Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

XBox PC:hen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Morfeus
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Morfeus

New Member
Eli olen tuumaillut myydä XBoxin ja ostaa PC:n, koska verkkopelaaminen kiinnostaa sen verran. Haluaisin kuulla muiden mielipiteitä tästä.

:(

Kukin taaplaa tyylillään.
Tiedät jo varmasti millaisia vastauksia tulet saamaan, kun kerran kysyt sitä täällä KONSOLI-sivustolla.
Kysy samaa asiaa jossain pc-puolella.
Jos olet jo ajatellut asiaa, minkälaista vastausta odotat täältä? Haluatko että sinut puhutaan ympäri tässä asiassa? Minua ei vois juuri vähempää kiinnostaa, millä sä pelaat, mutta jos kerran olet myymässä konetta pois, myy mulle yksi ohjain, 20

Ikävän päätöksen eteen olet tullut, Xbox vai PC. Jos pelaaminen ja DVD-leffojen katsominen on mieleistäsi puuhaa, Xbox. Jos nysvääminen ja kahden vuoden välinen hardware päivitys, PC.

Jos todellakin aiot myydä koneesi, myy mullekin ohjain (Ja jos sattuisi olemaan DVD-kapula, niin sellanenkin olisi kova sana).

XBoxin hinnalla saa jopa kelvollisen grafiikkakortin. Kelvollinen peli-PC maksaa sen verran että aikamoisen XBox-paketin saat myydä, että katat edet puolet kustannuksista. Jos minulla olisi rahaa niin pitäisin XBoxin ja hankkisin PC:n. Jos ei niin en ainakaan PC:tä ostaisi.

Minun on vaikea suositella PC-pelaamista, sillä vaihto konsolipuolelle pysyvästi on ollut varmasti vuoden paras teko (no en ehkä ole mikään pyhimys, mutta silti :)) omalta kohdaltani. PC:n kanssa sai aina taistella, säännölliset kaatuilut, yhteensopivuusongelmat ja tehon puute söivät miestä niin etten sillä pelannut enää muita kuin hyviä strategiapelejä. Ilman strategiapelejä en PC:hen pelimielessä koskisi. Toisaalta, enpä ole sillä pelannutkaan Xboxin hankinnan jälkeen.

Xboxilla (tai tietysti yleensä millä tahansa konsolilla) on paljon pelaamista parantavia ominaisuuksia verrattuna PC:hen. Ensinnäkin, helppous. Peli koneeseen ja ohjain käteen, muuta ei tarvitse (sikäli jos TV sattuu olemaan päällä). Toisekseen, mukavuus. PC:n edessä nyhjöttäminen on omasta mielestäni ankeampaa kuin sohvalla/sängyllä lojuminen (makunsa kullakin).

Kuitenkin, jos nettipeluu kiinnostaa, suosittelen ettet ainakaan myy Xboxiasi pois, sillä kai tiedät tulevasta Live-palvelusta. Ei sitä turhaan ole analyytikoiden toimesta arvostettu suurimmaksi yksittäiseksi yritykseksi parantaa pelaamista. Kaikkineen luvassa pitäisi olla erittäin maukas paketti.

Tietysti sitä odotellessasi voinet hankkia PC:n nettipeluuseen, mutta hölmöähän olisi myydä Xbox pois. Siitä saisit ehkä 300-350 euroa, jolla ei vielä PC:tä hankita. PC ei ole halpa pelikone, eikä ikinä tulekaan olemaan. PC-pelikoneissa sijoitetaan useimmiten rautaan jota ei täysin hyödynnetä.

Kuitenkin, oma on valintasi. Anti-PC hapatus loppuu omalta kohdaltani tähän. :)

Kuitenkin, jos nettipeluu kiinnostaa, suosittelen ettet ainakaan myy Xboxiasi pois, sillä kai tiedät tulevasta Live-palvelusta. Ei sitä turhaan ole analyytikoiden toimesta arvostettu suurimmaksi yksittäiseksi yritykseksi parantaa pelaamista. Kaikkineen luvassa pitäisi olla erittäin maukas paketti.

Siinä on varmaan kuukausimaksut, jotka ovat korkeat kuin WTC:t ennen iskua.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Morfeus
Siinä on varmaan kuukausimaksut, jotka ovat korkeat kuin WTC:t ennen iskua.

On, mutta kovin korkeat ne eivät ennakkotietojen mukaan ole - ainakaan Ameriikoissa. Euroopan osalta on vielä Liven starttiaikakin hieman hämärän peitossa. :(

Minä olen jo ollut jo ensimmäiseltä luokalta asti pc pelaaja, välillä jotkut ovat kadehtinut sitä, että meillä on ollut hyvä kone, ja sit taas parin vuoden päästä se on ihan vanha. Nyt tuli viimein aika, jolloin veli vielä halusi paremman tietokoneen, mutta minä en. Minä en jaksanut ainaista päivitystä, ja muutenkin pc pelit eivät enää pahemmin kiinnostaneet. Aloin katsella netti sivuja, koska olin jo päättänyt, että minä ostan konsolin. Katselin ja katselin Xboxin ja GameCuben sivuja, ja viimein päädyin Xboxiin. Se siitä PC pelaamisesta. PC:llä en enää muuta tee kun katon nettiä, ja siihen kelpaa ihan hyvin varmaan vielä vuoden parinkin päästä tällänen 550 Mhz pc.

Oon muuten miettinyt viime aikoina täysin samaa kuin aiheen aloittaja.
Taidan myydä Xboxini ja ostaa jonkun PC:n ihan lähipäivinä.
Entinen PC-pelaaja olen minäkin, vielä vuosi sitten pelasin 800MHz P3:lla mutta myin sen ja ostin sitten PS2:n, joka minulla vieläkin on ja sitä en myy.
PC:lle on ilmestynyt nyt viime aikoina ja ilmestyy koko ajan niin paljon kiinnostavia pelejä, kun taas Xboxille ei tunnu tulevan mitään. Kaikki siirtyy ja siirtyy.
Kaveritkin on PC-miehiä, ja kiva olisi päästä pelaamaan heidän kanssaan nettiin esim. Warcraft III:a samantien.
Rahasta homma ei ole kiinni. Saisin Xbox+2 ohjainta+RGB-kaapeli+Moto GP+Halo ehkä semmoisen 370 euroa... Olen katsellut AMD Duron 1.3GHz -pakettia, 256M keskusmuistilla ja 64M näytönohjaimella, joka irtoaisi 700 euroon...

ja varsinkin kun doom 3 ilmestyy niin siina on graffat ihan omaa luokkaa joita konsooleilla ei taida olla mahista nayttaa :)

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan frozen9999
ja varsinkin kun doom 3 ilmestyy niin siina on graffat ihan omaa luokkaa joita konsooleilla ei taida olla mahista nayttaa :)

Mutta kun julkaisu listassa näkyy, että Doom 3 olisi tulossa XBoxille...

Tuskinpa on sinun tietokoneellasikaan sen puoleen.

Doom ]|[ tarvitsee 2 gigasen prossun, uusimman näytönohjaimen (se uusi Radeon prolelönohmikäseoli kuulemma kelpaa) ja hitosti keskusmuistia.

Ja uskokaa pois lapset hyvät, nuo nimittäin maksaa, ja paljon.

Doom ]|[ Ei ole tulossa Xboxille. Ainaskaan virallisesti.

Oma tarinani alkoi vuonna 94 pc:n / NHL94:sen merkeissä.

PC:tä tuli päivitettyä tasaiseen tahtiin parin vuoden välein 2000-luvulle asti jolloin koneita oli parhaimillaan 3 kunnes kyllästyin täysin laitteisto päivityksiin & ohjelmisto-ongelmiin joten myin kaikki PC:t ym...sälät kerralla poies.

Päätöstä avitti myös työn puolesta työasemien kanssa päivittäinen tappeleminen, mikrotukihenkilönä kun toimin.

Ostin DC:n käytettynä, pelasin tuolla vuoden verran, myin pois.

Ostin PS2:sen, vajaa vuosi tuli tuollakin pelailtua kunnes myin tuonkin pois.

Alkukesästä hankin sitten jälleen pc:n P4 1.7 / Radeon 8500, jne ...

... ja vajaa kuukausi sitten Xboxin ...

Itse näen asian niin että konsoli & pc sopivat hyvinkin rinnakkain elelemään jos vain varaa jää noiden ylläpitoon.

Pelivalikoimat täydentävät vain toisiaan.

Tarkoitus olisi vielä ostaa Cube & R.S sekä käytettynä jälleen DC & V.T.2 kunhan taloudellinen tilanne antaa vain periksi.

Tuossa joku mainitsi ettei Xboxi:lle tulisi riittävästi hyviä pelejä,
tässä on hieman poimintoja syksyllä ilmestyvistä peleistä:

Burnout 2: Point of Impact (XBOX)
Colin McRae Rally 3 (XBOX)
Geoff Crammond's Grand Prix 4 (XBOX)
Hitman 2: Silent Assassin (XBOX)
Indiana Jones and the Emperor's Tomb (XBOX)
Jedi Knight II: Jedi Outcast (XBOX)
Master Rallye (XBOX)
Medal of Honor: Frontline (XBOX)
Mercedes-Benz World Racing (XBOX)
Metal Gear Solid 2: Substance (XBOX)
Need for Speed: Hot Pursuit 2 (XBOX)
NHL 2003 (XBOX)
NHL 2K3 (XBOX)
NHL Hitz 2003 (XBOX)
Pro Race Driver (XBOX)
Rally Fusion: Race of Champions (XBOX)
Return to Castle Wolfenstein (XBOX)
Sega GT 2002 (XBOX)
Tony Hawk's Pro Skater 4 (XBOX)
Total Immersion Racing (XBOX)
TransWorld Snowboarding (XBOX)
Unreal Championship (XBOX)

Eli jos mahdollista, hanki PC Xbox:in rinnalle.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan vision73

Tuossa joku mainitsi ettei Xboxi:lle tulisi riittävästi hyviä pelejä,
tässä on hieman poimintoja syksyllä ilmestyvistä peleistä:

Ja noista listaamistasi Xbox-peleistä, joita ei tietääkseni (olen melko varmasti väärässä) PC:lle tule/ole minua kiinnostavat

Sega GT 2002 (XBOX)
Metal Gear Solid 2: Substance (XBOX)
TransWorld Snowboarding (XBOX)
Unreal Championship (XBOX)

Onhan niitä toki muutamia muitakin. Nyt tosin sattui käymään niin onnellisesti, että löysin työpaikalta Gigan koneen, joka on varustettu 512 megan muistilla eli on todennäköisesti nopeampi kuin tuo 1.3GHz 256 muistilla joten tuon sen kotiin. Pitää ostaa siihen vielä näytönohjain (64 megan Geforce 4:sta ajattelin) ja kiintolevy, sekä (TNT) näyttö, johon uppoaa ainakin 600 euroa.
Mahdollisesti myös DVD/CD-RW -asema.
Xboxista ei ehkä sittenkään tarvitse luopua, ei siitä niin paljoa saisi että kannattaisi ruveta myymään... ;) Varat eivät tosin riitä kummankin ylläpitoon, mutta kyllähän mahtavaa Moto GP:tä ilokseen pelailee. Haloa en taas ole vähään aikaan pelannut. Pitääkin muuten huomenna ottaa moninpelisessiot siinä...

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Nem
Tuskinpa on sinun tietokoneellasikaan sen puoleen.

Doom ]|[ tarvitsee 2 gigasen prossun, uusimman näytönohjaimen (se uusi Radeon prolelönohmikäseoli kuulemma kelpaa) ja hitosti keskusmuistia.

Ja uskokaa pois lapset hyvät, nuo nimittäin maksaa, ja paljon.

Doom ]|[ Ei ole tulossa Xboxille. Ainaskaan virallisesti.

pitais toimia ihan pelattavasti 1gigan prossulla ja gf3 nayttiksella

pitais toimia ihan pelattavasti 1gigan prossulla ja gf3 nayttiksella

Joo mutta tolla kokoonpanolla et puske näytölle sitä grafiikkaa mihin peli pystyy. Maksimeista saa karsia aika paljon, että tuolla pelittää jos Doom 3 on niin hyvä kuin miksi sitä mainostetaan.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan NviperO

Joo mutta tolla kokoonpanolla et puske näytölle sitä grafiikkaa mihin peli pystyy. Maksimeista saa karsia aika paljon, että tuolla pelittää jos Doom 3 on niin hyvä kuin miksi sitä mainostetaan.

30fps pitais kait saada jo gf3 kortilla joka on ihan hyvin jo

ei ole tullut vastaan konetta joka pyörittäisi kaikkia pelejä maximi graffoilla ilman ruudun päivityksen kärsimistä.. esim. kaverilla on xp1800,gf4ti440 ja 512ram silti ei pysty pelaamaan maximi graffoilla.. mutta miksi niillä pitäisi pelata? tarviiko sen resoluution olla yli 800x600 tai 1024x768? ei todellakaan on monia asioita pc peleissä mitä voi karsia paljon pois ilman että grafiikat muuttuva juuri ollenkaan esim 32bit ja 16bit omalla näyttikselläni en huomaa mitään eroa ehkä joissain peleissä hieman sävy eroja väleissä mutta ei muuta ja tuo 32bit syö aivan helvetisti enemmän tehoa.. meni vähän off topic mutta ei se mitään :)

ps. älkää jaksako valittaa tuosta textistä "ja missä ne välimerkit on"

PC:llä ei pysty pelaan sohvalta löhöten jalat pöydällä! Ja siis ainakaan mun mielestä ei missään tapauksessa voi verrata peli-iloa XBOX ja PC version peleistä tyyliin: Ok, PC versiossa on isompi reso ja laadukkaammat tekstuurit -> sitä on kivempi pelata! Toi on kyllä ihan bull-shittiä, ainakin henk. koht. pelaan konsolilla paaaaaljon mielummin kuin puuceella!

8 vuotta pelailin PC:llä ja kivaa oli ja rahaakin meni enemmän kuin laki sallii, mutta se ei sillon haitannu yhtään!

Nyt täytyy kyllä todeta, etten kyllä koskaan haluaisi takaisin siihen säätö-päivitys-ctrl-alt-del-helvettiin! Se oli ihan pyllystä ja joutu pelaan nukkekotiruudulta, lokaali-moninpelaaminenkin oli PC:llä olematonta (ainoa mikä tulee mieleen on WORMSsit) kun taas konsolipuolella juuri paikallinen moninpeluu on sitä parasta viihdettä!

Ne ketkä on pelannu nelisteen paikallisesti esim. Dreamcastin tenniksiä tietää, että kyseessä on aivan helvetin hyvää viihdettä.:D Ok, tennis löytyy nyt myös PC:lle mutta olisiko sitä niin kiva pelata? Vasatus: EI TOD! 4 Äijää röhnöttäis sumpussa jonkun pienben tietokonepöydän ääressä tönien toisiansa! Ei auta isompi resoluutio tai tekstuurien laatu paljoa asiaan...no tää oli ehkä vähän kärjistävä esimerkki mut pointti tuli osoitettua. Ja ei taida ihan pienellä investoinnilla muutenkaan olla mahdollista tuo neljän padin liittäminen puuceehen? Et semmosta, mun mielestä PC-pelaaminen sucks paitsi combat missionia on välillä pakko tahkota! Se on helmi ja onneks se ei vaadi mitään säätöä ja on tosi vakaa.

Ylös Bottom