LännenMies
Active Member
Odotin että ulina velanotosta alkaisi vasta seuraavalla hallituskaudella mutta oikeistofanipojat itkevät asiasta jo etukäteen.
Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Miksei olisi? Olihan edellisenkin hallituksen ottamat velat "vippiviisikon" syytä. (Ainakin tiettyjen piirien agendan mukaan).
Muista en mene takuuseen, mutta minä en ole syyttänyt Marinin hallitusta kaikesta. Ei minua ne kreisibailailut haitanneet, se oli virkistävää, ihana Sanna, grrrrrr.Miksei olisi? Tässäkin ketjussa on jo ehditty syyttää Marinin hallitusta kaikesta mustasta surmasta nykyhetken talouteen. Mutta nykyhallituksen ottaessa enemmän velkaa ja samalla romuttaen loistavan työllisyystilanteen mitä aiempi hallitus heille jätti, niin nyt pitäisi ajatella ettei vika ole heidän?
Ei varmaan monikaan tiedosta, koska se ei pidä ainakaan ansiotuloverotuksen kohdalla lainkaan paikkaansa. Sen pitäisi pystyä päättelemään jo siitä, että Suomessa on varsin tasainen verokertymä ansiotuloissa, koska tuloerot eivät ole niin suuria kuin monissa muissa maissa. Jossain banaanivaltiossa tuo voisikin pitää paikkansa.Nyt kun lehdet kirkuvat rikkaiden veroalesta, ei taida moni edes tiedostaa että ylin 20% tienaavista maksaa 96% tuloveroista. Kun "rikkailta" halutaan ottaa enemmän, en tiedä mitä se tarkoittaa. 97%?, 98%?
Ymmärrän kyllä että tieto tulee järkytyksenä vasemmistolaisille.Ei varmaan monikaan tiedosta, koska se ei pidä ainakaan ansiotuloverotuksen kohdalla lainkaan paikkaansa. Sen pitäisi pystyä päättelemään jo siitä, että Suomessa on varsin tasainen verokertymä ansiotuloissa, koska tuloerot eivät ole niin suuria kuin monissa muissa maissa. Jossain banaanivaltiossa tuo voisikin pitää paikkansa.
En ole vasemmistolainen vaan tässä kohtaa idiootti utopisti... Mitä jos rikkaimmat maksaisivat sen täyden 100 prosenttia, ja loput 80 prosenttia ei maksaisi ollenkaan? Mitä siitä seuraisi?Joten kertokaapa nyt te kaikki täällä jotka haluatte että rikkaita palkansaajia pitäisi verottaa kovemmin. Paljonko laitetaan ylimmän 20% maksettavaksi kun 96% ei riitä.
Mutta tämähän on mainio idea tulevalle hallitukselle joka sanoo että kaiken voi tehdä reilummin ja tuloeroja on kavennettava. Samaan syssyyn vielä velkaa lisää että kaikille riittää palveluita.En ole vasemmistolainen vaan tässä kohtaa idiootti utopisti... Mitä jos rikkaimmat maksaisivat sen täyden 100 prosenttia, ja loput 80 prosenttia ei maksaisi ollenkaan? Mitä siitä seuraisi?
Niin, siihen on varmaan syynsä miksi yle, kansan uutiset ja demokraatti lehti eivät puhu näistä. Korjaa toki wikipediaa jos tieto on väärä.No ei se kyllä edelleenkään ole faktaa. Näyttää olevan wikipediaan laitettu jonkun Helsingin Uutisten huuhaa-artikkelin perusteella.
Ei minulla ole aikaa korjailla wikipediaa ja jokainen laskutaitoinen pitäisi tajuta asian jo suoraan bullshitiksi.Niin, siihen on varmaan syynsä miksi yle, kansan uutiset ja demokraatti lehti eivät puhu näistä. Korjaa toki wikipediaa jos tieto on väärä.
Itse ymmärrän tuon ansiotuloveron nimenomaan valtion tuloveroina, minkä vero-% laskusta nyt näyttävästi uutisoitu rikkaiden veroalena. Jos ansiotuloilla ajatellaan kaikkia, mm. eläkkeitä, pääomaveroja ym. tilanne muuttuu kyllä.Ei minulla ole aikaa korjailla wikipediaa ja jokainen laskutaitoinen pitäisi tajuta asian jo suoraan bullshitiksi.
Jos viettää päivän kahvipöydän ääressä, niin se ei oo fyysisesti raskasta. Ihan yhtä arvokkaita ne "paskasemmat" ja fyysistä kuntoa vaativat työt ovat, mutta eihän niistä makseta.Ahkerimpien työstä rosvotaan vähemmän mitä ennen, sitä kai tarkoitit.
Tästä tuleekin mieleen, kun olin aikoinaan tehtaalla töissä pari vuotta. Firman korkeimman johtajan kontribuutiot talolle yli 100k€ palkalla oli rampata firman piikkiin ulkomailla monta kertaa kuukaudessa uusia asiakkaita hankkimassa. Meikäläisen aikana ei yhtäkään uutta asiakasta tullut. Niin, ja koko tuon ajan tehtaan duunarit oli lomautusuhan alla ja lomautettunakin.Jos viettää päivän kahvipöydän ääressä, niin se ei oo fyysisesti raskasta. Ihan yhtä arvokkaita ne "paskasemmat" ja fyysistä kuntoa vaativat työt ovat, mutta eihän niistä makseta.
Asiakkaita oli ja firma on vieläkin pystyssä. Eikä ollut toimitusjohtaja kyseessä. Eniten ihmetytti ettei miestä pistetty vaihtoon, tai jotakin muuta sinne ulkomaille, kun ei tuo asiakashankinta tuntunut vahvuuksiin lukeutuvan.Kyllä minäkin toimitusjohtajana ramppaisin ulkomailla, jos firmalla ei ole tarpeeksi asiakkaita ja se on sen takia menossa nurin. Jotkut tehtävät ovat sellaisia, että niissä on vaikea voittaa. Ei kyllä käy kateeksi tuollaiseen tilanteeseen päätynyttä.
Jatkuva vasemmiston ajama verojen nosto ja velanotto takaavat kuitenkin, että vaikka sinulla ja niillä keiden ikinä suulla nyt tunnut täällä puhuvan myös (itse puhun vain omasta puolestani), olisikin kivaa, jostain pitäisi saada niitä tulevaisuuden työntekijöitä ja osaajia tänne, jotta kielitaitoinen ja fiksu nuorisomme pysyisi myös maassa ja työllistäviä yrityksiä riittäisi.
Hei, mutta tämähän oli sitä velkaa, jota on pakko ottaa, kun Marinin hallituskin otti. Velanoton lopettaminen kuuluu selvästi seuraavalle hallitukselle.Juuri nyt täysin oikeistolainen hallitus ottaa velkaa ihan siinä missä aikaisempi hallitus, joka sentään joutui luovimaan läpi pandemian ja Ukrainan sodan alun talousshokkien.
Ahkeran sijasta käyttäisin tässä kohtaa sanaa tuottavin. Ja sillä ei ole välttämättä yhtäläisyyttä ahkeruuteen vaikka sekin voi siihen liittyä.Ahkerimpien työstä rosvotaan vähemmän mitä ennen, sitä kai tarkoitit.