Ehdottomasti parempana pidän tällaisia toimia, kuin kaikille yleisesti kohdistuvaa verotuksen nostoa jne.
Tästä olen toki samaa mieltä mutta ehkä en vain sitten näe että tuo kyseinen veroetu olisi ollut iso ongelma tai että sitä olisi edes kovin paljon käytetty. Mieluusti näkisi myös jotain tilastoja että miten tuota on käytetty ja missä tilanteessa. Sinä ajattelet ilmeisesti että hyvin tienaavat vain saavat ekstrahyötyä kun itse taas ajattelen ennemmin että sitä käytettäisiin silloin kun on tarve sille. Siinähän kuitenkin oli myös jonkinlaisia kriteerejä että sitä edes saa, joten ei se tosiaan mikään automaattinen tuki kaikille etäilijöille ole.
Yhtään mitään tuon tapaistakaan en ole sanonut. Ainoa kohta, missä mainitsin tuon rakennustyön, oli vastauksessa pointtiisi työergonomiaa koskien. Työergonomian asiantuntijana, totesin vain, että hyvin monissa työtehtävissä oma fyysinen terveys joutuu väistämättä koetukselle, edes sähköpöytä ei välttämättä pelasta.
Joo, siis oikaisin ehkä mutkia tulkinnassa tuossa kohtaa mutta onhan tuo silti asia, jota ei tarvitse erikseen kertoa? Kyllä ihmiset varmaan ymmärtää ettei joka työssä tuollaisesta ergonomiaan liittyvästä veroedusta ole hyötyä. Se ei vain ole sinänsä argumentti sitä vastaan etteikö siitä hyötyä olisi niille, joille siitä on hyötyä.
Melko kovaa olettelua ja sanojen suuhun laittelemista jälleen. Itse en ole kummoinen veroihminen, olen aina mennyt ihan vain ns. default asetuksilla, ja ainakin tähän mennessä on toiminut hyvin. Etätyömahdollisuutta pidän edelleen itsessään jo isona etuna.
No joo, ehkä olisi pitänyt muotoilla enemmän asia niin että tuntuu kateudelta kuin väittää asian olevan niin. Totta kuitenkin oli se, ettet itse etuun pääse käsiksi etkä sitä ole käytännössä kokenut. Ei siis lopulta mitenkään mahdotonta määrää sanojen suuhun tunkemisia ja vain yksi oletus, jonka olisi lähinnä voinut muotoilla paremmin niin että kyse on nimenomaan siitä, millainen kuva tekstistä tulee. Ja se kuva muodostuu juuri sen kautta että itse ei etuun pääse käsiksi eikä sitä ole kokenut käytännössä. Ei se autuaaksi välttämättä tee vaikka "ulkopuolelta" siltä voi helposti vaikuttaakin.
Tuskin tässä ollaan kenenkään etätyömahdollisuutta ottamassa pois. Lähtökohtaisesti, olen edelleen lähestulkoon täysin varma, että tällainen etu on omiaan hyödyttämään ennemmin hyvin toimeentulevaa ja mukavasta työstä nauttivaa, kuin matalapalkkaisia ihmisiä. Sen perusteella, pidän tätä muutosta nyt pienenä askeleena tasa-arvoisempaa yhteiskuntaa kohden, kuin vääryytenä työläisiä ja huono-osaisia kohtaan. Toveri Nevadan kaltaisia tilanteita varmasti löytyy, mutta uskon että etätyömahdollisuus on yleisimmin liitännäinen sellaiseen työhön, joka on jo valmiiksi hyvin palkattua ja kuormitukseltaan vaatimattomampaa.
Ei mahdollisuutta tietystikään mutta mahdollisesti huonontamassa sitä ollaan. Etätyötä teen tosiaan itsekin (hyvin, hyvin satunnaisesti) sohvalta, mikä ei ole todellakaan hyvä paikka tehdä töitä. En todellakaan tekisi jatkuvasti tällä "ergonomialla".
Voin myös sanoa etten tienaa mitenkään ihmeellisesti, joten ainakin minun kohdallani et enempää voisi olla väärässä. Ihan perustyöntekijöitäkin on, jotka voi silti tehdä töitä etänä.
Sellaista väitettä, että oikeisto nyt tuhoaa hyvinvointiyhteiskuntaa tällaisen viilauksen tekemällä, pidän vähän hassuna. Yleisesti, olen nähnyt täällä nimenomaan sen suuntaisia mielipiteitä, että veroja olisi ihan kiva maksaa enemmänkin kuin nyt, niin monelle tämä on varmasti jopa todella mieluinen uudistus.
Oliko joku tämän yhden asian perusteella sitten sellaista sanonut? Eipä siis laiteta sieltäkään sanoa muiden suihin.
Itsehän en ole tuota kyseistä veroetua käyttänyt mutta näen kyllä mahdollisuuden että tuo voi heikentää työnteon kannattavuutta tai mahdollisuutta siinä missä vaikka autoilun kulujen nouseminen.
En minä ole missään vaiheessa väheksynyt tieto- tai asiantuntijatyötä. Käsittääkseni tuollaisten mainitsemiesi töiden tekijät maksavat jo veroa ihan tuloistaan johtuen sopivasti, en siis näe nyt tarpeelliseksi tuollaista.
Ei kaikki etätyöläiset tai sellaiseen pystyvät välttämättä ole paljon tienaavia, usko pois. Ja jos se veroetu oli erikseen haettava tietyin pykälin, niin hankala minun on nähdä että sitä kauheasti jaksaisivat rikkaat muutaman euron vuoksi edes hakea. Näin ainakin toivoisi yleensäkin tukien suhteen, ettei niitä turhaan haettaisi jos pärjää ilmankin.