Jäikö sinulta kenties huomaamatta kuinka raakaa voimankäyttöä poliisit voivat käyttää ja pääsevät siitä pälkähästä? Pitääkö ruveta keräämään listaa tähän liittyen?Alkaa olla kyllä todella sakeaa tavaraa. Vaikka olisi miten aatemaailmansa sokaisema, niin tuskinpa nuo BLM-riehumiset keneltäkään jäivät huomaamatta. En toisaalta epäile yhtään, etteikö palaneita autoja voisi syyttää kolonialismista, loukkaantuneita poliiseja rasismista ja kärähtänyttä postin rakennusta laitaoikeiston piilopaikaksi.
George Floyd death: Widespread unrest as curfews defied across US
Police struggle to stem arson, damage and looting following the death of a black man in custody.www.bbc.comGeorge Floyd death: Violence breaks out amid US protests
Images from street protests across the US on Saturday following the death of black man George Floyd.www.bbc.com
Kuvaus "pääasiassa rauhalliset mielenosoitukset" varmaan vaihtelee julkaisuittain, että miten paljon aivan järjetöntä sekoilua selitetään paremmaksi asiaksi kuin se onkaan. Mellakointi on mellakointia, eikä sen kohteeksi joutuneilla ole mitään tekemistä reaktion alkuperäisen syyn kanssa. Maailmaa ei todellakaan paranneta väkivaltaisilla ihmisjoukoilla, jotka pieksävät sivullisia, jotka eivät suostu nostamaan kättä nyrkkiin ja toistamaan sen hetkistä mantraa.
Ei syntyisi mitään BLM liikettä ja siitä tulevia sivuasioita jos toimittaisiin järkevästi eli selkeät säännöt poliiseille ja valvottaisiin poliisien omaa toimintaa.
Kritisoit oiretta mutta et aiheuttajaa. Ei nämä tyhjästä synny kuule.
Minulla ei ole taaskaan mitään käsitystä mitä tämä todistaa tai mihin tämä liittyy. Olen selannut interwebbiä vuosia. Olen nähnyt kasoittain videoita joissa amerikkalaiset poliisit tyhjentelevät glockin lippaitaan ihan kaiken värisiin lapsiin, vanhoihin mummoihin, pyörätuolilla kulkeviin, kehitysvammaisiin yms. ilman mitään järkeen käyvää selitystä. Se on amerikkalaisten poliisien uskomattoman herkkää aseenkäyttöä, jota minä en ymmärrä yhtään sen enempää kuin sinäkään. En näe mikä puoltaisi sitä, että tuohonkaan tapaukseen liittyisi rasismia. Se on minun silmissäni käsittämätön samaan tapaan kuin monet monet vastaavanlaiset tapaukset. En kuitenkaan näe mikä siinä osoittaisi, että se on rakenteellisen rasismin aikaansaamaa.
Tässäkin näkyy olevan joku outo olettamus, että se itsessään, että uhri on tummaihoinen, olisi todiste siitä että motiivi olisi rasistinen. Miten se ilmenee? En ihan oikeasti ymmärrä. Jos uhri olisi ollut valkoinen olisiko teko ollut vähemmän tuomittava? Jos poliisi olisi ollut musta olisiko teko ollut vähemmän tuomittava? Omasta mielestäni sillä ei olisi yhtään mitään väliä.
People shot to death by U.S. police, by race 2024 | Statista
The trend of fatal police shootings in the U.S. seems to only be increasing each year, with Black civilians having the highest rates of being killed by police.
www.statista.com
Sitten kun on vielä niitä tilanteita missä poliisit itse laittavat sen kameran pois päältä ja joku tulee ammutuksi niin ei niissä tilanteissa voi poliisin omaan sanomaan luottaa.
Sitten on seuraavaa sankaritoimintaa.
Vaikka mainitaan että lähti omaehtoisesti pois niin kauankohan menee ennen kuin huomataan että on toisen poliisipiirin palveluksissa samaa paskaa tekemässä.
Kun ei seuraavastakaan jutusta tullut mitään kunnollisia rangaistuksia tai muutoksia niin on kumma jos vieläkin ajattelee että BLM liikkeellä ei olisi mitään aiheelista protestoida.
Killing of Breonna Taylor - Wikipedia
en.wikipedia.org
Viimeksi muokattu: