Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xbox Series X|S - keskustelua Microsoftin uutuuskonsoleista

Jep. Itse tässä pohdin, että ostaisinko Series X:n sijaan Series S:n, koska minulla on jo valmiiksi tehokas tietokone niin minkä takia tarvitsisin "4k"-konsolia. :D Game Pass + next gen -ominaisuudet + hinta = täydellinen olohuoneen valloittaja?!

Samoja ajatuksia tullut itselle sen takia koska series x:ää joutuu odottaan niin pitkään :D mutta jos maltti ois valttia ja sijoittaa sitten 200e lisää niin saa sitten sen 4K laitteen.
 
Samoja ajatuksia tullut itselle sen takia koska series x:ää joutuu odottaan niin pitkään :D mutta jos maltti ois valttia ja sijoittaa sitten 200e lisää niin saa sitten sen 4K laitteen.

Totta. Xbox Series S:n huono puoli on vähäinen muisti eli pitäisi jossain vaiheessa ostaa 200-250€ "muistitikku", että saa lisää tilaa peleille. Tällöin olisin saanut melkein samalla hinnalla jo X:n, jossa on enemmän muistia, tehoa sekä levyasema. Xbox Series S on kyllä kätevä niille jotka pelaavat muutamia pelejä, mutta itselläni on tapana ladata vähän kaikkia pelejä ja pelata niitä sitten "joskus". Ehkä minä vaan odotan sitä mustaa möllykkää...
 
Xbox Series S on kyllä kätevä niille jotka pelaavat muutamia pelejä, mutta itselläni on tapana ladata vähän kaikkia pelejä ja pelata niitä sitten "joskus". Ehkä minä vaan odotan sitä mustaa möllykkää...

Nopeampi netti, niin ei tuo isoksi ongelmaksi muodostu. Tai ulkoinen kovalevy, jos netin nopeuden nostaminen ei onnistu. Ja kyllä tuonne nyt kuitenkin useampi peli mahtuu, joten samaan aikaan useamman pelin ladattunakin pitäminen on mahdollista. Ei se oikeasti iso pullonkaula ole, jos ei anna sen olla :)
 
No, kerron omat kokemukset Series S konsolista. Siirryin tähän one X'stä. TV on 55" 4K jota katselen 3m etäisyydeltä sohvalta. Tältä etäisyydeltä ei erota onko lähde 1080/1440P vai 4K. Joten sen osalta sama makaako tasolla X vai S. Pelit kuitenkin pyörii pääsääntöisesti 60fps myös ässällä.

Mitä tilaan tulee - nyt on asennettuna 16 peliä ja tilaa vielä jäljellä 32gb. Mm. Forza Horizon 4, GTA V, Gears 5, PUBG, Fortnite, Sea of thieves, No mans sky... Ja en tosiaan ehdi kaikkia pelaamaan :) Tilaa siis on mielestäni ihan riittävästi.

Konsoli todella kompaktin kokoinen ja laadukkaan oloinen, sekä käytännössä täysin äänetön. Ostakaa - vielä kun saatavilla. Oli tarkoitus ostaa myös X kun saatavuus paranee, nyt en näe sille enää tarvetta.
 
Mitä tilaan tulee - nyt on asennettuna 16 peliä ja tilaa vielä jäljellä 32gb. Mm. Forza Horizon 4, GTA V, Gears 5, PUBG, Fortnite, Sea of thieves, No mans sky... Ja en tosiaan ehdi kaikkia pelaamaan :) Tilaa siis on mielestäni ihan riittävästi.

Pelailetko tuota Sea of thievesiä porukalla vai yksin? Olis mukava koittaa sitä jonkun kans porukalla.
 
Jep. Itse tässä pohdin, että ostaisinko Series X:n sijaan Series S:n, koska minulla on jo valmiiksi tehokas tietokone niin minkä takia tarvitsisin "4k"-konsolia. :D Game Pass + next gen -ominaisuudet + hinta = täydellinen olohuoneen valloittaja?!

Go Hard or Go Home!
Nyt et rupee siinä himmaa kato, sulla on siinä täydet teraflopsit alla kato, 4k/60fps siinä kato, ja kuunteles tätä kato ------ nii ei kuulu koneesta mitään kato.
 
Samoja ajatuksia tullut itselle sen takia koska series x:ää joutuu odottaan niin pitkään :D mutta jos maltti ois valttia ja sijoittaa sitten 200e lisää niin saa sitten sen 4K laitteen.
Series S on kyllä houkutteleva tuohon hintaan ja ennen julkaisua tulin jo siihen tulokseen, että en sitä osta kun tuli luettua noista 720p jutuista, mutta nyt taas se saa paljon positiivista palautetta, niin alkaa taas hieman kiinnostamaan.

Ehkä sen voisi joskus ostaa tuohon One X viereen ja testailla, että miten pelittää.
 
Ehkä sen voisi joskus ostaa tuohon One X viereen ja testailla, että miten pelittää.
Melkein helpommalla pääsee, jos ostaa One X:ään ulkoisen SSD:n. Sillä kombolla voi sitten pelailla siihen asti, kunnes uuden sukupolven pelejä alkaa tosissaan ilmestyä. Series S ja One X on niin lähellä toisiaan tehoiltaan, että itse en ainakaan viitsisi hommata vain nopeampien latausaikojen ja paremman prossun vuoksi uutta konsolia. Joissakin asioissahan One X on jopa parempi. Itse en nähnyt ihan älyttömän suurta eroa edes Series X:n kanssa One X:ään verrattuna muuta kuin latausajoissa ja sujuvammassa toiminnassa esim. valikoissa. Se on kuitenkin jo ihan kohtuullinen upgrade.
 
Melkein helpommalla pääsee, jos ostaa One X:ään ulkoisen SSD:n. Sillä kombolla voi sitten pelailla siihen asti, kunnes uuden sukupolven pelejä alkaa tosissaan ilmestyä. Series S ja One X on niin lähellä toisiaan tehoiltaan, että itse en ainakaan viitsisi hommata vain nopeampien latausaikojen ja paremman prossun vuoksi uutta konsolia. Joissakin asioissahan One X on jopa parempi. Itse en nähnyt ihan älyttömän suurta eroa edes Series X:n kanssa One X:ään verrattuna muuta kuin latausajoissa ja sujuvammassa toiminnassa esim. valikoissa. Se on kuitenkin jo ihan kohtuullinen upgrade.
Itseasiassa mulla on sisäinen SSD One X:ssä ja latausajat ovat aika lähellä Series X:ää mitä nyt olen katsellut videoita ja itse testaillut, niin taidan tosiaan odotella, että alkaa tulemaan pelejä kunnolla.
 
vai mikä tuo Assassin Creed Valhalla on tai Watch dog legion tai Dirt 5? Kaikki nämä tarjoaa jotain sellaista mitä vanhoilla konsolilla ei voida saada (4k60,RT,4k60/120). Ekskluusivien pelienkö takia näitä konsoleita vain ostetaan?

Varsin mielellään lyön myös Cyberpunk 2077 tulille 4k telkkariin ja nautin parhaasta elämyksestä mitä konsoleilla on tarjota.

sen verran vastausta, että keräilen koneita ja niitä on 70-luvun lopusta tähän saakka. Omaan myös raskaan sarjan peli-PC:n, joten 4K ja 60/120 fps on ollut tuttua jo hetken aikaa, joten ei mitään uutta. Nyt on myös molemmat uutuuskonsolit käytössä, kun PS5 tuli haettua postista. Joten KYLLÄ. Totta helvetissa ekslusiivit on se ainoa ja tärkein seikka uusissa konsoleissa. Eipä tuo Forza sen kummemmalta tunnu series x:llä kuin PC:llä. Tietysti siinä vaikuttaa kovasti se, että tunteja siinä on takana satoja, joten varsinaisesti ei voi olettaakaan, että iskisi kauheasti.
meitä on moneen junaan, joten kannattaa myös muistaa, että kaikille grafiikkapäivitys vanhoihin peleihin ei vain ole riittävästi. Nuo mainitsemasi pelit on kaikki julkaistu vanhoille konsoleille, joten niiden kohdalla on ihan turha puhua mistään next genistä. Tässä odotellaan sitä mitä on luvattu, eli laajemmat, DYNAAMISEMMAT maailmat ja edut jota saadaan, kun peleissä ei tarvitse enää mennä vanhan laitekannan riippakivien mukana. Tällaisia pelejä ei kummallakaan uutuuskonsolilla ole yhtään(no joo astrobot ehkä voidaan laskea ohjaimen esittelyineen siihen kategoriaan). Siksi tuo varsin ankara huonoin launch lineup kommentti koskaan. Laitteet itsessään on hyviä, erinomaisia jopa, mutta tällaiselle pelinörtille ne eivät vielä lunasta lupauksiaan.
Eli en ilkeyttäni tuollaista latele, mutta mikäli on pelannut kiinnostavimmat pelit edellisellä sukupolvella, niin en nyt välttämättä suosittelisi kummankaan uutuuskonsolin perään kiirehtimistä, ellei ole kaltaiseni keräilijä. Keväällä tilanne on jo varmasti parempi, kun uutta pelattavaa tulee.
 
Jos on kunnon peli-pc, niin tuskin on koko sukupolvena eksklusiivien takia syytä ostaa uutta boksia. Ja se on täysin Microsoftin strategian mukaista.
 
Jos on kunnon peli-pc, niin tuskin on koko sukupolvena eksklusiivien takia syytä ostaa uutta boksia. Ja se on täysin Microsoftin strategian mukaista.
Paitsi kolmansia osapuolia tuo ei koske ja se tärkeä ja. Mikäs Microsoftia estää muuttamasta tuota suunnitelmaa, mikäli konsoli myy odotuksia paremmin? Muistellaan nyt vaikka games for Windows pasketta. Puheet oli kovat ja vähiin jäi villat.
 
Paitsi kolmansia osapuolia tuo ei koske ja se tärkeä ja. Mikäs Microsoftia estää muuttamasta tuota suunnitelmaa, mikäli konsoli myy odotuksia paremmin? Muistellaan nyt vaikka games for Windows pasketta. Puheet oli kovat ja vähiin jäi villat.
Käsitin, että et suositellut boksin ostamista nyt, vaan tulisi jäädä odottelemaan ekskluja. Totesin sen Microsoftin nykyisen strategian, että konsoli-ekskluja ei välttämättä ole tulossa lainkaan. Toki varmasti aina joku poikkeus vahvistaa säännön.

Jokaisella on varmasti omat hyvät syynsä ostaa konsoli tai olla ostamatta tai ostaa myöhemmin.
 
Hyvä homma, ajattelin ton 4K soittimen heivata syrjään ja käyttää konsoleita tähän tarkoitukseen.
One x 4k soitinta käyttänyt bluray ja 4k leffojen katsomiseen ja ei ole ollut tarvetta erilliselle. Nyt sama homa xbox series X soittimen kanssa. Hienoa että siihenkin tuli päivitys.
 
One x 4k soitinta käyttänyt bluray ja 4k leffojen katsomiseen ja ei ole ollut tarvetta erilliselle. Nyt sama homa xbox series X soittimen kanssa. Hienoa että siihenkin tuli päivitys.
En ole itseasiassa varma, siirrynkö käyttämään leffoissa Series X:ää vai säilytänkö One X:n leffakäytössä. One X on lähes äänetön ja Series X ei ollut ihan yhtä vakuuttava optisen aseman osalta ainakaan ennen huoltoa, vaikka oli ihan siedettävän rajoissa.
 
En ole itseasiassa varma, siirrynkö käyttämään leffoissa Series X:ää vai säilytänkö One X:n leffakäytössä. One X on lähes äänetön ja Series X ei ollut ihan yhtä vakuuttava optisen aseman osalta ainakaan ennen huoltoa, vaikka oli ihan siedettävän rajoissa.
Oliko tietoa mitä olivat huollossa tehneet?
 
Ei tullut tietoa, mutta katsoin kellosta, että hommaan meni yli puolitoista tuntia, eli varmaan jotakin on tapahtunut. Tuskin sentään vain perinteistä valohoitoa ovat antaneet, kun ei ole edes Bergsala kyseessä.
 
Ylös Bottom