Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Yhteenveto ja kysymykset verkkokaupoista (kotimaa/ulkomaa)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Knight
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Yhteenveto ja kysymykset verkkokaupoista (kotimaa/ulkomaa)

Valittaa varmaan pitäisi, mutta Rapture Editionia tuskin tulen enää saamaan. Peli on edelleen loppuunmyyty. Onko tietoa, mitä Zavvi mahdollisesti tekee asialle?

Kyllähän tuosta ehdottomasti valittaa kannattaa ja pyytää jonkinlaista hyvitystä (esim. 5£ voucher voisi olla paikallaan?) ellei jaksa alkaa palautusrumbaan. Kuitenkin kun olet erikseen Rapture Editionin tilannut (eri asia olisi jos esim. nopeimmille olisi lähetetty Rapture ilman eri ilmoitusta tms.) niin puhdas moka kyseessä..

Pari kertaa olen Zavvia epäselvyyksien tienoilta lähestynyt ja asiallinen sekä nopea vastaus on molemmilla kerroilla tullut.
 
Vastaus: Yhteenveto ja kysymykset verkkokaupoista (kotimaa/ulkomaa)

Niin muoveja en ole repinyt, mutta kovakantinen 168-sivuinen Art Book tuskin mahtuu DVD-kotelon sisään. :o
Rapture Edition tulee noin tuplapaksussa kotelossa, joten siitä ei voi erehtyä. Ehdottomasti kannattaa antaa palautetta ja vaatia vaihtoa tai hyvitystä.
 
Vastaus: Yhteenveto ja kysymykset verkkokaupoista (kotimaa/ulkomaa)

Zavvista tilattu Skate 3 24.5. ja nyt on kulunut 10 tyopäivää? Mikähän toi tahti mahtaa tuolla olla kun yleensä sieltä tulee suhteellisen nopeasti..
 
Vastaus: Yhteenveto ja kysymykset verkkokaupoista (kotimaa/ulkomaa)

Valittaa varmaan pitäisi, mutta Rapture Editionia tuskin tulen enää saamaan. Peli on edelleen loppuunmyyty. Onko tietoa, mitä Zavvi mahdollisesti tekee asialle?

Zavvi sanoi:
I am sorry that you have received the incorrect item.

Our buyers have advised that the Rapture edition is currently unavailable.

As a result we have sent you the standard version of the game.

Should you be happy to keep the item we will be able to refund £2 against the total of the order alternatively if you wish to return this to us we will be able to provide you with the relevant returns details.

Please could you confirm which action you wish for us to take?

Apologies for any inconvenience caused.

If there is anything further that I can help you with please do not hesitate to contact me.

.
 
Vastaus: Yhteenveto ja kysymykset verkkokaupoista (kotimaa/ulkomaa)

Jees, sain samanlaisen vastauksen eri sanoilla. Pelin hintaan olin tyytyväinen ja 2 puntaa hinnasta pois on aina parempi.

Pohjimmiltaan harmittaa enemmän se, että asian menettelytapa on suoraan sanottuna aunuksesta. Eivät viitsineet informoida etukäteen asiasta mitenkään ja antoivat vielä käsityksen, että tilaamani versio on tulossa. Sähköpostivahvistuksessa vielä herkutellaan Rapture Edition sanoilla, vaikka tiesivät siinä vaiheessa asian oikean laidan. Kirjekuoressa on sitten perusmalli ja eri kuitti, jossa Rapturesta ei mainita mitään.

Onko tämä Zavvissa ihan yleinen käytäntö? Tietää sitten varautua...

Pitää muistaa, että tilauksessa oli special edition ja nyt asiakkaalle lähetetään karvalakkimalli. Tämä on mielestäni emämunaus, on kaupan varastotilanne sitten mitä tahansa. Pelin takaisin lähettäminen on operaatio johon ryhdyn vain pakon edessä (väärä peli, väärälle konsolille ym..).
 
Vastaus: Yhteenveto ja kysymykset verkkokaupoista (kotimaa/ulkomaa)

Onko tämä Zavvissa ihan yleinen käytäntö? Tietää sitten varautua...

Lukuisia tilauksia olen Zavvista tehnyt, mutta aiemmin tällaista ei ole tapahtunut. Toivottavasti käytäntö ei yleistykään. Aika tiukkasanaista palautetta annoin kyllä omasta puolestani ja mitä useampi näin tekee, sen paremmin asia menee perille, toivoakseni.
 
Vastaus: Yhteenveto ja kysymykset verkkokaupoista (kotimaa/ulkomaa)

Itse olen saanut zavvista joskus käytetyn pelin mukamas uutena. Levy oli siinä kunnossa ettei se edes toiminut kunnolla. Reklamaatioon ei vastattu mitenkään, vaikka sitä pari kertaa mailitse lähettelin. Nooh peli oli sentään reippaasti alle 10e hintainen joten eipä se paljoa minua hetkauttanut, uutena se kuitenkin myytiin sivun mukaan. Samoin itselläni tuntuu olevan kirous saada kaikki ulkomailta ja suomesta tilatut paketit rikkinäisinä, aina kotelon yläreuna hajalla. Tiedä sitten mikä piru nekin hajoittaa... Varmaan Hulk töissä postissa tai jotain :(
 
Vastaus: Yhteenveto ja kysymykset verkkokaupoista (kotimaa/ulkomaa)

Game Onista tuli tilattua viho viimein tuo Valkyria Chronicles.
Järjestelmä ilmoitti, että peli olisi minulla 4-8 päivän kuluessa, mutta ah, autuutta. .

Game Onilta tuli eilen viestiä, että peli on pistetty postiin ja tänään PSN-huoltokatkon aikaan on ollut mainiosti aikaa syventyä tähän loistavaan peliin.
Toimitusaika noin vuorokauden siis, tähän ei moni alan yritys kykenekkään.

Suosittelen lämpimästi Game Onia, hintataso on kohdillaan ja palvelu on todella miellyttävää.
Ja kysymyksiin saa vastauksen melkoisen nopeasti.
 
Vastaus: Yhteenveto ja kysymykset verkkokaupoista (kotimaa/ulkomaa)

Suosittelen lämpimästi Game Onia, hintataso on kohdillaan ja palvelu on todella miellyttävää.
Ja kysymyksiin saa vastauksen melkoisen nopeasti.

Se on vielä lisättävä, että tuota meidän twitteriä ei seurata vielä kovin aktiivisesti, mutta sähköpostikyselyihin vastataan ensi tilassa! :)
 
Vastaus: Yhteenveto ja kysymykset verkkokaupoista (kotimaa/ulkomaa)

Jaetaas iso puska risuja VPD:lle. Tilasin SBK X Limited Editionin ennakkoon (julkkari viime torstaina heillä) ja kysyin perjantaina, että onko lähtenyt kun tavaraa oli varastossa. No eipä ollut. Eilen kysyin uusiksi (kun mitään vahvistusta ei kuulunut) ja eipä ollut lähtenyt vieläkään. Jonkinsorttisita hitausennätystä ilmeisesti yrittävät - perhanan peli olisi tullut Briteistäkin nopeampaa!
Viimeksi tilannut ko. puljusta 2000-luvun alkupuolella Xboxin pelejä ja löytyivät postilaatikosta seuraavana päivänä vaikka tuotteet tilasi esim. klo 14 edeltävänä päivänä. Nettisivut näyttivät tuolloin 15vee nörtin ruokapalkalla koodaamilta, mutta homma toimi kuin ajatus.
Kauas on tultu noista ajoista.. :mad:
 
Vastaus: Yhteenveto ja kysymykset verkkokaupoista (kotimaa/ulkomaa)

Tilasin Amazon.co.jp:stä paketin 20.6, jonka arvo postikuluineen oli n. 90€. Kuljetuksesta huolehti Fedex ja torstaina sainkin heiltä viestin, että paketti on tullissa ja odottaa maksua. Maksuvaihtoehtoina oli tilisiirto (lasku) tai luottokortilla, joista valitsin tilisiirron. Sain tänään sitten sähköpostia ja tullausarvon ja maksettavaa tuli 18€, jonka maksoin samantien pois ja paketti tuotiinkin vielä samana päivänä työpaikalleni.

Ei mitään moitittavaa.
 
Vastaus: Yhteenveto ja kysymykset verkkokaupoista (kotimaa/ulkomaa)

Itse olen myos Fedexiin tyytyvainen tuossa tullauksen hoidossa, aina homma hoitunut nopeasti, helposti, ja kohtuu kuluilla.
UPS ja Itellan toimintaan samassa asiassa olen ollut paljon tyytymattomampi (lahinna laskutuksen suhteen), niiden kanssa onkin parempi yleensa itse hoitaa tullaus.
 
Vastaus: Yhteenveto ja kysymykset verkkokaupoista (kotimaa/ulkomaa)

Ihan koko ketjua en viitsis kahlata ja tiedä sitten onko tätä edes kysytty.

Olen tilaamassa 9.7. ilmestyvää Crackdown 2:sta joko VDP:stä tai Verkkokaupasta (huom! Ahvenanmaan varastosta). Jos tilaa nyt, ehtiikö julkaisupäiväksi perille? Kummasta kaupasta suuremmalla todennäköisyydellä? Vai onko olemassa suomalaista tai ulkomaalaista "varmaa toimittajaa", jolta pelit kopsahtavat postiluukkuun yleensä julkaisupäivänä tai jopa ennen sitä?
 
Vastaus: Yhteenveto ja kysymykset verkkokaupoista (kotimaa/ulkomaa)

Vai onko olemassa suomalaista tai ulkomaalaista "varmaa toimittajaa", jolta pelit kopsahtavat postiluukkuun yleensä julkaisupäivänä tai jopa ennen sitä?

Varmin taitaa olla Discshop. Red Dead Redemption tuli päivää aiemmin ja tähän asti kaikki tilaukseni ovat tulleet julkaisupäiväksi (platina-asiakkuuden jatkuminen varmistettu jo ensi vuodelle, joten en puhu muutaman tilauksen kokemuksella :D)

Toki hinta taitaa olla vähän kovempi kuin vpd:n ja verkkiksen åland-toimituksilla.
 
Vastaus: Yhteenveto ja kysymykset verkkokaupoista (kotimaa/ulkomaa)

Gamestation

Hammastyin tanaan kylla etta keskiviikkona tilaamani paketti saapui jo. Pienoisena pettymyksena tuli kummiskin se etta yksi kolmesta pelista jonka tilasin oli jo valmiiksi otettu pois muoveista ja levyn avaus kohtaan oli lantattu vain joku tarra jossa luki palautusoikeudesta. Levykin oli hieman nuhjuinen mutta ei missaan kamalassa kunnossa mutta silti on tuo aika torkeaa etta pelia myydaan uutena vaikka onkin kaytetty. Kansikin oli hieman nuhjuinen mutta ei sekaan kamalassa kunnossa.

Tama on kummiskin jo toinen tilaus josta on tullut ongelmia (KOLMESTA) joten kylla tosiaan kannattaa varoa tuolta tilatessa (tai olen vain huono onninen) Aikaisemmin sain nimittain kaytetyn pelin aivan hirvittavassa kunnossa vaikka kauppa olevinaan takaa etta meilta saat kaytetyt pelit uutta vastaavassa kunnossa. Pelissa oli kaiken lisaksi vanhan boxin rasaiset kotelot vaikka XBOX 360 peli olikin.
 
Vastaus: Yhteenveto ja kysymykset verkkokaupoista (kotimaa/ulkomaa)

Gamestation

Hammastyin tanaan kylla etta keskiviikkona tilaamani paketti saapui jo. Pienoisena pettymyksena tuli kummiskin se etta yksi kolmesta pelista jonka tilasin oli jo valmiiksi otettu pois muoveista ja levyn avaus kohtaan oli lantattu vain joku tarra jossa luki palautusoikeudesta. Levykin oli hieman nuhjuinen mutta ei missaan kamalassa kunnossa mutta silti on tuo aika torkeaa etta pelia myydaan uutena vaikka onkin kaytetty. Kansikin oli hieman nuhjuinen mutta ei sekaan kamalassa kunnossa.

Tama on kummiskin jo toinen tilaus josta on tullut ongelmia (KOLMESTA) joten kylla tosiaan kannattaa varoa tuolta tilatessa (tai olen vain huono onninen) Aikaisemmin sain nimittain kaytetyn pelin aivan hirvittavassa kunnossa vaikka kauppa olevinaan takaa etta meilta saat kaytetyt pelit uutta vastaavassa kunnossa. Pelissa oli kaiken lisaksi vanhan boxin rasaiset kotelot vaikka XBOX 360 peli olikin.

Vieläkö joku tilaa Gamestationista? Varmaan Suomen huonoin pelikauppa (TM). Huuto.net:ssäkin naurattaa, kun jokaisen uuden pelin kohdalla lukee samat pölinät "peli on uusi, mutta se ei välttämättä ole muoveissa", eli suomeksi pistettynä peli on käytetty ja oletettavasti huonokuntoinen, mutta yritämme myydä sitä uutena.
 
Vastaus: Yhteenveto ja kysymykset verkkokaupoista (kotimaa/ulkomaa)

En tiedä onko oikea paikka tälle, mutta tuli osuuspankilta puhelu että olivat vissiin luottokunnalta tai jostain vastaavalta saaneet tietoon että korttitiedot on mahdollisesti anastettu (todennäköisesti lähinnä kortin numero).

Verkossa ostoksia on lähinnä tullut tehtyä seuraavissa paikoissa kortilla:
Gamestation.co.uk
NCSX.com
Blahdvd.co.uk
Videogameplus.ca
yesasia.com

Tietty ainahan on mahdollista että joku paikallinen kebabbila on myös tiedot napanneet, tai jossain epäilyttävässä paikassa jossa en nyt muista asioineeni on voinut kortin numeroa valua.
Todennäköisesti kuitenkin on jostain ennaltaehkäisystä kun jossain kaupassa x on tapahtunut jonkin moinen tietomurto ja varmuuden vuoksi pistävät kortin vaihtoon.

Mitään hämäriä maksuja ei ainakaan kortilla ollut, mutta kannattaa vastailla niihin tuntemattomiin numeroihinkin jos verkkokaupoissa on nyt asioinut. Saattaapi olla pankista.
Kertokaa toki kokemuksia jos vastaavia puheluja on tullut.
 
Vastaus: Yhteenveto ja kysymykset verkkokaupoista (kotimaa/ulkomaa)

Kertokaa toki kokemuksia jos vastaavia puheluja on tullut.
Pari vuotta sitten kävi vähän vastaava homma. Kortilta oli yritetty tehdä jokusen sentin veloituksia ja luottokunta oli tarkkana. Kortti suljettiin ja tilattiin uusi. Jonkun aikaa joutui olemaan ilman pk-visaa, muttei haitannut kun oli electronkin.
 
Vastaus: Yhteenveto ja kysymykset verkkokaupoista (kotimaa/ulkomaa)

Kertokaa toki kokemuksia jos vastaavia puheluja on tullut.

Pari vuotta sitten myös tunnukset varastettiin ja ikinä ei selvinnyt mitä kautta. Omien googletusten perusteella syyllinen olisi voinut olla play.com kun sieltä oli ilmeisesti jossain vaiheessa tunnuksia vuotanut. Oma luottokorttilasku hipoi jo 2000€:tä kun sillä oli osteltu mm. Panaman matkoja ja muuta mukavaa. Kieltämättä pienen pieni kylmä hiki tuli otsalle kun noita summia katseli, mutta kaikki meni erittäin sujuvasti luottokunnan kanssa eikä mitään ylimääräisiä maksettavia lopuksi omalle kontolle kertynyt. Joten luottavaisin mielin ostellaan tänäkin päivänä kamaa ympäri maailmaa kunhan perusasiat sivustoilla kunnossa. :)

Niin ja nuo ehdin huomaamaan jo itse verkkopankin kautta, mutta nainen puhelimessa sanoi että olisivat soittaneet ihan lähipäivinä.
 
Vastaus: Yhteenveto ja kysymykset verkkokaupoista (kotimaa/ulkomaa)

En tiedä onko oikea paikka tälle, mutta tuli osuuspankilta puhelu että olivat vissiin luottokunnalta tai jostain vastaavalta saaneet tietoon että korttitiedot on mahdollisesti anastettu (todennäköisesti lähinnä kortin numero).

Verkossa ostoksia on lähinnä tullut tehtyä seuraavissa paikoissa kortilla:
Gamestation.co.uk
NCSX.com
Blahdvd.co.uk
Videogameplus.ca
yesasia.com

Tietty ainahan on mahdollista että joku paikallinen kebabbila on myös tiedot napanneet, tai jossain epäilyttävässä paikassa jossa en nyt muista asioineeni on voinut kortin numeroa valua.
Todennäköisesti kuitenkin on jostain ennaltaehkäisystä kun jossain kaupassa x on tapahtunut jonkin moinen tietomurto ja varmuuden vuoksi pistävät kortin vaihtoon.

Mitään hämäriä maksuja ei ainakaan kortilla ollut, mutta kannattaa vastailla niihin tuntemattomiin numeroihinkin jos verkkokaupoissa on nyt asioinut. Saattaapi olla pankista.
Kertokaa toki kokemuksia jos vastaavia puheluja on tullut.

Samanlainen puhelu tuli itselle tänään Säästöpankista. Säästöpankin korttia olen käyttänyt viimeksi joskus toukokuussa, joten soitto herätti itsessäni hieman ihmetystä.

He suostuivat kertomaan lisäksi, että "vuoto" oli tapahtunut kanadalaisessa etämyyntifirmassa. Olen tehnyt ostoksia vain kahdessa kanadalaisessa puljussa:
- Videogamesplus.ca
- DVDBOXOFFICE.com (en tiedä, onko tämä edes kanadalainen, taitaa olla jo edesmennyt firma tässä vaiheessa)

Listojamme vertaillessa (ja jos on uskominen Säästöpankkia) vaikuttaa siltä, että vuoto on tapahtunut videogamesplussasta. Eipä ollut minunkaan kortilta lähtenyt rahoja.
 
Ylös Bottom