Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xbox Series X|S - keskustelua Microsoftin uutuuskonsoleista

Joo on päällä, illalla sen sit näkee onko kone täynnä pelejä vai ei. Vähän huono kun ei konsoli millään ilmoita että se latailee, pleikalla tottunu siihen että siinä näkyy se oranssi valo ja pitää sellaista pientä puhinaa kun on hiljaista. Kirottu edistynyt teknologia :p;)
Gamepass ja ostetut pelit jäi asenteleen yöllä kovalevy piukkaan. Instant on tila päällä ja samalla tyylillä voi asentaa vaikka sovelluksen kautta kun on töissä tai xbox sivujen.
 
Mitääh helsvettiä!!! Halo Master Chief Collection on nyt sitten näköjään mukavasti kiinankielisellä (tai vastaavalla) tekstillä, kun asensin sen XSX:lle. Mitenkähän hitossa tähän nyt saa englanninkielen, kun ei mistään valikoissa ymmärrä yhtikäs mitään. :mad:
 
Mitääh helsvettiä!!! Halo Master Chief Collection on nyt sitten näköjään mukavasti kiinankielisellä (tai vastaavalla) tekstillä, kun asensin sen XSX:lle. Mitenkähän hitossa tähän nyt saa englanninkielen, kun ei mistään valikoissa ymmärrä yhtikäs mitään. :mad:
Mulla kävi toi sama Xbox One X:llä. Oli saksaksi tosin.

Muistaakseni silloin googletin että miten vaihdetaan pelin sisällä kieli ja naputteli sitten ylös, alas ja sivulle juuri ohjeen mukaan.
 
Mulla kävi toi sama Xbox One X:llä. Oli saksaksi tosin.

Muistaakseni silloin googletin että miten vaihdetaan pelin sisällä kieli ja naputteli sitten ylös, alas ja sivulle juuri ohjeen mukaan.
Juu, olin näköjään vastannut ei siihen johonkin saksankielen päivitykseen peliä käynnistäessä, niin oli sitten peli loogisesti vallinnut kiinan kieleksi. o_O Käynnistin uudelleen pelin ja tarjosi taas sitä saksankielen palikkaa asennettavaksi, joten hyväksyin sen tällä kertaa, jolloin peli käynnistyi tällä kertaa saksankielisenä. Siitä olikin auttavan saksankielentaidon avulla helppoa vaihtaa kieli englanniksi. Mutta onpas aika ihme kuvio tuossa. Ei ole kyllä huolella tuota suunniteltu, ainakaan näin suomipojan näkökulmasta...
 
Juu, olin näköjään vastannut ei siihen johonkin saksankielen päivitykseen peliä käynnistäessä, niin oli sitten peli loogisesti vallinnut kiinan kieleksi. o_O Käynnistin uudelleen pelin ja tarjosi taas sitä saksankielen palikkaa asennettavaksi, joten hyväksyin sen tällä kertaa, jolloin peli käynnistyi tällä kertaa saksankielisenä. Siitä olikin auttavan saksankielentaidon avulla helppoa vaihtaa kieli englanniksi. Mutta onpas aika ihme kuvio tuossa. Ei ole kyllä huolella tuota suunniteltu, ainakaan näin suomipojan näkökulmasta...
Joo, tuo on tosi erikoinen. En ole muissa peleissä tällaista kielisekoilua huomannut, mutta Halo vaan haluaa olla saksaksi. :D
 
Mitääh helsvettiä!!! Halo Master Chief Collection on nyt sitten näköjään mukavasti kiinankielisellä (tai vastaavalla) tekstillä, kun asensin sen XSX:lle. Mitenkähän hitossa tähän nyt saa englanninkielen, kun ei mistään valikoissa ymmärrä yhtikäs mitään. :mad:
Onkos sulla boksin kielenä suomi?

Itse pidän boksin kieliasetuksen englantina niin ei ole tuota sekoilua enää tapahtunut.
 
Joo, tuo on tosi erikoinen. En ole muissa peleissä tällaista kielisekoilua huomannut, mutta Halo vaan haluaa olla saksaksi. :D

On tullut muutamankin pelin kanssa vastaan tämä tilanne ja olen pistänyt MS:lle palautettakin siitä. Eli jos konsoli on suomeksi, ja peli ei satu suomea tukemaan, niin oletuksena kieli onkin sitten saksaksi. Ilmeisesti olettavat, että täällä puhutaan enemmän sitä kuin enkkua.
 
Lokalisaatiovirhe. Itsehän pidän koneen aina US English, niin säästyy taaskin tuolta. Bugi triggeröityy mikäli 1. käynnistyksessä kone on suomen kielellä. Jos haluaa päästä helpolla laittaa koneen edes sen 1. Käynnistyksen ajaksi englanniksi.
 
On tullut muutamankin pelin kanssa vastaan tämä tilanne ja olen pistänyt MS:lle palautettakin siitä. Eli jos konsoli on suomeksi, ja peli ei satu suomea tukemaan, niin oletuksena kieli onkin sitten saksaksi. Ilmeisesti olettavat, että täällä puhutaan enemmän sitä kuin enkkua.
Ja kun itse dumppasin pelin kysymän saksankielisen päivityksen asentamisen, niin toki siltä sitten jouhevasti pääteltiin, että kieli olisi sisarkansamme kiinan kieli... Kyllä on helvetin yliolkaista touhua Microsoftilta tällainen, täytyy kyllä sanoa!
 
Yleensä amerikkalaisia haukutaan siitä, että he olettavat kaikkien osaavan puhua englantia. MS sentään olettaa, että kaikki puhuvat saksaa tai sitten kiinaa. Maailmassa on niin paljon outoja kieliä, että kyllä siinä äkkiä itku tulee, jos sattuu osumaan joku urdu tai tagalog, joilla puhujia on kuitenkin ihan kunnioitettava määrä. Jollekin voi osua suomikin. Eilen kun asentelin FH4:aa, Xbox ehdotteli, että ladataanko portugali, kieltäydyin ensin, mutta toisella kertaa tajusin, että se nyt on vain pakko ladata, niin peli lähti käyntiin.
 
Onko Series X-konsoleissa ollut hiljainen levyasema? En tarkoita sitä voimakasta resonointia, jota joillakin on ollut. Minulla on 4k-levyjä toistava bluray-soitin jo ennenstään, joten varmaan lähinnä pelejä mietin. Eihän se mitään haittaa jos levy vähän aikaa ruksuttaa, mutta jos koko pelaamisen ajan on jotain ääntä, niin ehkä sitten voi häiritä.
 
Onko Series X-konsoleissa ollut hiljainen levyasema? En tarkoita sitä voimakasta resonointia, jota joillakin on ollut. Minulla on 4k-levyjä toistava bluray-soitin jo ennenstään, joten varmaan lähinnä pelejä mietin. Eihän se mitään haittaa jos levy vähän aikaa ruksuttaa, mutta jos koko pelaamisen ajan on jotain ääntä, niin ehkä sitten voi häiritä.
Peli ei pyöri kuin asentaessa. Sen jälkeen levy toimii lähinnä omistusoikeuden avaimena. Pelit siis edelleen asentuu kokonaan kovalevylle, niinkuin Xbox Onella. Ei siis huolta että ruksuttaisi kesken pelaamisen. On ihan todella hiljainen.
 
Ensimmäinen jäätyminen. Kesken Doomin pelaamisen kuva pysähty, musiikki jäi soimaan, eikä reakoinut ohjaimeen. Virtanapista painoin ja se jäi vilkumaan, sitten pidin sitä hetken pohjassa ja boxi sammui. Noh, toivottavasti ei enteille mitään. One olikin ainoa xboxi jota en huoltoon lähettänyt
 
Onkos kellään Series X yhtäkkiä unohtanut pariliitoksen ohjaimen kanssa? Ei reagoi mihinkään ja kun uutta pariliitosta yrittää rueta tekemään niin ei parita. Täytyy Boxi syväsammuttaa painamalla virtanäppäintä pitkään pohjassa. Sen jälkeen vasta löytää taas ohjaimen. Pari kertaa nyt tehny sitä..
 
Onkos kellään Series X yhtäkkiä unohtanut pariliitoksen ohjaimen kanssa? Ei reagoi mihinkään ja kun uutta pariliitosta yrittää rueta tekemään niin ei parita. Täytyy Boxi syväsammuttaa painamalla virtanäppäintä pitkään pohjassa. Sen jälkeen vasta löytää taas ohjaimen. Pari kertaa nyt tehny sitä..
Oli täällä ainakin yhdellä tuommoista esiintynyt.

 
Osaisikohan kukaan auttaa, kun yritän saada tästä Xbox appista poistettua vanhan konsolin nyt kun Series X tuli tilalle, mutta ei tunnu löytyvän mistään keinoa jolla sen saisi pois?
 
Ylös Bottom