Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Yleinen Resident Evil -ketju

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 5945
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
OG 4:sta en ole pelannut tosiaan kuin ehkä pari tuntia, joten en osaa sanoa siitä. Mutta RE2R:sta voin sanoa sen, että sitä pelatessa oli kokoajan painostava fiilis. Tuntui että ei oikein halunnut mennä siinä eteenpäin, mutta oli kuitenkin pakko. MRX teki tietenkin oman mausteensa siihen ;D

RE4R:ssa olialkuun sellainen jännittävä tunnelma, mutta melkein heti kun ensimmäinen isompi vihollismäärä tulee vastaan ja Leon alkaa potkimaan porukkaa perseelle, niin se kuumotus katoaa siinä :D

No selkeästi puhutaan eri asioista joten ei siitä sen enempää. Kuitenkin RE4R pelaaminen itselle tuntuu paljon lähempänä olevan RE2 tai 3R kuin alkuperäistä 4.

Sellainen huomio vielä, jos yrittäisi tatilla pelatessa tankkiohjausta niin ei varmasti toimi kovin hyvin, helpompi pelata ns. nuolinäppäimillä (vähän sama juttu kuin perus 2D tasoloikissa, en koskaan käytä tattia ohjaukseen, ei ole hyvä).
Ainakin Tormented Soulsissa toimii tateilla ihan hyvin ja paljon mieluummin pelasin niillä, varsinkin kun silloin oli jatkuvasti juoksu päällä ilman erillisen juoksu-napin painamista. Tormented Souls on siis hyvin lähellä alkuperäisiä RE-pelejä tattiohjausta ja pakotettuja kamerakulmia myöten.

Ei kun eipä se tattiohjaus ollutkaan tankkia vaan hahmo menee sinne mihin osoittaa. Joku ajatushärö tuli.

Viimeksi muokattu:
Ainakin Tormented Soulsissa toimii tateilla ihan hyvin ja paljon mieluummin pelasin niillä, varsinkin kun silloin oli jatkuvasti juoksu päällä ilman erillisen juoksu-napin painamista. Tormented Souls on siis hyvin lähellä alkuperäisiä RE-pelejä tattiohjausta ja pakotettuja kamerakulmia myöten.
Onko siis niin, että noissa Tormented Soulseissa on pakollinen tankkiohjaus? Jos niin on, niin onneksi en ole erehtynyt niitä sittenkään ostamaan. Oli jo melkein sormi osta-painikkeella tuossa joulun pyhinä, mutta joku ajatus siitä, että taisi olla pakotettu tankkiohjaus, sai minut jättämään ostoksen tekemättä. Olen aina syvästi vihannut kyseistä ohjaustapaa, joten minkään pelin pelaaminen ei ole minulle nykyään mahdollinen, mikäli ei ole vaihtoehtona valita muuta ohjaustapaa, kuin tankkiohjaus.

Onko siis niin, että noissa Tormented Soulseissa on pakollinen tankkiohjaus? Jos niin on, niin onneksi en ole erehtynyt niitä sittenkään ostamaan. Oli jo melkein sormi osta-painikkeella tuossa joulun pyhinä, mutta joku ajatus siitä, että taisi olla pakotettu tankkiohjaus, sai minut jättämään ostoksen tekemättä. Olen aina syvästi vihannut kyseistä ohjaustapaa, joten minkään pelin pelaaminen ei ole minulle nykyään mahdollinen, mikäli ei ole vaihtoehtona valita muuta ohjaustapaa, kuin tankkiohjaus.
Piti ihan googlata mutta joku ajatushärö tuli ja eihän se mikään tankkiohjaus enää ole. Ristiohjaimissa tankki ja tatissa nykyaikaisempi eikä tarvitse muistaakseni vaihtaa valikoista.

Löytyy myös modernimpi ohjaus. Tuo modernimpi ohjaus ei vaan omasta mielestä oikein toimi fixattujen kamerakulmien kanssa, koska jos kuvitellaan, että menet eteenpäin painamalla tattia ylöspäin ja siinä kohtaa kamerakulma vaihtuu niin, että hahmoa kuvataankin edestäpäin niin siinä kohtaa ohjaat hahmoa ns väärään suuntaan ja joudut muutamaan ohjauksen vastakkaiseen suuntaan. Helposti menee sitten siihen, että pörräät siinä kuvakulman vaihtojen välillä, kun et tiedä mihin suuntaan ohjata hahmoa. Tankkikontrollit on tönköt mutta ainakin se on kokoajan yhdenmukainen siinä, että ylöspäin painaessa hahmo menee aina eteenpäin.

Piti ihan googlata mutta joku ajatushärö tuli ja eihän se mikään tankkiohjaus enää ole. Ristiohjaimissa tankki ja tatissa nykyaikaisempi eikä tarvitse muistaakseni vaihtaa valikoista.
Kiitos selkeästä vastauksesta. Tuo pelisarjahan alkoi sitten kiinnostamaan! Sinä taisit tuosta ainakin pitää, ja suositella sitä, Vai muistanko oikein?

Riippumatta ohjauksesta, minusta kyseessä ei ole kovinkaan häävi tekele. Tallennuspaikat ovat ärsyttävän harvassa, ja muutoinkin pelissä esim. ampuessa on epäselvää mihin osuu ja kamerakulmat vaihtuvat ärsyttävästi. Kai tässä on esikuvana eka RE, joka oli samanlainen, mutta itse pelaisin mieluummin uudestaan RE sarjan pelejä kun TS:ää.

Jätin pelin parin tunnin jälkeen suosiolla backlogiin, niin paljon parempaakin pelattavaa on löytynyt. Palaan tähän mahdollisesti vielä, mutta ei tämä ole kovinkaan korkealla backlogissa.

Löytyy myös modernimpi ohjaus. Tuo modernimpi ohjaus ei vaan omasta mielestä oikein toimi fixattujen kamerakulmien kanssa, koska jos kuvitellaan, että menet eteenpäin painamalla tattia ylöspäin ja siinä kohtaa kamerakulma vaihtuu niin, että hahmoa kuvataankin edestäpäin niin siinä kohtaa ohjaat hahmoa ns väärään suuntaan ja joudut muutamaan ohjauksen vastakkaiseen suuntaan. Helposti menee sitten siihen, että pörräät siinä kuvakulman vaihtojen välillä, kun et tiedä mihin suuntaan ohjata hahmoa. Tankkikontrollit on tönköt mutta ainakin se on kokoajan yhdenmukainen siinä, että ylöspäin painaessa hahmo menee aina eteenpäin.
Hyvin summattu ja pitää paikkansa. Itse pääsin kuitenkin nopeasti sisään tuohon eikä asiasta tullut ongelmaa. Hahmohan jatkaa kyllä painettuun suuntaan vaikka kuvakulma vaihtuisi mutta pienikin ohjausliikkeen muutos sekoittaa sen. Itsellä tulikin luonnolliseksi tavaksi aina kuvakulman vaihdon kohdalla nopeasti pyöräyttää tatti taas oikeaan suuntaan eikä hahmo siinä ehtinyt pörrätä juurikaan ympäriinsä tms.

On tuo ongelma silti olemassa ja tosiaan tankilla sen välttää. Koin silti tattiohjauksen sujuvammaksi jo sen takia että erillistä juoksunappia ei tarvitse.

Kiitos selkeästä vastauksesta. Tuo pelisarjahan alkoi sitten kiinnostamaan! Sinä taisit tuosta ainakin pitää, ja suositella sitä, Vai muistanko oikein?
Pidin kyllä mutta varmasti voi mielipide vaihdella. Varmaan joku 6/10-peli yleisesti ottaen ja olisihan siinä paljon hiottavaakin. Ei kuitenkaan mitään sellaista mikä olisi omaa viihtymistä haitannut. Kannattaa ehkä vähän lukea ja katsella videoita jos on epävarma että toimiiko itselle. Osa tykännyt enemmän ja osa taas vähemmän.

Riippumatta ohjauksesta, minusta kyseessä ei ole kovinkaan häävi tekele. Tallennuspaikat ovat ärsyttävän harvassa, ja muutoinkin pelissä esim. ampuessa on epäselvää mihin osuu ja kamerakulmat vaihtuvat ärsyttävästi. Kai tässä on esikuvana eka RE, joka oli samanlainen, mutta itse pelaisin mieluummin uudestaan RE sarjan pelejä kun TS:ää.
Ei se mikään pakollinen pelattava ole mutta ihan viihdyttävä indie-tason RE-pastissi. En itse kokenut että tallennuspaikkoja olisi harvassa mutta yhdessä kohtaa tallennusesineitä oli vähänlaisesti. Alussa ja lopussa taas vähän turhankin paljon, ainakin itsellä. Tosin olen aika tottunut pelaamaan näitä säästellen, joten kamaa kertyy paljon jos on kertyäkseen. Joku voi kokea että ei saa tallentaa tarpeeksi missään kohtaa kun minulla niitä tallennusrullia oli yllin kyllin pääosan pelistä.

En hoksaa miksi osuminen olisi sen epäselvempää kuin esikuvissaan. Tässäkin hahmo osoittaa lähintä vihua itse ja yhtä lailla esikuvissakin saattoi vihu jäädä vaikka kuvan ulkopuolelle. Hyvin itse osuin kunhan ei ollut mitään estettä edessä ja odotti vihun näköetäisyydelle, kuten aina näissä peleissä koen tavaksi tehdä.

On RE-pelit toki parempia mutta jos ne on jo pelattu niin tämä on ihan toimiva vaihtoehto. Vähän kai samaa kuin souls-genressä joku vähemmän tunnettu tapaus voi sammuttaa souls-nälkää.

Itse pidin myös pienemmästä skaalasta vaikka myös RE-pelit on toki nekin lyhyitä.

Jätin pelin parin tunnin jälkeen suosiolla backlogiin, niin paljon parempaakin pelattavaa on löytynyt. Palaan tähän mahdollisesti vielä, mutta ei tämä ole kovinkaan korkealla backlogissa.
Jos genre ei kiinnosta tai siitä löytyy parempaa pelattavaa, niin ihan ymmärrettävää. Minulle tuo kolahti paremmin kuin keskimäärin.

Kakkosen asensin eilen ja se on kuulemma ensimmäistä vielä selkeästi parempi.

Viimeksi muokattu:
En hoksaa miksi osuminen olisi sen epäselvempää kuin esikuvissaan. Tässäkin hahmo osoittaa lähintä vihua itse ja yhtä lailla esikuvissakin saattoi vihu jäädä vaikka kuvan ulkopuolelle. Hyvin itse osuin kunhan ei ollut mitään estettä edessä ja odotti vihun näköetäisyydelle, kuten aina näissä peleissä koen tavaksi tehdä.
Samaa mieltä mutta tässä tapauksessa esikuva onkin huono esimerkki. Näiden pelien perisynti on että kun ei tiedä paljonko parantavia esineitä saa ja paljonko luoteja löytää, joutuu yrittämään hieman heikommallakin hapella ja varovaisemmalla ampumisella, ja kun tallennuspaikkoissa säästellään, niin tilanne on kehno.

Ilmeisesti tässä tippuu noita parantavia kohtuullisesti, mutta sitä en tiennyt kun muutamaan kertaan katselin samat välipätkät yrittäessäni parin vihun ohi tallennuspaikkaan. No jahka backlog joskus tyhjenee voi kokeilla taas.

Jos vain VR-lasit löytyvät OG RE4 käännös Questille on yllättävän hyvä vaikka grafiikka onkin retroa.

Itse aloitin tämän tänään ja vaikka tekstuurit ja muut on yksinkertaisia nykyajan mittapuulla niin näyttää tämä silti helvetisti paremmalta mitä re7 psvr:lla.
Pelasin sen eilen taas kerran pikaisesti alle neljässä tunnissa läpi ja kyllä se aika järkytys taas oli millaista suttua sen kuva on.
RE4 quest versio sitten taas on todella tarkan näköinen ja omaa silmää miellyttää jopa enemmän mitä ne pleikkarin ja boxin hd versiot joissa kuva näyttää jotenkin yli terävöitetyltä.

Ja kyllähän tuon pelaaminen on yhtä juhlaa kun voi liikkua vapaasti ja aseessa on vielä laser tähtäin.
Halutessaan voi kyllä edelleen pelata tankki ohjauksella ja ilman laser tähtäintä.
Siitä miinusta kuinka tässä ei ole kyyristymiselle nappia (pelaan istuen) joten mä en voi puukottaa maassa makaavia vihollisia kun ohjain osuu lattiaan ennen kuin puukko osuu viholliseen.
Kai tuon vois korjata säätämällä lattian korkeutta questin asetuksista, mutta en ole jaksanut ja tyydyn vaan ampumaan niitä.

Ampumisesta puheenollen en tiedä onko tässä muutettu jotain vai olenko vaan niin tottunut käyttämään chicago typewritera, mutta vihut tuntuu kestävän osumaa välillä ihan tajuttomasti ja esim linnassa sai välillä ampua maassa makaavaa kulttilaista 6 kertaa red-9:lla päähän ennen kuin siitä lähti henki ja siellä saarella sellanen iso minigun tyyppi vaati kuusi broken butterfly magnumin luotia otsaan ennen kuin osasi kuolla pois.
Muutenkin tuntui kuinka vihollisia olisi enemmän mitä vaikka wii versiossa kun siinä hissi kohtauksessakin niitä taisi tippua likemmäs 20 kyytiin ja mä jo ajattelin ettei ne lopu koskaan.
Äsken googletin ja joku sanoi kuinka normal tasolla niitä ainakin on enemmän, mutta mä pelaan easylla.

No huomenna tarina loppuun ties kuinka monetta kertaa ja sitten mercenaries moodin pariin kun tässä avataan se chicago typewriter sen kautta.

Ampumisesta puheenollen en tiedä onko tässä muutettu jotain vai olenko vaan niin tottunut käyttämään chicago typewritera, mutta vihut tuntuu kestävän osumaa välillä ihan tajuttomasti ja esim linnassa sai välillä ampua maassa makaavaa kulttilaista 6 kertaa red-9:lla päähän ennen kuin siitä lähti henki ja siellä saarella sellanen iso minigun tyyppi vaati kuusi broken butterfly magnumin luotia otsaan ennen kuin osasi kuolla pois.
Muutenkin tuntui kuinka vihollisia olisi enemmän mitä vaikka wii versiossa kun siinä hissi kohtauksessakin niitä taisi tippua likemmäs 20 kyytiin ja mä jo ajattelin ettei ne lopu koskaan.
Äsken googletin ja joku sanoi kuinka normal tasolla niitä ainakin on enemmän, mutta mä pelaan easylla.

No huomenna tarina loppuun ties kuinka monetta kertaa ja sitten mercenaries moodin pariin kun tässä avataan se chicago typewriter sen kautta.
No tämä on varmaan yksi käännetyimpiä pelejä, mutta on tämä kieltämättä wii versiosta melkoinen parannus. Tekstuurit on mitä on, mutta muuten peli on sulava ja toimiva.

En muista että vaikeus olisi ollut ongelma normalilla, mutta taisin kyllä luntata millä aseilla kannattaa pelata. Kieltämättä vihuja tulee kirjaimellisesti ovista ja ikkunoista.

Samaa mieltä mutta tässä tapauksessa esikuva onkin huono esimerkki. Näiden pelien perisynti on että kun ei tiedä paljonko parantavia esineitä saa ja paljonko luoteja löytää, joutuu yrittämään hieman heikommallakin hapella ja varovaisemmalla ampumisella, ja kun tallennuspaikkoissa säästellään, niin tilanne on kehno.
Vaatiihan nämä tietysti tottumista ja ensimmäiset kerrat Resident Evilin parissa meni tosi huonosti. Jossain kohtaa sitten hoksasi että miten näitä kannattaa ja ehkä jopa pitää pelata. Erityisesti RE-peleissä vihulaisten ohitse melkein pitää juosta aina kun vain voi. Tormented Soulsissa, ainakin ekassa, taas oli ammuksia sen verran runsaasti että itse ainakin surutta ammuin kaiken heti kun näin eikä ollut ongelmia. Jatko-osan aloitin eilen enkä yhtään tiedä onko tämä samanlainen vaiko enemmän RE-pelien mukainen, jossa pitäisi säästellä. Tosin myös RE-peleissä on usein lopussa ammuksia ja aseita ihan hitosti reput ja arkut täynnä, joten niissäkin homma koskee lähinnä alkua - tai sitten se johtuu siitä että säästelyä jatkaa liian pitkään tms.

Tormented Soulsissa tosin ohi juokseminen on vaikeampaa kun paikat on ahtaampia, joten siinä oli vähän pakkokin hoitaa möröt pois edestä.

Ilmeisesti tässä tippuu noita parantavia kohtuullisesti, mutta sitä en tiennyt kun muutamaan kertaan katselin samat välipätkät yrittäessäni parin vihun ohi tallennuspaikkaan. No jahka backlog joskus tyhjenee voi kokeilla taas.
On niitä omasta mielestäni ollut aina näissä peleissä riittävästi mutta tämähän on kovin pelaajakohtaista. Itse olen niin tottunut pelaamaan näitä tietyllä tapaa ja resursseja säästellen että en ole ikinä kokenut ongelmia. Pelasin minä tosin ekan Tomb Raiderinkin pelkillä aloituspyssyillä kun ikinä ei muka tullut tilannetta että olisi tarvinnut muuta. :D Tuoreessa remasterissahan tuo on sitten oma trophynsa.

Ylös Bottom