Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xbox pelien TASO?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja KillerIpa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Eikös splinter cell julkaista jo tässä kuussa? Ainaski jenkeissä. Ei kai siinä voi kevääseen asti mennä et se on täällä kaupoissa? Ei kai?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Tunkio
Eikös splinter cell julkaista jo tässä kuussa? Ainaski jenkeissä. Ei kai siinä voi kevääseen asti mennä et se on täällä kaupoissa? Ei kai?

No ainakin XboxFINin julkaisulistan mukaan Splinter Cell on tulossa tänne 14. päivä kuluvaa kuukautta...
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Biohazard
No ainakin XboxFINin julkaisulistan mukaan Splinter Cell on tulossa tänne 14. päivä kuluvaa kuukautta...

No ei niin varmasti ole kun sen itse päivitin uudeksi jo monta viikkoa sitten. Nuo serveriongelmat ovat näköjään puskeneet sinnekin sen vanhan listan esiin... huoh, korjaantuisivat jo.
 
Omalla kohdallani on käynyt niin että olen odottanut rauhassa niitä pelejä, joiden takia konsoli kannattaa ostaa, nyt niitä vihdoin alkaa tulemaan xbox:lle.

Halo:a olen pelannut kaverilla tunteja, mutta olen tullut siihen tulokseen että kuulun siihen joukkoon, joka ei kertakaikkiaan osaa pelata fps pelejä konsoli ohjaimella (nakkisormet ja peukalo keskellä kämmentä) Hiiri/näppäin yhdistelmä on vaan niin loistava kokonaisuus tälle genre:lle, joten Halo ei iskenyt tippaakaan loistavasta graffasta huolimatta.

Muutenkin suurin osa peleistä on ollut aikamoista huttua ja ikuisena konsoli pelaajana olen vieroksunut sitä, että moni peli on näyttänyt ja tuntunut PC peliltä xbox kuorissa.

Onneksi nyt vihdoin on alkanut xbox:lle tulemaan todellisia helmiä kuten transworld snowboarding ja splinter cell!!

Heti kun tulee veronpalautukset lähtee xbox uuteen kotiin!!! :cool:
 
Joo ja minä olen taas odottanut,että nämä XB-pelit vielä muutamilta ominaisuuksiltaan ja genreltään nimenomaan muistuttaisivat pc-pelejä ja että pc-peli käännöksetkin olisivat XB:llä laatu kamaa! Pitihän se Halo-pelikin alunperin tehdä PC:lle,mutta kuinkas sitten kävikään! :D Harmi että se Doom III-peli pitää sitten kuitenkin tehdä ensin pc:lle,sillä minusta sekin olis ehkä ehdottomasti ollut tässä vaiheessa parempi ratkaisu tehdä ensin XB:lle,suunnittelihan MS tossa taannoin sitäkin,että se ostaa tuon ID Softwarenkin ja tällöin D3:kin olisi ilmeisesti tullut yxinoikeudella ensin XB:lle,kuten myös joskus Quake IV,nyt kun nuo tehdään ensin pc:lle,niin niiden julkaisu ehkä venyy ja venyy kun pitää koodata pc-pelit myös ties mille apraateille jne...Eikä esim. nuo GF3/GF4 Ti-kortitkaan nyt vieläkään ole kovinkaan yleisiä maailmalla,ymmärretyistä syistä! Kun taas Xboxeja käsittääkseni löytyy jo nyt suht.kiva kasa? PC-koneita tietysti on maailmalla tuhoton määrä,mutta kuinka paljon on pc-pelaajia ja nimeomaan kuinka monella PC jonka kapasitetti esim. riittäisi sujuvasti pyörittämään ensivuonna julkaistavaa D3:sta detailit pohjassa? Halo pc-versionkin käännös tuntuu kestävän hamaan tulevaisuuteen...Kun pc:lle ilmestyy Halo,niin XB:llä on jo Halo2! :D

Kun tuota nettiin vuotanutta Doom III Alpha-demoakin(E3-versio) on tullut testattua ja sen perusteella kyllä varsin hienosta pelistä tuntuu olevan kyse,mutta myös sika raskaasta sellaisesta...pelillisesti mitään kovin innovaatiomaista vääntöä tästä tuskin on turha odottaa,vaikka tässä vaiheessa on vielä hieman liian aikasta sellaista väläyttää,minulle kuitenkin D3-alpha demon pelillisestä puolesta tuli mieleen "House of the Dead".

XB-pelien taso on kuitenkin tässä viimeisen parin kuukauden aikana kummasti taas kohonnut...kun XB julkaistiin niin oli muutama laatu-peli ja sitten tuli pitkä välivaihe jolloin ei juuri ainakaan minusta laatu-pelejä ilmestynyt,nyt niitä alkaa pikku hiljaa taas tulemaan XB:lle ja ilmeisesti myös laadukkaita pc-käännöksiä?

Myös XB Live-paketin tulosta on kiirinyt lupaavia huhuja tai itseasiassa eivät ole enää mitään huhujakaan...startti-paketin voi hankkia siitä huolimatta,vaikka se ei Suomeen heti Euroopan saapuessaan tulisikaan myyntiin(toimii silti Suomessa vaikka sen ulkomailta ostaisi tai tilaisikin.XB Live käyttää kaikkialla samoja MSN-palvelimia,ainakaan pc-verkkopeli puolelta ei ole huonoa sanottavaa noista MSN Gaming Zonen-palvelimien tominnalisuudesta,jotkut hitti pc-verkkopelit kuitenkin sieltä puuttuu,mutta tämä seikka nyt ei koske XB:n tulevia online/XBL-pelejä).

Mitä noihin XB-pelien controlleihin tulee perus-padin merkeissä,niin kyllä mun tarvii sanoo vanhana pc-pelaajana,että vasta ajan kanssa tota oppii yhä paremmin ja paremmin hallitsemaan,kyllä se on 50%:sti myös totuttelu kysymys! Ihan hetkessä pc-pelaaja tätä ei omaksu,ei edes kunnolla vikossa tai parissa! Sama ongelma se vois olla melkein toisinkin päin,eli sellaiselle joka ei ole juuri kuin konsolipelejä eläessään tahkonut ja sitten siirtyisi yht.äkkiä hiiren ja näppiksen valtakuntaan! Hiirellä ja näppiksen hallinnan fps-pelien merkeissä saattaa ensikertalainen omaksua vain hieman nopeammin,vaikee sanoo...?
Ainakin peliasennon vapauden suhteen kuitenkin XB-padi on ihan ykkös kamaa! Claw-systeemi ei tule mulle esiin kuin ehkä verkkopelien merkeissä,jos edes silloinkaan...tarvii katella asiaa uudestaan kun XBL-systeemi pyörähtää kunnolla käyntiin myös Euroopassa?

:rolleyes:
 
Ei toi ohjain ongelma toisin päin oo sama asia. Mä sisäistin hiiri/näppäin kontrollit samantien kun ensimmäisen kerran pelasin PC:llä fps -pelejä. Kaikki luonnistu hetkessä. Ohjaus/tähtäys tuli suoraan selkäytimestä! Johtuu varmaan siitä että hiireä tulee käytettyä työn puolesta.... Konsolilla taas fps pelejä pelatessa kaikki on niin kankeaa ja jos vastustaja on ihmispelaaja, joka väistelee ei siihen osu millään tatilla väännettäessä.... :( Harmittaa kyllä vähän. Menee monta huippu peliä ohi! Hiiri/näppäin tuki XB:lle ja sassiin!!
 
Toisaalta kun tarkemmin ajattelee,niin minusta pädissä on tavallaan sekin hyvä puoli konsolien fps mp-pelien suhteen,että kuka tahansa ei sillä heti edes osaa pelihahmoansa sujuvasti hallita saatika olla heti tarkka- ja hallittuja laukauksia viljelevä virtuaalinen pyssysankari,ei tarvi mennä kuin pelaamaan muutaman kerran Halo-peliä verkkoon,niin huomaa kyllä selkeesti eron,että kenellä on jo sitä taitoa kertynyt padin/kontrollien sujuvassa hallinnassa ja kenellä taas ei!

Itsekkin alkuun valittelin tätä padi-juttua Halo:ssa,mutta ei se vika pelin kotrolleissa ja ohjaimessa helvetti ole,vika on omassa osaamattomuudessa eikä missään muussa,PISTE!

Mutta jos tollanen Claw-systeemi tulee XB:lle(Claw+hiiri),niin saattaa se kuitenkin antaa selkeen etulyönti aseman padillä pelaavia vastaan?

:rolleyes:
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Jokke
Mutta jos tollanen Claw-systeemi tulee XB:lle(Claw+hiiri),niin saattaa se kuitenkin antaa selkeen etulyönti aseman padillä pelaavia vastaan? :rolleyes:

Ai antaako etulyöntiaseman.....heh....
Katotaan sitten kuka on kuka kun claw+hiiri tulee.....
Ja kehukaa sitten miten hyvin sillä padillä tapetaan.... ;)
Mutta totuushan on se että padi ei oo hiiren tasonen tappoväline pelas sillä kuinka taitava pelaaja tahansa. Eli siinä suhteessa se ei enää oo omasta hyvyydestä/huonoudesta kiinni.

Mä uskon että joku tykkää pelata padillä fps -pelejä ja kunnioitan sen mielipidettä mutta kaikki ei oo samanlaisia. Mulle hiiri on sujuvuudessa ja nopeudessaan ylivoimanen vaihtoehto fps -peleihin. Mut nää on makuasioita.

Edit: Onx jollain tietoo onx sellanen claw+hiiri tulossa ja koska!?
ois erittäin kiva kuulla.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Tehän olette ihan hulluja kun tuollaisesta whineette ettei pelejä riitä.. siis ostamisen arvoisia. Minun mielestäni tällähetkellä ja tulossa on NIIN monta peliä etten voi mahdollisesti saada kaikkia millään.. en varmaan koko elämänäni

Siis Splinter Cell kiinnostaa.. samoin Panzer dragoon orta.
Se MGS2 jokujuttu myös kiinnostaa mut en ole vielä kerennyt lukea siitä paljoakaan.
Reiqn of Fire näytti mukavalta, pitää vielä tutkia lisää.
DoA3 on pakko ostaa, ihan vain koska Dreamcastin Dead or alive 2 oli niin loistava mielestäni pelattavuudelta että se pieksee MINUN MIELESTÄ alleen tekkenit ja suoraansanottuna kaikki tappelupelit mitä oon koskaan pelannut. En vain henk. koht. tykkää tekkeneistä.. liian ... hitaita. DoA:ssa kun ei tarvitse opetella liikkeitä vuotta että pelaus onnistuu. Helpot countterit ja helppo myös improvisoida normaaliliikkeitä toimiviin järjestyksiin. Ei ole pakko taitaa joka liikettä

Se DoA beach volley mikälie olisi varmaan ihan mukava myös. Siis aika loistava "kännipeli" tyyliin. Että kavereiden kanssa pelaillaan. Pitää vielä ottaa selvää että onko se peli todellakin hyvä, vai painottuuko se pelkkiin pomppiviin tisseihin.

Jet set radio future ei hirveemmin ole sytyttänyt, mutta en siitä suoraansanottuna tiedä vielä mitään. Pari mielipidettä kyllä sitä pelanneilta olen lukenut ja kieltämättä pieni kiinnostus sitäkin kohtaan on. Autopeleihin hieman kyllästyneenä en Sega GT:tä niin paljoa odottele.. tosin Project Gotham Racing on kuulostanut ainakin ihan hyvältä, koska siinä on lievää erilaisuutta. Sega GT:kin kyllä on varmaan senverran hyvä ja hieno, että kyllästyneisyyden ohimennessä se olisi mahtava omistaa.

Moto GP kiinnostaa kovin paljon... ja Vice City ps2:lle.

ja sehän on sanomattakin selvää että Halo pitää ostaa.

ja ja ... no, jokatapauksessa mielestäni pelejä on niin paljon että kyllä niitä riittää kaupoissa. Ellei sitten ole todella rikas, mutta mielestäni parikin peliä riittää pitkäksi aikaa ettei niitä niin hirveetä läjää tarvi ostaakkaan aina pariksi kuukaudeksi ;)

Ja hieman offtopiccia (kun ei viitsi hirveesti posteja kirjotella suotta) niin pitää sanoa että huolestuttaa vain tuo että saanko koskaan toimimaan tuota nettipeliä. Kiinnostaisi niin kovasti mutta oon aina ollut niin huono tietokoneiden kanssa ja kaikki vain tuppaa aina meneen päin p**settä.

Joku saa neuvoa, jos asiasta tietää. Mulla on normaali RJ45 kaapeli lanej varten, mutta en tiedä onko ristiinkytketty.. sitten on tuo VIRPI ISDN yölinja juttu, että toimiikohan se sillä vai lagittaako niin perhanasti? Tietty nyt kun töihinkin pääsi niin vois ottaa jonkun laajakaistan tms muun, mutta en tiedä mitkä sitä sit tukee ja harmittaa jos hommaan vääränlaisen "turhaan"

Kertokaapa joku vaikka jotain toimivaa strategiaa vaikka mailiin niin ei tarvitse tätä offtopicissa jatkaa.

Kun rahaa ois kyllä nyt hoitaa asioita että toimii, mutta ei tietämystä. Ei se kai niin kovin vaikeaa voi olla, mutta en vain luota tietokoneisiin yhtään.. vaikka omistankin 1000mhz thunderin ja GF3:n, ei silti mikään koskaan tunnu toimivan.

Suoraansanottuna, vihaan tietokoneita. Konsolit kunniaan ;)

Niin ja sekin huolestuttaa, että kun oon just tässä tämänkuun lopussa ostamassa xboxia niin kuinkakohan usein siinä käy niin että se sanoo sen "need service" ja lopettaa toimintansa? vai oliko se vain alussa ? Ja onko mahdollisia muita ongelmia.. esim. dvd toiston kanssa.. kun ps2 jo omistan, niin onko järkeä ostaa kaukosäädintä? Että toimiiko se hyvin... ?

Joo-op. toivottavasti ei kukaan suivaantunut pienestä kyselystä :) Kiitos jo etukäteen.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Triforce
Hmm.... Itse en kyllä taida tunnistaa yhtäkään noista peleistä hittipeleiksi.
Keskivertopeliä paremminkin.

Anteeksi aiempi kiorjoittelun!
Se taisi olla turhaa vihaa Microsoftia kohtaan! :rolleyes:
Nyt on kuitenkin alkanut Splinter Cell, Jet Set radio future, Unreal Championship ja Shenmue 2 kiinnostamaan.
With kind regars! :D

Triforce
 
Yks ehdotus:
Muutu vaikkapa korispeli-faniksi silloin korispelit ovat sinusta hyviä tai esimerkiksi minun tapauksessani; pidän tappelupeleistä, joten pidän niistä.

Ps. Hullua, mutta totta.:p
 
Taso nousee, älkää missatko Colin McRae 3, Deathrow, Madden NFL 2003, Morrowind, Splinter Cell, Tony Hawk Pro Skater 4, Transworld Snowboarding...
 
Ylös Bottom