Muistaakseni Gears of Wareista pidin samaisesta syystä: kaikki lähtee samasta ja aseet on tietyissä paikoissa, joihin rynnitään tai ollaan rynnimättä. Gearsia tulikin, varsinkin kolmosta, pelattua aika helvetisti. Nelosenkin aikana vielä jaksoi vaikka se vähän meininkiä muutti parilla tapaa erilaiseksi (tai huonoksi, vastaajasta riippuen) mutta vitosen aikana jäi lopulta aika vähäksi vaikka MP palasikin enemmän entiseen.Esim doom 2016 moninpeli oli sitä vanhaa kunnon sinkohippaa jossa ei ollut mitään level lukittuja ylivoimaisia perkejä tai aseita vaan aseet oli kentällä ja ne spawnaa aina samaan paikkaan ja tuosta johtuen se lytättiin yleisellä tasolla ihan täysin.
Mulle se oli vuoden paras moninpeli just tuosta syystä.
Oikeastaan aina on kiinnostanut enemmän pelit, joissa kaikki lähtee samalta viivalta ja osa taistelua syntyy juuri siitä että kuka saa parhaat aseet tai muut napattua ekana.