Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xbox Series X|S -ongelmat, murheet ja muut harmistukset

Oli tuossa aikaisemmin puhetta siitä että HDR katoaa välillä pelatessa, ja että viittais tv:n ongelmaan tai bugiin. Mulla siis tekee tosi usein että tämä vuoden 2017 Lg reboottaa itsensa kesken pelin tai jopa aloitusnäytössä, reboot kestää joku 5 sekuntia(Lg logo ruudussa) että kuva palaa takaisin. Saattaiskoha noissa uusissa HDMI johdoissa olla ongelmia vanhempien telkkareiden kanssa? Tekee myös ps5 tätä tuo mun televisio, todella ärsyttävä ongelma. Ps4 aikaan ei tehnyt vielä tota, vasta nyt uusien konsolien myötä.

Olen yrittänyt googlettaa kyseistä ongelmaa, mutta ei oikein sieltä tule vastauksia, mutta samaa ongelmaa havaittu. Olenko yksin tämmöisen telkkarin reboot ongelman kanssa?
 
Oli tuossa aikaisemmin puhetta siitä että HDR katoaa välillä pelatessa, ja että viittais tv:n ongelmaan tai bugiin. Mulla siis tekee tosi usein että tämä vuoden 2017 Lg reboottaa itsensa kesken pelin tai jopa aloitusnäytössä, reboot kestää joku 5 sekuntia(Lg logo ruudussa) että kuva palaa takaisin. Saattaiskoha noissa uusissa HDMI johdoissa olla ongelmia vanhempien telkkareiden kanssa? Tekee myös ps5 tätä tuo mun televisio, todella ärsyttävä ongelma. Ps4 aikaan ei tehnyt vielä tota, vasta nyt uusien konsolien myötä.

Olen yrittänyt googlettaa kyseistä ongelmaa, mutta ei oikein sieltä tule vastauksia, mutta samaa ongelmaa havaittu. Olenko yksin tämmöisen telkkarin reboot ongelman kanssa?

Harmin paikka, kuulostaa ohjelmistovirheeltä televisiossa ja todennäköisesti sille ei voi muuta kuin tyytyä olemaan ilman HDR. En oikein jaksa uskoa johtoteoriaan, paitsi niinpäin että olisi wanha johto ja ongelmia.

Jos ei ole vielä aikeita tai pelimerkkejä päivittää telkkaa nin myy se telkka pois ja katsot tilalle torista tai huuno.netistä jonkun vähintään yhtä hyvän tilalle? Ensin tietty googletus, että taas ei ole jotain bugituksia ja input lag asiat kunnossa jne. Toisaalta...oma kokemus on se, että ei HDR yleisesti ottaen vaikuta hirveesti LCD televisiossa. Ja riippuu tosi paljon pelistä, suurimmassa osassa vaikutus aika marginaalinen. Eihän esim. eniten pelaamassani pelissä, RS: Siegessä ole HDR päällä ja näyttää mun silmään aika puukolta! Erittäin "helppo" katseltava silmälle.
 
Harmin paikka, kuulostaa ohjelmistovirheeltä televisiossa ja todennäköisesti sille ei voi muuta kuin tyytyä olemaan ilman HDR. En oikein jaksa uskoa johtoteoriaan, paitsi niinpäin että olisi wanha johto ja ongelmia.
Ku ongelma ei ehkä olekaan HDR toimivuudessa, rebootin jälkeen tulee Hdr logo yläkulmaan. Esim. Tänää kokeilin aloin kokeilee tota outriders demoa ja siinä se alko reboottailee tv:tä kolme lyhyen ajan sisään ja vetäsin tv töpselin irti ja menin gearssiin, toimi hetken hyvin ja sit teki sen taas kerran. Ja on päiviä ku se ei tee sitä mut sillokun tekee niin tekee useasti. Hmm.

E; Jos koko ongelma liittyy HDR niin pitää kokeilla pelaa ilman jonkun aikaa.
 
Viimeksi muokattu:
Ku ongelma ei ehkä olekaan HDR toimivuudessa, rebootin jälkeen tulee Hdr logo yläkulmaan. Esim. Tänää kokeilin aloin kokeilee tota outriders demoa ja siinä se alko reboottailee tv:tä kolme lyhyen ajan sisään ja vetäsin tv töpselin irti ja menin gearssiin, toimi hetken hyvin ja sit teki sen taas kerran. Ja on päiviä ku se ei tee sitä mut sillokun tekee niin tekee useasti. Hmm.

E; Jos koko ongelma liittyy HDR niin pitää kokeilla pelaa ilman jonkun aikaa.
Telkkuun taitaa jäädä tuo vika kun molemmilla konsoleilla ilmenee.. voi toki kokeilla tarkentaa vian aiheuttajaa esim siten että laitat molemmista konsoleista vain 1080p eli fullhd tilan pakotuksella mutta jätät HDR päälle... tuolla näkee että onko ongelma dataliikenne määrässä vai onko HDR puoli telkussa kypsynyt.

Itsellä on ajoittain telkku (hdmi/arc) pätkinyt 4k/hdr matskulla pleikkarien kanssa enemmän, vahvistimesta vaihto boxin puolelle samalla resolla on yleensä toiminut ok.
 
Uutena Series X omistajana kyselen, että saako ohjaimen klikkaus ääniä valikoissa liikkuessa jotenkin pois?
Näissä rasittaa enemmän se, että ne kuuluvat eri puolilta. Vasemmassa laidassa selatessa kuuluu vasemmasta kuulokkeesta ja oikealla selatessa oikealta. Ymmärrän idean mutta ottaa päähän kun se efekti on niin vahva.
 
Näissä rasittaa enemmän se, että ne kuuluvat eri puolilta. Vasemmassa laidassa selatessa kuuluu vasemmasta kuulokkeesta ja oikealla selatessa oikealta. Ymmärrän idean mutta ottaa päähän kun se efekti on niin vahva.
Juurikin näin, mutta minusta on ihan hanurista, että ei saa äänettömäksi näppäimistöä.
 
Viitsisikö joku Series X tai S omistava testata Subnauticaa (löytyy Game Passista), kun mulla kaatuu joka kerta, kun yritän tallentaa pelin.

Aikaisemmin tuo toimi, mutta uusimman käyttispäivityksen jälkeen alkoi kaatuilemaan.

Olen poistanut ja ladannut uudelleen, testannut uutta savea, siirtänyt pelin ulkoiselle kovolle, mutta mikään ei auta.

Ainut mitä en ole testannut on pelata One X:llä, mutta ei taas jaksaisi kytkeä sitä kiinni.
 
Testasin ja kyllä tuo tallennus ainakin pelin alussa toimii.
No hitto, mikäköhän siinä sitten on, kun ei mulla toimi vaan heittää dashboardille aina :confused:

Täytyy vielä testata One X:llä samaa tallennusta, että tekeekö sillä samaa ja jos tekee, niin pakko kait sen on poistaa tallennus boksilta ja pilvestä, ettei se yritä sitä synkronoida enää takaisin. Saas nähdä jaksaako enää aloittaa kokonaan alusta :D

Edit: One X:llä toimii, niin en tajua mistä voi johtua.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Viitsisikö joku Series X tai S omistava testata Subnauticaa (löytyy Game Passista), kun mulla kaatuu joka kerta, kun yritän tallentaa pelin.

Aikaisemmin tuo toimi, mutta uusimman käyttispäivityksen jälkeen alkoi kaatuilemaan.

Olen poistanut ja ladannut uudelleen, testannut uutta savea, siirtänyt pelin ulkoiselle kovolle, mutta mikään ei auta.

Ainut mitä en ole testannut on pelata One X:llä, mutta ei taas jaksaisi kytkeä sitä kiinni.
Minulla toimii tallennus, mutta kestää kauan, ennen kuin on valmis. Sitten kun yritän tallennuksesta aloittaa peliä, se alkaa aina alusta. Taitaa olla aika buginen. Minulla siis Series X.
 
Minulla toimii tallennus, mutta kestää kauan, ennen kuin on valmis. Sitten kun yritän tallennuksesta aloittaa peliä, se alkaa aina alusta. Taitaa olla aika buginen. Minulla siis Series X.
Testasin Xbox One X:llä ja tallennus toimii normaalisti, niin jostakin syystä tämä ei toimi kunnolla omalla Series S:llä.

Edit: Nyt toimii, kun vedin boksille tehdasasetukset sillä "nollaa ja poista kaikki" vaihtoehdolla. Ennen tuota laitoin pelit ulkoiselle kovolle talteen, niin ei tarvii uudestaan latailla.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Black Screen of Death.

Tämä on nyt antamani ristimänimi ilmiölle kun siihen törmäsin.

Ongelma liittynee enemmän telkkariin kuin boxiin ja oma jäljitystyöni johtaa valistuneeseen arvioon HDMI 2.1 portti, 4K ja 120fps.

Omassa LG C9:ssä on kaikki mahdolliset herkut viety tappiin 4K/120fps automaattisen tunnistamisen pyhällä alttarilla ja joulusta saakka menty ilman ongelmia. Tänään tuli tilanne vastaan missä kesken peliä vaihdettiin Disney+ -palveluun tunniksi ja sen jälkeen palattiin takaisin Wreckfestin maailmaan. ”Välitön pelivaste käynnistetty” on LG:n ilmoitus kun se tunnistaa sisääntulevaa signaalia ja sen jälkeen olikin pelkkää mustaa.

Ei auttanut konsolin sammuttamiset, seinästä irroittamiset, hard resetit jne... Ruutu oli pelkkää mustaa. Kun konsolin sammutti, niin paluu van Gochin taulujen pariin onnistui ok, mutta kun konsolin käynnisti -> pelkkää mustaa.

Isot pojat oli keskustellu asiasta Microsoftin foorumilla ja ratkaisuna jossain viidennestätoista viestissä oli nollata TV. No niinpä tietenkin. Kaksi kertaa kuitenkin mietin, koska siinä on sovelluksien kanssa oma säätönsä, mutta pakko mikä pakko.

Dadaa, TV:n käyttöönoton jälkeen Xbox signaali vei takaisin omalle kotivalikolle.

LG:n valikoissa meni pelivasteet/HDR valikot off-tilaan ja seuraillaan nyt. Voi olla että kyse oli Wreckfestistä, voi olla että pelistä pitää poistua aina kotivalikkoon ennenkuin alkaa tehdä muuta. En tiedä.

Mutta TV:n resetoiminen pelasti Black Screen of Death -tilalta.

LG C9, 55”, ohjelmistoversio: 05.00.10

edit: @timpe tuolla isojen poikien foorumilla tätä Black Screen of Deathia on tavattu Call of Dutyn yhteydessä, eli ajatuksena; vika ei välttämättä ole boksissa vaan telkkarissa. Tai niiden yhdistelmässä etteivät ymmärrä toisiaan 120fps -tilassa.
 
Black Screen of Death.

Tämä on nyt antamani ristimänimi ilmiölle kun siihen törmäsin.

Ongelma liittynee enemmän telkkariin kuin boxiin ja oma jäljitystyöni johtaa valistuneeseen arvioon HDMI 2.1 portti, 4K ja 120fps.

Omassa LG C9:ssä on kaikki mahdolliset herkut viety tappiin 4K/120fps automaattisen tunnistamisen pyhällä alttarilla ja joulusta saakka menty ilman ongelmia. Tänään tuli tilanne vastaan missä kesken peliä vaihdettiin Disney+ -palveluun tunniksi ja sen jälkeen palattiin takaisin Wreckfestin maailmaan. ”Välitön pelivaste käynnistetty” on LG:n ilmoitus kun se tunnistaa sisääntulevaa signaalia ja sen jälkeen olikin pelkkää mustaa.

Ei auttanut konsolin sammuttamiset, seinästä irroittamiset, hard resetit jne... Ruutu oli pelkkää mustaa. Kun konsolin sammutti, niin paluu van Gochin taulujen pariin onnistui ok, mutta kun konsolin käynnisti -> pelkkää mustaa.

Isot pojat oli keskustellu asiasta Microsoftin foorumilla ja ratkaisuna jossain viidennestätoista viestissä oli nollata TV. No niinpä tietenkin. Kaksi kertaa kuitenkin mietin, koska siinä on sovelluksien kanssa oma säätönsä, mutta pakko mikä pakko.

Dadaa, TV:n käyttöönoton jälkeen Xbox signaali vei takaisin omalle kotivalikolle.

LG:n valikoissa meni pelivasteet/HDR valikot off-tilaan ja seuraillaan nyt. Voi olla että kyse oli Wreckfestistä, voi olla että pelistä pitää poistua aina kotivalikkoon ennenkuin alkaa tehdä muuta. En tiedä.

Mutta TV:n resetoiminen pelasti Black Screen of Death -tilalta.

LG C9, 55”, ohjelmistoversio: 05.00.10

edit: @timpe tuolla isojen poikien foorumilla tätä Black Screen of Deathia on tavattu Call of Dutyn yhteydessä, eli ajatuksena; vika ei välttämättä ole boksissa vaan telkkarissa. Tai niiden yhdistelmässä etteivät ymmärrä toisiaan 120fps -tilassa.
Oletko kokeillut yksinkertaisesti ottaa vain hdmi-piuhan konsolin takaa irti ja laittaa takaisin? Itsellä on muutaman kerran konsolia käynnistäessä ruutu jäänyt mustaksi ja piuhan uudelleen kytkentä tuonut kuvan taas esiin. Tiedä sitten mistä tuo johtunee...
 
Oletko kokeillut yksinkertaisesti ottaa vain hdmi-piuhan konsolin takaa irti ja laittaa takaisin? Itsellä on muutaman kerran konsolia käynnistäessä ruutu jäänyt mustaksi ja piuhan uudelleen kytkentä tuonut kuvan taas esiin. Tiedä sitten mistä tuo johtunee...
Sisäisen servicedeskin ratkaisutietopankin ensimmäinen ratkaisu KB-001; käynnistä uudelleen, toinen ratkaisu KB-002; irroita kaikki mahdolliset piuhat viideksi minuutiksi ja kytke uudelleen. Eli koko konsoli oli irti kaikista mahdollisista piuhoista eikä vaikuttanut tilaan.

Toki jos ongelma on telkussa, niin boksi on aika lailla syytön tilanteeseen. Mutta harmi on kuitenkin yhteinen.
 
4K/120hz
  • Known issue: If you're using a 4K@120Hz TV that also supports VRR you might encounter no signal or a corrupted image when the Xbox is configured for 4K120+VRR. This issue occurs with various TVs from LG, Samsung, or Vizio.
Tuolta sivulta löytyy korjausvaihtoehdot noiden tv mallien source ongelmiin jos tv uusin järjestelmäpäivitys ei auta.

Itsellä samsung q90r lego worlds ja joku toinen peli on jonkinlainen lähde häiriö kun käynnistää pelin. mutta kun vaihdoin niiden pelien takia 4k 60fps tilan aikaisemman 4k 120fps tilalle. ennen niiden käynnistystä niin ei mitään ongelmaa. Tv järjestelmäpäivitystä kaivataan.

 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Täällä puhutaan tämmöstä. Voi olla hevosmiesten juttuja, että tuo 12-bit color vaikuttaa mutta kannattaa ehkä tuokin kivi kääntää jos on päällä?

 
Ku ongelma ei ehkä olekaan HDR toimivuudessa, rebootin jälkeen tulee Hdr logo yläkulmaan. Esim. Tänää kokeilin aloin kokeilee tota outriders demoa ja siinä se alko reboottailee tv:tä kolme lyhyen ajan sisään ja vetäsin tv töpselin irti ja menin gearssiin, toimi hetken hyvin ja sit teki sen taas kerran. Ja on päiviä ku se ei tee sitä mut sillokun tekee niin tekee useasti. Hmm.

E; Jos koko ongelma liittyy HDR niin pitää kokeilla pelaa ilman jonkun aikaa.
Laitoin boksille päälle ton YCC 4:2:2, en tiedä tarkalleen mitä tekee kuvalle, en huomannu ainakaan eroa kuvassa, mutta ei eilen sen jälkeen enään ole rebootannu telkkua. Voihan se olla et tulee tekee sen vielä, mutta katotaan..
 
Ylös Bottom