Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xbox-pelikuulokkeet & keskustelua audiocodeceista [Dolby Atmos, DTS X jne.]

Tässä lista peleistä missä on Atmos tuki.

  • Assassin´s Creed: Origins
  • Battlefield 1
  • Borderlands 3
  • Call of Duty: Modern Warfare & Warzone
  • Crackdown 3
  • Cyberpunk 2077
  • Final Fantasy XV
  • For Honor
  • Forza Horizon 4
  • Gears 5
  • Gears of War 4
  • Grid
  • Metro Exodus
  • Need for Speed: Heat
  • Ori and the Will of the Wisps
  • Overwatch
  • Rise of the Tomb Raider
  • Shadow of the Tomb Raider
  • Super Lucky´s Tale
  • The Division 2
  • Zone of the Enders: The 2nd Runner


Eli se mitä koin AC Valhallan kanssa oli placeboa? Atmos ei lisää mitään äänimaailmaan jos peli ei sitä tue vaikka Dolby Atmos olis muuten ääniastuksissa päällä?
 
Eli se mitä koin AC Valhallan kanssa oli placeboa? Atmos ei lisää mitään äänimaailmaan jos peli ei sitä tue vaikka Dolby Atmos olis muuten ääniastuksissa päällä?
Kyllä noi parantaa ääntä vaikka pelissä täyttä tukea ei olisikaan ja itsekkin huomannut Valhallassa parannusta äänessä Atmoksella ja DTS:X kanssa.

Atmos sovelluksessa näköjään lukeekin, että parantaa ääntä kaikissa peleissä/elokuvissa missä on 5.1 tai 7.1 ääni.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Eli se mitä koin AC Valhallan kanssa oli placeboa? Atmos ei lisää mitään äänimaailmaan jos peli ei sitä tue vaikka Dolby Atmos olis muuten ääniastuksissa päällä?

Taitaa olla aika pelikohtaista. Jossain peleissä sitten taas mennyt tosi puuroksi, ainakin suunnan osalta. Ja siis toimiihan placebokin.. :D
 
Ei auttanut.. onpas tämä mielenkiintoista.
Tällaiselta siis näyttää:
Tarkistin tuon vielä, nyt kun pääsin kotiin, niin mulla näkyy kaikki normaalisti.

Jostain kumman syystä sulla se jättää lataamatta ne sisällöt sinne sovellukseen :confused:

Ootkos koittanut tyhjentää boksin välimuistia? Paina sitä Xbox nappia konsolista n. 10 sekuntia, että boksi sammuu ja sen jälkeen odotat pari minuuttia, että tyhjentää välimuistin ja sitten käynnistät uudelleen.
 
No on kyllä outoa :confused:

Je
Tarkistin tuon vielä, nyt kun pääsin kotiin, niin mulla näkyy kaikki normaalisti.

Jostain kumman syystä sulla se jättää lataamatta ne sisällöt sinne sovellukseen :confused:

Ootkos koittanut tyhjentää boksin välimuistia? Paina sitä Xbox nappia konsolista n. 10 sekuntia, että boksi sammuu ja sen jälkeen odotat pari minuuttia, että tyhjentää välimuistin ja sitten käynnistät uudelleen.
Pitää kokeilla.. kiitos. Ja katsoa huomenna onko sama tilanne myös One X:n suhteen.
 
Mitäs kuulokkeita porukka suosittelis Series X:n kaveriksi? Mikrofoni siis pitäis olla. Ja hintalapulla ei niin merkitystä, nuita kalliimpia oon katsellut. Steelseries Arctis 9X tällä hetkellä ehkä eniten kiinnostais. Saa ehdottaa.

Aiemmat luurit on Turtlebeach Elite 800X, mutta niistä mennyt rikki jotain, että toimivat vaan piuhan kanssa ohjaimesta. Enkä pitänyt siitä, kun alkavat ajan kanssa painaa korvia, sekä hipaisupainikkeet on todella ärsyttävät. Muuten kyllä hyvät, mutta uudet ois nyt haussa.
 
Viimeksi muokattu:
Uskaltaisin melkeen suositella avausviestissäkin mainittuja Turtlen 700X Gen 2. Pitäisi olla kai tosi asialliset kupit out of the box. Yhdistyy suoraan konsoliin, ei tarvitse tuhlata USB paikkaa.

Kaveriksi kuulokkeille suosittelen Dolby Atmos ja/tai DTS X codecin lunastamista. Molemia pääsee kokeilemaan veloituksetta. Omaan korvaan jostain syystä Atmos for Headphones tuntuu luonnikkaammalta. (Turtle 600X kanssa)

Varmastikin Arctis 9X myös todella asialliset.

 
Kiitos vastauksesta, otan ton Stealth 700X Gen 2:sen harkintaan myös! Ilmeisesti ovat paremmat kun ekan sukupolven malli, ainakin ton listan mukaan. 800X vanhemmassa mallissa alkoi kupit painamaan jos pitempään pelasi, onko näissä 700X G2 sitä samaa? Vpd:stähän nuo saisi, jossa tulee asioitua muutenkin.

Dolby Atmoksen otin vasta käyttöön, kun en tyhmänä aiemmin tajunnut, että se toimii myös piuhalla ohjaimen kautta. :D Kuulokkeet päässä tulee aina pelattua ja äänimaailmat peleissä tärkeä osa, joten huippu lisä pienellä hinnalla.

Muitakin kuulokkeita saa ehdotella.
 
Mitäs kuulokkeita porukka suosittelis Series X:n kaveriksi? Mikrofoni siis pitäis olla. Ja hintalapulla ei niin merkitystä, nuita kalliimpia oon katsellut. Steelseries Arctis 9X tällä hetkellä ehkä eniten kiinnostais. Saa ehdottaa.

Aiemmat luurit on Turtlebeach Stealth 800X, mutta niistä mennyt rikki jotain, että toimivat vaan piuhan kanssa ohjaimesta. Enkä pitänyt siitä, kun alkavat ajan kanssa painaa korvia, sekä hipaisupainikkeet on todella ärsyttävät. Muuten kyllä hyvät, mutta uudet ois nyt haussa.
Täältä suositus tuolle arctis x9 mulla on ne ja on hyvät just asensin uusimman järjestelmä päivityksen niihin.
 
Kiitos vastauksesta, otan ton Stealth 700X Gen 2:sen harkintaan myös! Ilmeisesti ovat paremmat kun ekan sukupolven malli, ainakin ton listan mukaan. 800X vanhemmassa mallissa alkoi kupit painamaan jos pitempään pelasi, onko näissä 700X G2 sitä samaa? Vpd:stähän nuo saisi, jossa tulee asioitua muutenkin.

En ole itse käyttänyt, mutta revikoiden valossa tuskin on ikävät päässä pidemmissäkään sessioissa. Siltä vähän kuulostaa. Ostin 600X vähän vastaavat tyynyt orggis tilalle, niistä tuli ainakin sillä päivityksellä aivan ihanat (lue: Et edes huomaa pelaavasi kuulokkeilla) Aloitusviestissä on tästä juttua.

 
Aikas asiallisen oloiset ja hintaki vaikuttaa olevan kohdillaan! Meneeköhän mikki mutelle kun nostaa sankaa? Se on näissä mulle ainakin ihan must have juttu, Gen 2 Turtlet on siinä mielessä vieläkin parempi että sankaa tarvii nostaa vain puoleen väliin ylöspäin ei tarvi niin paljon heivata kuin esim. edesmenneitä Senkku G4ME Oneja. (jotka sitten lopulta hajosinkin nimenomaan tähän sangan renkutukseen vuosien saatossa)

1613560887330.png

 
Aikas asiallisen oloiset ja hintaki vaikuttaa olevan kohdillaan! Meneeköhän mikki mutelle kun nostaa sankaa? Se on näissä mulle ainakin ihan must have juttu, Gen 2 Turtlet on siinä mielessä vieläkin parempi että sankaa tarvii nostaa vain puoleen väliin ylöspäin ei tarvi niin paljon heivata kuin esim. edesmenneitä Senkku G4ME Oneja. (jotka sitten lopulta hajosinkin nimenomaan tähän sangan renkutukseen vuosien saatossa)

Näytä liitetiedosto 5998

Löytyy ihan oma painike mikin mykistykseen, mutta ainakin Microsoftin edellisissä kuulokkeissa mikki meni mutelle, kun nosti sangan ylös.

Kun et puhu, automaattinen mykistystoiminto mykistää mikrofonin automaattisesti, jotta pidät viestintäkanavat vapaana. Manuaalinen mykistyspainike taas tarjoaa tarvittaessa mahdollisuuden yksityisyyteen.

Kuulokkeet kyllä kiinnostaisi, mutta nykyisetkin HyperX Cloud Alphat on jäänyt vähälle käytölle, kun tuntuu huonolta päässä pidemmillä pelisessioilla ja hikoiluttaa ihan hitosti.
 
Tyylikkääthän nuo olisi!
Mutta ei varmaan Turtlebeach Elite 800X jälkeen riitä äänenlaatu.
Uskoisin, että hintaluokassaan pätevät luurit. Arvosteluja odotellessa.
 
Aikas asiallisen oloiset ja hintaki vaikuttaa olevan kohdillaan! Meneeköhän mikki mutelle kun nostaa sankaa? Se on näissä mulle ainakin ihan must have juttu, Gen 2 Turtlet on siinä mielessä vieläkin parempi että sankaa tarvii nostaa vain puoleen väliin ylöspäin ei tarvi niin paljon heivata kuin esim. edesmenneitä Senkku G4ME Oneja. (jotka sitten lopulta hajosinkin nimenomaan tähän sangan renkutukseen vuosien saatossa)

Näytä liitetiedosto 5998

Ainakaan kuvan perusteella mikkiä ei voi nostaa edes ylös, vaan on sisään työnnettävää mallia. Myöskin teknisiin tietoihin mykistys on lisätty painike kohdan alle. Kohtuu halvalla näyttäisivät myös lähtevän. 105€ + ilmaiset postit ja taitavat kilpailla samasta paikasta vaikkapa Steel Serieksen Arctis 9 kanssa, joiden hinta on melkeinpä tuplat.

E: Esittelysivulta poimittua "Manuaalinen mykistyspainike taas tarjoaa tarvittaessa mahdollisuuden yksityisyyteen."

E2: Super late:p
 
Näyttää kuluttajille kelpaavan Xbox-kuulokkeet, koska ne on nyt loppu varastosta:

 
Oiskohan tietoa täällä.
Mulla nuo Turtle Beach Elite 800X (langaton headset), joilla pystyn nyt Series X:llä vain aux-piuhan kanssa pelaamaan. Irrotettava aux-johto siis, kuulokkeista löytyy aux-portti.

Jos ostaisin aux-piuhan, jossa mikrofoni (esim. tämä), niin toimisiko se mikki sitten näiden kanssa? Tunnistaako langattomat kuulokkeet tuollaisen piuhan mikin, vai luuleeko sitä pelkäksi äänipiuhaksi?
 
Viimeksi muokattu:
Oiskohan tietoa täällä.
Mulla nuo Turtle Beach Elite 800X (langaton headset), joilla pystyn nyt Series X:llä vain aux-piuhan kanssa pelaamaan. Irrotettava aux-johto siis, kuulokkeista löytyy aux-portti.

Jos ostaisin aux-piuhan, jossa mikrofoni (esim. tämä), niin toimisiko se mikki sitten näiden kanssa? Tunnistaako langattomat kuulokkeet tuollaisen piuhan mikin, vai luuleeko sitä pelkäksi äänipiuhaksi?
Itse itselleni vastaten: Toimii!
Ostin tuon Clas Ohlsonin piuhan ja kyllä toimii, äänenlaatu vaan kyseisessä ihan hirveä. :D
Olettaisin, että sama myös muissa langattomissa kuulokkeissa. Piuhan kanssa voi käyttää mikrofonia, jos piuhassa on mikki.
 
Ylös Bottom