Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Yakuza/Like A Dragon -pelisarja

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Remeded
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Sanokaa mun sanoneen: vaihtavat genreä taas. Ensin oli monta osaa toimintaräimettä, sitten roolipelit ja nyt tuleva peli on sitten ensimmäisen persoonan räiskintä. Mutta Majima-spinoffi kelpaisi myös.

Samalla asiasta: tässä on kohta 18h Infinite Wealthia takana ja vieläkin odotellaan, että juoni käynnistyisi. Taistelusysteemi tässä on kyllä ihan parasta, etenkin taisteluareenoilla lojuva roinan käyttäminen vihulaisten mäiskimisessä. Mutta joo, pitää alkaa keskittymään juoneen vieläkin tiivimmin, niin tulisi se homman pihvi joskus käsille.
 
Viimein meni Infinite Wealth läpi. 69h kertoo pelikello. Enemmänkin olisi saanut kulutettua minipeleihin, sivutarinoihin ja muuhun, mutta ei. Ihan liian pitkä peli, jää kyllä sivupuuhat Pokémon-taisteluista ja Animal Crossing -saaren kehittämisestä suosiolla väliin. Seuraava julkaisu saisi luvan olla paljon lyhyempi.

Juoni ei saa itseltäni suurta ylistystä, ja osa tapahtumista/hahmojen tekosista oli pöhköjä.

Esimerkiksi:
”Meidän pitäisi nyt mennä tekemään asia x, mutta mitäpä jos mentäisiin sen sijaan Kamurochoon, jostain syystä.” Ymmärrän, että tähän Yakuza Best of -peliin ko. paikka piti saada mahdutettua, mutta vähän pakotetulta tuo tuntui. Etenkin koska abouttiarallaa kaikki tuntevat Kiryun Kamurochossa, ja Kiryun pitäisi vältellä kaikkia hänet tuntevia. Jee.

Muitakin ihan pöhköjä juonikuvioita/asioiden pakottamista mukaan tarinaan on. Ja kuten aiemmin ketjussa mainitsin, niin alku on tarinassa aika tuskaisa ja hidas.

Lopusta sen verran, että……
koko pelin ajan surkutellaan Kiryun kohta saapuvaa kuolemaa, muistellaan menneitä oikein olan takaa ja muuta kaikkea, mutta sitten lopulta sankarimme 1) ei potkaise tyhjää tai 2) saa kunnollista enpäs-vielä-halua-kuolla-kohtausta. Pöh. Olin ihan valmiina availemaan kyynelkanavia vaikkapa kohtauksessa, jossa palataan orpokodin lasten kanssa pyörimään. Vähän sen The Man Who Erased His Namen törkiän liikuttava loppu antoi odottaa enemmän. Edes Harukan kanssa ei sitten tavattu. Buuuuuu. Toki en haluaisi, että hahmon tappavat, koska kyseessä kuitenkin yksi suosikkihahmoistani videopeleissä. Koko tuo syöpäjuoni oli itte asiassa kaikkinensa omaan makuun ihan hönö.

Edit. Ainiin! Olisin toivonut parempia ilkimyksiä tähän seikkailuun. Kumpikaan loppupahiksista ei pääse millään sarjan top vitoseen, suht unohdettavia tuttavuuksia kumpikin.

Ja noin muuten tekisi mieli kirjoittaa vaikka blogi siitä, miten huono Kiryun ääni lontooksi oli. Vaihtelin aina kieltä sen mukaan, kenellä pelaillaan.

Kokonaisuutena ihan jeppuli 4-/5. Taistelu, ammattien kanssa puljaaminen ja osa sivupuuhista olivat parasta. Yhtään ei ainakaan itselläni ollut tarvetta grindailla, mikä sekin ihan positiivinen asia. Ei tullut samanmoista äkkinäistä vaikeustason nousua kuin edellisessä osassa. Xboxin Quick Resume oli kyllä taas enemmän kuin tarpeen, niin pystyi pistämään pelin paussille kesken missä kohti vain, jopa keskellä pitkien dialogimaratonvälinäytösten. Nyt ehkä voisi lukaista pari arvostelua, en ennen pelailua ole tainnut yhtäkään moista katsoa.

Ensi kuussa sitten selviää, mitä pelejä studiolta on lupa seuraavaksi odottaa. Jotain lyhyempää, kiitos.

Ja jos pääsisi eroon kahdesta miljoona kertaa koetusta pienestä asiasta: 1) se animaatio, jossa lisää vihollisia liittyy taisteluun. Se, jossa heilutellaan jalkoja ja kuvataan sitten päälakia. 2) Se sama surumielinen kappale, joka kuullaan joka sivutehtävässä, jossa joku vähän avautuu, kertoo tunteistaan yms. Ei kestä enää :D
 
Viimeksi muokattu:
Infinite Wealth oli vähän sama kun vitonen siinä mielessä et siinä on ehkä joo liikaa pituutta ja vähän kaikkea muutakin.

Mua jäi itteä vähän häiritsemään se et Ichiban tuntu olevan aika pahasti sivuroolissa tässä pelissä. Sillä ei ollu juurikaan hahmokehitystä koko pelin aikana ja jos lähtökohtia ja lopputilannetta vertaa keskenään niin eihän tuossa oikeastaan mitään massiivista tapahtunut. Kaveri edelleen helposti kusetettavissa eikä edes haittaa vaikka kusetetaan läpi pelin erilaisilla tavoilla, silti kaikki on kavereita. Toi jopa menee ärsyttävyyden puolelle jossain vaiheessa.

Kiryu taas on noh, vahvempi osa-alue tässä pelissä mut toivottavasti tää nyt on se oikeasti viimenen peli missä se on. Alunperin kutosen piti olla viimenen mut eipä ollukkaan. Nyt se on jo kolmessa pelissä ollu sen jälkeenkin ja alkaa tuntumaan siltä et kehittäjillä on hankaluuksia oikeasti päästää irti. Ja lopusta sen verran että
ei siinä vieläkään suljettu sitä ovea lopullisesti mitenkään vaan jätettiin sopivasti mahdollisuus sille että se tulee vielä jatkossakin ilmestymään paikalle. Tuhannen taalan paikka sille et laitetaan naula arkkuun lopullisesti ja kunnollisesti, mutta ei, jätetään ovi vielä toistaseks auki jos näyttääkin siltä et uudet hahmot ei kanna. Mitä ne kyllä kantaa, koska Kiryun kanssa ongelmana on se et siellä on lähemmäs kymmenen pelin tarinallinen taakka perässä vedettävänä. Seiska ja Judgmentit oli paljon tuoreemman tuntusia kun ei oo noita vanhojen pelien kahleita raahattavana. Seiska toki tämän kusi jossain vaiheessa kun ne vanhat kaverit ilmestykin, mutta niillä oli onneks verrattain aika pienet roolit sit kuitenkin
 
Ylös Bottom