Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

XO:n HDMI-painos

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rife
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: XO:n HDMI-painos

Japanilainen impress.jp avasi uuden bundle-mallin boksin (HDMI) ja samalla teki hieman mittauksia:

GAF sanoi:
90nm 65nm
Dashboard 153W 103W
Game Demo 155W 104W
Game Running 174W 122W
Running Temp. 118 109 (F)*

* The difference would be higher if you continue running the machine.

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=204679

http://pc.watch.impress.co.jp/docs/2007/1101/xbox360.htm
http://pc.watch.impress.co.jp/docs/2007/1102/xbox360.htm

Aika rankka tiputus virrankulutuksessa ja tuo n. 5 asteen tiputuskin varmasti helpottaa hieman koneen ylikuumenemisongelmiin.
 
Vastaus: XO:n HDMI-painos

Count_M sanoi:
Japanilainen impress.jp avasi uuden bundle-mallin boksin (HDMI) ja samalla teki hieman mittauksia:



http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=204679

http://pc.watch.impress.co.jp/docs/2007/1101/xbox360.htm
http://pc.watch.impress.co.jp/docs/2007/1102/xbox360.htm

Aika rankka tiputus virrankulutuksessa ja tuo n. 5 asteen tiputuskin varmasti helpottaa hieman koneen ylikuumenemisongelmiin.

Siis onko siinä bundlessa HDMI? :O Kun Anttilan äijät kovina väittää, että vain Elitessä olisi HDMI:p Ja vähän epäilen, että tuo vastaa samaa mitä Eurooppaan tulee, tai no miksi ei? Eli onko kellään todisteita, että noi Bundlet olis täälläkin HDMI-konsoleita?
 
Vastaus: XO:n HDMI-painos

Pirate fin sanoi:
On, semmoista outoa sirinää se kyllä pitää, mutta on kuitenkin hiljaisempi kuin omani.
kyllä vanha ps2:kin pitää ''kovempaa'' sirinää/ryminää

takaisin aiheeseen -->

olin ostamassa premium mallia mutta kaveri ehdotti PRO:ta koska siinä on pienempi prossu
ja on luotettavampi
 
Vastaus: XO:n HDMI-painos

MikoZ sanoi:
olin ostamassa premium mallia mutta kaveri ehdotti PRO:ta koska siinä on pienempi prossu ja on luotettavampi
Pro = Premium. Joo, noita HDMI malleja on ollut ainakin Gameswapista vai mikä se Järvenpään pulju onkaan. Sieltä kaveri tilasi lokakuun alkupuolella oman HDMI premiuminsa.
 
Vastaus: XO:n HDMI-painos

Japle sanoi:
Siis onko siinä bundlessa HDMI? :O Kun Anttilan äijät kovina väittää, että vain Elitessä olisi HDMI:p Ja vähän epäilen, että tuo vastaa samaa mitä Eurooppaan tulee, tai no miksi ei? Eli onko kellään todisteita, että noi Bundlet olis täälläkin HDMI-konsoleita?

Tuossa bundlessa ei 97% todennäköisyydellä ole HDMI:tä. Eiköhän tuo ole vaan MS:n keino myydä loput "vanhat" koneet varastosta noiden kahden pelin varjolla...

Täällä mainitaan erikseen tuotetiedoissa, että "ei HDMI:tä":
http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=25640

Eikä täälläkään mainita siitä sanallakaan:
http://www.netanttila.com/webapp/wc...Id=19653&compartmentId=20171&categoryId=22156

Eiköhän nuo riitä todisteiksi :rolleyes:
 
Vastaus: XO:n HDMI-painos

Tulipa eilen askarreltua liitin sopivaksi HDMI piuhan kanssa.
En kehdannut repiä boxin liitintä kokonaan auki, vaan leikkasin Dremelillä sopivan kolon alapuolelle ja hioin pikkasen HD piuhan liittimestä muovia pois.
Nyt sopii hyvin olemaan molemmat liittimet paikoillaan ja äänet saa optisella johdolla vahvistimelle.
En huomannut juurikaan eroa kuvanlaadussa komponentti piuhaan verrattuna ja scartilla en ole edes viitsinyt kokeilla.
Televisio on reilun vuoden vanha Panasonicin TX-32LXD60.
 
Vastaus: XO:n HDMI-painos

MikoZ sanoi:
kyllä vanha ps2:kin pitää ''kovempaa'' sirinää/ryminää

takaisin aiheeseen -->

olin ostamassa premium mallia mutta kaveri ehdotti PRO:ta koska siinä on pienempi prossu
ja on luotettavampi

Haluan tähänkin todisteita, että nuo PRO:t olisivat Falconeita! Pienempi prossu ja luotettavampi=Falcon. Eikö?
 
Vastaus: XO:n HDMI-painos

mistä mahtaa johtua että xo buuttaa aina ku valitsee telkusta hdmi kanavan, eli voin kääntää kyllä kanavan pois ja jättää boksin lataamaan jotain, mutta kun kääntää takas boxin kanavalle niin se buuttaa
 
Vastaus: XO:n HDMI-painos

Japle sanoi:
Haluan tähänkin todisteita, että nuo PRO:t olisivat Falconeita! Pienempi prossu ja luotettavampi=Falcon. Eikö?

Kuten joku tuossa jo yritti todetakin, pro = premium. Esim. Verkkokauppa on myynyt premiumia alusta alkaen prona.
 
Vastaus: XO:n HDMI-painos

dasb00t sanoi:
1080p tilaa ei kyllä pelien takia boksissa tarvi nyt eikä tulevaisuudessa. Toki 1080p pelejä varmasti tulee joitain, mutta mihinkään massatuontantoon en usko. Tämä ihan vain siitä syystä, että tuossa tilassa pelin grafiikasta pitää karsia paljon muuta, jotta boksi jaksaa tuolla resolla peliä pyörittää.
Jaa, itse kävin hakemassa HDMI-painoksen (eka Xbox jonka omistan) tuossa muutamia päiviä sitten. Kaksi tähän mennessä ostamaani peliä tukee 1080p-skaalausta (GWAR2 ja Virtua Fighter V) ja Godfather 1080i-skaalausta. En tiedä onko natiivi vai ei, mutta telkkarini on Full HD ja tukee skaalauksia 1080p:hen asti ja näyttää kyllä telkkarin tiedoista, että kahta ensin mainittua peliä pelatessa telkkarille tuleva signaali HDMI-letkua pitkin on 1080p.

edit: taitaapi myös tämä laite pitää sisällään sitä uutta Falcon-rautaa, tai ainakin lot number on 0734, mikä ilmeisesti tarkoittaa sitä.
 
Vastaus: XO:n HDMI-painos

Quagmire sanoi:
Jaa, itse kävin hakemassa HDMI-painoksen (eka Xbox jonka omistan) tuossa muutamia päiviä sitten. Kaksi tähän mennessä ostamaani peliä tukee 1080p-skaalausta (GWAR2 ja Virtua Fighter V) ja Godfather 1080i-skaalausta. En tiedä onko natiivi vai ei, mutta telkkarini on Full HD ja tukee skaalauksia 1080p:hen asti ja näyttää kyllä telkkarin tiedoista, että kahta ensin mainittua peliä pelatessa telkkarille tuleva signaali HDMI-letkua pitkin on 1080p.

Mitä se lohduttaa mitä se telkkari sanoo, jos kyseessä ei todellakaan ole natiivi kuva.
 
Vastaus: XO:n HDMI-painos

nothing sanoi:
Mitä se lohduttaa mitä se telkkari sanoo, jos kyseessä ei todellakaan ole natiivi kuva.
No mistä sen tietää onko se natiivi vaiko ei? Pelikoteloiden takana lukee nuo skaalaukset ja kahdessa omistamassani pelissä ne menevät 1080p:hen asti ja yhdessä 1080i:hin asti. Valaise toki Xbox-noobieta ja kerro mitä minä ymmärrän väärin. Sen verran voin sanoa, että kuva on aika hiton hyvä. :D
 
Vastaus: XO:n HDMI-painos

Quagmire sanoi:
No mistä sen tietää onko se natiivi vaiko ei? Pelikoteloiden takana lukee nuo skaalaukset ja kahdessa omistamassani pelissä ne menevät 1080p:hen asti ja yhdessä 1080i:hin asti. Valaise toki Xbox-noobieta ja kerro mitä minä ymmärrän väärin. Sen verran voin sanoa, että kuva on aika hiton hyvä. :D

Kyllä sen yleisesti ottaen näkee ihan silmällä onko kyseessö Full HD vai 720p.
 
Vastaus: XO:n HDMI-painos

nothing sanoi:
Kyllä sen yleisesti ottaen näkee ihan silmällä onko kyseessö Full HD vai 720p.
Mulla ei ole kokemusta Xboxista ilman Full HD -telkkaria ja HDMI-versiota, joten itse en osaa sanoa muuta kuin sen, että ei tuosta kuva enää parane. :confused:
 
Vastaus: XO:n HDMI-painos

nothing sanoi:
Kyllä sen yleisesti ottaen näkee ihan silmällä onko kyseessö Full HD vai 720p.
32" ja sitä pienemmissä telkkareissa ei kyllä ihan helposti näy Full HD:n ja HD Readyn ero. Lisäksi laadukas HD Ready -telkku pieksee kyllä helposti halvan Full HD:n. Ainakin näin pelitoimittajan puusilmillä katsottuna. :o

Onko kukaan muuten ihan oikeasti huomannut eroa Xboxin komponenttikuvan ja HDMI-kuvan välillä?
 
Vastaus: XO:n HDMI-painos

feldon sanoi:
32" ja sitä pienemmissä telkkareissa ei kyllä ihan helposti näy Full HD:n ja HD Readyn ero. Lisäksi laadukas HD Ready -telkku pieksee kyllä helposti halvan Full HD:n. Ainakin näin pelitoimittajan puusilmillä katsottuna. :o

Onko kukaan muuten ihan oikeasti huomannut eroa Xboxin komponenttikuvan ja HDMI-kuvan välillä?

Kyllä mä huomasin. Telkku on Panasonic PX70 plasma. HDMI oli terävämpi.

Lisäys: Tosin en ole kokeillut suoralla komponentti-kytkennällä vaan komponenttijakajan kautta. Se saattaa tietysti aiheuttaa pientä laadun heikentymistä... Jakaja on mulle ainoa mahdollisuus, koska laitteita on niin paljon. HDMI-jakaja löytyy myös, mutta digitaalisignaali ei jakajista kärsi.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: XO:n HDMI-painos

Minulla HDMI paransi yllättäen väriloistoa ja tarkkuuskin mielestäni parani hieman. En etsinyt eroja, mutta väkisinkin huomasin parannusta - olin yllättynyt, en odottanut parannusta.

Hyvä kuva, hyvä kuva.
 
Vastaus: XO:n HDMI-painos

feldon sanoi:
Onko kukaan muuten ihan oikeasti huomannut eroa Xboxin komponenttikuvan ja HDMI-kuvan välillä?

X360 Eliten julkaisun aikaan lueskelin X360 Eliten komponentti vs. HDMI-vertailuja. Lopputulos oli se, että eroa ei tavallinen ihmissilmä kyennyt havaitsemaan. Syyksi esitettiin X360 Elitesta lähtevän komponenttisignaalin poikkeuksellisen korkeaa laatua verrattuna "normaaliin komponenttiliitäntää käyttävään laitteeseen" ( = boksin kuvaskaalauksessa ei ole pihistelty edes komponentin kohdalla, toisin kuin useassa muussa laitteessa).

Tästä johtuen - olettaen, että X360 Pro HDMI on kuvanlaadultaan yhtä laadukas ja vastaavia komponentteja käyttävä laite kuin X360 Elite - X360 Pro HDMI:n komponentti vs. HDMI -erot riippuvat näyttölaitteen sisääntulojen laadukkuudesta sekä näyttölaitteen kuvankäsittelystä (mahdollinen automaattinen käsittely + manuaaliset käsittelymahdollisuudet, komponenttiliitäntä vs. HDMI).
 
Ylös Bottom