Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Yleinen Resident Evil -ketju

  • Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 5945
  • Aloituspäivämäärä
Code Veronica on ilmeisesti seuraava Remake nelosen jälkeen mikä saadaan:

Tämä ois hyvä kyllä! Itellä on jäänyt tämä peli pelaamatta kokonaan ja ei vaan enään nykyään pysty tuota alkuperäistä pelaamaan. :)
 
Tämä ois hyvä kyllä! Itellä on jäänyt tämä peli pelaamatta kokonaan ja ei vaan enään nykyään pysty tuota alkuperäistä pelaamaan. :)

Itse olen tämän alkuperäisen saanut kaverin kanssa kertaalleen pelattua läpi ja aiheutti siinä samalla niin paljon harmaita hiuksia ettei uusinta kierrosta alkuperäiselle tule :D
 
Itseäni myös tuo kiinnostaisi, kun en ole tosiaan ikinä pelannut. Toivottavasti olisi moderni remake myös :)

Olen huomannut tässä tuota ykkösen remaketta katsoessani, että mulla ei riittäisi mielenkiinto pelata sitä. Vaikka ympäristö on siinä hyvinkin kiinnostava. Kaikki ovien avaamisesta lähtien ovat vain liian tönkköä tai hidasta. Mutta näin pelailua katsoessa ei haittaa.
 
Viimeksi muokattu:
Mistä osasta Resident Evilit kannattaa aloittaa ja onko wörttiä vain pelata pääpelit? Vitosesta on eniten kokemusta mutta ei muista osista nyt niinkään.

Itse sain tuossa juuri pelattua koko Ressa sarjan lävitse, pelasin tässä järjestyksessä, Zero, 1 Remake, 2 Remake, 3 Remake, Code Veronica, Ressa 4, Revelations 1, Ressa 5, Revelations 2, Ressa 6, Ressa 7 ja Ressa Village. Toki ihan uusien Ressa pelaajien kannattaa aloittaa Ressa ykkösestä joko alkuperäisestä tai remakesta miten itse vaan haluaa, ja pelata Zero sen jälkeen. Itse siis olin pelanut alkuperäisen ykkösen ja kakkosen läpi aiemmin, ennenkuin päätin koko pelisarjan läpi vetästä.
 
Aika samalta tuo re-verse näyttää mitä siinä vanhassa betassakin joka on mun mielestä vaan hyvä asia sillä mun isoin pelko oli, että sen rennon aivot narikkaan deathmatchin sijasta tuohon tungetaan joku tympeä objective muoto ainoaksi moodiksi.
Nyt sentään saa sen comic filterin pois joten visuaalisesti tuo on paljon kivemman näköinen.

 
Aika samalta tuo re-verse näyttää mitä siinä vanhassa betassakin joka on mun mielestä vaan hyvä asia sillä mun isoin pelko oli, että sen rennon aivot narikkaan deathmatchin sijasta tuohon tungetaan joku tympeä objective muoto ainoaksi moodiksi.
Nyt sentään saa sen comic filterin pois joten visuaalisesti tuo on paljon kivemman näköinen.



Sen comic filterin sai pois ekassa versiossakin. Näyttäähän tuo aika samalta, hitusen viilatumpana vain. Kyllähän tuota varmaan tulee ainakin testattua kun ilmaiseksi tulee.
 
Itse sain tuossa juuri pelattua koko Ressa sarjan lävitse, pelasin tässä järjestyksessä, Zero, 1 Remake, 2 Remake, 3 Remake, Code Veronica, Ressa 4, Revelations 1, Ressa 5, Revelations 2, Ressa 6, Ressa 7 ja Ressa Village. Toki ihan uusien Ressa pelaajien kannattaa aloittaa Ressa ykkösestä joko alkuperäisestä tai remakesta miten itse vaan haluaa, ja pelata Zero sen jälkeen. Itse siis olin pelanut alkuperäisen ykkösen ja kakkosen läpi aiemmin, ennenkuin päätin koko pelisarjan läpi vetästä.
Juu tosiaan itse aloitin ihan suosiolla Ressa 2 remakesta. Ei ihan noi fiksatut kamerakulmat sun muut "vanhat" jutut innosta pelaamaan. Toki rupesin katsomaan ainaki Ressa 1 peluuta, joten kyllä ainakin juonen kannalta asiat tulee selväksi :D

Aikaisemmin olen siis pelannut vain Ressa 5 monta kymmentä tuntia kaverilla. Toki kyllä omistan suurimman osan peleistä nyt. Zero, Code Veronica ja Revelations siis vain puuttuvat. Jos Code Veronicasta tulee nykyaikainen remake niin sen voisi hankkia, ja ehkä tuota Revelationsia voisi testata myös.
 
Juu tosiaan itse aloitin ihan suosiolla Ressa 2 remakesta. Ei ihan noi fiksatut kamerakulmat sun muut "vanhat" jutut innosta pelaamaan. Toki rupesin katsomaan ainaki Ressa 1 peluuta, joten kyllä ainakin juonen kannalta asiat tulee selväksi :D

Aikaisemmin olen siis pelannut vain Ressa 5 monta kymmentä tuntia kaverilla. Toki kyllä omistan suurimman osan peleistä nyt. Zero, Code Veronica ja Revelations siis vain puuttuvat. Jos Code Veronicasta tulee nykyaikainen remake niin sen voisi hankkia, ja ehkä tuota Revelationsia voisi testata myös.
Jees! Sen verran sanon että oli liian koukuttava pelisarja. :D
 
Jees! Sen verran sanon että oli liian koukuttava pelisarja. :D
Juu kakkosen Remake on ainakin vaikuttanut erittäin lupaavalta :D Mukavan ahdistava tunnelma kokoajan ja kerrankin perus zombitkin ovat pelottavia ja vaarallisia. Oli toki vitosessa myös, mutta olihan se paljon äksön painoitteisempaa. Odotan myös innolla nelosen, seiskan ja kasin pelaamista. Kuullut paljon hyvää niistä :)
 
Juu kakkosen Remake on ainakin vaikuttanut erittäin lupaavalta :D Mukavan ahdistava tunnelma kokoajan ja kerrankin perus zombitkin ovat pelottavia ja vaarallisia. Oli toki vitosessa myös, mutta olihan se paljon äksön painoitteisempaa. Odotan myös innolla nelosen, seiskan ja kasin pelaamista. Kuullut paljon hyvää niistä :)
Pelaatko Leonilla vai Clairella?
 
Juu kakkosen Remake on ainakin vaikuttanut erittäin lupaavalta :D Mukavan ahdistava tunnelma kokoajan ja kerrankin perus zombitkin ovat pelottavia ja vaarallisia. Oli toki vitosessa myös, mutta olihan se paljon äksön painoitteisempaa. Odotan myös innolla nelosen, seiskan ja kasin pelaamista. Kuullut paljon hyvää niistä :)
Olis kannattanut aloittaa siitä nelosesta sillä siinä on ykkösen tyylinen tankkiohjaus joten hyppy remakesta siihen saattaa olla varsin ankea.
 
Pelaatko Leonilla vai Clairella?
Leonilla aloitin kun se oli siinä ensimmäisenä vaihtoehtona :D Standardilla aloitin, ettei meni liian jännäksi jos täytyy vielä tallennusten kanssa alkaa kikkailemaan.
Olis kannattanut aloittaa siitä nelosesta sillä siinä on ykkösen tyylinen tankkiohjaus joten hyppy remakesta siihen saattaa olla varsin ankea.
No siis tiedostin että alkuperäisessä nelosessa ne kontrollit eivät ole parhaat mahdolliset. Mutta kamera on kuitenkin nykyaikaa lähempänä ja myös muita juttuja, mistä nykyaikaiset pelit ovat ottaneet mallia.

Toki on se hyppy varmaan sitten vähän ankea kun sen tekee, mutta onhan mahdollista minun peliajallani että se nelosen remake ehtii tulla, ennenkuin saan kakkosen ja kolmosen pelattua. Kun ajattelin kuitenkin pelata ne kunnolla läpi ja eräs toinen peli on tulossa perjantaina, mitä täytyy kavereiden kanssa sitten pelata myös. Ei ole siis kyseessä se Resident Evil multiplayer vai mikä ihme onkaan :DSiihen en tule koskemaan.

Edit: Niin ja Revelations tuli ostettua kun oli vielä alessa. Siinäkin on kuulemma tönköt kontrollit, mutta onneksi kokemusta on vitosesta niin paljon ettei sekään tule yllätyksenä:D
 
Viimeksi muokattu:
Mä postasin tuon village aiheeseen melkein viikko sitten ja se sai ihan liian vähän huomiota.
Tuo on suorastaan komedia kultaa ja mä nauraa räkätin melkein koko keston ajan.
Mutta pakko taas varoittaa, että jos koko peli ei ole pelattuna niin ei kannata katsoa tai tuo spoilaa yhden pelin parhaista kohdista.

Edit:

Capcom on ainakin rehellinen mitä switchin pilvi versioihin tulee.
Kuka haluaa maksaa 40$ / e pelistä jonka tallennuksen toimivuutta ei edes luvata :D
Samaan aikaan re2 ja re3 remake on pleikkarilla tarjouksessa n.15e hintaan.

AAQo04AAD1K6.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Jouluna tuli broidin luona kokeiltua quest 2:lla nelosen vr versiota ja olihan sitä ihan kiva päästä viimeinkin pelaamaan ohjauksella joka sallii jopa sivuttain liikkumisen.
Kylän kellotorniin kiivetessä ruudun meneminen mustaksi oli kyllä typerää ja vielä oudomman päätöksen tuosta tekee se, että alas hypätessä noin ei käy.
Luulisi, että se nopea alas tuleminen aiheuttaa mahdollisesti ikäviä tuntemuksia pelaajalle enemmän kuin hitaampi tikkaiden kiipeäminen ylöspäin.

Peli myös näytti paremmalta mitä videoiden perusteella oletin, mutta tämän voi varmaan laittaa sen piikkiin, että jouduin pelaamaan ilman silmälaseja kun ei ne mahtuneet headsetin alle.
Tai en mä sen enempää kokeillut kun jo heti headsettia sovittaessa lasit otti siihen kiinni niin en sen enempää alkanut survomaan.
Ihme sinänsä, että näin kuitenkin kaikki tekstit lukea ihan hyvin, mutta varmaan pahimmat rosoisuudet pehmeni tuon takia.

En myöskään ollut sen fani kuinka tallentaessa kirjoituskonetta täytyy käyttää ihan manuaalisesti ja mulla tuotti tuskaa saada se tallennus paikka oikeaan kohtaan. Itse näppäimien näpyttely kyllä toimi ihan kivasti vaikka turhaa sekin mun mielestä on sillä ainahan nämä pelit on laittaneet tallennuksen nimeksi sen paikan jossa sillä hetkellä ollaan joka toimii paremmin kuin joku oma nimi.
Nyt koko aiemmin kestänyt parin sekunnin tallennus prosessi kestää paljon pidempään kaiken säätämisen takia, mutta hei kai se on sitten immersiivistä.
 
Resident Evil 3 (XSX)

Vuoden ensimmäinen peli läpäisty. Reilu seitsemän tuntia kului aikaa normaalilla vaikeusasteella pelatessa. Kahdeksan kertaa näytti loppustatsit kuolemien lukumääräksi.

Alkuun pientä omaa historiaa pelisarjan parissa. Ensikosketus pelisarjaan oli kuten varmasti monella muulla foorumilaisella vuoden 1996 alkuperäinen Resident Evil, joka teki silloin vaikutuksen ala-asteikäiseen junioriin, ehkä myös hieman pelotti, vaikka grafiikat olivat kaukana nykypäivän RE-pelien realistisen näköisestä ulkoasusta. Tunnelmaa siinä oli silti vaikka muille jakaa, ja on edelleen.

Kakkosen muistaakseni sain jotenkin vuokrattua viikonlopuksi kultaisen ysärin lopulla paikallisesta leffavuokraamosta, jossa oli myös varsin iso tarjonta pelejä vuokrattavaksi ennen kuin kyseinen toiminta loppui. Kolmosen pelasin sitten tietokoneella. Muistan pitäneeni siitä myös, vaikka kakkonen näistä oli ja on edelleen se paras.

Ite en ole koskaan ollut tankkikontrollien fani, joten en sellaista enää kaipaa nykyaikana, toki ei siitä ole kuin muutama vuosi, kun läpäisin alkuperäisen Ressun viimeksi ja edelleen se maistui nostalgiatrippinä varsin mainiosti. Se on todettava että kolmannen persoonan kuvakulma on itselleni mielekkäämpi, vaikka seiskan Texas Chainsaw Massacre -miljöön ja tunnelman "in your face" -elementti tuli varmasti paremmin esiin ensimmäisestä persoonasta. Ite vain tykkään nähdä hahmon näissä peleissä.

Olen jokaisesta pelaamastani Residen Evil -pelistä pitänyt ainakin jossain määrin. Kokematta on toki vielä toiminnantäyteinen ja haukuttu RE 6, molemmat Revelationsit, hirveä (?) Operation Raccoon City, haastava Code Veronica, Zero ja uusin Village, joka pääsee hyllystä pelattavaksi varmasti tämän vuoden puolella. Zeroa olen joskus kokeillut ja siinä kyllä ärsytti se hahmojen vaihtelu jo alussa.

Leffoista on vielä ne animaatiot näkemättä, mutta blu-raynä löytyy hyllystä osat 1-6 ja uusin leffa Welcome to the Raccoon City. Kutosen leikkaustyyli teki leffan lähes katselukelvottomaksi, nelonen ja vitonen eivät ole juuri sen parempia, 1-3 osat ovat sellaista 3/5 viihdettä. Welcome to the Raccoon Cityssä on muutamia hyviä elementtejä, mutta hahmot kustiin täydellisesti, eikä paljon parempaa ollut ohjaustyö tai dialogikaan. Ihan katsottava pätkä silti.

Onko niin vaikeaa tehdä laadukas RE-elokuva, mikä pohjautuisi loreen oikein kunnolla eikä olisi vain geneerinen toimintaleffa ilman kunnon kauhuelementtejä.

Sitten itse RE 3:sen pariin. Pelasin pari vuotta sitten RE 2:sen remaken, mikä oli lähes täyden kympin peli. En pitänyt odotuksia erityisen korkealla tämän jatko-osan suhteen kuulemani ja lukemani perusteella. Voisi sanoa että peli oli lopulta juuri sellainen mitä odotin.

Pelasin tosiaan XSX:llä ray tracing päällä ja voi pojat, että on graafisesti Capcom tehnyt hienoa työtä. Sen suhteen oltiin ihan RE2:sen tasolla. Hienoja valon heijastuksia ja tunnelmaa ajoittain.

Pelattavuus on myös todella sulavaa pikakääntymisineen ja väistöliikkeineen. Lyhyt kesto ei haitannut, kun on niin massiivisia pelejä parhaillaan menossa useampia. Toi kivaa vastapainoa, kun on simppelit kontrollit ja ei tarvinnut turhaa aivoja rasittaa.

Äänimaailman puolesta tunnelman luonti on kiitettävällä tasolla. Kaikenlaiset kolinat, rapinat ja muuta pienet jutut loivat tunnelmaa kuulokkeilla pelatessa pimeässä. Hahmojen yksityiskohtainen mallinnus ansaitsee myös kehuja. Kaikki lika Jillin kasvoilla ja RT-efektit märällä iholla jne. eivät jättäneet juuri toivomisen varaa, vaikka itselleni ei graafinen ulkoasu erityisen tärkeää ole.

Ihan mielenkiintoisia pelialueita mahtui mukaan lyhyeen tarinaan. Kauhupelit ja -elokuvat, joissa ollaan sairaalan kaltaisissa ympäristöissä toimii, ja tässä on yksi osio juuri siellä. Mukavaa vaihtelua Raccoon Cityn synkkiin katuverkostoihin.

Ehkä ne suurimmat valituksen aiheet ovat puzzlejen lähes täydellinen puuttuminen, liiallinen toimintapainotteisuus, eikä muut hahmot Jillin lisäksi herättäneet oikein mitään tunteita - ei edes legendaarinen Nemesis. Kiva sitä oli toki piestä oikein olan takaa.

Ei tuossa nyt tylsää tullut seitsemän tunnin aikana, mutta kauaksi jäätiin RE2:sen tasosta.
 
RE4 remaken hypen takia tuli aloitettua Revelations ja RE3 Remake. Molemmat ovat tietääkseni monen mielestä vähän kehnoja, mutta itse olen molempien parissa viihtynyt.

Revelations on vähän vanhemman luokan ressaa. Mutta voi sentään tähdätä liikkuessa ja on siinä pari ihan siistiäkin juttua. Tarina on aika pöhkö tähän asti, mutta sentään ainakin yksi suomiviittaus löytyy :D PC:llä peli ei ole niin huonon näköinen edes nykymittapuulla.

Kolmonen taas on aikalailla samaa kuin kakkosen Remake. Toki tuntuu räiskintäpainotteisemmalta mutta on sentään ahdistavia juttuja saatu mukaan. Peli pyörii PS5:llä hyvin ja näyttää upealta kuten kakkonen myös.

Noh eiköhän parissa viikossa näissä peleissä ehdi aika pitkälle :D Toki myös ois Revelations 2, kutonen, seiska ja Village vielä pelaamatta, ja vielä tuli ostettua alesta Villageen DLC myös. Code Veronica, Zero ja ykkönen jää pelaamatta ihan vain tankkiohjauksen ja kuvakulman takia.
 
Viimeksi muokattu:
RE4 remaken hypen takia tuli aloitettua Revelations ja RE3 Remake. Molemmat ovat tietääkseni monen mielestä vähän kehnoja, mutta itse olen molempien parissa viihtynyt.

Revelations on vähän vanhemman luokan ressaa. Mutta voi sentään tähdätä liikkuessa ja on siinä pari ihan siistiäkin juttua. Tarina on aika pöhkö tähän asti, mutta sentään ainakin yksi suomiviittaus löytyy :D PC:llä peli ei ole niin huonon näköinen edes nykymittapuulla.

Kolmonen taas on aikalailla samaa kuin kakkosen Remake. Toki tuntuu räiskintäpainotteisemmalta mutta on sentään ahdistavia juttuja saatu mukaan. Peli pyörii PS5:llä hyvin ja näyttää upealta kuten kakkonen myös.

Noh eiköhän parissa viikossa näissä peleissä ehdi aika pitkälle :D Toki myös ois Revelations 2, kutonen, seiska ja Village vielä pelaamatta, ja vielä tuli ostettua alesta Villageen DLC myös. Code Veronica, Zero ja ykkönen jää pelaamatta ihan vain tankkiohjauksen ja kuvakulman takia.

Ooh minun vanha ketjuni :) pitäisi Switchillä saada tuo Revelations pelattua myös loppuun, hyvä että ressat saa porukkaa yhä liikkeelle. Onneksi sai alkuperäisen nelosen pelattua pojan kanssa läpi ennen Remakea niin se ei oo enään kiusoittelemassa.
 
Ylös Bottom