Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xbox Series X|S -ongelmat, murheet ja muut harmistukset

Laitoin boksille päälle ton YCC 4:2:2, en tiedä tarkalleen mitä tekee kuvalle, en huomannu ainakaan eroa kuvassa, mutta ei eilen sen jälkeen enään ole rebootannu telkkua. Voihan se olla et tulee tekee sen vielä, mutta katotaan..
Nyt teki kerran tämänkin kanssa rebootin, oisko mun TV:ssä jotai ongelmaa noiden ultra speed piuhojen kanssa? Aikoinaan ostin ps4 prolle sellaisen 4k hdmi piuhan jonka kanssa ruutu myös temppuili ja vaihoin takasin plesen mukana tulleeseen hdmi johtoon, nyt iskin xbox onen hdmi piuhan kiinni SX, katotaa vaikuttaako.
 
Kävin eilen ostamassa Series X:n. Muuten laite on mitä hienoin, mutta olen törmännyt ääniongelmaan. Ääni tulee peleissä lähes sekunnin viiveellä. Käytän asetusta Bitstream out ja siinä Dolby Digital (DTS:ää ei anna edes valita, vaan palaa aina automaattisesti dolby digitaliin). Viive hieman vähenee jos käytän asetusta stereo uncompressed.

Telkkuna toimii LG CX. Minulla on Samsungin soundbar 5.1 kiinni hdmi arcilla televisioon. Viivettä tosin on vaikka laittaisin äänet tulemaan suoraan television kaiuttimista.
 
Kävin eilen ostamassa Series X:n. Muuten laite on mitä hienoin, mutta olen törmännyt ääniongelmaan. Ääni tulee peleissä lähes sekunnin viiveellä. Käytän asetusta Bitstream out ja siinä Dolby Digital (DTS:ää ei anna edes valita, vaan palaa aina automaattisesti dolby digitaliin). Viive hieman vähenee jos käytän asetusta stereo uncompressed.

Telkkuna toimii LG CX. Minulla on Samsungin soundbar 5.1 kiinni hdmi arcilla televisioon. Viivettä tosin on vaikka laittaisin äänet tulemaan suoraan television kaiuttimista.
Sekunti kuulostaa aika pahalta.. oletko siis kokeillut myös siten että kytket kokonaan soundbarin irti ja sitten konsoli kiinni telkkuun ja vielä telkusta ääniasetukset siten että ei tee mitään huulisynkka viivettä tai muuta prosessointia ja vertaillut vielä pelimoodin ja normimoodin että saako mitään kautta mitään konsolin äänimuotoa viiveettömäksi?
 
Kävin eilen ostamassa Series X:n. Muuten laite on mitä hienoin, mutta olen törmännyt ääniongelmaan. Ääni tulee peleissä lähes sekunnin viiveellä. Käytän asetusta Bitstream out ja siinä Dolby Digital (DTS:ää ei anna edes valita, vaan palaa aina automaattisesti dolby digitaliin). Viive hieman vähenee jos käytän asetusta stereo uncompressed.

Telkkuna toimii LG CX. Minulla on Samsungin soundbar 5.1 kiinni hdmi arcilla televisioon. Viivettä tosin on vaikka laittaisin äänet tulemaan suoraan television kaiuttimista.
Löytyiskö tuolta jotakin apua, kun siellä on keskustelua tuosta ongelmasta.

 
Olen lueskellut nyt eri foorumeita tuon ylläolevan linkin lisäksi enkä ole löytänyt ratkaisua. Ongelma on siinä kun kytkee Xboxin asetuksista "bitstream outin" päälle. Se on pakko valita jos haluaa saada 5.1 äänet. Vaihtoehtoa "5.1 uncompressed" en saa valittua. Olen kokeillut irrottaa soundbarin kokonaan telkusta, eikä sillä ole vaikutusta.

Televisiosta olen kokeillut kaikki mahdolliset ääniasetukset. Jos valitsen telkusta PCM-äänet, ei Xbox anna minun valita "bitstream outia" lainkaan. Telkun ääniasetusten AV-syncista laita bypass, eikä silläkään vaikutusta. Eikä äänisyncista voi säätää kuin yhteen suuntaan.
 
En ole varma liittyykö ongelmaasi.. hdmi arc:lla on kaista niin pieni että 5.1 ei saa siitä menemään kuin pakattuna. Jos sulla ei ole sitä uudempaa eArc siinä soundbarsissa niin voi olla että se lisää viivettä.. ei mitään hajua miten paljon, monen millisekunnin paketin boxi paketoi ja sitten soundbar purkaa niin viivettähän tulee.

Itsellä menee xsx suoraan vahvistimelle ja vahvistin saa 5.1 uncompressed muotona äänen. Siitä sitten vasta telkulle kuva.. voi olla että lagia tulee kuvaan tai ei, mutta kelpaa nyt ja äänisynkka tuntuu olevan kunnossa.

Ei sitten sulla soundbarissa ole vastaavaa järjestelyä, konsoli kiinni siihen ja siitä sitten kuva telkkuun?
 
En ole varma liittyykö ongelmaasi.. hdmi arc:lla on kaista niin pieni että 5.1 ei saa siitä menemään kuin pakattuna. Jos sulla ei ole sitä uudempaa eArc siinä soundbarsissa niin voi olla että se lisää viivettä.. ei mitään hajua miten paljon, monen millisekunnin paketin boxi paketoi ja sitten soundbar purkaa niin viivettähän tulee.

Itsellä menee xsx suoraan vahvistimelle ja vahvistin saa 5.1 uncompressed muotona äänen. Siitä sitten vasta telkulle kuva.. voi olla että lagia tulee kuvaan tai ei, mutta kelpaa nyt ja äänisynkka tuntuu olevan kunnossa.

Ei sitten sulla soundbarissa ole vastaavaa järjestelyä, konsoli kiinni siihen ja siitä sitten kuva telkkuun?
Kiitos vinkistä, omassa soundbarissa oli kuin olikin ylimääräinen hdmi-portti! Nyt kaikki toimii hyvin. Ainakin siltä tuntuu.

edit. Nyt olen ratkaissut kuuloke-ongelman. Eli näköjään piuhalliset kuulokkeet suoraan ohjaimeen. Tuokin piti googlesta etsiä ennen kuin tajusin...

edit2. Ilmeisesti soundbarini ei ole tarpeeksi edistyksellinen, sillä nyt en saa 4k kuvaa. Ehkä tässä täytyy vain luovuttaa.
 
Viimeksi muokattu:
edit2. Ilmeisesti soundbarini ei ole tarpeeksi edistyksellinen, sillä nyt en saa 4k kuvaa. Ehkä tässä täytyy vain luovuttaa.

Onnea perheenlisäyksestä! :)

Tietämättä yhtään mistä barista nyt puhutaan...jos 4K HDR ei mene läpi, niin tämä kuloostaa oikealta päätelmältä. Siinä tapauksessa ainoa ratkaisu laittaa kiertoon, monelle muulle ihan soiva peli vaikka ei sinulle natsaa. Sitten uudempaa teknologiaa tilalle joskus.

Btw. erittäin paljon suosittelen Dolby Atmos for headphones/DTS:X codecien kokeilemista kuulokkeille. Ne toimii niin hyvin, että minullakin on jäänyt monen tonnin 5.1 järjestelmä vähän jouten viime aikoina. Pelaan usein mielummin kuulokkeilla...varsinkaan mihinkään soundbariin en voisi ikinä enää tyytyä.

Keskustelua aiheesta tässä ketjussa:

 
Onnea perheenlisäyksestä! :)

Tietämättä yhtään mistä barista nyt puhutaan...jos 4K HDR ei mene läpi, niin tämä kuloostaa oikealta päätelmältä. Siinä tapauksessa ainoa ratkaisu laittaa kiertoon, monelle muulle ihan soiva peli vaikka ei sinulle natsaa. Sitten uudempaa teknologiaa tilalle joskus.

Btw. erittäin paljon suosittelen Dolby Atmos for headphones/DTS:X codecien kokeilemista kuulokkeille. Ne toimii niin hyvin, että minullakin on jäänyt monen tonnin 5.1 järjestelmä vähän jouten viime aikoina. Pelaan usein mielummin kuulokkeilla...varsinkaan mihinkään soundbariin en voisi ikinä enää tyytyä.

Keskustelua aiheesta tässä ketjussa:


Soundbarini on joku 5v vanha 3.1, johon ostin takakaiuttimet erikseen, ei mitään atmos-hienouksia (Samsung M560 näyttää pikaisen googlettamisen jälkeen samalta). Jos kokeilisin tuommoisia kuulokkeita, voisi olla että jäisin koukkuun. Pidän kuitenkin enemmän pelaamisesta ilman kuulokkeita, niin että tämä taitaa olla minulle kynnyskysymys.

Series X onnistui kuitenkin tekemään minuun vaikutuksen, hieman surullinen olo jää.
 
Soundbarini on joku 5v vanha 3.1, johon ostin takakaiuttimet erikseen, ei mitään atmos-hienouksia (Samsung M560 näyttää pikaisen googlettamisen jälkeen samalta). Jos kokeilisin tuommoisia kuulokkeita, voisi olla että jäisin koukkuun. Pidän kuitenkin enemmän pelaamisesta ilman kuulokkeita, niin että tämä taitaa olla minulle kynnyskysymys.

Series X onnistui kuitenkin tekemään minuun vaikutuksen, hieman surullinen olo jää.
Lataa se dtsx ja dolby atmos appi sieltä saa virtuaalisen surround ilmaiseksi kaiuttimiin ja on todella hyvä
 
Hetkinen, siis eihän tällä asialla ole mitään tekemistä pelikonsolin kanssa. Samat ongelmat toisuu varmastikin myös PS5 konsolilla. Näin niinku etukäteisvaroituksena, jos kikkailu ei maistu.

Jos soundbar on must have juttu, pitää se päivittää uudempaan tai hankkia jokin muu setup. Kyllähän aito 5.1 on ihan helmeä jos vain saa tilaan järkevästi setupin pystyyn ja perstasku kestää...jos ei kestä heti, niin sen eteen kannattaa ehkä jopa vähän odottaa ja säästääkin.
 
Viimeksi muokattu:
Hetkinen, siis eihän tällä ongelmalla ole mitään tekemistä pelikonsolin kanssa. Samat ongelmat toisuu varmastikin myös PS5 konsolilla. Näin niinku etukäteisvaroituksena, jos kikkailu ei maistu.

Jos soundbar on must have juttu, pitää se päivittää uudempaan tai hankkia jokin muu setup. Kyllähän aito 5.1 on ihan helmeä jos vain saa tilaan järkevästi setupin pystyyn ja perstasku kestää...jos ei kestä heti, niin sen eteen kannattaa ehkä jopa vähän odottaa ja säästääkin.
Ulkomaisilla foorumeilla oli joillakin niin että Xboxin kanssa oli viivettä, mutta pleikkarin kanssa ei. Toivon että itse kuulun tuohon ryhmään. Minulla on ollut kunnon 5.1 systeemi, mutta tilan puutteen vuoksi vaihdoin soundbariin. Uusi soundbar tulisi maksamaan aika perkeleesti, siihen minulla ei nyt ole varaa.

Niin, ja ps4:n kanssa minulla ei ollut ongelmaa.
edit. Ai niin, mutta televisioni oli silloin eri...
 
Viimeksi muokattu:
Itselläni on kaksi vuotta vanha soundbar ja vuoden ikäinen telkkari. Molemmat ovat saman merkin LG alaisia ja keskustelevat eArcin kautta nätisti keskenään.

Boksi kiinni telkkariin ja loput menee automaattisesti maaliin. Toki jos tuo combo ei toimisi, niin ei aavistustakaan mistä lähteä purkamaan. Tässä avainsana taitaa olla, että LG on onnistunut tekemään laitteet jotka pelaa yhteen. En uskaltaisi edes lähteä kokeilemaan jos yrittäisin saada optisen äänilähdön kautta Samsungia ja Philipsiä keskustelemaan keskenään...
 
Tänään tuli ensimmäisen kerran tuo bugi, että konsoli sammuu yllättäen.

En tiedä laskenko tuota itse bugiksi vai pankkitilin suojaamiseksi, kun olin juuri painamassa osta nappia uusimman Call of Dutyn kohdalla, niin boksi sammui :D No eipä, sitten tullutkaan ostettua, kun tuli muuta hommaa.
 
Nyt teki kerran tämänkin kanssa rebootin, oisko mun TV:ssä jotai ongelmaa noiden ultra speed piuhojen kanssa? Aikoinaan ostin ps4 prolle sellaisen 4k hdmi piuhan jonka kanssa ruutu myös temppuili ja vaihoin takasin plesen mukana tulleeseen hdmi johtoon, nyt iskin xbox onen hdmi piuhan kiinni SX, katotaa vaikuttaako.
Ei vaikuta mikä piuha on kiinni, tämä ongelma ilmeni heti uusien konsolien kanssa. Eilen aloin boxilla codia, niin teki muutamassa pelissä tuon rebootin eli musta ruutu ja lg logo näkyviin noin 5sec, mistään ei tunnu löytyvän mitään fixiä tuohon, voiko tuo telkkarin HDR olla vaan jotenkin rikki.

Kokeilin myös yhen pelin ilman HDR,eli boxin asetuksista HDR 10,AUTO HDR pois päältä, ei ainakaan ilmennyt yhen pelin perusteella. Tekee siis tuota tosi usein ja nähtävästi Codissa todella usein.

Ei kyllä pystyis ilman HDR pelata oli aika hirveän näköinen ilman, täytyykö tässä vaan luovuttaa ja alkaa katselee uutta tölsöä vaikka muutoin toimisi pelisi käytössä hyvin tuo ja toiminutkin edellisessa sukupolvessa.
 
Ei vaikuta mikä piuha on kiinni, tämä ongelma ilmeni heti uusien konsolien kanssa. Eilen aloin boxilla codia, niin teki muutamassa pelissä tuon rebootin eli musta ruutu ja lg logo näkyviin noin 5sec, mistään ei tunnu löytyvän mitään fixiä tuohon, voiko tuo telkkarin HDR olla vaan jotenkin rikki.

Kokeilin myös yhen pelin ilman HDR,eli boxin asetuksista HDR 10,AUTO HDR pois päältä, ei ainakaan ilmennyt yhen pelin perusteella. Tekee siis tuota tosi usein ja nähtävästi Codissa todella usein.

Ei kyllä pystyis ilman HDR pelata oli aika hirveän näköinen ilman, täytyykö tässä vaan luovuttaa ja alkaa katselee uutta tölsöä vaikka muutoin toimisi pelisi käytössä hyvin tuo ja toiminutkin edellisessa sukupolvessa.
Mahdollisesti fixi löyty, nyppäsin soundbarin hdmi:n irti, ja pelasin vähän aikaa ja laitoin takasin kiinni. Ei ole sen jälkeen enään tehnyt tuota, toissapäivänä 6h pelisessio ja eilen joku parisen tuntia codia. Vaikuttaa toimivan nyt okei, ellei ollut vain sattumaa et nyt toimiikin yhtä äkkiä normaalisti tv.
 
Kenelläkään muulla ollut ongelmaa, että Guide ei aukea, kun pelaa peliä?

Teki tuota jo One X:llä aina välillä ja jos odottaa jonkun aikaa (saattaa mennä parikin minuuttia), niin se kyllä aukeaa, mutta katkaisee party chatin siinä samalla.

Tuota tapahtuu ehkä kerran tai kaksi kuukaudessa, mutta on todella ärsyttävä bugi :D
 
Ostin series x ohjaimeen xbox onen akku laturi paketin niin ohjain rupes katkomaan yhteyttä konsoliin. Yhteys katkeaa muutaman minuutin välein. Pattereilla ohjain toimii moitteettomasti. Onko muilla kokemuksia??
 
Ylös Bottom