Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xenoblade Chronicles X

Täytyy kyllä olla iloinen että on tällainen puusilmä, jota ei 30 fps haittaa :D hetken saattaa näyttää ikävältä jos suoraan 60fps tai 120fps pelistä siirtyy 30fps peliin, mutta kyllä siihenkin tottuu.
 
Täytyy kyllä olla iloinen että on tällainen puusilmä, jota ei 30 fps haittaa :D hetken saattaa näyttää ikävältä jos suoraan 60fps tai 120fps pelistä siirtyy 30fps peliin, mutta kyllä siihenkin tottuu.
Ei ole itsellenikään mikään ongelma pelata 30 FPS-pelejä. Toki jos pelissä on vaihtoehtona pelata sitä hieman heikommilla grafiikoilla, mutta 60 FPS, niin silloin valintani on 60 FPS. Pystyn kuitenkin sopeutumaan ihan kivuttomasti 30 FPS:ään, jos muita vaihtoehtoja ei ole ja peli on sinänsä hyvä muilta osin.
 
Arviot näyttää hyvältä. Nyt vaan toivotaan että pelistä tulee parempi versio tai boostia Switch 2 avulla.


 
Viimeksi muokattu:
Arviot näyttää hyvältä. Nyt vaan toivotaan että pelistä tulee parempi versio tai boostia Switch 2 avulla.

Aloin arvosteluja tsekkaa niin samaan aikaan napsahti viesti VPDstä että peli lähetetty. Tässähän tulee ihan vainoharhaiseksi
 
pelistä tulee parempi versio tai boostia Switch 2 avulla
Oon aika varma että Xenoblade -pelit tulevat ilman mitään päivityksiä pyörimään paremmin Switch 2:lla. Näissä Switch-versioissa on ollut dynaaminen resoluutio, joka on välillä pudottanut resoluutiota aika rajullakin kädellä heti kun tehot on loppunut, niin luulisi että Switch 2:lla resoluutio pysyy aina tapissaan. Luulisi myös että Monolith Softilta tulee kyllä pätchiä kaikkiin peleihinkin sillä ovat aina jälkeenpäin tukeneet pelejään hyvin Switchillä.
 
Sivutehtäviin on kyllä tuotu ihana parannus verrattuna Wii U versioon: kohteet näkyvät aina kartalla kaikkia hyväksyttyjä tehtäviä varten. Myös ne siniset maassa olevat asiat, joista ei normaalisti etukäteen tiedä mitä ne sisältää. Muistinkin sitten että XCDE teki vastaavan parannuksen myös aikanaan, mutta on kyllä hienoa että pelaamista sujuvoitetaan näin.

Wii U versiossa kun ei sen tarkemmin kerrottu mistä asioita mahtoi löytää niin aika onnekas sai välillä olla sivutehtävien kanssa tai sitten turvautua googleen.
 
Mä mietin mistä tuon Elman ääninäyttelijä on tuttu. Ihan ku olisin kuullut noita samoja lausahduksia taisteluissa ennenkin. Mutta sitten tajusin, että tämähän on Street Fighterin Cammy!

Ja jumankekka! Tässähän annetaan kunnon sarjatuliase heti alussa! En kyllä ole edelleenkään kovin innoissani tuosta taistelusysteemistä, mutta ehkä se jotenkin tässä minulle aukeaa. Ehkä. Unohdin katsoa, että pystyykö tässä muuttaa kontrollit niin, että artet valitaan L ja R-näppäimillä. Jotenkin koen noi nuolinäppäimet taisteluissa todella kömpelöksi. Välillä tulee sekoiltua rangedin ja meleen välillä, kun jotkut artet vaihtaa automaattisesti näiden välillä. Mutta alun perusteella taistelut eivät ole samanlaista rakettitiedettä mitä kolmosessa on.
 
Viimeksi muokattu:
mutta ehkä se jotenkin tässä minulle aukeaa. Ehkä.
Itselle tämä taistelu ei Wii U versiossa auennut ollenkaan vaikka nuo muut ovat auenneet oikein hyvin niin saas nähdä miten tällä kertaa käy :D

Ainakin nyt huomasin että joitakin tutorial-juttuja ei näytetä ruudulla ollenkaan vaan ne pitää käydä valikoista kaivamassa. Vähän saattaa vaikuttaa jos niitä kaikkia ei viimeksi tullut luettua.
 
Mä mietin mistä tuon Elman ääninäyttelijä on tuttu. Ihan ku olisin kuullut noita samoja lausahduksia taisteluissa ennenkin. Mutta sitten tajusin, että tämähän on Street Fighterin Cammy!
Tutuista ääninäyttelijöistä ja Xenobladesta kun puhutaan, niin suosittelen pelaamaan ensin Xenoblade Chronicles 3:a ja sen jälkeen katsomaan Apple TV+:n loistavata Slow Horses -sarjaa. Siinä räjähti tajunta, kun tajusi mistä ääni oli tuttu!

Mutta tästä X:stä. Kyllähän se tää houkuttelisi taas (itse asiassa aika paljonkin), mutta ai että on pitkä peli. Ei uskalla.

Nintendo on julkaissut tästä tämmöttisen Quick Start Guiden, joka vähän avittaa matkaan pääsemisessä.

 
Kaikki muut Xenoblade Chronicles sarjan pelit tullu läpästyä. Tämä on ollut hyllyssä Wii U versiona sen julkaisusta asti, mutta jäi aikoinaan parin tunnin kokeilun jälkeen odottamaan parempia aikoja.
Nyt sitten hyppäsin peliin Definitive Editionin myötä ja ai että notta maistuu.

Pelin vähän aikuismaisempi tarina sopii itselleni ja kaiken maailman näperrettävää löytyy pelistä enemmän kuin laki sallii. Skellin puikkoihin en ole vielä päässyt, enkä kyllä aio pitää turhaa kiirustakaan.

En pysty käsittämään miten Wii Un tai Switchin kaltaiset laitteet kykenevät pyörittämään näin massiivista peliä näinkin hyvin. Ei mikään ihme että Monolith on ollut jeesaamaassa Nintendoa 1st party pelien teknisen toteutuksen kanssa.

Pelin musiikit on harmillisesti hieman hit&miss. Paljon tosi hyviä ralleja, pari sysipaskaa ja pari sellaista jotka ovat muuten hyviä, mutta lähes pilattu myötähäpeää tuottavilla räppikohtauksilla. Tästä pahimpana esimerkkinä pelin taistelutunnari Black Tar.
 
Ihan vaan tunnin maistiaisen otin tossa äsken. Miten tää peli näyttää näin hyvältä Switchillä. Tottunut siihen et pelit on super matalalla resoluutiolla ja kuvanlaatu kaikkea muuta kuin hyvä, tää peli näyttäisi puskevan 1080p ja on puhdas ja terävä kuva Switch peliksi. Valtava maailma täynnä vaikka ja mitä tutkittavaa. Millaisia velhoja siellä Monolithilla oikeen työskentelee.
 
Ihan vaan tunnin maistiaisen otin tossa äsken. Miten tää peli näyttää näin hyvältä Switchillä. Tottunut siihen et pelit on super matalalla resoluutiolla ja kuvanlaatu kaikkea muuta kuin hyvä, tää peli näyttäisi puskevan 1080p ja on puhdas ja terävä kuva Switch peliksi. Valtava maailma täynnä vaikka ja mitä tutkittavaa. Millaisia velhoja siellä Monolithilla oikeen työskentelee.
Ainakin eri kaverit kuin Game Freaksillä :D
 
Nyt on kolmisen tuntia takana ja edeelleen vaan hämmästelen sitä miten upealta peli näyttää ja oli pakko vähän tutkia miten paljon pelin grafiikoita on paranneltu ja en nyt sanoisi että ihan hirveästi. Poislukien uusitut hahmojen naamat peli näyttää aika samalta mutta vain hemmetisti terävempi värikkäämpi ja vakaampi kuva. Täytyy sanoa että tämä oli kyllä teknisesti aikaansa edellä WiiU:lla.



Pelistä itsestään en voi paljon sanoa mutta tuntuu Xenobladelta vähän erilaisiella teemalla. En muista kuinka pitkälle aikoinaan pääsin mutta en ole koskaan läpi pelannut.

Yksi ärsytyksen aihe kuitenkin on jo löytynyt. Pelissä nimittäin on samanlainen armor systeemi kuin Xenoblade 1 missä jokainen armorin pala muuttaa hahmon lookkia. Erilaisia palasia on satoja ja onneksi pelissä on systeemi missä saat valita erikseen mistä tulee statsit ja miltä hahmo näyttää. Ongelma tulee siitä kun valitset sitä hahmon ulkonäköä niin se lista on valovuosia pitkä ja aina kun saat uuden palasen et tiedä missä kohdin se sitä listaa on joten joudut pläräämään sen kokonaan läpi jotta löydät sen. Turkasen hidasta ja työlästä mutta onneksi saat suosikki osat merkitä tähdellä ja ne nousee listan ylimmäksi.

No sinänsä merkityksetön marinan aihe ja kunhan saa hyvältä näyttävät armori osat sinne suosikki listalle ei sillä ole niin väliä. Mutta aina jos haluat katsoa milä se uusi näyttää niin joudut selaamaan sen valtavan listan läpi.

Muuten olen kyllä nauttinut pelistä todella paljon.

Niin ja jos teet naishahmon niin Carina Reeves (Fioran ääni) on ihan ehdoton suositus vaikka ei hahmo puhukkaan kuin taisteluissa.
 
Viimeksi muokattu:
Carina Reeves (Fioran ääni) on ihan ehdoton suositus
Selailin huvikseni eilen behindvoiceactors sivustoa tästä pelistä ja iso liuta tuttuja näyttelijöitä löytyy.

Japaninkieliset näyttelijät olivat lähes kaikki erinäisissä Trails peleissä ja sieltä löytyi jopa itse Rean Schwarzerin näyttelijä. Xenoblade peleistä bongasin Fioran lisäksi XC1:n Shulkin ääninäyttelijän jopa molemmilla kielillä.

Wii U versiossa kun ei ollut puhekielen kanssa mitään valinnanvapautta niin lokalisaatio on mennyt ikävän pitkälle. Joissain kohtauksissa on ihan erilainen tunnelma ja sisältö japaninkielisessä puheessa ja lokalisaation tekstityksissä.

Täällä on jo 12 tuntia pelin parissa heilahtanut ja on kyllä mukava taas olla tässä maailmassa. Kaikenlisäksi tähän tehdyt pienet muutokset ovat poistaneet aikalailla kaikki valituksen aiheeni Wii U-versiosta, mikä on aivan mahtavaa.
 
Nyt muistin miksi en aikoinaan pitänyt tästä pelistä. Tämä peli vaatii paljon grindiä tarinan ulkopuolella että saat tehtyä vaadittavat asiat seuraan tehtävän saamiseksi. Pelin pääpaino on tuossa yhteisön rakentamisessa ja tutkimisessa, ei tarinassa kuten muissa Xeno sarjan peleissä.

Ei siinä en näe sitä negatiivisena asiana nykyään koska ei tarina ole niin isossa roolissa itselle vaan enemmänkin gameplay ratkaisee. Loistava tarina siihen päälle on plussaa.

Mutta siis asia miksi tulin tänne kirjoittamaan on se että tein noob ratkaisun ja otin Lin Linin korjaus tehtävän missä tehtävän saaminen päätökseen on täysin rng pohjainen. Tarvitset 5 resurssia joita saa vain probeista ja se on harvinaista että saat edes yhden. Täytyy nyt lähteä metsästämään probe paikkoja mistä sitä edes saa kun yhden vasta löytänyt.

Ongelmaahan ei olisi jos nämä affinity tehtävät ei estäisi päätarinassa etenemistä mutta kun ei voi olla vain yksi affinity/päätarina tehtävä aktivoituna kerralla. Nyt olen sitten jumissa tuon tehtävän kanssa kunnes saan ne matskut.
 
Onlinessä pelatessa saa aika helposti material tickettejä, joita voi materiaaleihin vaihtaa. Tämä tietenkin vaatii NSO tilauksen.

Material tickettejä taitaa myös saada alueiden tutkimisesta, mutta vasta aika isojen prosenttien kohdalla.
 
Onlinessä pelatessa saa aika helposti material tickettejä, joita voi materiaaleihin vaihtaa. Tämä tietenkin vaatii NSO tilauksen.

Material tickettejä taitaa myös saada alueiden tutkimisesta, mutta vasta aika isojen prosenttien kohdalla.

Tätä matskua ei voi. Ainoastaan proben kautta saa. Nyt sitten odotetaan rng jumalia.
 
Mulla on vasta viisi tuntia takana, ja heti löytyi yksi asia mikä ihmetyttää. Olen kolmannessa chapterissa, ja hahmot jotain level kymmenen. Mutta jotenkin nämä alueiden örkkien level skaalaus on jotain ihan ihmeellistä. Joku sivutehtävä, jossa suositus on esim level 8, niin silti siellä alueella hyökkää jotain level 20 örkkejä. Onko tämä ihan normaalia?

Mä olen kyllä jotenkin niin hukassa tämän pelin kanssa
 
Tuo on ihan normaalia sarjan peleissä sillä vihut ei skaalaudu vaan ne on tietyllä tasolla tietyissä paikoissa joten niitä täytyy vaan vältellä jos sinne menee kunnes on tarpeeksi kovalla tasolla vetämään niitä pataan.
Eli joku tehtävän pomo voi olla vaikka tasolla 10, mutta siinä matkalla voi olla vaikka tason 50 vihuja näin kärjistettynä.
 
Ylös Bottom