Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Yhteenveto ja kysymykset verkkokaupoista (kotimaa/ulkomaa)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Knight
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Yhteenveto ja kysymykset verkkokaupoista (kotimaa/ulkomaa)

Hieman petyin ettei tuo F1 2011 vielä tänään kolahtanu postissa, vaikka muutamalle se oli jo tullut discshopista. No eipä tuo haitanne...

Mut näin yleisesti niin mää tilaan aina ennakkovaraukseni discshopista. Oon niin pitkään heiltä jo pelejä ostanu ja aina ollu tyytyväinen toimituksiin niin ihan mielelläni maksan sen vähän suolasemman hinnan. Joskus tulee tilailtua myös cdon:ista ja se on toinen pätevä paikka myöskin, ehkä vähä halvempi ku discshop. Kumminki aika harvoin pelejä ostan uutena niin mieluusti keskitän ostokseni sitten siihen tuttuun ja turvalliseen paikkaan.
 
Mut näin yleisesti niin mää tilaan aina ennakkovaraukseni discshopista. Oon niin pitkään heiltä jo pelejä ostanu ja aina ollu tyytyväinen toimituksiin niin ihan mielelläni maksan sen vähän suolasemman hinnan. Joskus tulee tilailtua myös cdon:ista ja se on toinen pätevä paikka myöskin, ehkä vähä halvempi ku discshop. Kumminki aika harvoin pelejä ostan uutena niin mieluusti keskitän ostokseni sitten siihen tuttuun ja turvalliseen paikkaan.

Aivan sama juttu mulla. Maksan mielelläni sen 10€ lisää verrattuna esim. VPD:n Ahvenanmaan peleihin, että saan pelin julkaisussa itselleni. Varsinkin, koska pelien julkaisupäivä on aika useasti perjantai ja jos jostain VPD:stä tai verkkokaupasta tilaa niin hyvä tuuri saa käydä että pääsee viikonloppuna peliä pelaamaan. Tilaan myös muutenkin Discshopista todella nopean postituksen takia. Tällä hetkellä odottaa postissa paketti Discshopilta, joka sisältää 20kpl leffoja ja tilauksen tein tiistai-aamupäivällä.
 
Vuodessakin kun ostaa 20-25 peliä niin 10e joka pelistä lisää on hurja raha. Sillä 200eurollakin voi ostaa taas muutaman pelin lisää, tai peräti kokonaan toisen konsolin vanhan kaveriksi kuten itse tein.
 
Vastaus: Yhteenveto ja kysymykset verkkokaupoista (kotimaa/ulkomaa)

Nyt kävi ekaa kertaa niin että ulkomailta tilatessa tuli ongelmia. Zavvista tilasin New Vegasin 8. päivä viime kuuta, ja se lähetettiin vasta 22. päivä. No peliä ei kuulunut, niin viime lauantaina (17.) laitoin palautetta, maanantaina tuli asiakaspalvelusta viesti että uusi peli laitetaan tulemaan ja tiistaina tuli vielä emailiin order despatched-ilmoitus. Katsellaan tässä jos viimein ensi viikolla pelin siis saisi.

Zavvin asiakaspalvelusta olen kuullut paljon pahaa mutta ainakin nyt kävi niin että asia hoitui yhdellä viestillä sivuston query-systeemin kautta, siis jos peli nyt tosiaan suostuu saapumaan joskus. Hieman harmittaa tämä viivästys mutta joskus nyt vain käy näin, tässä kuitenkin monta vuotta jo tilannut pelit briteistä ja tämä tosiaan ensimmäinen kerta kun paketti jää saapumatta. Jos rupeaa useammin käymään näin niin sitten pitänee harkita muita kauppoja, mutta muuten tällä ei vaikutusta omiin ostoksiin varmasti tule olemaan. Jos nyt jotain niin asiakaspalvelun nopeus oli positiivinen yllätys, kun brittitututkin kehotti laittamaan viestin query-systeemillä ja sen jälkeen joka päivä laittamaan emailia ja kyselemään kun olivat sitä mieltä ettei muuten palvelua ja selvitystä saati sitten uutta peliä saa :-P
 
Vastaus: Uncharted 3: Drake's Deception [PS3 Hype]

Uncharted 3 = hyvä syy skipata koulua :D

Itse en ole ennakkotilannut. Ennakkotilaamalla tietysti varmistaa, että saa pelistä oman kopionsa, MUTTA lähetykset alkavat vasta, kun peli julkaistaan. Tämä tarkoittaa lähinnä sitä, että peliä ei julkkaripäivänä (eikä myöskään parina seuraavana päivänä) pääse pelaamaan. Itse painelen julkkaripäivänä paikalliseen giganttiin. Olen varma, että saan oman kopion kun kerran tälläisessä tuppukylässä asustelen ;)
 
Vastaus: Uncharted 3: Drake's Deception [PS3 Hype]

Uncharted 3 = hyvä syy skipata koulua :D

Itse en ole ennakkotilannut. Ennakkotilaamalla tietysti varmistaa, että saa pelistä oman kopionsa, MUTTA lähetykset alkavat vasta, kun peli julkaistaan. Tämä tarkoittaa lähinnä sitä, että peliä ei julkkaripäivänä (eikä myöskään parina seuraavana päivänä) pääse pelaamaan. Itse painelen julkkaripäivänä paikalliseen giganttiin. Olen varma, että saan oman kopion kun kerran tälläisessä tuppukylässä asustelen ;)
Tietääkseni nimenomaan ennakkotilaajat saavat pelin ensimmäisinä ja jäljelle jääneet kappaleet jää ns. normiostajille.
 
Vastaus: Uncharted 3: Drake's Deception [PS3 Hype]

Itse en ole ennakkotilannut. Ennakkotilaamalla tietysti varmistaa, että saa pelistä oman kopionsa, MUTTA lähetykset alkavat vasta, kun peli julkaistaan. Tämä tarkoittaa lähinnä sitä, että peliä ei julkkaripäivänä (eikä myöskään parina seuraavana päivänä) pääse pelaamaan. Itse painelen julkkaripäivänä paikalliseen giganttiin. Olen varma, että saan oman kopion kun kerran tälläisessä tuppukylässä asustelen ;)

Mitähän sää selität... :D Lähetykset alkavat nimenomaan hyvissä ajoin ENNEN julkaisupäivää, eikä sinä päivänä kun julkaisupäivä on. Ihan sen takia, että pelit ehtisivät nimenomaan julkaisupäiväksi jokaisen ennakkotilaajan postilaatikkoon. Toki esim. posti saattaa kusta lähetyksen, ja se tulee päivän-kaksi julkaisupäivän jälkeen. Varmin keino on hakea se kivijalkamyymälästä, jos haluaa 100% varmudella pelata julkkarina, mutta itse kyllä sen 20-30 euroa voin säästää vaikka pari lisäpäivää joutuisikin odotella.. :)
 
Vastaus: Uncharted 3: Drake's Deception [PS3 Hype]

Mitähän sää selität... :D Lähetykset alkavat nimenomaan hyvissä ajoin ENNEN julkaisupäivää, eikä sinä päivänä kun julkaisupäivä on. Ihan sen takia, että pelit ehtisivät nimenomaan julkaisupäiväksi jokaisen ennakkotilaajan postilaatikkoon. Toki esim. posti saattaa kusta lähetyksen, ja se tulee päivän-kaksi julkaisupäivän jälkeen. Varmin keino on hakea se kivijalkamyymälästä, jos haluaa 100% varmudella pelata julkkarina, mutta itse kyllä sen 20-30 euroa voin säästää vaikka pari lisäpäivää joutuisikin odotella.. :)

Mutta kyllä tuolla NetAnttilan sivuilla vaan lukee: Ennakkotilausten toimitusaika on noin viikko myyntiintulopäivästä.

Huomaa tuo stä-pääte ;)

Tai ei se välttämättä kaikkialla ole näin, mutta tuolla ainakin...
 
Vastaus: Uncharted 3: Drake's Deception [PS3 Hype]

Mutta kyllä tuolla NetAnttilan sivuilla vaan lukee: Ennakkotilausten toimitusaika on noin viikko myyntiintulopäivästä.
Huomaa tuo stä-pääte ;)
Tai ei se välttämättä kaikkialla ole näin, mutta tuolla ainakin...

Aa, okei. :) Itse olen ennakkotilannut pelini joko VPD:n tai Verkkokaupan Ahvenanmaa-osastolta, siellä pelit postitetaan hyvissä ajoin, että ehtisivät julkkariksi postilaatikkoon. :)

Mutta joo, jatketaanpa keskustelua aiheesta... Kyllähän tuo kovasti alkaa polttelemaan, että saisi pelata UC3:sta! Hyvältä kyllä näyttää, ja loistavan yksinpelin lisäksi myös moninpeli tulee koukuttamaan. Kakkososan moninpeli miellytti itseäni, joten eiköhän sieltä hyvää settiä tule taas. ;)
 
Vastaus: Uncharted 3: Drake's Deception [PS3 Hype]

Mutta kyllä tuolla NetAnttilan sivuilla vaan lukee: Ennakkotilausten toimitusaika on noin viikko myyntiintulopäivästä.

No sieltähän tämä kannattaakin sitten tilata; saa pelin kalliimpaan hintaan ja pari viikkoa myöhemmin kuin muut. Ohittamaton tarjous!
 
Vastaus: Yhteenveto ja kysymykset verkkokaupoista (kotimaa/ulkomaa)

Osaako kukaan vastata...

Coolshop.fi Home Coolshop

Tuli tilattua tuolta Battlefield 3 LE, koska hinta ei ollut paha...

Onko kukaan aiemmin tilannut ko. nettikaupasta pelejä tms? Onhan noi pelit "pegi" merkittyjä, ja jos lataan storesta jtn lisäsisältöä ko. peliin niin toimiiko?

Toimitusajat? Tuleeko julkaisupäiväksi postilaatikkoon tai seuraavana päivänä?

Kiitti jos joku vaivautuu vastaan ketä ko. puljua käyttänyt.
 
Vastaus: Yhteenveto ja kysymykset verkkokaupoista (kotimaa/ulkomaa)

Toimitusajat? Tuleeko julkaisupäiväksi postilaatikkoon tai seuraavana päivänä?

Itse en ole coolshoppia käyttänyt, mutta kaveri on ja kokemus hänelle oli ainakin negatiivinen. Pelillä kesti noin kaksi viikkoa tulla (vaikka oli varastossa) ja s-postia sai lähettää pariinkin otteeseen. Selittelivät ummet ja lammet joistain ongelmista.

Mutta, tämä on tietysti yksittäinen tapaus ja saattaa olla, että sattui vain huono tuuri. Kuitenkin olen paljon positiivisiakin kommentteja tästä lafkasta kuullut. Muun muassa täällä KFINissa.
 
Vastaus: Yhteenveto ja kysymykset verkkokaupoista (kotimaa/ulkomaa)

Itse ennakkotilasin Dark Soulsin Coolshopista toissapäivänä. Eilen oli lähtenyt postiin ja tänään tuli laatikkoon. Eli todella positiivinen kokemus. Veikkaan kuitenkin nyt poikkeuksellisen nopean toimituksen olevan harvinaista, yleensähän Ahvenanmaalta taitaa kestää sen pari päivää postin tuleminen (paitsi Discshopilla). PEGI-merkitty näyttää peli olevan.

Coolshopin asiakaspalvelun mukaan he yrittävät aina toimittaa Ahvenanmaan varaston pelit julkaisupäiväksi. Coolshopillahan on varastot Tanskassa ja Ahvenanmaalla, tuotteen kohdalla näkee kummassa varastossa se on. Tällä hetkellä tilaustenseurannassa on bugi joka näyttää tilauksen olevan "Prosessoidaan" tilassa vaikka se olisi lähetetty, korjaus on odotettavissa ilmeisesti tässä kuussa.
 
Vastaus: Yhteenveto ja kysymykset verkkokaupoista (kotimaa/ulkomaa)

Tilasin tuossa reilu 1,5 viikkoa sitten Zavvista Driver San Francisco Collector Packin PS3:lle, kun niin halvalla sai. Ensimmäinen kerta kun ylipäätänsä tilaan Englannin maalta. Noh tänään tuli paketti ja mitä se sisälsikään, pelin boxi version :D No onneksi tuo boxikin hyllystä löytyy :)

Tarvii laittaa postia Zavviin et kävi pieni kömmähdys.
 
Vastaus: Yhteenveto ja kysymykset verkkokaupoista (kotimaa/ulkomaa)

Tällä hetkellä tilaustenseurannassa on bugi joka näyttää tilauksen olevan "Prosessoidaan" tilassa vaikka se olisi lähetetty, korjaus on odotettavissa ilmeisesti tässä kuussa.
Tämä bugihan on ollut koko tuon ajan, mitä Coolshop on Suomessa toiminut :)
 
En oo ikinä tilannut mitään peliä ennakkoon ulkomailta. Millasella viiveellä noi yleensä tulee noin suurinpiirtein siihen julkaisupäivään nähden. Et lähettävätkö briteissä vast julkkarika vai jo muutama päivä etukäteen. Zavvista siis tilailin.
 
Vastaus: Yhteenveto ja kysymykset verkkokaupoista (kotimaa/ulkomaa)

En oo ikinä tilannut mitään peliä ennakkoon ulkomailta. Millasella viiveellä noi yleensä tulee noin suurinpiirtein siihen julkaisupäivään nähden. Et lähettävätkö briteissä vast julkkarika vai jo muutama päivä etukäteen. Zavvista siis tilailin.
Eiköhän se ole yhtä vaihteleva käytäntö kuin kotimaassakin. Zavvista kun viimeksi ennakkotilasin niin lähti kyllä matkaan muutama päivä etukäteen mutta eipä siitä hyötyä ole kun se lähetys kuitenkin yleensä sen viikon tai puolitoista matkaa tekee. Tosin tuossa tapauksessa jokin meni vielä vähän pahemmin vikaan ja peli tipahti postiluukusta vasta 'bout kuukausi lähetetty-ilmoituksen jälkeen :D Tuskin normaalia mutta noinkin voi käydä; jos kiire on mutta hintatietoisuutta myös niin eivätköhän nuo Ahvenanmaa-puljut tarjoa nykyisin parasta vastinetta rahalle ja odotusajalle.
 
Juu Pes oli vain pakko bles koodien vuoksi ostaa briteistä. Muutoin mitään ulkomailta tilaakkaan ennakkoon kun Ahvenanmaa toimii loistavasti. :)
 
Vastaus: Yhteenveto ja kysymykset verkkokaupoista (kotimaa/ulkomaa)

Juu Pes oli vain pakko bles koodien vuoksi ostaa briteistä. Muutoin mitään ulkomailta tilaakkaan ennakkoon kun Ahvenanmaa toimii loistavasti. :)
Jeps, ainakin nyt kun mitään sen kummempaa ruuhka-aikaa ei vielä ole niin lähetykset brittien suunnalta näyttäisivät kestävän sen lähetetty-ilmon jälkeen siinä 6-7 arkipäivää. Pääkaupunkiseudulla tuostakin voi varmaan sen päivän verran nipistää pois. PES:n tapauksessa pelaisin ristivarmistuksella 19.-21.10. ajankohtaa :P
 
Vastaus: PS3-pelien tarjousketju (muu keskustelu tänne)

En oo nyt varma, että kuuluuko tänne, mutta onko kellään tietoa tuosta discshop.fi nettikaupasta? Olisin ennakkotilaamassa BF3, niin onko teille tulleet tuotteet julkaisupäiväksi yleensä?
 
Ylös Bottom