Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xbox One

Mikä on, kun latausnopeus vaihtelee suuresti ja yleisesti on paljon hitaampi kuin hitaan yhteyteni tavanomainen nopeus? Toinen ongelma on, että kun jättää yöksi lataamaan, useammin kuin toimii käy niin, että jostain syystä lataus on keskeytynyt. Vaikka yhteys Liveen toimisi, heittää herjaa, että yhteytesi on liian hidas lataukseen, yrittää vuorotellen kaikkia latausjonon kohteita. Vain konsolin uudelleenkäynnistys mahdollistaa latausten jatkamisen. Toisentyyppinen ongelma on se, että yhteys Liveen häviää yleensä muutaman tunnin jälkeen. Ei saa yhteyttä takaisin. Tämä johtuu ilmeisesti huonosta TeleWell-modeemista. Ja Teliakin on paska, kun joka vuorokausi hukkaa nettiyhteyden useita kertoja muutamaksi sekunniksi. Tämä alkoi huoltokatkon jälkeen, jossa piti parantaa yhteyksiä, ei huonontaa.

Ja mistä lähtien on alettu vaatimaan salasanaa ilmaisten (GwG) Xbox 360 -pelien ostotapahtumassa? Todella ärsyttävää! En ole muuttanut asetuksia, ennen ei vaatinut salasanaa.
 
Mikä on, kun latausnopeus vaihtelee suuresti ja yleisesti on paljon hitaampi kuin hitaan yhteyteni tavanomainen nopeus? Toinen ongelma on, että kun jättää yöksi lataamaan, useammin kuin toimii käy niin, että jostain syystä lataus on keskeytynyt. Vaikka yhteys Liveen toimisi, heittää herjaa, että yhteytesi on liian hidas lataukseen, yrittää vuorotellen kaikkia latausjonon kohteita. Vain konsolin uudelleenkäynnistys mahdollistaa latausten jatkamisen. Toisentyyppinen ongelma on se, että yhteys Liveen häviää yleensä muutaman tunnin jälkeen. Ei saa yhteyttä takaisin. Tämä johtuu ilmeisesti huonosta TeleWell-modeemista. Ja Teliakin on paska, kun joka vuorokausi hukkaa nettiyhteyden useita kertoja muutamaksi sekunniksi. Tämä alkoi huoltokatkon jälkeen, jossa piti parantaa yhteyksiä, ei huonontaa.

Ja mistä lähtien on alettu vaatimaan salasanaa ilmaisten (GwG) Xbox 360 -pelien ostotapahtumassa? Todella ärsyttävää! En ole muuttanut asetuksia, ennen ei vaatinut salasanaa.

Kuulostaa toden totta siltä, että modeemissasi tai nettiyhteydessäsi noin muuten on vikaa. Onko Xbox langattomassa verkossa? Oletko kokeillut piuhalla?

Games with Gold -pelien lataaminen ei pitäisi vaatia erillistä salasanaa. Xbox 360 -pelien lataaminen vaatii kyllä luottokortin tietojen lisäämistä Xbox-tilillesi "ostotapahtumaa" varten, muttei salasanaa.
 
Tuntuu muuten paljon sulavammalta tuo käyttis, kun laittaa asetuksista tuon "smooth transitions" asetuksen pois päältä (tai, sitten kuvittelen vain) :D

Settings > Personalization > Theme & Motion > Smooth Transitions.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Tulipahan tämäkin todettua. Eli Boxin käyttöjärjestelmässä on bugi saavutukset-välilehdessä, kun painat guide-nappulaa. Se kohta jossa vertaat omia kuukauden aikana saatuja saavutuspisteitäsi kaverilistaasi ei ymmärrä (ainakaan minun kohdallani), että olen saanut yli 4995 gamerscorea/kk. Oikeasti pojoja pitäisi näkyä lähes 6000... :rolleyes:
 
Tulipahan tämäkin todettua. Eli Boxin käyttöjärjestelmässä on bugi saavutukset-välilehdessä, kun painat guide-nappulaa. Se kohta jossa vertaat omia kuukauden aikana saatuja saavutuspisteitäsi kaverilistaasi ei ymmärrä (ainakaan minun kohdallani), että olen saanut yli 4995 gamerscorea/kk. Oikeasti pojoja pitäisi näkyä lähes 6000... :rolleyes:
Vaikuttaa yksittäiseltä bugilta. Omalla kaverilistalla on useampi mennyt yli 5000 pisteen ja olen joskus harvoin päässyt niihin lukemiin myös itse. Hyvin osaa laskea pisteet yli viiden tonnin.
 
Tuntuu muuten paljon sulavammalta tuo käyttis, kun laittaa asetuksista tuon "smooth transitions" asetuksen pois päältä (tai, sitten kuvittelen vain) :D

Settings > Personalization > Theme & Motion > Smooth Transitions.
Kiitos vinkistä. Täällä hävisi valikkojen tahmaaminen kokonaan, kun otin tuon asetuksen pois päältä.
 
Nyt on konsolia testailtu taas ja tuntuu että S mallin on entistä parempi, käyttöliittymän sekavuudesta huolimatta uuteen tottui äkkiä ja kaikki oli sujuvaa. Game pass on kyllä mahtava ominaisuus ja HDR toistuu myös konsolilla hyvin sekä sitä tukevissa peleissä ja UHD elokuvissa, kyllä tämä on edelleen 10/10 konsoli.
 
Auttakees vähäse tyhmää. Verkkokaupassa on myytävänä kahta eri versiota tuosta 500Gt:n XBox One S konsolista. Tai ainakin niin luulen. Ja hintaeroa on vain 20 euroa mutta olisin kiinnostunut tietämään mistä tämä hintaero johtuu. Oli meinaan tarkoitus ostaa ko. laite mutta en osta ennen kuin saan tietää jos mahdollisesti näillä kahdella mallilla on eroa. Laitan linkit laitteiden tuotesivuille.

239,90 euron konsoli: https://www.verkkokauppa.com/fi/product/4797/kcnrv/Microsoft-Xbox-One-S-500-Gt-pelikonsoli-valkoinen

259,90 euron konsoli: https://www.verkkokauppa.com/fi/pro...osoft-Xbox-One-S-500-Gt-pelikonsoli-valkoinen
 
Auttakees vähäse tyhmää. Verkkokaupassa on myytävänä kahta eri versiota tuosta 500Gt:n XBox One S konsolista. Tai ainakin niin luulen. Ja hintaeroa on vain 20 euroa mutta olisin kiinnostunut tietämään mistä tämä hintaero johtuu. Oli meinaan tarkoitus ostaa ko. laite mutta en osta ennen kuin saan tietää jos mahdollisesti näillä kahdella mallilla on eroa. Laitan linkit laitteiden tuotesivuille.

239,90 euron konsoli: https://www.verkkokauppa.com/fi/product/4797/kcnrv/Microsoft-Xbox-One-S-500-Gt-pelikonsoli-valkoinen

259,90 euron konsoli: https://www.verkkokauppa.com/fi/pro...osoft-Xbox-One-S-500-Gt-pelikonsoli-valkoinen
Ei mitään eroa. Mutta tuolta saat halvemmalla. https://www.vpd.fi/microsoft-xbox-one-s-500-mt-pelikonsoli.html
 
Tulipas useamman kuukauden jälkeen laitettua loota päälle ja ekana siellä odotti melkein 4gt päivitys.
Tuon jälkeen tuijotin ruutua suu auki sillä tuo nykyinen dash on kamalin koskaan.
Sanokaa joku, että tuota voi kustomoida. Nyt yli puolet ruudusta vie musta laatikko jossa on helvetin iso viimeksi käytetyn softan logo.

edit: Tuo oli siis netflixin kanssa. Äsken koitin skyrimia ja se vie koko ruudun.
Jos haluaisin skyrim taustakuvan niin laittaisin sellaisen. Mitä järkeä olla oma custom tausta jos pelit mätkii oman kuvansa koko ruudulle.
 
Viimeksi muokattu:
Opetelkaa käyttämään ja kustomoimaan. Kaikki löytyy parilla napin painamisella.
 
No kerro sinä viisaampana miten tuon automaattisesti ruudulle mätkähtävän kuvan saa pois jos se edes on mahdollista.
Ei ainakaan sieltä missä on kaikki teemoihin liittyvät jutut.
 
No kerro sinä viisaampana miten tuon automaattisesti ruudulle mätkähtävän kuvan saa pois jos se edes on mahdollista.
Ei ainakaan sieltä missä on kaikki teemoihin liittyvät jutut.
Se obn TAUSTAKUVA...sen on tarkoituskin olla taustalla.
 
Huoh. Kuten sanoin niin ongelma oli se, että jos vaikka skyrim oli viimeksi pelattu peli niin mun oma taustakuva ei näkynyt ollenkaan.
Samoin jos käytin viimeksi netflixia niin yli puolet ruudusta oli mustan palkin peitossa jolloin taas jäi yli puolet omasta custom taustasta piiloon.

Ongelma kuitenkin ratkesi eikä vika ollut käyttäjässä.
Asetusten läpinäkyvyys säätimet ei tehneet mitään joten siksi olin varma että tuo on joku ms:n aivopieru.
Koitin sitten vielä vaihtaa taustakuvan niin asetusten läpinäkyvyys säätimet alkoi taas toimimaan ja nyt tuollaiset rumat palkit ei peitä puolta ruutua.
 
Ok. Hyvä että alko pelittää.
Mutta kuten sanottu...kannattaa opetella käyttää ennenkuin syöksyy näppäimistö kimppuun, kun vika on käyttäjässä.
 
Ei tässä paljon opettelut auta, kun käyttöliittymä on niin epälooginen ja surkea mutta se siitä. Foorumi on just se paikka josta kannattaa kysyä apua vaikka vika olis itsessä, joten annetaan vaan kaikkien rauhassa kysellä apuja!
 
Ylös Bottom