Vastaus: Xbox One [Hype]
Amazonista tilannut ehkä tusinan kertaa, Nierlestä hoitanut kavereiden kanssa kimppatilauksia myös tusinan kertaa. Amazonista tavara on aina tullut joltain pikkufirmalta, ei itse Amazonista. Ulkomaalaisen kaupan kuuluminen Suomen arvonlisärekisteriin on hyvin harvinaista, sillä se tulee kaupalle aika kalliiksi. Kaupalla pitää olla Suomessa oma veroedustaja (käytännössä paikallinen lakimies tai kirjanpitäjä), joten suurin osa kaupoista jättää tuon velvollisuuden käyttämättä jos vain mahdollista. Itse tilasin Xboxin Englannista ja todellakin UK:n 20% ALVilla. Asia ei ole mitään teoriaa vaan ihan käytäntöä. Eli tämä oli tarinan juju, älä sano faktana että ulkomaalainen nettikauppa lisää automaattisesti alvierotuksen myynnin loppusummaan kun näin ei yksinkertaisesti ole poikkeuksia lukuunottamatta.
Tilaapa joskus jotain brittien Amazonilta tai Saksan Nierleltä, niin näet miten homma KÄYTÄNNÖSSÄ toimii. Ostoskoriin vietäessä näytetään yhtä hintaa (alkuperämaan hintaa), mutta siinä vaiheessa kun kirjaudut sisään ja alat pistää tilausta vetämään, sinulle isketään parin prosenttiyksikön verran lisäveroa hintaan.
Uskoisin, että niille, jotka harkitsevat Xboxin tilaamista ulkomailta, on enemmän hyötyä tästä kertomastani TODELLISESTA laskutustavasta kuin siitä, miten homman pitäisi ehkä TEORIASSA mennä jonkun tulkinnan mukaan. Sinänsä tosin uskon, että Amazon on sen verran iso pulju, että siellä homma hoidetaan pilkulleen lain mukaan. Onneksi ne lopulliset, maksettavaksi tulevat hinnat näkyvät kuitenkin aina ostoskorissa ennen lopullista hyväksymistä. Kannattaa kuitenkin aina olla tarkkana ja katsoa, mitä lopullisena hintana pyydetään. Isoissa kaupoissa se harvemmin on sama hinta kuin nettikaupan etusivulla.
Amazonista tilannut ehkä tusinan kertaa, Nierlestä hoitanut kavereiden kanssa kimppatilauksia myös tusinan kertaa. Amazonista tavara on aina tullut joltain pikkufirmalta, ei itse Amazonista. Ulkomaalaisen kaupan kuuluminen Suomen arvonlisärekisteriin on hyvin harvinaista, sillä se tulee kaupalle aika kalliiksi. Kaupalla pitää olla Suomessa oma veroedustaja (käytännössä paikallinen lakimies tai kirjanpitäjä), joten suurin osa kaupoista jättää tuon velvollisuuden käyttämättä jos vain mahdollista. Itse tilasin Xboxin Englannista ja todellakin UK:n 20% ALVilla. Asia ei ole mitään teoriaa vaan ihan käytäntöä. Eli tämä oli tarinan juju, älä sano faktana että ulkomaalainen nettikauppa lisää automaattisesti alvierotuksen myynnin loppusummaan kun näin ei yksinkertaisesti ole poikkeuksia lukuunottamatta.
Viimeksi muokannut moderaattori: