Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Yleinen Resident Evil -ketju

  • Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 5945
  • Aloituspäivämäärä
Jos joku remake sieltä nyt tulee, niin toivottavasti Code: Veronica.
Muistan pelanneeni tämän joskus Dreamcastilla(konsolin ostin pelkästään Shenmuen takia) ja se oli hyvä. Siinä oli kohta missä juostiin jonkin käytävän päähän keräämään joku palikka ja siinä yläpuolella oli valvontakameran monitori missä vilkutti valo. Siitä kun painoi niin näki kuinka se mörrimöykky juuri tuli sisään käytävään johtavasta ovesta ja ainut tie ulos oli palata käytävää takaisin.
Toi on ainut mitä siitä muistan sen lisäksi, että se oli hyvä :)
 
Code Veronicassa on myös niin paljon ongelmia että olisi kiva saada nykypäiväinen versio joka korjaisi ne. Samoiten 0 on kanssa omat ongelmansa jotka tekee siitä aika ravostuttavan pelata.

5 ja 6 pitäisi tehdä aikalailla kokonaan uusiksi koska ne ei ole kauhupelejä ja ilman cooppia ne on jokseenkin mitäänsanomattomia pelejä.
 
Samoiten 0 on kanssa omat ongelmansa jotka tekee siitä aika ravostuttavan pelata.
Mikä nollassa muka niin raivostuttavaa on/oli? Pelasin itse sen PS4:lla ja oli oikein viihdyttävä peli. Tykkäsin siitä hahmojen vuorottelusta, jolla saatiin pelistä selkeästi erilainen RE-kokemus.
 
Mikä nollassa muka niin raivostuttavaa on/oli? Pelasin itse sen PS4:lla ja oli oikein viihdyttävä peli. Tykkäsin siitä hahmojen vuorottelusta, jolla saatiin pelistä selkeästi erilainen RE-kokemus.

Kahden hahmon systeemi ei toimi ollenkaan pelissä, A.I on ihan jumalattoman tyhmä. Inventario systeemi on aivan hemmetin huono jos tarvit jonkun tavaran minkä jätit johki niin eikun takas vaan hakemaan sitä. Et tiedä koskaan milloin joudut pelaamaan vain yhdellä hahmolla joten sen varustus siihen tilanteeseen saattaa olla riittämätön. Saatat menettää tehokkaan aseen jos jätät sen johki mihin peli ei päästä sinua takaisin.

Pelissä on lukuisia ongelmia miksi sitä pidetään yhtenä sarjan huonoimmista pääsarjan peleistä.

Eihän se mikään massiivinen ripuli ole kuten RE Gaiden, mutta kaukana se on 1,2,3,4,7 ja 8 laadusta.
 
Saatat menettää tehokkaan aseen jos jätät sen johki mihin peli ei päästä sinua takaisin.
Oikeastaan tämä ei ole mahdollista. Juna on ainoa paikka, mutta sieltäkin kaikki keräämät tavarat löytyy heti seuraavasta kohtauksesta. Viimeisestä paikasta pääsee myös sinne kartanoon hissillä. Tuo on kyllä vähän hassusti toteutettu, ettei sitä välttämättä huomaa.

Siinä oli kohta missä juostiin jonkin käytävän päähän keräämään joku palikka ja siinä yläpuolella oli valvontakameran monitori missä vilkutti valo. Siitä kun painoi niin näki kuinka se mörrimöykky juuri tuli sisään käytävään johtavasta ovesta ja ainut tie ulos oli palata käytävää takaisin.
Eikö tämä ole RE2:ssa? Kun Mr.X näkyy siinä kamerassa?
 
Viimeksi muokattu:
Oikeastaan tämä ei ole mahdollista. Juna on ainoa paikka, mutta sieltäkin kaikki keräämät tavarat löytyy heti seuraavasta kohtauksesta. Viimeisestä paikasta pääsee myös sinne kartanoon hissillä. Tuo on kyllä vähän hassusti toteutettu, ettei sitä välttämättä huomaa.


Eikö tämä ole RE2:ssa? Kun Mr.X näkyy siinä kamerassa?

Joo Resident Evil 2 B versiossa tämä tapahtui että Mr X tuli näkyviin monitoriin.
 
Kahden hahmon systeemi ei toimi ollenkaan pelissä, A.I on ihan jumalattoman tyhmä. Inventario systeemi on aivan hemmetin huono jos tarvit jonkun tavaran minkä jätit johki niin eikun takas vaan hakemaan sitä. Et tiedä koskaan milloin joudut pelaamaan vain yhdellä hahmolla joten sen varustus siihen tilanteeseen saattaa olla riittämätön. Saatat menettää tehokkaan aseen jos jätät sen johki mihin peli ei päästä sinua takaisin.

Pelissä on lukuisia ongelmia miksi sitä pidetään yhtenä sarjan huonoimmista pääsarjan peleistä.

Eihän se mikään massiivinen ripuli ole kuten RE Gaiden, mutta kaukana se on 1,2,3,4,7 ja 8 laadusta.
Okei, saat pelin kuulostamaan kieltämättä ongelmalliselta. Itse pelasin useamman kertaa ja platinoin pelin enkä muista mitään tuollaisia :D

Tuntui ihan perus RE-menolta eli tavaran hallinnan kanssa saa olla tietty tyyli että pärjää ja jos on väärä avain tms. niin on reissu tiedossa johonkin sitä hakemaan. En myöskään kokenut että toisen hahmon AI:n olisi edes pitänyt olla erityisen fiksu koska koin että ideana oli manageroida molempia eikä pelata vain yhtä ja luottaa että AI handlaa. Se osaa lähinnä pitää toista hahmoa valmiina ja tarpeeksi kauan elossa että pelaaja pelaa itse peliä eteenpäin. Ja siitä se haaste ja jännitys sitten juuri syntyi. Koin että se oli tarkoituksella rakennettu niin että oli vaikkapa kiire vaihtaa hahmoa. Ja se on minusta just Resident Eviliä hyvässä ja pahassa.

Mielestäni tosiaan aika moni noista mainituista asioista on kyllä läsnä jollain tapaa yleisestikin RE-peleissä. Väärät kamat inventariossa, check. Edestakaisin juoksemista kaman perässä, check. AI-hahmot, jotka tekee mitä sattuu tai ei ainakaan mitään järkevää, check.
 
Viime aikoina tosiaan tullut pelattua lähinnä ressuja. Ahkerassa peluussa ollu5 remaket 1-4, RE7 ja RE8, kakkosesta tuli jopa napattua platina. Milloinkohan voi odottaa seuraavaa sarjan pelin julkistusta
 
Itse olen pitänyt ressuista taukoa, mutta oliskohan aika taas pelata. RE2:sta on Clairen osuus kokonaan pelaamatta, ja miksei 3,4,7 ja 8 voisi myös pelailla. RE4:n olen vain pelannut noista läpi RE2:n lisäksi. Sen myös voisi uudestaan pelata. Olihan se aivan loistava peli ja viime vuoden paras peli helposti :)
 
Itse olen pitänyt ressuista taukoa, mutta oliskohan aika taas pelata. RE2:sta on Clairen osuus kokonaan pelaamatta, ja miksei 3,4,7 ja 8 voisi myös pelailla. RE4:n olen vain pelannut noista läpi RE2:n lisäksi. Sen myös voisi uudestaan pelata. Olihan se aivan loistava peli ja viime vuoden paras peli helposti :)
Tulipa napattua alesta pleikalle loput ressut mitkä puuttuivat: RE0, Code Veronica, Revelations 1 ja 2, RE5 ja RE6. Ei edes yhteensä 30e maksanut ja onhan tuossa pelattavaa.

Pitäisköhän yrittää kronologisesti pelata nämä :D
 
Ite nappasin Resident Evil remaken Switch version alennuksesta 6,99e hintaan koska bonus pisteet.
Itse aloitin juuri pelaamaan tuota ykkösen remakea. Tämä kun on alkuperäiselle uskollinen, niin vähän hukassa olen tämän kanssa. En ole siis oikeastaan ollenkaan pelannut näitä vanhan ajan ressuja. Mutta pikkuhiljaa tässä oppii. Ahdistaa vain vähän tuo rajoitettu tallennusten määrä :D
 
Tulipa napattua alesta pleikalle loput ressut mitkä puuttuivat: RE0, Code Veronica, Revelations 1 ja 2, RE5 ja RE6. Ei edes yhteensä 30e maksanut ja onhan tuossa pelattavaa.
Tuo Veronica on kait aika surkea versio pelistä jos suomistoresta ostit. Perustuu 25fps pyörivään 50hz PAL-versioon joka sitten jotenkin pakotetaan pyörimään 60hz-tilassa joka sitten aiheuttaa jotain nykimistä peliin. Lataustauot on myös pitempiä kuin USA-versiossa ja kun koko peli käy sen 20% hitaammalla mitä kuuluu niin tekee ainakin jostain aikoihin perustuvista haasteista supervaikeita.
 
Tuo Veronica on kait aika surkea versio pelistä jos suomistoresta ostit. Perustuu 25fps pyörivään 50hz PAL-versioon joka sitten jotenkin pakotetaan pyörimään 60hz-tilassa joka sitten aiheuttaa jotain nykimistä peliin. Lataustauot on myös pitempiä kuin USA-versiossa ja kun koko peli käy sen 20% hitaammalla mitä kuuluu niin tekee ainakin jostain aikoihin perustuvista haasteista supervaikeita.
Joo olin tietoinen ostaessa että tuo versio on teknisesti ongelmallinen. Itselle ei alhainen FPS kuitenkaan haittaa tai pieni nykiminen. Jos ei ihan diashowksi mene. Pelaan kuitenkin hyvän matkan päästä telkkarista ja kyseessä on yksinpeli. Vai onko siinä hirveästi reaktionopeutta vaativia kohtia?

Tuossa ekassa ressussa alkuun tuo inventaariotila rasautti, mutta yllättävän nopeasti siihen tottuu. Peli on kyllä maistunut hyvältä tähän asti.
 
Mä olen ilmeisesti pelannut eri peliä sillä mun pelissä Chris yrittää ensin auttaa sitä tyyppiä johon ne kaks muuta tartuttaa viiruksen, mutta tietenkin se käy päälle joten pakko se on ampua.
Hetkeä myöhemmin se niiden johtaja huutaa jotain megafoniinsa ja usuttaa koko lauman tappamaan sen ainoan valkoisen miehen joka sitten joutuu epätoivoisesti puolustautumaan. Joo taitaa siinä sitä rasismia olla, mutta ei ihan niin päin mitä toimittaja haluaa.
 
  • Like
Reactions: Zak
Minusta Shevan näyttelijä Karen Dyer (itse tummaihoinen jos sillä nyt jotain merkitystä on) ilmaisi asian aikanaan hyvin vuoden 2009 haastattelussa:

"...did you feel that Capcom was being racially insensitive by setting the game in Africa, and all that the entails. Was that ever a concern, or is this all just a bunch of bologna?"

"I’ve addressed this question from day one, as you can imagine. Yeah, it is a bunch of bologna. I find it funny because if the game was never set in Africa then you’d have people complaining about that. Damned if you do, damned if you don’t. "

(lähde: https://techcrunch.com/2009/07/04/interview-karen-dyer-sheva-from-resident-evil-5/ )
 
Eilen tuli jatkettua resident evil 6:n pelaamista kaverin kanssa ja nyt aloitettiin Chrisin kampanja josta saatiin puolet pelattua.
Mä en muistanutkaan kuinka pihi peli on ammusten kanssa sillä mä pelaan piersilla ja aluksi sillä on konepistooli ja se antimaterial kivääri joka toimii sniperina ja mulla oli jatkuvasti joku alle 50 konepistoolin ammusta ja tossa kiväärissä 10-20 ammusta ja usein se antoi tuohon kivääriin ammuksia vaikka konepistooli on tyhjä.
Eikä tuosta kivääristä nyt kovin paljon iloa ole ahtaissa sisätiloissa.
Me pelataan vielä helpoimmalla joten luulis hitusen enemmän saavan ammuksia.

Siltikin tämä on ollut nyt parempi mitä leonin kampanja ihan vaan sen takia kun quick time eventejä ei ole melkein yhtään eikä puolet kampanjasta koostu pelkistä pomo matseista simmonsia vastaan.

Laitetaan nyt nämä resident evil: deadly silence kokemukset myös tänne kun kaikki pelisarjan ystävät tuskin seuraa tuota retro ketjua mihin tämän alunperin kirjoitin.
Kyseessä siis se nintendo ds:lle julkaistu versio ekasta pelistä.

Nimi saattaa olla erittäin tyhmä kun jostain syystä pelin nimeen on ollut pakko saada tungettua DS jollain verukkeella ihan kuten monessa super nintendon pelissä oli aina super liite, mutta mun mielestä tämä on edelleen paras versio ekasta ressasta ja voittaa jopa remaken jo pelkästään sillä ettei tässä ole crimson headeja.

Classic mode on se vanha tuttu ps1 peli, mutta rebirth laittaa vihollisia uusiin paikkoihin ja osa pulmista on uusia tai muuten vaan hieman pidemmälle jalostettuja ja nämä käyttää kosketusnäyttöä.
Esim classic versiossa siinä alun ruokasalissa kun laitetaan kilpi takan yläpuolelle niin se kaappikello siirtyy, mutta rebirth versiossa täytyy vielä laittaa kellon viisarit oikeaan asentoon. Joka tallennus huoneessa on myös uusi arkku jonka avaamiseksi pitää ratkaista pulma ja noista saa joko punaisen yrtin tai paketin ammuksia johonkin aseeseen.
Välillä huoneeseen mennessä peli voi siirtyä myös ekasta persoonasta kuvattuun moodiin jossa vaan seistään paikoillaan ja sun täytyy puukolla hoidella päälle käyvät vihut pois ja sitä tietenkin käytetään kosketusnäytöllä ja jos huitaiset just kun vihollinen valmistautuu hyökkäämään niin teet enemmän vahinkoa ja jos zombit sylkee sitä happoa naamalle niin sen voi puhaltaa takaisin niitä päin ennen kuin se osuu puhaltamalla itse mikrofoniin.
Samalla tavalla annetaan myös tekohengitystä Richardille kun classic moodissa sille vaan juostaan hakemaan se seerumi.

Mulle kosketusnäyttö pulmat oli kiva lisä kuten myös kolmas yawn tappelu joka käyttää ihan samaa puukko mekaniikka mitä ne muut first person osiot, mutta ne kaikki satunnaiset taistelu osuudet oli aika meh eli ei ne varsinaisesti haitanneet, mutta ei niitä myöskään kaipaamaan jää.
No mikä tästä sitten tekee niin hyvän jos toinen moodi on sama mitä aina ja toisessa on lääppimis gimmick?
Toisella ruudulla jatkuvasti oleva kartta joka näyttää reaaliajassa mihin olet menossa, 180 asteen quick turn joka oli ekan kerran kolmosessa, aseen lataaminen R+juoksu nappi kombolla, puukko löytyy aina L napin takaa eikä vie inventaario paikkaa, karttaruudun tausta näyttää sun terveyden tilan ja kaikki ovi animaatiot voi skipata.

Lisäksi rebirth moodin läpäisystä aukeaa master of knifing minipeli jossa on viiden lyhyen kentän verran sitä first person puukottamista sekä Jillin paras asu koko sarjassa :D


jill.jpg


No minä en oikeasti saanut kumpaakaan kun pelasin helpoimmalla. Eilen tuli pelattua classic ja tänään rebirth joten hyvin iski.
Lisäksi tässä on vielä moninpelikin maksimissaan neljälle pelaajalle joka tarjoaa versus ja coop muodot ja sitä voi pelata jopa yhdellä pelikortilla, mutta silloin käytössä on vain yksi kenttä ja jos jokaisella pelaajalla on peli niin silloin kenttiä on vissiin kolme.
Muutenkin tuossa on tehty kompromisseja joko pelimoottorin tai ds:n tehojen suhteen sillä jokainen pelaaja näkee muut vaan ilmassa leijuvina tähtinä.

Kokonaisuutena siis aikas kattava paketti ja tämä oli edelleen yhtä hyvä mitä silloin ikuisuus sitten kun peli oli vielä tuore.
Tämä jopa näyttää edelleen hyvältä orkkis 3ds:n ruudulta katsottuna.
 
Ylös Bottom