Tämä on kyllä totta. Originaali RE4 pelaamisesta ei ole hirveän pitkä aika (oiskohan 4 vuotta) niin on minulla vielä hyvässä muistissa. RE4 Remake on lähes jokaisella osa-alueella se parempi versio mutta kuitenkin tarpeeksi samanlainen lähdemateriaalin kanssa (toisin kuin esim. RE2 vs RE2 Remake, ihan eri pelejä ja kumpikin hyviä omalla tavallaan). En näe oikeastaan mitään syytä miksi pelaisin originaali RE4, ehkä nostalgian vuoksi ainoastaan. Tuon aikakauden toimintapelit yleisesti ei ole vanhentunut kovin hyvin teknisiltä ominaisuuksiltaan.
Okei, RE1 Remake periaatteessa samalta aikakaudelta mutta merkittävin ero on se että RE4 on action peli, RE1 taas ei ole. Muistan että tankki kontrollit on ihan sieltä 90-luvulta jakanut paljon mielipiteitä Ressoissa. Itse en ole niitä koskaan pitänyt ongelmallisina ja hyvin pystyy originaaleja pelaamaan tänäkin päivänä. Tankkikontrollit jotenkin sopivat noihin peleihin hyvin koska ne ei ole action pelejä, itse ajattelisin originaali Ressoja enemmänkin puhtaina puzzle peleinä. Jos niistä poistettaisiin tankkikontrollit ja vaikka staattinen kuvakulma niin puhuttaisiin jo täysin eri peleistä. Sellainen huomio vielä, jos yrittäisi tatilla pelatessa tankkiohjausta niin ei varmasti toimi kovin hyvin, helpompi pelata ns. nuolinäppäimillä (vähän sama juttu kuin perus 2D tasoloikissa, en koskaan käytä tattia ohjaukseen, ei ole hyvä).