sitä käytä. Täyteen sammutukseen ei ole ollut tarvetta kuin pariin kertaan, kun konsoli on mennyt jotenkin sellaiseen tilaan, ettei tavallinen uudelleenkäynnistys ole ongelmaa poistanut.
 
Vastaus: Xbox One

eli siis suomeksi mun pointti oli käyttömukavuudessa, miksi täytyy tehä noin vaikeesti jos kerran "sammuta", "valmiustila" ja "uudelleen käynnistys" valikot kuuluu jokaisen maailman käyttöliittymän alkuvalikoihin...paitsi tietenkin xonen :D


kyllähän te vastaa taistelijat voitte tietenkin tehä kaikki vaikeemmin jos haluutte...
 
Vastaus: Xbox One

eli siis suomeksi mun pointti oli käyttömukavuudessa, miksi täytyy tehä noin vaikeesti jos kerran "sammuta", "valmiustila" ja "uudelleen käynnistys" valikot kuuluu jokaisen maailman käyttöliittymän alkuvalikoihin...paitsi tietenkin xonen :D


kyllähän te vastaa taistelijat voitte tietenkin tehä kaikki vaikeemmin jos haluutte...
Juu kaippa tuo kokonaan sammutus vois olla siinä valikossakin, mutta en mä sitä kovin tarpeelliseksi näe, koska tosiaan ei se nyt järin vaikeaa tälläkään hetkellä ole. Mulla on one instant-on tilassa koko ajan, jos jostain syystä haluan sammuttaa konsolin kokonaan, virtanappi toviksi pohjaan ja avot, kone kokonaan sammuksissa.
 
Vastaus: Xbox One

mä olen niin puun halaaja että käytän ainoastaan silloin kun se lataa jotain toiseksi se ei ime huvikseen sitten pölyäkään.

mutta juup joop en mä jaksa tästä kaikkien kiukuttelijoitten kanssa vängätä joten eiköhän se sit ollu mun osalta siinä.
 
Vastaus: Xbox One

mä olen niin puun halaaja että käytän ainoastaan silloin kun se lataa jotain toiseksi se ei ime huvikseen sitten pölyäkään.

Kun pikakäynnistys on valittuna, niin Xbox One virrankulutus on 15 wattia. Kun taas virransäästötila on valittuna, niin kulutus on 0,5 wattia.

15 wattia on 0,015 kilowattituntia. Eli jos Xbox One on koko vuoden pikakäynnistystilassa siitä tulee 131,4 kilowattituntia (0.015kWh x 24 x 365 = 131.4kWh). Fortumin yleissähkön hinnalla (5,59 c/kWh) tuo tekisi noin 7,3 euroa vuodessa (131.4 x 5,59 / 100). Ei minusta selity pelkällä puunhalaamisella. Ja siis konsolihan on silloin sammuneena, ei siellä tuulettimet hurise viimeistä päivää. Miten se siis kerää yhtään sen enempää pölyä, kuin virransäästötilassa?
 
Vastaus: Xbox One

tuota livestriimaus sovellustakin voisi vähän parannella, kommentoinnista voisi tulla joku ilmoitus ja se katsoja ruutu voisi olla muualla kuin siinä keskellä alhaalla.

ja vastaan taistelijoille semmonen että joo en aijo pitää sitä valkoista palkkia rikkomassa immersiota. koneelle/puhelimelle saa helposti pelkän chat näkymän ja se olisi helpompaa jos niistä kommenteista tulisi joku pieni ilmoitus johonkin kuvakulmaan.

voisi myös olla niin että saisi asetuksista säätää striimissä kuuluva pelin äänen, nythän se täytyy pelin kautta tehdä.
 
Vastaus: PS4 Pro

Kovasti ennen XBone S:n julkaisuakin vakuuteltiin että lisätehot ei missään nimessä näkyisi käytännössä muualla kuin mediatoistossa (ja HDR), mutta kovasti koneen ostaneet olivat eri mieltä. :)

Tuohan kaikenkaikkiaan täysin turha laite, varsinkin 4k soittimena johon sitä ovat hankkineet. Äänet, hdr eivät mitään kärkikastia. Ei samsungin soitinkaan siinä tosin loista. Vaihtunee oppoon välittömästi kun saapuu :) http://www.whathifi.com/microsoft/xbox-one-s/review
 
Ylös Bottom