Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Yhteenveto ja kysymykset verkkokaupoista (kotimaa/ulkomaa)

Vastaus: Yhteenveto verkkokaupoissa asioimisesta

Selvennyksen vuoksi.. Onko siis niin että jos nyt laitan Play.comista tilaukseen uuden SOCOMin + headsetin hintaan 45,49 niin joudun maksamaan vielä alvit 22% päälle?? Jos näin on niin sit ei tarvi tuoltakaan tilata.. Onko se noin pilkuntarkka raja tuo 45?? :confused:
 
Vastaus: Yhteenveto verkkokaupoissa asioimisesta

Selvennyksen vuoksi.. Onko siis niin että jos nyt laitan Play.comista tilaukseen uuden SOCOMin + headsetin hintaan 45,49 niin joudun maksamaan vielä alvit 22% päälle?? Jos näin on niin sit ei tarvi tuoltakaan tilata.. Onko se noin pilkuntarkka raja tuo 45?? :confused:

Tarkka raja on 45,45 euroa, eli on kyllä todella pienestä kiinni... Periaatteessa raja on pilkuntarkka, mutta käytännössä tullivirkailijan viitsiminen tietysti vaikuttaa asiaan.

(Toisaalta riskinotto muuttuu kylmän hien aiheuttajasta akateemiseksi harjoitukseksi, jos tilaat pelin jostakin halvemmasta paikasta, kuten Gamestationista - varsinkin kun tuolloin lähetys tulee EU:n veroalueen sisältä.)
 
Vastaus: Yhteenveto verkkokaupoissa asioimisesta

Sattuipa huvittava kömmähdys: Gamestation.co.uk:sta tuli vahvistusviesti, että paketti on lähtenyt matkaan. Lähetyksenseurantaan annettiin tosin linkki game.co.uk:n sivuille. Siellä lähetyksenseuranta ei odotetusti toiminut. Gamestationin sivuilla toimi normaalisti. Mikä homma se tämmönen on? :rolleyes:
 
Vastaus: Yhteenveto verkkokaupoissa asioimisesta

Ihan tiedoksi kaikille:

Itseäni huijasi Sami Tirronen -nimellä toimiva henkilö, joka käyttää sähköpostiosoitetta jeppe69@suomi24.fi.
Hän otti yhteyttä suomi24-torin yhteydessä.

Hän oli myymässä pelikonsolikokoelmaansa suurella summalla, joka kuitenkin oli konsoleista suht halpa, siihen sisältyi mm. Neo-Geota ja muuta harvinaista, joten olisi pitänyt aavistaa.

Maksu tuli suorittaa etukäteen. Mitään pakettia ei silti koskaan tullut. Matkahuolto ei tiennyt asiasta mitään. Kun otin "Tirroseen" (ilmeisesti salanimi) yhteyttä, hän sanoi olevansa ulkomailla ja että hän oli saanut matkahuollolta viestin, että minä olisin jo noutanut paketin. Hän sitten meinasi minua haastaa oikeuteen huijauksesta :).

Sähköpostiin hän ei myöhemmin enää vastannut. Olin jopa kysynyt häneltä yhteystiedot etukäteen, koska kauppa tuntui epäluotettavalta (en voinut uskoa, että jostain saisin kaikki konsolit, jotka minulta puuttuivat - ja enemmänkin!), mutta ne paljastuivat valetiedoiksi. Soitin hänen kännykkäänsä, mutta kyseessä oli jokin prepaid-numero ja hänellä oli niitä useampia.

Soitin tietysti poliisille. Antamieni tietojen perusteella he kai löysivät henkilön. Poliisi sanoi sakottavansa henkilöä yms, mutta en saanut omia rahojani takaisin, koska ne kuuluivat valtiolle tuossa tilanteessa (?). Olisin saanut ne takaisin jos olisin vienyt asian oikeuteen, mutta kuluja olisi tullut minulle enemmän kuin voittoja, joten annoin asian olla.

Niin että jos joskus törmäätte tuonnimiseen henkilöön, älkää hemmetissä menkö tekemään kauppoja. Kyseessä on pelikonsoleihin erikoistunut huijausalan harrastaja, jolla on eri nimellä pankkitilejä, puhelinnumeroita ja vaikka mitä. Ja suosittelen varmistamaan ihmisten puhelinnumeron ENNEN rahojen siirtoa. Tämä oli pahin virhe, minkä tein. Jos olisin heti alussa kokeillut hänen numeroaan, olisin tajunnut huijauksen.
 
Vastaus: Yhteenveto verkkokaupoissa asioimisesta

Minulla on Säästöpankin Visa Electron. Syötin kortin tiedot play.comin asiakastietoihini, tein ostokset mutta minkäänlaista varmistamisjuttua ei ole tullut vastaan, eli avainlukujen tms kysymistä. Miten tuo mesta toimii noilla electroneilla? Master löytyy kyllä myös ja sillä olen tilannutkin, mutta meiluummin electronilla maksaisin. Any ideas?
 
Vastaus: Yhteenveto verkkokaupoissa asioimisesta

Minulla on Säästöpankin Visa Electron. Syötin kortin tiedot play.comin asiakastietoihini, tein ostokset mutta minkäänlaista varmistamisjuttua ei ole tullut vastaan, eli avainlukujen tms kysymistä. Miten tuo mesta toimii noilla electroneilla?
Ei Play.com tahdo tietää muuta kuin nimesi, osoitteesi, korttisi numeron sekä kortin takana olevan "turvaluvun". Mitään verkkopankin avainlukuja operaatioon ei siis tarvita.
 
Vastaus: Yhteenveto verkkokaupoissa asioimisesta

Varoitus Kanadalaisesta VG+ (Video Games Plus) verkkokaupasta. Oon itte kuvitellut tuota turvalliseksi kaupaksi, ja paljon oonkin sieltä tilaillut. Mutta nyt kun tuli eka kerta että pitää ottaa yhteyttä tilauksen johdosta, paljastui todellisuus aivan toiseksi.

Tilasin, ja paketti saapui, mutta tilaus jäi vajaaksi. Oon ottanut nyt neljä kertaa ehkä kolmen viikon aikana yhteyttä, mutta eivät vastaa. Ehkä kaikista raivostuttavinta asiakaspalvelua, täydellistä ignorointia. Eli enpä oikein suosittele näillä kokemuksilla. Tai jos käyttää, varautuu siihen että mitään hyvitystä tai edes vastausta kyselyihin ei ole tulossa, jos tilaus jollain tavalla kusee.
:mad:
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

edit: nyt saisi muuten aikas halvalla play.comista. onkos kenelläkään tietoa shippaavatko niin, että olisi mahdollisesti julkaisupäivänä kotona? sori ot...
Fallout 3:sen tilasin ennakkoon play.comista. Tuli viikon päästä julkaisusta. Mitä muiden tilauksista olen lukenut, tuo viikko on aika perus venailu.
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Fallout 3:sen tilasin ennakkoon play.comista. Tuli viikon päästä julkaisusta. Mitä muiden tilauksista olen lukenut, tuo viikko on aika perus venailu.
OT: Playsta ei ehdi julkaisupäiväksi eli toi viikko on mulla ainakin ollu minimiaika, joskus on menny kaksikin... Joulu alla tuli nopeasti, kun tuli suoraan Jerseystä, muulloin on tullut Ruåttin kautta eli Malmön postista lähetetty.
 
Vastaus: Yhteenveto verkkokaupoissa asioimisesta

Varoitus Kanadalaisesta VG+ (Video Games Plus) verkkokaupasta. Oon itte kuvitellut tuota turvalliseksi kaupaksi, ja paljon oonkin sieltä tilaillut. Mutta nyt kun tuli eka kerta että pitää ottaa yhteyttä tilauksen johdosta, paljastui todellisuus aivan toiseksi.

Tilasin, ja paketti saapui, mutta tilaus jäi vajaaksi. Oon ottanut nyt neljä kertaa ehkä kolmen viikon aikana yhteyttä, mutta eivät vastaa. Ehkä kaikista raivostuttavinta asiakaspalvelua, täydellistä ignorointia. Eli enpä oikein suosittele näillä kokemuksilla. Tai jos käyttää, varautuu siihen että mitään hyvitystä tai edes vastausta kyselyihin ei ole tulossa, jos tilaus jollain tavalla kusee.
:mad:

Mulla ei koskaan ole tolleen käynyt, että olis tarvinnu ottaa yhteyttä tilauksen saapumisen jälkeen, mutta mm. tilauksia olen peruutellut sähköpostitse ja aina on viimeistään seuraavana päivänä tullu vastaus. Aika kummalliselta kyllä kuullostaa. Onko varmasti oikea sähköpostiosoite?

Kolmisenkymmentä peliä tullu tilattua, eikä ikinä mitään ongelmaa ole ollut.
 
Vastaus: Yhteenveto verkkokaupoissa asioimisesta

Mulla ei koskaan ole tolleen käynyt, että olis tarvinnu ottaa yhteyttä tilauksen saapumisen jälkeen, mutta mm. tilauksia olen peruutellut sähköpostitse ja aina on viimeistään seuraavana päivänä tullu vastaus. Aika kummalliselta kyllä kuullostaa. Onko varmasti oikea sähköpostiosoite?

Kolmisenkymmentä peliä tullu tilattua, eikä ikinä mitään ongelmaa ole ollut.
Kyllä, kummalliselta tuntuu. Ei mullakaan ongelmia ole aiemmin ollut, ennenkuin nyt. Luottokuntaan lähti just reklamaatio, saa nähä tuleeks siitä mitään. Ja joo, on oikea sposti. Ja olen myös tavoitellut webbisivujen kautta palauteboksista. Eikä ole mennyt roskapostiin vastaukset. Ne eivät vain vastaa. Joku mennyt VG+:lla vikaan, ja itte ainakin jätän tämän puljun väliin tästä eteenpäin.
 
Vastaus: Yhteenveto verkkokaupoissa asioimisesta

FamaZ väärässä ketjussa:
Videogamesplus on todella suosittu, mutta se ei ole käsittääkseni mikään hirveän iso lafka. Siellä puolen saattaa silloin tällöin olla ongelmia sähköpostin tukkeutumisen kanssa. Itse OLEN ollut heihin yhteydessä jälkikäteen eikä minulla ollut mitään ongelmia. Oikein sutjakkaa ja positiivista palvelua.

Ja yksi epäonnistunut tilaus tuskin oikeuttaa tuollaisiin "suhtautukaa varauksella" kommentteihin, kun tälläkin foorumilla (puhumattakaan lukuisista muista) on varmasti jo tuhansia onnistuneita tilauksia ja kymmeniä/satoja onnellisia asiakkaita. VG+ ON luotettava ja erinomainen nettikauppa. Ikävää jos sinulla ei onnaa, mutta se tuskin muuttaa sitä tosiasiaa, että minä ja monet muut olemme tilanneet sieltä jo vuosia tavaraa eikä ole ollut minkäänlaisia ongelmia, ei edes samanlaisia mitä Play.comin tapaisella "luotettavalla" jätillä on.
Emmä tiä mitä tässä vois sanoa. Ei se mun mielestä luotettava ole kun ei vastaa yhteydenottoihin. Onko se sit onnaamisesta kiinni tai ei. Eikä kyse ole siitä, että yhden viestin lähetin ja sit rupesin murjottamaan ja kiukuttelemaan. Aika sinnikkäästi, asiallisesti kuitenkin spämmäämättä (kerran viikossa) lähestyin heitä. Aina kerroin uudestaan tilanteen, viittasin aikaisempiin vastaamattomiin viesteihin ja pyysin selvitystä. Loputtomiin semmosta ei voi jatkaa.

Kyllä mulla itelläkin on pitkä tilaushistoria sieltä takana. Ei mitään ongelmia aikasemmin, ja paketit tullu tosi nopeeta perille. Mut nyt kun on ogelmia, kauppa ei halua selvittää asiaa kanssani. Ja tämä nyt on se tärkein pointti. Eikä voi olla mahdollista, että kaikki viestit on hävinneet.

Kyllä mä suosittelen edelleen varauksella suhtautumaan. Jos se voi tapahtua yhdelle, se varmasti tapahtuu joskus muillekin.
 
Vastaus: Yhteenveto verkkokaupoissa asioimisesta

www.shopto.net

ONKO kukaan tilannut ShopTo.net:stä jotain?

Kovia tarjouksia on. Kerro, kerro miten tilaus sujui?

Ilmeisesti ihan luotettava lafka, ainakin PS3 puolelta on porukka tilannut ja tavara tullut moitteetta perille. Itsekin rekisteröidyn ja aioin ennakkotilata esim. Halo Warsin ja Ressan spesiaaliversiot. Hanke kaatui ainakin toistaiseksi koviin postikuluihin, 5£/kpl näytti tulevan lisää per nimike, joten tuotteen täytyisi olla reilusti halvempi kuin esim. TheHutissa.

edit: tein toisenkin yrityksen ja nyt Halo Wars CE postikuluiksi 3£, joten hieman halpeni ja koetilaus lähti näin ennakkoon.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Yhteenveto verkkokaupoissa asioimisesta

Blahdvd:lle pitää kyllä antaa plussaa, kun viime torstaina tilasin sieltä Dark Sectorin boksille ja tänään jo tipahti postilaatikkoon :)
Taidankin tilata sieltä pelini, enkä Play.comista (paitsi tarjoukset täytyy kyllä play.comista hyödyntää)
 
Vastaus: Yhteenveto verkkokaupoissa asioimisesta

Blahdvd:lle pitää kyllä antaa plussaa, kun viime torstaina tilasin sieltä Dark Sectorin boksille ja tänään jo tipahti postilaatikkoon :)
Taidankin tilata sieltä pelini, enkä Play.comista (paitsi tarjoukset täytyy kyllä play.comista hyödyntää)

Samoin, hehkutinkin jo tuolla XO puolella ko. lafkaa. Perjantaina aamupäivällä tilasin Tomb Raider:Underworldin ja maanantaina oli jo postilaatikossa! Uskomattoman ripeää toimintaa ja peli oli vieläpä kunnon pahvikotelossa todella tukevan oloisesti pakattuna.
 
Vastaus: Yhteenveto verkkokaupoissa asioimisesta

www.shopto.net

ONKO kukaan tilannut ShopTo.net:stä jotain?

Kovia tarjouksia on. Kerro, kerro miten tilaus sujui?
Itse en ole sieltä uskaltanut mitään tilata, useammasta lähteestä kun olen lukenut että firman pyörittäjä on tuttu kaatuneista yrityksistään. Eli varmaan toimii hyvin kun pelit tulee, mutta jos jossain vaiheessa pitäisikin perutusta pelistä saamaan rahoja takaisin tai vastaavaa niin taistelua voi olla edessä.

Lainaus DVDPlazalta
DVDForumsilla liikkuneen tiedon mukaan firmaa bulvaanin välityksellä pyörittävä Igor olisi liiketoimintakiellossa jonkin aiemman ongelmafirman vähemmän menestyksekkään pyörittämisen takia.
 
Vastaus: Yhteenveto verkkokaupoissa asioimisesta

Kauanko Deep Discountista tilatessaan on jengi saanut odottaa tuotetta? Jos status oli shipped viime keskiviikkona, niin voinee olettaa tuotteen saapuvan viimeistään ensi viikolla?
 
Ylös Bottom