Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Zenith: The Last City (VR)

PC:llä tuo toimii yksinkertaisesti painamalla Touchin näppäin pohjaan, eli voisin kuvitella että joku kaksoisnapautus tyyppinen tuo lienee psvr:lläkin.

Ihan hauskan oloinen pelihän tämä on, ei mitenkään mullistava mutta peliin sisäänpääsy on tehty helpoksi ja täyttää mukavasti VR MMO tyhjiötä.
 
Kyllä se juoksu tulee move nappulan tuplapainalluksella ja tutoriaali jopa kertoo tuon muistaakseni.
Ero kävelyyn on vaan niin pieni, että mä varmaan viidesti sitä testasin kunnes oikein tarkoituksella katsoin lattiaa ja huomasin sen olevan hieman nopeampi.
 
Joo kyllähän tää peli on vielä aika lapsen kengissä ja jopa osaltaan aika raakile mutta niin perkuleen hauskaa pelattavaa. Tuossa yhdessä päätarinan tehtävässä piti kiivetä ja liidellä yläilmoissa ja vetää vivuista roikkumalla niin tuli kyllä hienot fiilikset. Jopa omenoiden kerääminen kiipeämällä puihin tuottaa jos ei nyt ihan jöpötystä alapäässä niin suurta mielihyvää tässä pelissä. Tätä on VR parhaimmillaan.
 
Törmäsin eilen hieman ärsytystä herättäneeseen asiaan. Vaikka olin valinnut kolme questia, ne eivät näkyneet maailmassa niinä korkeina keltaisina merkkeinä, enkä myöskään saanut niitä näkösälle maailmankartalle. Päättelin sitten tehtävien kuvauksesta, missä minun pitäisi toimia, ja sain yhden niistä suoritettua.

Ehkä tämä on bugi, tuntuisi hölmöltä jos valitut tehtävät eivät normaalisti kartalla näkyisi. törmäsin tehtäviä etsiessäni 5-tason äijälleni ihan liian vaikeaan tehtävään ja jouduin pakenemaan vihuja. Sikäli tuntuisi että peli on toimiva että löytyy hyvin vaikeitakin alueita aloittelijalle.

En ole muuten PC:n oculus storen versiolla pelatessani törmännyt ainoaankaan lataustaukoon. Lukaisin pikaisesti että niitä olisi myös Quest ykkösellä, muttei Quest kakkosella.
 
Tahkonnut nyt tasolle 25 ja olen siellä rannalla merirosvojen kanssa.
Silloin kun maisemat vaihtuu ja uusia questeja saa pelata niin pelin yksinkertaisuus ei haittaa ollenkaan, mutta mitä pidemmälle etenee niin sitä enemmän on pakko grindata jotta saa seuraavan questin auki.
Just luin redditin puolelta kuinka vissiin seuraavalla alueella alkaa questit tasolla 30 ja niitä antavalla tyypillä on kolme questia tarjolla ja jokainen vaatii aina yhden tason enemmän ja siitä questin suorittamisesta saa vain neljänneksen vaadittavasta expasta joten loput täytyy aina grindata.

Just tuolla rannalla jouduin melkein yhden kokonaisen tason grindaamaan jotta sain tason 25 questin auki enkä mä ainakaan liian laiskasti ole taistellut sillä yleensä tapan kaiken minkä näen ja metsästys sekä kamojen farmaus questejakin teen aina kerran tai kaksi.
Nuo tavaroiden hankkimis keikat kun käyttää niitä samoja materiaaleja kuin craftaus niin en mä niitä kaikkia viitsi pois antaa.
Lisäksi olen ihan soolona vetänyt jo kaksi ryhmille tarkoitettua tehtävääkin kun tuo tank mage vaan on niin hemmetin hyvä.

Kyllä tuollaisella pelaamisella jo pitäs mun mielestä questit olla tarjolla ilman grindaustakin.
 
Oli kyllä just sellainen "arvostelu" kuin oletinkin eli bryan lähinnä hehkuttaa omia fiiliksiään eikä kerro ongelmista mitään vaikka itsekin niistä valitti beta streamissa.

- Maagit tekee loitsuja jos yrittää kiivetä jotain, mutta käsi ei otakaan vaikka kalliosta otetta. Syy tähän on se, että loitsut tehdään myös liikkeillä ja liipaisinta pohjassa pitämällä.
- Jos vihu tiputtaa taistelussa loottia niin hahmo ottaa sen käteen kun seuraavan kerran yrität tehdä loitsun. Tämä on aivan helvetin iso vika ja todella ärsyttävää kun kimpussa on useampi vihollinen
- Arvostelussa mainittu syvällinen kokkaus ei pidä paikkaansa. Juu sä pilkot vaikka appelsiinin jne, mutta se kokkauksen laatu ei vaikuta sapuskan buffeihin mitään joten on ihan sama teetkö täydellisen annoksen vai poltat kaikki.
Myöskään ne eri sylinterit joilla lämmitetään se liesi ei vaikuta mitään ja kallein niistä maksaa 2000zenia kun sitä käyttää kerran joten käyttäkää aina sitä ilmaista.
- Paremmaksi tuleminen kokkailussa ei vaikuta mitään. Toki voit tehdä 100 piparia jotta pääset tier 3:lle, mutta ne buffit on edelleen samat.
- Asioiden kuvaukset on väärin ja esim mage tankin crimson death loitsu satuttaa pelaajaa vaikka kuvauksen mukaan ei pitäisi eikä se loitsulla tehtävä shield räjähdä vaikka sen pitäisi noin tehdä joko 5s loitsimisen jälkeen tai sitten kun se tuhoutuu.
- Godstone päivitykset toimii joskus ja joskus ei. Esim mun shieldin cooldown ei ole muuttunut mihinkään päivitysten myötä ja tänään osasta oli jotenkin maagisesti lähtenyt pari päivitys pistettä pois.

Kaikki nämä ongelmat on pelin jokaisessa versiossa joka ei sinänsä ole ihme sillä steamin mukaan peli on edelleen early access tilassa vaikka meille muille sitä myydään valmiina tuotoksena.
Mutta hei se on kavereiden kanssa hauskaa joten 9.8. Ei helvetti.
 
Oli kyllä just sellainen "arvostelu" kuin oletinkin eli bryan lähinnä hehkuttaa omia fiiliksiään eikä kerro ongelmista mitään vaikka itsekin niistä valitti beta streamissa.

- Maagit tekee loitsuja jos yrittää kiivetä jotain, mutta käsi ei otakaan vaikka kalliosta otetta. Syy tähän on se, että loitsut tehdään myös liikkeillä ja liipaisinta pohjassa pitämällä.
- Jos vihu tiputtaa taistelussa loottia niin hahmo ottaa sen käteen kun seuraavan kerran yrität tehdä loitsun. Tämä on aivan helvetin iso vika ja todella ärsyttävää kun kimpussa on useampi vihollinen
- Arvostelussa mainittu syvällinen kokkaus ei pidä paikkaansa. Juu sä pilkot vaikka appelsiinin jne, mutta se kokkauksen laatu ei vaikuta sapuskan buffeihin mitään joten on ihan sama teetkö täydellisen annoksen vai poltat kaikki.
Myöskään ne eri sylinterit joilla lämmitetään se liesi ei vaikuta mitään ja kallein niistä maksaa 2000zenia kun sitä käyttää kerran joten käyttäkää aina sitä ilmaista.
- Paremmaksi tuleminen kokkailussa ei vaikuta mitään. Toki voit tehdä 100 piparia jotta pääset tier 3:lle, mutta ne buffit on edelleen samat.
- Asioiden kuvaukset on väärin ja esim mage tankin crimson death loitsu satuttaa pelaajaa vaikka kuvauksen mukaan ei pitäisi eikä se loitsulla tehtävä shield räjähdä vaikka sen pitäisi noin tehdä joko 5s loitsimisen jälkeen tai sitten kun se tuhoutuu.
- Godstone päivitykset toimii joskus ja joskus ei. Esim mun shieldin cooldown ei ole muuttunut mihinkään päivitysten myötä ja tänään osasta oli jotenkin maagisesti lähtenyt pari päivitys pistettä pois.

Kaikki nämä ongelmat on pelin jokaisessa versiossa joka ei sinänsä ole ihme sillä steamin mukaan peli on edelleen early access tilassa vaikka meille muille sitä myydään valmiina tuotoksena.
Mutta hei se on kavereiden kanssa hauskaa joten 9.8. Ei helvetti.
Taidanpa odotella tämän jatkamisessa vielä muutaman päivityksen. Ei innosta vielä niin paljon, että jaksaa keskeneräistä peliä pelata. Alkanut tottumaan jo tähän nyky menoon, kun puolet nimikkeistä julkaistaan ihan raakileina.
 
Sehän se on nykypäivänä kaikki tulee keskeneräsenä ulos. Toivottavasti nyt myynneillä palkkaavat lisää väkeä tekemään sisältöä peliin. Vankka pohjahan tässä on. Tulee itsellä varmaan pelattua ”läpi” ja yksi hahmo täysille ja sitten odottamaan pöivityksiä. Nään kyllä että tämän pariin tulee palattua usein. Nauttinut kuitenkin kaikesta tekemisestä ihan koko rahan edestä
 
Pääsin niistä latausruuduista eroon. Siellä vr options valikossa on se portals for loading regions niin siitä ruksi pois niin johan alkoi toimimaan.
Mä oletin, että tuo asetus tekee vain sen, että alueiden välissä on se violetti seinä josta tietää latauksen tulevan.

Nään kyllä että tämän pariin tulee palattua usein. Nauttinut kuitenkin kaikesta tekemisestä ihan koko rahan edestä

Niin olen minäkin, pois lukien tuo vaadittava grindaus välillä ja ainoa vika tuosta listasta joka oikeasti mua häiritsee on tuo lootin tupsahtaminen kouraan kesken taistelun vaikka se olis likemmäs 10 metriä hahmon selän takana joten siltä ei voi välttyä.
Sinänsä mielenkiintoista sillä taistelun ulkopuolella en ole ikinä onnistunut ottamaan loottia talteen selän takaa vaikka olen ihan tarkoituksella yrittänyt niin tehdä.

Silti kaikki muutkin viat pitää tietenkin ottaa arvosteluissa huomioon joten ei tälle voi mitenkään melkein kymppiä antaa vaikka kuinka hauskaa olisi.
Ihan kuten en mä vois mitään ysiä tai kymppiä antaa cyberpunkille vaikka olikin mun vuoden peli ja kokemani bugit ei vaikuttaneet omaan peli-iloon mitenkään.
 
Viimeksi muokattu:
Tämän pelin kohdalla sinänsä pitäisi kaikille olla aika selvää että kyseessä on MMO jota kehitetään koko ajan eteenpäin ja joka ei ole vielä valmis.

Eniten itse epäilen pienen kehittäjätiimin kykyä toteuttaa kaikkea sellaista mitä peliin voisi lisätä huomioiden kaiken muunkin, kuten vaikkapa sen että varmasti erilaisia hackkeja kehitetään koko ajan tähänkin ja kehittäjätiimin pitäisi tietoturvakin varmistaa yms. ei-niin-pieniä juttuja.

Mutta yhtä kaikki, kun ennakko-odotuksissaan sisäistää tämän, hauskaa puuhasteluahan tämä on ollut ja lyhyehköt questit mahdollistavat näppärästi tunnin-parin pelaamisen per ilta.

Tämä on toistaiseksi aktiivisin VR MMO ja kun parempaakaan ei ole tarjolla, liekkö sillä sitten väliä onko arvosana ysi vai seiska, paras se kuitenkin on toistaiseksi. Lähimmät kilpailijat eri Orbus VR ja Township Tale ovat ihan eri pelaajamäärissä.
 
Viimeksi muokattu:
Pääsin niistä latausruuduista eroon. Siellä vr options valikossa on se portals for loading regions niin siitä ruksi pois niin johan alkoi toimimaan.
Mä oletin, että tuo asetus tekee vain sen, että alueiden välissä on se violetti seinä josta tietää latauksen tulevan.
Mä itseasiassa testasin tota aikasemmin että mikä se on. Laitoin ruksin siihen ja tuli latausruutu myöhemmin. Ihmettelin sitä että mikähän juttu oli. Seuraavalla pelikerralla oli palauttanut sen rastin pois enkä ajatellut asiaa sen enempää. Mikäköhän tarkoitus tuolla sitten on
 
Mä itseasiassa testasin tota aikasemmin että mikä se on. Laitoin ruksin siihen ja tuli latausruutu myöhemmin. Ihmettelin sitä että mikähän juttu oli. Seuraavalla pelikerralla oli palauttanut sen rastin pois enkä ajatellut asiaa sen enempää. Mikäköhän tarkoitus tuolla sitten on

Yksi kehittäjistä kertoi redditin puolella, että tuo on olemassa sitä varten jos heikommat koneet ei selviä alueiden striimauksesta, mutta olisi sen voinut jotenkin loogisemmin nimetä.
Peli kyllä parani huomattavasti kun ne ruudut sai pois sillä välillä niitä tuli jopa kesken liitely tehtävän.

Tulihan se grindaus alue vastaan josta aiemmin mainitsin.
Menin sinne kun taso oli hiukan yli 31 ja tein ekan tarina questin jonka jälkeen grindasin 30 minsaa jotta pääsin tasolle 32 ja tein seuraavan ja sen jälkeen grindasin 45 minsaa jotta pääsin tasolle 33 ja sain sen kolmannen tehtävän auki.
Koko tuon ajan kiersin lyhyttä lenkkiä ja listein niitä samoja vihuja mitä on ihan ekalla alueella.
Ne sai todella nopeasti hengiltä ja jokaisesta saa 335xp ja yleensä snake scale materiaalin jotka voi antaa tuon alueen alussa oleilevalle Mikalle jotta saa vielä lisää expaa.
Ongelma on vaan siinä, että tuo farmaus tehtäväkin aukeaa vasta tasolla 33. Kun annoin sille kaikki snake scalet niin pääsin melkin tasolle 34.
Jos pelin rakenne jatkuu tuollaisena loppuun asti niin voi jeesus.

Mä myös viimeinkin tajusin ainakin osittain mitä hyötyä varusteiden päivittämisestä on.
Mulla oli ihan itse tehty armori jossa oli bonus perkkinä exemplar (increases support and defense) tier 1
Sitten kun päivitin sen neljästi niin siihen ilmestyi vielä robust (slight health increase) tier 1

Nuo bonus perkit muuten on paljon tärkeämpiä mitä kamojen perus statsit.
Mulla oli tasolla 16 tehty rintapanssari ja tein uuden tasolla 30, koska siinä oli reippaasti yli 100 pojoa parempi armor, mutta kun sen laittoi hahmolle niin se defense arvo olikin sitten se ainoa asia joka oli pikkasen parempi ja se vanha antoi enemmän manaa ja kestävyyttä, koska siinä oli reippaasti paremmat bonus perkit.
Joten ennen kuin päätätte mitä muutatte pölyksi niin laittakaa ne kamppeet hahmolle ja katsokaa miten ne vasemmalla olevat statsit muuttuu.
Esim mulla on edelleen tasolla 16 tehty ase käytössä kun kaikki löydetyt yli 30 tasoiset on huonompia.

Tämän pelin kohdalla sinänsä pitäisi kaikille olla aika selvää että kyseessä on MMO jota kehitetään koko ajan eteenpäin ja joka ei ole vielä valmis.

No tuo oli selvää, että sisällöltään tämä ei ole valmis, mutta ei pitäisi kuitenkaan olla epärealistista odottaa vaikka pelin kontrollien toimivan ilman bugittamista.
 
Kolmas pelattava hahmo tulossa myöhemmin, ja uusi päivitys tässä kuussa.

The Cyber Ninja is a fusion of magic and technology with the sole purpose of taking down enemies with stealth and precision (often using their array of gadgets to get the job done in style). For enemies at a distance, the cyberninja can pull back a charged shot with its bow and take an enemy out before it even notices them.

The hookshot (still experimental and might change) gives the cyberninja a whole new type of mobility, being able to quickly pull itself towards an enemy for example, drop an explosive, then hookshot to a wall to quickly get out of the way before the explosive turns the monster into a pile of ash.


Minor Content Update Coming This Month​

- In Game Alerts​

We know it’s frustrating when a server restarts while you’re in-game because you didn’t get the notification on Twitter or our Discord about it happening (all the sudden, your hands just freeze in an awkward position because the server is offline). We’ve built out a new system for in-game alerts so we’ll now be able to communicate better to players with important, time sensitive updates.

- New Quests​

We’ve added 23 new sidequests including quests in each biome to make leveling up more fun and diverse.

- Reworked Quests​

We completely re-worked the quest line and tutorials for the fractured plains to be easier to understand for people just getting into the game and to be a bit less grindy.

- New Armor Tier

We’ve added a new tier of endgame armor and weapons that will give players something new to work towards obtaining in the end game.

- Arboruht Tuning​

Tuned the Arboruht balance to make him both more challenging, fun and to give out better feedback while battling.

- Fixed several armor visual glitches​

- Improved Animations​

Upgraded and tweaked animations of the quest NPCs to bring out more of each character’s distinct personality

- Fixed Crossbuy Issue​

Fixed an issue with a very small percentage of cross-buy users who were unable to access the Rift version of the game

-UI Improvements​

Made improvements to the UI to make progression clearer and explain certain things that were a bit confusing.

- Misc Improvements​

Lots of other general stability and quality of life improvements and game balance.

As mentioned before, we’re just getting started with Zenith and have SO much we’ll be working on this year that we’re excited to show you soon. This is subject to change, but currently here’s a quick overview of what we have

Planned in 2022:​

- Player Housing​

- Additional lifeskills & crafting.​

- More end game content​

- The third class (The Cyber Ninja)!

- And Much Much More!​

We’ll try to do updates like this as often as we can. Thank you again for believing in what we’re building with Zenith. We’re a small team with huge dreams and ambitions for Zenith and it’s only with your support that we’ve gotten this far. Please continue to give us ideas, feedback and bug reports on https://feedback.zenithmmo.com/ and by filling out the surveys that we send out regularly to different groups.

Thank you for an amazing launch! We hope to see you in-game soon!
 
Tuli videoita katsoessa huomattua kuinka ps5:lla on siellä aloitus kaupungin myyntikojuissakin npc hahmoja luomassa pientä illuusiota elävästä kaupungista ja oletan niitä olevan muissakin vastaavissa hub paikoissa.
Ps4;lla ei ole mitään tuollaista vaan ainoat npc hahmot on ne jotka antaa tehtäviä eli tuossa ekassa paikassakin on vain se kokki ja Mika.
Onkohan ps5:lla niissä vankien pelastus tehtävissä jotain vankejakin sillä just tänään kävin aavikolla vapauttamassa viisi vankia ja kaikki häkit oli tietenkin tyhjiä.
 
Tuli videoita katsoessa huomattua kuinka ps5:lla on siellä aloitus kaupungin myyntikojuissakin npc hahmoja luomassa pientä illuusiota elävästä kaupungista ja oletan niitä olevan muissakin vastaavissa hub paikoissa.
Ps4;lla ei ole mitään tuollaista vaan ainoat npc hahmot on ne jotka antaa tehtäviä eli tuossa ekassa paikassakin on vain se kokki ja Mika.
Onkohan ps5:lla niissä vankien pelastus tehtävissä jotain vankejakin sillä just tänään kävin aavikolla vapauttamassa viisi vankia ja kaikki häkit oli tietenkin tyhjiä.
Voisin vaikka vannoa että noita npc hahmoja ei ollu parina ekana päivänä ku pelasin (ps5). Sitten ne oli vaan ilmestyny moneen paikkaan. Vankeja en oo kyllä nähny ollenkaan.
Eikös tässä oo mitään haastavampia luolastoja muuta ku se mikä alussa on. Näitä toivois lisää
 
^ Varsinaisia luolastoja ei ole, mutta vastaavia ryhmä tehtäviä kovemmalla bossilla varustettuna löytyy muutama. Metsässä on yks, ranta alueella yks ja obsidian fortress alueella yks.
Saattaa niitä olla enemmänkin sillä tuon rannalla olevankin löysin ihan vahingossa.

Mulla kävi taas kivasti. Toiseks viimisen tehtävän jälkeen grindasin taas tunnin jotta sain tason 40 ja avattua viimeisen main questin, mutta sepäs ei olekaan enää tarjolla sen muijan tehtävissä.
Trophytkin on buganneet enkä ole aavikolta saanut enää yhtään pystiä ja tämä olis ollut mukavasti mun kahdeksaskymmenes platina, blaaaah.
 
Muuten olen tykännyt Zenithistä, mutta tuo tehtävien merkintä kartalle/näytölle kusee pahasti.

Ihmettelin pitkään mistä löydän sins of the father tehtävän, kunnes puolivahingossa eksyin isompaan joukkioon joka oli menossa luolastoon. Sieltähän tehtävässä vaaditut tapot tuli kerättyä, mutta olisihan tuo lyhentänyt peliaikaa huomattavsti jos edes luolaston suu olisi merkitty keltaisella korkealla merkillä kuten kai pitäisi.

Tällä hetkellä Zenith tuntuu harmittomalta huvilta, jota voi sopivasti pelata tunnin pätkissä. Suits me! Hauska seurata muita, eilenkin joku porukka teki ihmispyramidia kentälle. :D Mutta eihän tässä missään ESO/Destiny tason eeppisyydessä olla pomotaisteluissakaan.

Kokkailua en ole harrastanut, huomasin luolastobossin yhteydessä että moni pelaaja huuteli mikkiin rameneita, ilmeisesti tässä voisi opetella sitäkin puolta, en ole vielä kertaakaan kokannut mitään.
 
Päivitystä puskee. Luulin että tulee bugikorjauksia mutta sieltähän tulikin lisää tehtäviä.

Playable Content

  • New endgame content: Overworld Dungeons, Invasions, and tuned Arboruht world boss
  • Introduced 2 new forms of currency that drop from Invasion events and the world boss. Complete both to get the highest level gear in the game!
  • 23 new side quests
  • 4 new questgiver NPCs
  • Streamlined tutorial/beginner quests
  • New touchstones with helpful tips scattered around the starter areas
  • Added several new synth stations around the world
  • New items available at synth stations
  • New item and godstone modifiers

Game Systems
  • In-game alerting system: get live alerts from the developers (ex. servers going down for restart)
  • News and updates on the main menu

Bug Fixes
  • Fixed bug with players being stuck logged into servers
  • Godstones now gain XP when players are level 40
  • Fixed bug with some characters appearing as incorrect gender
  • Fixed multiple visual glitches with armor
  • Fixed multiple visual glitches with NPCs
  • Players can now kick offline party members from the party
  • Players who skip a level will now get the godstones from any levels they skipped
  • Some Quest/Rift cross-buy players were stuck on "Internet connection available, checking account", this has been fixed
  • Fixed bug that prevented some Support Essence Mages from casting Timeslow

Quality of Life
  • Added Guild menu scrollbar
  • Streamlined Godstone/Role switching UI
  • Better feedback when completing quest objectives

Known Issues
  • Characters created before linking Discord in Skywave do not have their reward items. This will be fixed in a later patch.
 
Ylös Bottom