Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Yhteenveto ja kysymykset verkkokaupoista (kotimaa/ulkomaa)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Knight
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Yhteenveto ja kysymykset verkkokaupoista (kotimaa/ulkomaa)

Gigantti lupaili viime viikolla Witcher 3:a 3-7 päivän toimitusajalla, tällä viikolla katsellessani toimitukset alkavatkin "yllättäen" vasta 4.6. Ei taida itsellä siis olla kiirettä Witcherin pelaamiseen.

Aina tilatessa ja varsinkin gigantissa on että pitää varautua viikkojen odotukseen jos se jokunen euron säästö on sen arvoista

Vastaus: Project CARS

Pistetään nyt vielä tännekin tapaus project cars ennakkotilaus netanttilasta. Ennakkotilaus sisään maaliskuussa. Viikko ilmestymisen jälkeen kyselin asiakaspalvelusta että milloin peli lähtee liikenteeseen. Ilmoittivat että tulee varastoon heille vasta kuun lopulla. Noh eipä siinä niin paljon pelejä kesken ettei se suuremmin haitannut. Eilen tuli sitten tekstiviesti, että peli olisi noudettavissa. Menen noutotiskille ja siellä oli tilaukseni lappuun kirjoitettu, ettei saa luovuttaa peliä kun vasta 29.5.
Siinä vaiheessa vähän sisällä kuohahti. Kuukauden myöhässä ja sitten vielä ilmoitetaan ettei saa luovuttaa. Laitoin vihaista palautetta ja voi olla etten nouda koko peliä vaan ostan sen muualta.

Viimeksi muokannut moderaattori:

Pistetään nyt vielä tännekin tapaus project cars ennakkotilaus netanttilasta. Ennakkotilaus sisään maaliskuussa. Viikko ilmestymisen jälkeen kyselin asiakaspalvelusta että milloin peli lähtee liikenteeseen. Ilmoittivat että tulee varastoon heille vasta kuun lopulla. Noh eipä siinä niin paljon pelejä kesken ettei se suuremmin haitannut. Eilen tuli sitten tekstiviesti, että peli olisi noudettavissa. Menen noutotiskille ja siellä oli tilaukseni lappuun kirjoitettu, ettei saa luovuttaa peliä kun vasta 29.5.
Siinä vaiheessa vähän sisällä kuohahti. Kuukauden myöhässä ja sitten vielä ilmoitetaan ettei saa luovuttaa. Laitoin vihaista palautetta ja voi olla etten nouda koko peliä vaan ostan sen muualta.

Tässä on erittäin hyvä esimerkki, miksi en koskaan ennakkotilaa pelejä, vaan haen julkaisupäivänä kaupasta jos on sellanen että pakko saada heti julkaisusta. Sitä en voi tämän päivän asiakaspalvelussa ymmärtää, että jos jotain tuotetta ei ole saatavilla silloin kuin pitäisi, niin ei vaivauduta edes ilmoittamaan asiakkaalle, että tuote myöhästyy vaan annetaan asiakkaan itse kysellä perään... On minusta aivan käsittämätöntä toimintaa. Kyllä on muuten lievästi sanottuna törkeää v*ttuilua, että lähetetään tekstari jossa sanotaan, että voi hakea ja sitten tiskillä kehdataan sanoa, että saat sen vasta huomenna... Kai tivasit, että miksi ei saa luovuttaa kun peli julkaistu monta viikkoa sitten? Mutta tuo on juurikin tätä päivää, mikään asia ei mene niin kuin pitäisi... Nähty niin miljoona kertaa...

Kai tivasit, että miksi ei saa luovuttaa kun peli julkaistu monta viikkoa sitten? Mutta tuo on juurikin tätä päivää, mikään asia ei mene niin kuin pitäisi... Nähty niin miljoona kertaa...

Enpä ruvennut kassatytölle sen enempää raivoamaan kun ei tiennyt eikä ymmärtänyt asiasta mitään. Netin kautta asiakaspalvelu sai kyllä tulenkiven katkuisen palautteen.

Jos joku on tilannut ennakkoon arkham knightin netanttilasta niin voisi olla niin ystävällinen ja ilmoittaa tänne jos se jopa lähetetään.

Itse varasin tuon jo viime vuoden puolella ja n.viikko sitten huomasin, että netanttilan valikoimista hävisi yhden yön aikana kaikki tulevat julkaisut eli ainakin arkham knight, black ops 3, mgs 5 (myös ps3 ja xbox 360 versiot), AC: syndicate...
Kaikki oli varattavissa vielä edellisenä päivänä ja niitä ei varmasti ole varattu loppuun kaikilla konsoleilla yhden yön aikana.

Jaksaisikohan tuota aloitusviestin taulukkoa joku päivittää? Esim Play.com on lakannut ja nykymuodossaan ei mitenkään entisensä.

Jos joku on tilannut ennakkoon arkham knightin netanttilasta niin voisi olla niin ystävällinen ja ilmoittaa tänne jos se jopa lähetetään.

Itse varasin tuon jo viime vuoden puolella ja n.viikko sitten huomasin, että netanttilan valikoimista hävisi yhden yön aikana kaikki tulevat julkaisut eli ainakin arkham knight, black ops 3, mgs 5 (myös ps3 ja xbox 360 versiot), AC: syndicate...
Kaikki oli varattavissa vielä edellisenä päivänä ja niitä ei varmasti ole varattu loppuun kaikilla konsoleilla yhden yön aikana.

Itse itselleni vastaten. Ainakin tilaushistorian mukaan peli on laitettu tulemaan kohti paikallista anttilaa. Kyllä on aika mennyt äkkiä kun tuokin oli varattu jo 14.5.2014.

Cdon postivapaata tai vitosen koodia taas huudeltaisiin.

Ei varmaan oikea topiikki, mutta laitan kuitenkin kaikkien nähtäville.
CDON: L4QCCxX51

10€ pois 30 €urosta. 28/6/2015.
Ei kai pitäisi olla henkilökohtainen.

Kyllä se taisi olla. "Koodi on ylittänyt käytön enimmäismäärän"

Tänne kelpaisi kanssa tuollainen koodi, jos jostain noita saat? :)

Verkkokauppa hoitaa tuttuun tylyyn tyyliinsä hommat.
Eilen klo 14 lähetys rekisteröity. Jostain syystä normaaliin tapaan illan aikana pakettia ei kuitattu "vastaan otettu kuljetettavaksi"-tilaan ollenkaan.

Tänään aamulla klo 7.29 "kuljetetaan vastaanottajalle"..Helsingissä (tilasin pakettiautomaattiin).
7.56: lähetys luovutettu vastaanottajalle..Helsingissä.

Soitin verkkokauppaan:
"No kuule asia on niin ettei viestejä lähetyksestä mee mihinkään muuhun numeroon, joten ei muut voi vastaanottaa sun pakettia"
- tajuaako et paketti on luovutettu 200km päässä pakettiautomaatista suoraan henkilölle jonka nimi jopa näkyy postin seurannassa
"No kai se on luovutettu ku se on kuljetettu meille takaisin, niitä täytyy hyvitellä varastoihin takas et menee aikaa"
-öö siis missä menee aikaa? Mä tilasin tuotteen eilen, en ole sitä edes pystynyt vastaanottamaan. Mitä tässä tapahtuu? Saanko uuden, vai mitä puhut?
"En vaan tiedä, palaan myöhemmin asiaa, kiitos puhelusta hei hei"

Jäin kyllä aika suu auki tästä puhelusta, olen tuotteen maksanut, en tiedä toimittaako ne mulle uuden, koska toimittaa, vai mitä tässä tapahtuu?

Verkkokauppa toimittaa yleensä nopeasti, homma toimii, maksutavat hyvät jne.
Mut siinä vaiheessa kun on takuu asia, tai jokin ongelma, niin homma menee puihin. En ole missään firmassa ton tason asiakaspalvelua nähnyt. Sama homma oli viime vuonna parin takuuvaihdon kanssa, joissa heti alkuun tietämättä tilanteesta mitään, mua syytettiin tuotteiden rikkomisesta ja toisessa sanoivat suoraan etten vain osaa..kun tilanne valkeni, vaihtuivatkin nöyränä uusiin, tosin todella pitkillä vaihtoajoilla.

Omenanraato: Luin viestisi kahteen kertaan, enkä edelleenkään tajunnut, mitä siinä tapahtui - puhumattakaan siltä, että mitä olisi pitänyt tapahtua. Missä virhe siis tapahtui?

Paketin olen tilannut Turun lähelle pakettiautomaattiin. Posti on toimittanut sen Helsinkiin jollekin ristavesi nimiselle, koska sellainen on postin sivujen mukaan allekirjoittanut lähetyksen.

Minulle ei ole tullut ilmoitusta paketin toimituksesta yhtään mihinkään. Postin seurannassa kyllä lukee pakettiautomaatin postinumero ihan oikein, eli väärä seurantakoodi ei ole kyseessä.

Verkkiksen aspa käytännössä aluksi väitti että yritän kusettaa. Sen jälkeen sanoivat, että paketti on palautunut heille, jota en usko koska postin luovutus kuittauksessa oleva postinumero ei täsmää verkkiksen kanssa.

Lyhykäisyydessään siis verkkokauppa on toimittanut mun paketin, jonka posti on kuljettanut "jonnekin". Minä sitä en ole saanut. Tämän jälkeen verkkokauppa ilmoitti ettei tiedä asiasta mitään, eikä enää edes vasta sähköposteihin, vaan laittavat vain automaatti viestejä heidän yleisistä toimitustavoistaan.

Eli rahat on menneet, pakettia ei ole tulossa, eikä verkkistä tunnu kiinnostavan.

Omenanraato: Kiitos selvennyksestä. Verkkokauppa kuitenkin vain laittaa paketin liikkeelle, sen jälkeen se on Postin armoilla käsittääkseni. Kannattaa kysellä Postin suunnalta, miten on mahdollista, että paketti on päätynyt noin pahasti harhaan ja vieläpä luovutettu vastaanottajalle, joka ei edes ole paketin osoitetiedoissa mainittu henkilö.

Paketin olen tilannut Turun lähelle pakettiautomaattiin. Posti on toimittanut sen Helsinkiin jollekin ristavesi nimiselle, koska sellainen on postin sivujen mukaan allekirjoittanut lähetyksen.

Minulle ei ole tullut ilmoitusta paketin toimituksesta yhtään mihinkään. Postin seurannassa kyllä lukee pakettiautomaatin postinumero ihan oikein, eli väärä seurantakoodi ei ole kyseessä.

Verkkiksen aspa käytännössä aluksi väitti että yritän kusettaa. Sen jälkeen sanoivat, että paketti on palautunut heille, jota en usko koska postin luovutus kuittauksessa oleva postinumero ei täsmää verkkiksen kanssa.

Lyhykäisyydessään siis verkkokauppa on toimittanut mun paketin, jonka posti on kuljettanut "jonnekin". Minä sitä en ole saanut. Tämän jälkeen verkkokauppa ilmoitti ettei tiedä asiasta mitään, eikä enää edes vasta sähköposteihin, vaan laittavat vain automaatti viestejä heidän yleisistä toimitustavoistaan.

Eli rahat on menneet, pakettia ei ole tulossa, eikä verkkistä tunnu kiinnostavan.
Postiin asiakaspalveluun voisit soittaa jos huvittaa, että pakettisi on viety väärään osoitteeseen ja henkilölle... vaikka se pitäisi Verkkiksen hoitaa.

Sinulla on todiste ettet ole pakettia saanut... asiassa pitäisi olla epäselvää. Olihan puh. nro oikein paketissa muuten? Silleenhän joku on sen voinut saada

Muuten sitten lomakkeen täyttöön http://www.kkv.fi/asiointi/apua-kuluttajille/

Postista toki kysyin, mutta koska on "kuluttajasuojalain mukainen etämyynti", vastaa lähettäjä paketin toimituksesta ja posti ei ota kantaa mihinkään.

"Jos ostaja on antanut kuljetuksen myyjän ehdottaman rahdinkuljettajan tehtäväksi, tavara katsotaan vaaranvastuuta koskevia säännöksiä sovellettaessa luovutetuksi vasta, kun rahdinkuljettaja on luovuttanut tavaran ostajan hallintaan." "Myyjällä on vaaranvastuu siitä, että tavara tuhoutuu, katoaa, huonontuu tai vähenee ostajasta riippumattomasta syystä ennen sen luovutusta"

Kuluttajansuojalaki 5 luku 3 ja 6 pykälä.

Eli suomeksi Verkkis vastaa kuluttajalle siitä, että Posti kuljettaa tavaran perille. Muu on sitten Verkkiksen ja Postin välinen asia.

Ylös Bottom