Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

XO:n huollosta

SharpShooter FI

New Member
Onko monellakin ollut tuo Xbox 360 huollossa noin viikon verran vain? Annetaanko sieltä nykyään heti uusi tilalle vai miten se mahtaa mennä? :) pistäkää edes jotain infoa
 
Vastaus: XO:n huollosta :)

Se kai riippuu viasta. Oma konsolini lähtee saksaan huomenna pelin naarmuttamisen takia.
 
Vastaus: XO:n huollosta :)

itsellä oli kolme punaista valoa että mitäköhän siinä tapauksessa mahtaa olla käytäntö microsoftilla?:)

Haulla löydät tietoa, mutta punaisten valojen tapauksessa soitat microsoftille -> sovit ajan koska tulevat hakemaan koneesi -> pakkaat koneen -> tuodaan takaisin kun homma on valmis.
 
Vastaus: XO:n huollosta :)

Haulla löydät tietoa, mutta punaisten valojen tapauksessa soitat microsoftille -> sovit ajan koska tulevat hakemaan koneesi -> pakkaat koneen -> tuodaan takaisin kun homma on valmis.

joo siis olen sen jo lähettänyt mutta kiinnostaa vaan tietää tuleeko sieltä uusi boxi vai ei ja että milloin se olisi tulossa :)
 
Vastaus: XO:n huollosta :)

Itselleni lähti boksi huoltoon (kolme punaista valoa) jotka paljastuivat sitten emolevyssä olevaksi viaksi, olivat vaihtaneet uuden emolevyn ei muuta. Kesti n.3 viikkoa
 
Vastaus: XO:n huollosta :)

Huhhuh, meikäläisen englannin kielen kympit laitettin käytännössä ensimmäistä kertaa koetukselle :p Vastasi nimittäin tuessa brittiläinen jannu, ja piti sitten englanniksi hoitaa koko toimitus. Ihan hyvin kuitenkin tuntui sujuvan. Kaikista ärsyttävintä oli, kun piti lausua kirjain kirjaimelta I-S-T-U-T-T-A-J-A-N-T-I-E :rolleyes:

Jos perjantainakaan ei soittoa kuulu, pitää kuulemma soittaa takaisin tukeen. Kumpa olisi edes virolainen tuolloin, niin voisi nuo osoitteet ym. käydä vielä läpi.

Mutta joo, nyt siis mutkien kautta tilattu kyyti boksille Kansallissosialistiseen Saksaan :cool:
 
En tiä saatana...

Mulla nyt ollu joku 3 viikkoo huollos koska ei lukenu ei enää mitää levyjä.
HERMOT MENEE
Täytyy varmaan kohta ostaa uus boxi jos ei ala näkyy :rolleyes:
 
Vastaus: XO:n huollosta :)

Asiaan hieman liittyen: Itselläni huoltoon lähetys (tänään lähti) meni hieman ihmeellisesti, soitin siis perjantaina tukeen kun boxi sano sopimuksensa irti ja sanoivat sielä sitten että rahtikirja tulee postissa ja itse soitan UPS:ille että tulevat hakemaan. Tänään sitten soitti UPS:in tyyppi yllättäen että on tulossa puolen tunnin päästä hakemaan pakettia ja että hänellä on tuo rahtikirja.

Homma meni muutenkin hieman sähellykseksi kun kiiressä sitten pakatessani unohdin kirjoittaa laatikon päälle palautus- eli oman osoitteeni seka asiakastuen tapausnumeron joka oli huollosta tulleessa sähköpostissa jossa ne myös käskettiin kirjoittaa siihen laatikkoon. UPS:in äijän sitten lähettyä tämä muistui mieleeni ja alkoi hirveä rumba eli soittoa joka suuntaan, ensin sain kiinni boxin hakeneen UPS:in äijän kiinni joka sanoi että osoitteni on kyllä rahtikirjeessä mutta tuo tapausnumero puuttui jonka sitten sanelin hänelle ja kirjoitti sen laatikkoon. Sitten soitto huoltoon jossa (yllättäen täysin sujuvaa suomea puhunut) tyyppi sanoi että ei mitään hätää kun osoitteni kerran on rahtikirjassa ja muutenkaan ei olisi mitään välttämättä tarvinnut pakettiin lisää kirjoittaa. Sitä asiakaspalvelun tyyppi tosin hieman ihmetteli kun UPS:ilta tosiaan suoraan tultiin rahtikirjan kanssa hakemaan.
 
Vastaus: XO:n huollosta :)

^ Ne oli "UPSin miehiä", ei niitä aitoja ; ) Kääntyivät kulmantakaa oikeaan ja veivät boxisi itselleen : D Vähän huono bisnes vain tuo, kun aina varastetut koneet huutavat kolmea rinkulaa... : )

Itse olen kuitenkin säästynyt ilman huoltoja, mutta kyseleekö ne paljon kuitin perään?
 
Vastaus: XO:n huollosta :)

Itse olen kuitenkin säästynyt ilman huoltoja, mutta kyseleekö ne paljon kuitin perään?
Eipä ainakaan minulla kysellyt kuitin perään eilen kun soitin huoltoon. Annoin vaan puhelimessa olleelle miehelle numerosarjan Xbox 360:n takana olleen viivakoodin alta ja sanoi, että " Nään täältä, että sulla on kaikki takuut kunnossa " Ilmeisesti siis näkevät numerosarjasta onko kaikki kohdillaan. :)
 
Vastaus: XO:n huollosta :)

Minulla boxin huolto kesti lähes 5 viikkoa. Tosin ajasta osa selittyy sillä että asun täällä Pohjois-Karjalan korvessa jonne upsi ei rahtia aja...ainakaan säännöllisesti. Siitä kun soitin tukeen meni peräti reilu viikko ennenkuin boxi lähti minulta. Viikko soiton jälkeen oli rahtikirja postilaatikossa ja pyyntö soittaa nouto. Soitin silloin maanantaina ja sain sovittua noudon keskiviikoksi. No keskiviikkona soitti Itellan mies että sinulla olisi lähetys, monelta käydään. Eli siis posti/itella toimitti tuon minun boxin ensin upsille ja upsi sitten siitä eteenpäin. Samoin kävi myös takaisin tullessa.
Tosin ei siellä huollossakaan kiirettä pidetty. Reilu viikko meni siitä, kun upsin seurannan mukaan boxi oli toimitttu huoltoon, siihen että tuli ilmoitus että boxi on korjattu ja lähetetty takaisin.
Kolmen punaisen valon takia lähti huoltoon, emo oli vaihdettu ja ilmeisesti myös dvd asema koska oli teipit päällä. Tuota dvd-aseman vaihtoa ei tosin ollut merkitty mukana tulleeseen selvitykseen.
 
Vastaus: XO:n huollosta :)

No niiin, nyt lähti Joblon XO sitten toiselle Saksan-matkalleen kuukausien DVD-asemareistailujen tuloksena :cool:
UPS-mies tuli aivan kuten viimeksikin puolen tunnin varoitusajalla, liimasi rahtikirjan laatikkoon ja antoi minulle läpyskän, jossa seurantanumero ja muu info. Pakkasin boksin pahvilaatikkoon, jossa sanomalehteä runsaasti ja styroksia uloimmilla sisäreunoilla. Eikä mitään lappuja, pieni ilmoitus teipillä vaan konsolissa, että "Broken DVD-drive", ja omat osoitetiedot(vaikka niitäkään ei tarvitsisi laittaa).

Nyt vain odotellaan. Minulla ei tuota "korpiongelmaa" luulisi olevan, asun 6km Jyväskylän keskustasta. Viimeksi huollossa kesti 2-3vko, viime syksynä siis.
 
Vastaus: XO:n huollosta :)

Huomenna lähtee oma XO Saksaan, printattavat rahtikirjat tulivat muutamassa tunnissa. Takuun voimassaolon pystyvät MS:llä päättelemään konsolin valmistuspäivästä, jonka annetun sarjanumeron perusteella näkevät. Ehkäpä yli 3 v sitten valmistettujen konsolien omistajat joutuvat todistamaan, että ostopäivä on vielä 3 vuoden sisällä. Omassa tapauksessa valmistusaika oli tammikuussa 2006, joten tapaus oli selvä.

Itse hankittavat pakkausmateriaalit ovat miinus vrt. vanhan Xboxin aikaan, jolloin UPS toi tarkoitukseen räätälöidyn laatikon. Nyt pakkaukseksi sopi vähän madallettu MacBook Pro-laatikko (ruskea ulompi, jossa toimitettu liikkeeseen), jonka kulmastyroksit sopivat täydellisesti kuplamuoviin käärityn XO:n kulmien ympärille.

Puhelimessa ilmoittivat korjausajaksi 2-4 viikkoa. Lähdin jo kaupoille PS3:sta laastariksi ostamaan, mutta kaikki vähänkään järkevämpään hintaan myyvät (verkkokauppa.com, Gigantti jne.) myivät eioota. Näin OT:nä, onko siihen tulossa joku kovo/hinta/slim-päivitys, kun varastot ovat noin tyhjät?
 
Vastaus: XO:n huollosta :)

Täällä kesti boxin saksan reissu tasan 2 viikkoa ( pahempaan olin varautunut ) . Punaisten valojen takia lähti, takas tuli vanhoilla kuorilla mutta uudella emolevyllä ja dvd-asemalla terästetty versio. Vanha Samsungin dvd-asema toimi mielestäni hyvin, nyt siinä on toi BenQ:n pyöritin mikä heittää aina välillä disc read erroria pelisessioiden ratoksi.
 
Vastaus: XO:n huollosta :)

En kyllä ymmärrä, miksi noiden rahtikirjojen kanssa pitää olla kaksi eri menettelytapaa.. Minullekin puhelimessa sanottiin, että voit valita kahdesta. 1. Tulostan itse ja liimaan 2. UPS-mies hoitaa. No kumpikohan on simppelimpi?? :rolleyes:
 
Vastaus: XO:n huollosta :)

Avausviestiin viitaten, eivät ainakaan antaneet uutta boxia, kun DVD-asema reistasi. Vaihtoivat dvd-aseman, sekä emolevyn, vanha xbox.
 
Vastaus: XO:n huollosta :)

Printattavat rahtikirjat tulivat muutamassa tunnissa.
Voihan vitsi. Mulle sanoivat puhelimessa, että pistetään rahtikirjat tulemaan niin tulostat itse sitten ja ne tulee sähköpostiisi. No eilen soitin eikä vieläkään näkynyt rahtikirjoja. Myös sanoivat, että jos kahteen päivään ei ole saapunut niin tällä viitenumerolla soittaessasi tänne uudestaan saat tietää, missä ne on menossa. Mietin vähän, että missä ne oikein voi olla menossa jos ne tulee mun sähköpostiin..? Mutta huomenna puhelua perkele! Vierotusoireet iskee jo.
 
Vastaus: XO:n huollosta :)

No, nyt tuo alle vuoden ikäinen boksi heitti E74-koodia eikä lähde enää päälle. Johdoissa ei ole vikaa koska kävin ihan tuon takia juuri ostamassa uuden johdon ja samaa pukkaa. Ajattelinkin tässä nyt kysyä onko kukaan kokeillut vielä tätä netin kautta hoidettavaa "korjausta" osoitteessa https://service.xbox.com/servicehome.aspx?mkt=fi-fi? Muuten tuntui toimivan ihan ok tuo juttu, mutta kun homman jälkeen tulee vain viesti jossa käsketään noudattaa sähköpostiin tulleita ohjeita, ei sähköpostissa ole mitään viestiä minkä ohjeita noudattaa ja mailiosoite meni varmasti oikein. Jotain vinkkejä mitäs seuraavaksi? Soitin jo äsken tuonne tukeen, mutta linjat olivat täynnä ja käskivät soittaa myöhemmin uudestaan ja tuo tuki nyt sattuu olemaan auki vain ma-pe klo 18oo asti eli seuraava soitto menee maanantaille.

Edit: Kiitoksia Joergen:lle ja Corca:lle nopeista vastauksista. Pitää sitten vain odotella. Jäi vain nyt harmillisesti Far Cry 2 ja Dead Space kesken :/
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom