Vastaus: Yhteenveto verkkokaupoissa asioimisesta
Alkaa hermo loppua.
Ennakkotilasin Halo 3: ODST:n Konsolinetistä kesäkuun viimeinen päivä ja nettikauppojen parhaiden periaatteiden mukaan maksoin tilauksen heti silloin. Tuotteen hinta oli silloin 52 euroa.
10. elokuuta kysyin miksi kauppa pitää ODST:n julkaisupäivänä 25.9, vaikka kaikilla muilla kaupoilla se on 22.9. Heidän vastauksensa oli, että tämä on maahantuojan heille ilmoittama päivä.
Tilauksesta kahden kuukauden päästä (30. elokuuta) huomasin, että tuotteen hinta oli laskenut 3 euroa. Pyysin erotusta takaisin. Vastaukseksi sain, että lähempänä julkaisupäivää saisin jonkun koodin tms. joka hyvittäisi kolme euroa seuraavasta tilauksestani. Ei siis suoraa rahojen palautusta.
4. syyskuuta peruin lopulta tilauksen. Kuittaus tästä tuli heti. Syitä tilauksen perumiseen voi vain miettiä. Tällöin kauppa piti vieläkin julkaisupäivänä 25.9, vaikka hyvin tiesin että tämä on väärin. 3 euroa en ollut saanut takaisin, josta oli varsin kusetettu fiilis. GameStopin tarjouksessa tarjottiin samaa peliä 30 euroa halvemmalla ja vielä konsoliskini kaupan päälle.
15. syyskuuta kysyin miksei rahojani ole palautettu. Vastauksessa pyydettiin tilinumeroani. Eikö kaupalla muka ole tilinumeroani, kun heille olen tuotteen maksanutkin? Jos he tarvitsevat tilinumeroani, niin mikseivät he pyytäneet sitä kuitatessaan tilauksen peruutuksen?
Nyt 21. syyskuuta lähetin uuden kyselyn missä rahani viipyvät. Odottelen vastausta.