Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xbox Series X|S - keskustelua Microsoftin uutuuskonsoleista

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Dragonfly
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    xsx
Paha sanoa, mutta yleensä Jez ei liiottele. Jos Xbox tekee jotain huonosti, hän siitä mainitsee ja jos hyvin, niin ihan yhtä lailla siitäkin.

Oli sitten lausunnossa kauppamiehen lisää tai ei, niin sen voi kuitenkin sanoa, että tosi hiljaisesta konsolista kyse.

Jez Corden ja Tom Warren ovat kyllä twiittiensä perusteella Microsoftin suuntaan kallellaan toisin kuin esim. Digital Foundry, joten kohtuullisella määrällä suolaa suhtautuisin herrojen twiitteihin. Onhan se nyt perin erikoista että Austin Evans saa mitattua konsolista lähes 50 dB melun, mutta Jezin mukaan konsolin tuottama melu ei ylitä käyttämänsä laitteiston mittauskynnystä. Tällöin joko konsolin tuottama melu vaihtelee roimasti yksilöittäin tai yksinkertaisesti Jez ei osaa mitata melua, Occamin partaveitsi viittaa kyllä vahvasti jälkimmäiseen vaihtoehtoon.

Konsoli tulee olemaan sieltä hiljaisemmasta päästä ainakin BC-peleillä pystyyn asennettuna, vielähän Series X:ää ei ole kuormitettu täysillä.

Quantic Dreamin mukaan Xbox Series -konsolien koneoppiminen voi olla yksi suurimmista eduista vrt. Playstationiin:


David Cage on myös varsin mielenkiintoinen heppu, kun herra totesi taannoin Series S ja X -konsoleista näin:


“Many developers prefer consoles to PC because on consoles you only have to deal with one hardware, whereas on PC there are so many configurations, graphic cards, drivers, controllers etc. that makes the development much more complex. When a manufacturer offers two consoles with different specs, there is a strong chance that most developers will focus on the lower-end version to avoid doing two different versions. I must confess that I am really not a big fan of this situation.

I think it is confusing for developers, but also for players, and although I can understand the commercial reasons behind this choice I think the situation is questionable.”

Aika näyttää toteutuuko herran ennustus.

edit: lisätty koko quote.
 
Viimeksi muokattu:
David Cage on myös varsin mielenkiintoinen heppu, kun herra totesi taannon Series S ja X -konsoleista näin:


“Many developers prefer consoles to PC because on consoles you only have to deal with one hardware, whereas on PC there are so many configurations, graphic cards, drivers, controllers etc. that makes the development much more complex. When a manufacturer offers two consoles with different specs, there is a strong chance that most developers will focus on the lower-end version to avoid doing two different versions. I must confess that I am really not a big fan of this situation.”

Aika näyttää toteutuuko herran ennustus.

Dirt 5:n kehittäjä ei nyt ainakaan ole ollut huolissaan kahden konsolin taktiikasta ja ovat jopa sanoneet, että pelien skaalaaminen Series S:lle on erittäin helppoa:


Uskon, että Series S ei tule vaikuttamaan Playstation 5:n ja Xbox Series X:n pelien grafiikoihin, sillä Series S -version resoluutiota voidaan alentaa ja poistaa tiettyjä ominaisuuksia, kuten RT-tuki (esimerkkinä Yakuza: a Like Dragon).
 
Jez Corden ja Tom Warren ovat kyllä twiittiensä perusteella Microsoftin suuntaan kallellaan toisin kuin esim. Digital Foundry, joten kohtuullisella määrällä suolaa suhtautuisin herrojen twiitteihin. Onhan se nyt perin erikoista että Austin Evans saa mitattua konsolista lähes 50 dB melun, mutta Jezin mukaan konsolin tuottama melu ei ylitä käyttämänsä laitteiston mittauskynnystä. Tällöin joko konsolin tuottama melu vaihtelee roimasti yksilöittäin tai yksinkertaisesti Jez ei osaa mitata melua, Occamin partaveitsi viittaa kyllä vahvasti jälkimmäiseen vaihtoehtoon.

Konsoli tulee olemaan sieltä hiljaisemmasta päästä ainakin BC-peleillä pystyyn asennettuna, vielähän Series X:ää ei ole kuormitettu täysillä.
No, Jez on Windows Centralilla töissä että tottakai on kallellaan Microsoftin tuotteisiin suhteessa PlayStationiin, mutta hän ei ole mikään konsolisoturi. Eikä tässä myöskään ollut millään tavalla puhe tai vertailu Playstationiin, vaan pelkästään siihen että Xbox Series X on hiljainen.

Jez uutisoi hyvinkin neutraalisti asioista ja sanoo myös jos Xbox tai Microsoft töpeksii.
 
Konsoli on varmasti hiljainen mutta 0dB ja ja 50dB kuulostavat sen verran ääripäiltä, että ennemmin uskoisin lukeman sijoittuvan johonkin tuohon välille. Tietenkin yksittäisien konsolien välillä voi olla eroa äänekkyydessä varsinkin näin julkaisussa.
 
Konsoli on varmasti hiljainen mutta 0dB ja ja 50dB kuulostavat sen verran ääripäiltä, että ennemmin uskoisin lukeman sijoittuvan johonkin tuohon välille. Tietenkin yksittäisien konsolien välillä voi olla eroa äänekkyydessä varsinkin näin julkaisussa.

Joo kyllä tuo 0dB kuulostaa sen verran uskomattomalta, että on varmaan Jez ostanut rikkinäisen desibelimittarin. :D
 
Dirt 5:n kehittäjä ei nyt ainakaan ole ollut huolissaan kahden konsolin taktiikasta ja ovat jopa sanoneet, että pelien skaalaaminen Series S:lle on erittäin helppoa:


Uskon, että Series S ei tule vaikuttamaan Playstation 5:n ja Xbox Series X:n pelien grafiikoihin, sillä Series S -version resoluutiota voidaan alentaa ja poistaa tiettyjä ominaisuuksia, kuten RT-tuki (esimerkkinä Yakuza: a Like Dragon).

Vähän näkyy olevan deveistä riippuvainen konsoliin suhtautuminen, kun Id softwaren Axel Gneiting ja Billy Khan totesivat Series S:stä näin:

""it always scaled on PC" is nonsense. Every AAA game in the past decade or so has their assets made once so they run on min spec. Increasing sample counts a bit here and there for high settings isn't what you could truly have done with more power. Min spec matters. "

"The memory situation is a big issue on the S. The much lower amount of memory and the split memory banks with drastically slower speeds will be a major issue. Aggressively lowering the render resolutions will marginally help but will not completely counteract the deficiencies.
"

Vastaavaa en sensijaan ole kuullut Series X:stä, johon devit ovat olleet puolestaan hyvin tyytyväisiä ja onhan tuo speksiensä puolesta vaikuttava laite. Toivottavasti nämä nämä tehokkaammat konsolit eivät tule olemaan Series S:n vuoksi sijaiskärsijöinä. On myös vähintäänkin kyseenalaista markkinoida konsolin RT-kyvykkyyttä, jos tätä joudutaan karsimaan sitten peleistä pois, kuten DMC5:n osalta kävi.



Ymmärtääkseni alkuperäinen visio Series S:n osalta oli niin, että tämän piti pystyä lähes samaan kuin Series X ja ainoastaan resoluutiota on tarve skaalata alaspäin riittävän suorituskyvyn takaamiseksi. Näiden tietojen pohjalta, mitä olemme konsolin suorituskyvystä saaneet, voikin sanoa että tähän on vielä melkoisesti matkaa.
 
""it always scaled on PC" is nonsense. Every AAA game in the past decade or so has their assets made once so they run on min spec. Increasing sample counts a bit here and there for high settings isn't what you could truly have done with more power. Min spec matters. "

"The memory situation is a big issue on the S. The much lower amount of memory and the split memory banks with drastically slower speeds will be a major issue. Aggressively lowering the render resolutions will marginally help but will not completely counteract the deficiencies.
"

Vastaavaa en sensijaan ole kuullut Series X:stä, johon devit ovat olleet puolestaan hyvin tyytyväisiä ja onhan tuo speksiensä puolesta vaikuttava laite. Toivottavasti nämä nämä tehokkaammat konsolit eivät tule olemaan Series S:n vuoksi sijaiskärsijöinä. On myös vähintäänkin kyseenalaista markkinoida konsolin RT-kyvykkyyttä, jos tätä joudutaan karsimaan sitten peleistä pois, kuten DMC5:n osalta kävi.

Ymmärtääkseni alkuperäinen visio Series S:n osalta oli niin, että tämän piti pystyä lähes samaan kuin Series X ja ainoastaan resoluutiota on tarve skaalata alaspäin riittävän suorituskyvyn takaamiseksi. Näiden tietojen pohjalta, mitä olemme konsolin suorituskyvystä saaneet, voikin sanoa että tähän on vielä melkoisesti matkaa.

Itsellä henkilökohtaisesti on enemmän luottoa Dirt 5:n lausuntoihin, koska heiltä nyt on tulossa valmis peli, joka on suunniteltu Series X:n lisäksi S:lle. Eiköhän vuoden päästä nähdä, että aiheuttaako Series S harmia kehittäjille vai kulkeeko se hyvin Series X:n mukana. Tosin Phil Spencer on myös kertonut, että Series S lisää töitä kehittäjille. :D Uskon, että pelit tullaan suunnittelemaan tehokonsolien ehdoilla, jonka jälkeen karsitaan detaileja ja ominaisuuksia, jotta se pyörisi hyvin Series S:llä. Microsoftin omat studiot varmasti saavat Series S:stä paremmin irti kuin muut. Toivon kuitenkin, että mahdollisimman moni next gen -ominaisuus saataisiin myös Series S -peleihin, mutta en tiedä onko tämä miten todennäköistä, kun kyseessä on 300€ pelilaite josta Microsoft tekee nyt jo enemmän "tappiota" kuin Series X:lla. Mielenkiinnolla odotan tuloksia, että miten kahden konsolin strategia lähtee toimimaan.
 
Phil Spencer sanoo että japanin ennakko myynnissä on suunnilleen myyty enemmän uutta boxia kuin xbox onea vuodessa 32:15

 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom