Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Yleistä keskustelua ARPG-peleistä

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mathael
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Taitaa Blizzard saada kuraa usein vaan sen takia kun se on Blizzard, ovat siis tehny jotain virheitä aina välillä ja siitä sitten osa pelaajista jaksaa ruikuttaa vuosienkin jälkeen. Nythän on tietenkin yksi syy lisää vihata Blizzardia, kun se on MS omistuksessa. :D

PoE:a tullu joskus aikoinaan pelattua vähäsen jopa, tais pelitunnit jäädä johonkin 20h tietämille ja ei se silloin ainakaan kovin kummonen ollu. Mutta tästä on jo useampi vuosi siitä testistä, jos ei muisti tee tepposia, niin taitaa olla liki seittämän vuotta. Pika testi tuli kyllä siitä otettua viime syksynä, mutta ei riittänyt aika ja into pelata kun vissiin vartin verran. Diablo 4 tuli beta testattua ja se maistu kyllä, mutta eipä sitä tullu ostettua, kun on niin paljon muuta pelattavaa. Ehkä sen joskus ostaa.

Ihan hirveesti en anna painoarvoa noille content creatoreille ja niiden höpinöille. Jos ne ei jostain pelistä pidä ja mä pidän, niin se on niiden ongelma, ei mun. :D Fallout 76 oli aikasemmin hyvä esimerkki asiasta, iso osa youtuben puhuvistä päistä vinku ja ulisi että toi on vaan hirveetä paskaa yhyy yhyy ja mää pelailin sitä tyytyväisenä, onhan siinä vikansa kyllä, mutta se riippuu pelaajasta haittaako ne vai ei. :) 3200h sinne menny aikaa ja mulla on edelleen hauskaa kun seasoneita levuttelen siinä.
 
nojoo aika isoihin mitta suhteisiin asiat kasvannut, eikä jaksa väitellä enää, koska tämä on aika vahvasti profiloitunut yhden miehen väittelyksi, kun vastassa on blizzardin armeija, joten ei saa mitään järkevää keskustelua aikaiseksi, Techbbs:ssä, on meidän poe guidin jäseniäkin kirjoitellut tämän päivän aika poe ketjuun, mutta tänne he eivät taida olla eksyneet, moni vetää niin pahasti lasit silmillä että, ei vaan ole järkeä enää argumentoida. siihen päälle vielä Mikrosoftin faniporukka, niin joo heikolta näyttää :D, mutta joo edelleen toivon että D4 näyttää ens seasonilla ja julkaisee sen kaikkien aikojen seasonin ja expansion on sitten se kaikkien aikojen kovin expansion. ja kuhan julkaisevat sen järkevästi muiden arpg pelien välissä niin sillon olen erittäin tyytyväinen.

innolla odotan kumminkin Raxxin reaktiota ja tulen sen jakamaan sitten poe ketjussa, koska haluan tietää mitä mieltä D4 veteraani Raxx on näin erinlaisesta liigasta.

Lisätään tähän sen verran että Steamin lukemat niin Poessa kuten Diablossa on täysin yhtä tyhjän kanssa kun suurin osa pelaa clientin kautta, ei steamin sama homma D4:ssa, ihan jo senkin takia koska clientti päivittyy aina ensin. niin ja last epochilla ei tosiaan nykyään ole enää omaa clienttiä vaan se on steam only joten se selittää aika paljon heidän lukemiaan kovat lukemat kumminkin
edit

jos jotain perspektiiviä haluaa path of exile pelaajamääristä niin 2013 vuonna eli noin 9 vuotta sitten path of exilellä oli 11,5 miljoonaa registeröitynyttä accounttia, ja 4-5 miljoonaa niistä oli steam usereita, nykyisiä lukeamia en tiedä kun ggg ei niitä ole julkaissut tuon 2013 jälkeen, mutta uskoisin että tuo lukema on moninkertaistunut joten puhutaan varmaan +25 miljoonan rekisteröityneestä käyttäjästä, tietenkään free to play pelissä, tuo ei kerro pelaaja määriä, kun kuka tahansa voi registeröityä, mutta veikkaisin että poe pelaaja määrät on varmaan siellä +700k per season suosituimmissa varmaan lähemmäs 1milj, ehkä enemmänkin toivon mukaan nyt kun poe siirtyy Era 2:lle niin kertovat samalla noita lukemia. olisi mukava tietää niistä

 
Viimeksi muokattu:
nojoo aika isoihin mitta suhteisiin asiat kasvannut, eikä jaksa väitellä enää, koska tämä on aika vahvasti profiloitunut yhden miehen väittelyksi, kun vastassa on blizzardin armeija, joten ei saa mitään järkevää keskustelua aikaiseksi, Techbbs:ssä, on meidän poe guidin jäseniäkin kirjoitellut tämän päivän aika poe ketjuun, mutta tänne he eivät taida olla eksyneet, moni vetää niin pahasti lasit silmillä että, ei vaan ole järkeä enää argumentoida. siihen päälle vielä Mikrosoftin faniporukka, niin joo heikolta näyttää :D, mutta joo edelleen toivon että D4 näyttää ens seasonilla ja julkaisee sen kaikkien aikojen seasonin ja expansion on sitten se kaikkien aikojen kovin expansion. ja kuhan julkaisevat sen järkevästi muiden arpg pelien välissä niin sillon olen erittäin tyytyväinen.

innolla odotan kumminkin Raxxin reaktiota ja tulen sen jakamaan sitten poe ketjussa, koska haluan tietää mitä mieltä D4 veteraani Raxx on näin erinlaisesta liigasta.

Lisätään tähän sen verran että Steamin lukemat niin Poessa kuten Diablossa on täysin yhtä tyhjän kanssa kun suurin osa pelaa clientin kautta, ei steamin sama homma D4:ssa, ihan jo senkin takia koska clientti päivittyy aina ensin. niin ja last epochilla ei tosiaan nykyään ole enää omaa clienttiä vaan se on steam only joten se selittää aika paljon heidän lukemiaan kovat lukemat kumminkin
Hauskaa sanoa meit Blizzard-armeijaksi kun ei tääl oo kukaan tainnu pahemmin puolustaa Blizzardia/Diabloa muuta ku todennut että pitää monista peleistä ja pelaa sitä mitä millo tuntuu hyvältä, PoE mukaa lukien. Eikä täällä olla edes herjattua PoE:ta, ollaa sanottu että on erilaine peli D4 nähden mikä on iha totta, vaikka arpg onkin.

Jos et ole vielä tajunnut, niin se mihi porukka vastaa sinuun liittyen täällä ja usein muissaki ketjuissa on sun hyvin toksinen ja elitistinen asenne.
 
... elämässäkin, minä olen enemmän Fitness urhelija kun gamer, puhukoon tämä kuva puolestaan, mulla on vaan sellainen asenne kaikkeen että haluan tehdä kaiken mahdollisimman tehokkaasti, sen voin myöntää että elitismi saatan olla tässä kehonrakennuksessa mutta pelit on vaan harrastus, treenaaminen on elämäntapa.

Näytä liitetiedosto 17523
Tää rupee olemaan aika helvetin outoa jo, just saying
 
se että jos mä haluan olla mahdollisimman tehokas tein mitä tahansa, niin sekä tekee sitten elitistin, sä se jaksat jauhaa tuosta elitismistä jatkuvasti, tiedätkö oikeasti edes mitä se elitismi edes on.

jos sä luulet et mä olen vain peleissä tehokas olen sitä ihan oikeassa elämässäkin, minä olen enemmän Fitness urhelija kun gamer, puhukoon tämä kuva puolestaan, mulla on vaan sellainen asenne kaikkeen että haluan tehdä kaiken mahdollisimman tehokkaasti, sen voin myöntää että elitismi saatan olla tässä kehonrakennuksessa mutta pelit on vaan harrastus, treenaaminen on elämäntapa.

Näytä liitetiedosto 17523
I rest my case
 
nojoo tämä ehkä tosiaan väärä ketju tuolle, mutta alkoi ärsyttää tuo huuteleminen, otin viestin nyt kumminkin pois, mutta saa tosiaan olla iloinen että saa itsensä tuollaisen formiin joka vuosi, ja vielä aika pienellä Effortilla, tietenkin syön ku fitness urheilija joka päivä (lasken kalorit), kyllähän tuo tavallaan sillä tavalla liittyy aiheeseen kun olen aiemminkin sanonut että ARPG ja Treenaminen ei juuri eroa hirveästi toisistaan kun molemissa jos haluaa saavuttaa jotain pitää Grindailla paljon. kaikki on vaan niin paljon helpompaa kun on kunnon geari niin oikeassa elämässä kun peleissäkin.
 
Parasta viihdettä tämä ketju. Ei muuta kuin popparit esiin. Mut en ymmärrä tuota vastakkain asettelua näiden kahden pelin kohdalla. Diablo selkeästi parempi tarinallisesti mikä itseeni vetoaa. Poe varmaan parempi jos tykkää käyttää tuhansia tunteja grindaamiseen. Itse en tykkää.

Huvittavaa tuo, että pelistä josta eräs itse pitää ei löydetä mitään negatiivista ja toinen peli lytätään aivan täysin. Ilmaispelit kuten poe rahoitetaan mikromaksuilla ja peli ohjaa niitä tekemään ennen pitkää. Maksullinen peli ei mikromaksuja välttämättä tarvitse, koska siitä maksetaan muutenkin. Mikromaksuissa ei mielestäni ole mitään pahaa. Maksakoon ken haluaa.

Myöskään en perusta siitä, että omia mielipiteitä perustellaan striimaajien mielipiteillä. Ne eivät ole faktoja. Eivätkä mielipiteinä sen parempia kuin kenenkään muun. En ole ikinä katsonut yhtään peleihin liittyvää youtube tms. videota. Ei vaan kiinnosta mitä mieltä joku muu on jostain pelistä. Muodostan mielipiteeni itse.

Liian pitkän kirjoituksen loppukaneetiksi todettakoon, että pelatkoon kukin kumpaa peliä haluaa. Itse en kumpaakaan vaan menen grindaamaan Disney speedstormia, että vältyn mikromaksuilta joita peli aggressiivisesti tuputtaa.
 
just joo joillakin menee selvästi vieläkin tunteisiin se että pelasin Elden Ringin DLC buildilla läpi joka 2 shottasin bossit, koittakaa nyt ihmiset herran jumala päästä siitä jo ylitse, valittettavasti ne antipatiat sen jälkeen ovat näkyneet kilometrien päähän, noihin muihin provoihin en jaksa edes jaksa ottaa kantaa.

ja kyllä olen koen itse henkilökohtaisesti paljon parempi ihminen kun koulukiusaajien joukko. mutta siihen nyt ei paljoa vaadita, se on niin sanotusti helppo huudella sieltä anonyymisti, ei tulis mielenkään itselläni käyttää nauruhymiöitä esim ivallisiin tarkoitukseen niin kun eräät nimimerkit tekee.
 
Viimeksi muokattu:
^Kuvitteletko sä nyt ihan tosissasi että täällä porukat oikeesti istuu katkerana jossain sohvanpohjalla pyörittelemässä peukkujaan ja pohtii tunnista toiseen, päivästä toiseen kuinka se yksi stnan jätkä 2 shottas Elden Ringin bosseja? Mä en edes muistanut sun olemassaoloa ennenkuin luin tätä ketjua.

Oikeasti? Iso mies!
 
^Kuvitteletko sä nyt ihan tosissasi että täällä porukat oikeesti istuu katkerana jossain sohvanpohjalla pyörittelemässä peukkujaan ja pohtii tunnista toiseen, päivästä toiseen kuinka se yksi stnan jätkä 2 shottas Elden Ringin bosseja? Mä en edes muistanut sun olemassaoloa ennenkuin luin tätä ketjua.

Oikeasti? Iso mies!

joo eiköhän tuossa viestissäsi se tullut jo aika hyvin selväksi, Huttukin siihen viittasi tuolla muka elististisellä käytöksellä, mutta eikös se sillai että jokainen saa pelata pelin läpi haluamallaan tavalla ja vaikeusasteella, sen takia en oikeasti ymmärräkään sitä että miten se meni ihmisillä noin pahasti tunteisiin. sen takia en olekkaan sinne ketjuun oikeastaan pelin läpäisemisen jälkeen hirveästi kirjoitellut.
 
Viimeksi muokattu:
Käyppäs vilkaisemassa se ainoa kommentti jonka jätin sun elden ring touhuihin vähääkään viittaten. Että ihan turhaan siellä kiukuttelet että vaikkapa minua tyylisi pelata jotenkin vaivaisi.
 
joo eiköhän tuossa viestissäsi se tullut jo aika hyvin selväksi, Huttukin siihen viittasi tuolla muka elististisellä käytöksellä, mutta eikös se sillai että jokainen saa pelata pelin läpi haluamallaan tavalla ja vaikeusasteella, sen takia en oikeasti ymmärräkään sitä että miten se meni ihmisillä noin pahasti tunteisiin. sen takia en olekkaan sinne ketjuun oikeastaan pelin läpäisemisen jälkeen hirveästi kirjoitellut.
En mä kyllä siihe yhdistäny, rehellisesti sanottuna en edes muistanu sun Elden Ring pelejä. Teit sen viittauksen ihan itse. ER:n suhteen porukka nauroi sitä, että etsit tehokkuuden nimissä netistä rikkinäisen buildin, paukuttelit henkseleitä että loppubossi kaatui miltein maailmanennätysajassa ja sitte valitit pelin helppoutta.

Tääl on muutamia vinkkejä ja suoria viestejä, että miksi saat näitä teaktioita kuin saat. Lue ne vielä jos vaikka ymmärtäisit.
 
Viimeksi muokattu:
mä nyt voin sen verran sanoa että Poe:ssa on itemeitä jotka vaatii 300-500 tuntia että ne saa hankittua ja sulla on 3 kuukautta aikaa hankkia ne, ne on 2 itemiä jolla sä rikot kyseisen pelin ja sun hahmostasi tulee aikalailla jumala sen jälkeen, jos sä oot 10 vuotta pelannut peliä missä tuo joka liigassa sinun niin sanottu ultimate goalisi, jos sä kasvanut tuon pelin parissa niin ei sen jälkeen minkään muun pelin grindit tunnu missään, tuosta se oma efficient asenne ja tapa on tullut koska sun pakko olla jos joskus haluaa saavuttaa tuon ultimate goalin. oon tosiaan 25 eri liigaa pelannut poe parissa eli jokaikisen liigan. toisia vähemmän ja toisia enemmän. aina silti asetan tuon erään itemin hankkimisen itselleni tavoitteeksi.

se kun tuota on tehnyt iät ja ajat, niin se on jo niin alitajuista, se tosiaan että, mä en tylsisty siihen koska mä pystyn muuttamaan sen alitajuiseksi missä tahansa muussakin ARPG/JRPG/CRPG pelissä, se on aikamoinen voimavara että pystyy tekemään tuon,

eli mä oon kasvanut tuohon, tuo voi sitten jollekin ehkä näyttäytyä elitisminä, mutta mulle tuo on niin sanottu normaali päivä/rutiini, tuon vastapainona sitten treenaaminen jossa on sitten aikalailla melko samanlainen systeemi. eli voisi sanoa että mulla on Grindaus tatuoituna DNA:n oli se sitten peleissä tai treenatessa.

jos se jotain ärsyttää niin ei voi sille mitään.
 
Viimeksi muokattu:
Kaikki me pelataan pelejä joissa grindataan enemmän tai vähemmän, ei se ole elitismiä. Oisko se toi sun ulosanti? Semmone jatkuva paremmuuden korostelu? Ja noide striimaajien listaaminen totuuden nimissä? Sun on pakko olla oikeassa koska striimaajat joita seuraat ovat jotain mieltä ja sinä komppaat heitä.
 
Nyt totuus alla eli google trends. Diablo 4 johtaa kiinnostavuudessa pienellä erolla Path of Exileen ja hyvänä kolmantena tulee Last Epoch.
Eli Diablo on edelleen kingi jota tuo on toki ollut Diablo 1 julkaisusta asti siis vuodesta 1997.



 
Viimeksi muokattu:
Kaikki me pelataan pelejä joissa grindataan enemmän tai vähemmän, ei se ole elitismiä. Oisko se toi sun ulosanti?

niin mitä mun pitäs sanoa, anteeksiko tässä pitäisi alkaa pyytämään, kun ollut alusta asti selvää mistä ne antipatiat tähän ketjuun on tullut (eli sieltä Elden Ring ketjusta ainakin monella). itse siirsin diablo ketjusta keskustelun poe ketjuun, sille minä en voi mitään Asmongoldi suhtautuu peliin, hän oli kumminkin poesta haltioissaan sen takia sen videon sinne linkkasin, ja sen jälkeen ihmiset tuli haastamaan ja käyttäytyy kun koulukiusaajat. eiköhän tässä ole itse kullakin sitten peiliin katsomisen paikka.

sitä paitsi onko tämä sitten aikuisen miehen käytöstä, kun leimaat poe communityn toksiseksi. sanoisin että aika pikkumaista melkeinpä jopa Rasistimaista.

onko tämä.png
 
Viimeksi muokattu:
ja pitäisikö sitten sanoa että koulukiusaajamainen joukko käyttäytyminen jos siinä ei nää mitään väärää niin se on aikalailla Narsistista käytöstä, helppo se on huudella joukolla anonyymisti. mutta joo eiköhän tähän ketjuun ole nyt käytetty nyt ihan tarpeeksi energiaa, sen vaan sanon että aika Reppanamaista käytöstä monelta. myönnän kyllä että itelläkin yli mutta niin on monella muullakin
 
Viimeksi muokattu:
Molemmat alla olevista Diablo 4 liittyvistä videoista on julkaistu noin 3 tunnin sisään youtubessa. PoE yhteisö on kerennyt jo paskoon ne täyteen omia vittuilujaan kommentti kenttää. Jotka näkee kun menee youtubee nämä katsoon. Ovat kyllä harvinaisen toksista porukkaa.



 
Ylös Bottom