Kaikki pelit kaikille alustoille? Ööh, oliko peräti kaksi marginaalisempaa yksinpeliä mitä sieltä tuli muille konsoleille? Pentiment ja Hi-Fi Rush (kummastakaan en itse pitänyt, mutta erinomaisia arvosanoja ovat toki arvosteluissa yleisesti saaneet) sekä sitten noiden lisäksi kaksi live service-peliä, eli Grounded sekä Sea of Thieves, joihin nyt selkeästi halutaan näillä ratkaisuilla pitää pelaajakantaa vahvana, mikä on ihan looginen ratkaisu live service-pelien elinkaaren pidentämiseksi. Ei sieltä ole yhtäkään todellista system selleriä tulossa muille konsoleille. Eli Halot, Gearsit, Forzat, Starfield (ja muut tulevat Bethesdan pelit) sekä Indiana Jones eivät edelleenkään ole tulossa muille konsoleille.
Edelleen moni ei tunnu myöskään ymmärtävän, että AAA-pelien kehittämiseen menee nykyaikana lähes järjestään 4-7 vuotta, joten ne kohutut pelikaupat alkavat näkyä uusina yksinoikeuspeleinä kunnolla vasta ensi vuonna ja siitä eteenpäin. Tänä vuonnakin ehkä jo jossain määrin. Ainakin näillä näkymin tänä vuonna ovat tulossa vielä Hellblade 2 (ei tosin itseäni kiinnosta, kun en ykkösestäkään pitänyt lainkaan), Avowed, Indiana Jones, Starfieldin DLC sekä Stalker 2 (toki vain ajallinen yksinoikeus), joten sanoisin, että kyllä tämäkin vuosi varsin hyvältä näyttää. Toki riippuen siitäkin tuleeko vielä siirtymisiä joihinkin julkaisuihin. Sekin on aina väistämättä mahdollista.
Itse olen joka tapauksessa sitä mieltä, että kovin isoja virheitä ei Microsoft ole tässä konsolisukupolvessa tehnyt, vaan ne isot virheet tehtiin nimenomaan edellisessä konsolisukupolvessa. Xbonen lanseeraus meni ensinnäkin jo aivan metsään TV, TV, TV!- ja always online-sekoilujen sekä erittäin heikon omiin studioihin satsaamisen takia. Tässäkin konsolisukupolvessa toki voi kohtuullisen isona mokana pitää Resfallim hehkuttamista etukäteen ja sitten sen julkaiseminen surkeassa kunnossa ja aivan raakileena. Muita isompia virheitä en silti näkisi MS:n tässä sukupolvessa tehneen. Ovat nimenomaan keskittyneet sen edellisen sukupolven virheiden korjaamiseen. Tulokset näkyvät sitten lähivuosina.