Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Zombi(U)

Vastaus: ZombiU [Wii U]

Official Nintendo Magazine otti ja kuvaili ZombiU:n moninpeliä. Vaikuttaa oikeastaan hyvinkin mielenkiintoiselta ja vähän syyhyttäisi päästä tätä testailemaan.

[video=youtube_share;Yt7yJqsteZs]http://youtu.be/Yt7yJqsteZs[/video]
 
Vastaus: ZombiU [Wii U]

Itellä ehkä fiiliksissä ero Red Steeliin se että Red Steel oli ns. tusinaräiskintägenreä jossa hienoimpana ominaisuutena oli miekkailu joka ei kunnolla toiminut koska Wiimote ei tarjonnut siihen mahdollisuutta. Zombie U taas on selkeästi erilainen genreltään ja se työntää osan pelaajista pois luotaan. Ohjaus on kuitenkin pääosin saanut kehuja osakseen (vaikka tietysti sitäkin osin kritisoitu).
 
Vastaus: ZombiU [Wii U]

Tästä näyttäisi sittenkin muodostuvan julkaisupäivän hankinta, vaikka en aluksi ollut kovinkaan kiinnostunut. Ristiriitaiset arvostelut ovat lisänneet pelin mielenkiintoa huomattavasti. Etenkin se, että kyseessä ei olekaan geneerinen run'n'gun-räiskintä tekee tästä kiinnostavan tapauksen. Zombit alkaa aiheena olla melko elähtänyt, vaikka en olekaan zombipelejä pelannut viime vuosina kovinkaan paljon johtuen siitä, että toiveideni mukaista genren peliä ei vain ole ilmestynyt. Tämä näyttäisi viimeinkin sellaiselta, eli haastavalta first person zombiseikkailulta, joka ei taannu pelkäksi räiskinnäksi. Nintendolifekin suhtautui tähän varsin positiivisesti: ZombiU Review

Itse asiassa zombikuume on noussut nyt sen verran kovaksi, että piti pari päivää sitten napata Prisman alelaarista PS3:n Dead Island, joka muutaman tunnin kokeilujen jälkeen vaikuttaa sangen viihdyttävältä. Voi tosin olla, että tämä tulee jäämään muiden tuotosten jalkoihin kunhan Wii U saapuu talouteen.
 
Vastaus: ZombiU [Wii U]

Hienoa! ZombieU-demo on tulossa vielä tämän vuoden puolella ladattavaksi. Noiden ristiriitaisten arvosteluiden jälkeen demo juuri tästä pelistä on paikallaan ja taatusti menee kokeiluun.
 
Vastaus: ZombiU [Wii U]

Nyt on ensimmäinen sessio peliä takana, ja ZombiU yllätti kyllä positiivisesti. Useamman arvostelun lukeneena meinasi peli jäädä hommaamatta mutta onneksi tuli tsekattua tuo Kotakun arvostelu. Tosiaan ei mikään tusinaräiskintä vaan tässähän pitää edetä maltilla. Dark Souls / Demons Souls tyylinen kuoleminen ja henkiin herääminen sopii tähän hyvin, ja tuntuu että hahmon henki on arvokkaampi kuin tavallisessa save/load pelaamisessa. Pitääkin mennä tästä jatkamaan :eek:
 
ZombiU [Wii U]

Kuinka putkijuoksu tuo on vai pääseekö samoilemaan ominpäin mihin lystää?
Tämä peli ratkaisee pitkälti koko konsolin kohtalon meidän taloudessa.
-k
 
Vastaus: ZombiU [Wii U]

Yksinpeli vaikuttaa todella lupaavalta. Mutta riemu repeää pienessä kaljassa kavereiden kanssa pelatessa moninpeliä! Suosittelen! Vielä kun saa ensiviikolla Pro Controllerin, tähtäilyt sujuu hieman paremmin kuin wiimote yhdistelmällä
 
Vastaus: ZombiU [Wii U]

Kuinka putkijuoksu tuo on vai pääseekö samoilemaan ominpäin mihin lystää?
Tämä peli ratkaisee pitkälti koko konsolin kohtalon meidän taloudessa.
-k

Ensimmäisen pelipäivän jälkeen sanoisin että pelissä edetään juuri sinne minne juoni haluaa sinun menevän, mutta puolustukseksi täytyy sanoa että ajatus putkijuoksusta ei ole käynyt mielessä kertaakaan peliä pelatessa. Eli täysin vapaasti ei pääse liikkumaan, vaan suoritetut tehtävät avaavat uusia alueita.

Pääpaino pelissä on hengissä pysymisessä ja ei niinkään zombien lahtaamisessa.
 
Vastaus: ZombiU [Wii U]

Onko tietoa onko tässä erilaisia vaihtoehtoisia loppuja? Spoiler tageissa minun loppuni...

Ensimmäisessä läpipeluussa meni reilu 15h, ja taisi ollu 13 survivor kuka pääsi hengissä maaliin. Yritin youtubesta katsella noita "endingejä", mutta siellä oli vain tuo sama. Eli London Towerin katolta helikopterilla turvaan ja hävittäjät Lontoon yllä.

edit: googlettamalla löytyi tietoa http://www.gamefaqs.com/boards/673013-zombiu/64773089

eli näyttäisi siltä että sain tuon parhaan lopun.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: ZombiU [Wii U]

Nyt on noin pari tuntia takana ja hieman aatoksia tullut mieleen.

Hieno tunnelma, peli luo sellaisen tunteen ettet ole koskaan vahvoilla, vaan aina altavastaaja. Rakenteiden käyttäminen taktisesti on myös tärkeää, tietyissä kohdissa kannattaa miettiä rakentaako itselleen "linnoituksen", johon pääsee vain yhtä kautta ja silloin helppo puolustettava. Panoksia mielestäni myös aivan riittävästi, eihän tämä ole FPS. Monesti kyllä krikettimaila kustannustehokkaampi vaihtoehto. Muutenkin sisältää strategiapelillisiä juttuja ja aina kannattaa ensin kartoittaa edessä oleva tila/huone jotta osaa jo etukäteen lähteä oikeilla varusteilla matkaan.

Muutamassa kohtaa myös tullut pientä paniikkia, joka on mielestäni hienosti tehty. Pelin tempohan on yleensä erittäin rauhallinen, mutta se paniikki luodaan kun yht'äkkiä tapahtuu paljon ja ahtaassa/pimeässä paikassa. Tilanne luo itselle enemmän paniikkia kun monesti olisi edes tarve:D

Mii Laik!;)
 
Vastaus: ZombiU [Wii U]

Tällä kertaa peliä takana noin 3.5h ja ensimmäinen hahmoni otti ja kuoli:eek:

Myös ensimmäiset parit bugit sain kaivettua esille, ensimmäisessä jos menet "kuollutta" kurittamaan niin joskus se herää henkiin juuri kun olet lopettamassa sitä. Jos sopivasti ajoitat lyönnin niin zombie tuplaa itsensä, toinen on päätön ja toinen kerran osuman ottanut.

Toinen bugi on liian kaukana olevien zombien mestaaminen, eli jos zombi on paikallaan ja heiluu ns. seisovassa tilassa niin et pysty sitä kaukaa ampumaan (ainakaan pistoolilla). Täytyy ensin "herättää" zombie ennenkuin pystyy sen tiputtamaan.

Pikkuvikoja kuitenkin ja nyt kun peli alkaa luistamaan niin uskaltaa myös haastaa zombeja aktiivisemmin. Uskaltaa siis mennä isoonkiin joukkioon riehumaan jos kenttä sen antaa periksi ja pystyy tiputtelemaan ne yksi kerrallaan. Ahtaassa tilassa kyllä aiheuttaa lähes varman/välittömän kuoleman.

Mitä enemmän peli etenee niin sitä enemmän tulee paikkoja koluttavaksi, maailma avautuu ja luo kokonaisuuden. Itse myös pidän siitä että pelimekaniikka antaa periksi käyttää järkeä ja eliminoida epäilyttävät kohteet ennen heräämistä. Peli myös tuntuu reilulta, jos kuolet niin kuolet omaan tyhmyyteen.


Sitten ihan kysymys: Miten pystyy tagejä laittamaan muille pelaajille? Itse en nopealla vilkaisulla löytänyt? Pari kertaa nuo muiden viestit helpottanut kyllä tilannetta kun kenttiä skannaillut.
 
Vastaus: ZombiU [Wii U]

B:tä kun pitää hetken pohjassa niin pääsee vetelemään tägejä, mikäli on jossain pelin vaiheessa ottanut sen spray-purkin mukaan sieltä safe-housesta.
Jos ei niin se löytyy tarkalleen ottaen:
Kaapista siinä pienessä huoneessa matkalla viemärille päin ja löytyi sieltä muistaakseni muutakin kivaa :D
 
Vastaus: ZombiU [Wii U]

Onko tietoa minnekkä Zombiu tallentaa nuo omat Zombifikaatio kuvat? Koitin kissojen ja koirien kanssa ettiä, mutta vain pelin kautta sain auki.

EDIT: Niin ja toimiiko teillä tuo Uplay? Connecting vain lukkoo kun koitan pelin sisältä sitä testiä. Itse ohjelma Wii U:n valikosta pelitti tosin.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: ZombiU [Wii U]

Tänään listin ExPReSFin zombien Buckinghamin palatsin vieressä. Survival score oli jotain 2500 luokkaa. Taitaa poimia kaverilistalta välillä noita zombeja tuonne. Tosin ensimmäinen "player zombie" joka on tullut survival modessa vastaan. Normal modessa jotain random pelaajia aina välillä näkynyt.
 
Vastaus: ZombiU [Wii U]

Tänään listin ExPReSFin zombien Buckinghamin palatsin vieressä. Survival score oli jotain 2500 luokkaa. Taitaa poimia kaverilistalta välillä noita zombeja tuonne. Tosin ensimmäinen "player zombie" joka on tullut survival modessa vastaan. Normal modessa jotain random pelaajia aina välillä näkynyt.
Jeps, itselläkin tuli tänään parikin kappaletta pelaajien zombeja vastaan :)

Yllättävän hauska ominaisuus ja helpottaa mukavasti. Tänäänkin toinen noista pelaajazombiesta oli oikein "prizepig", kunnolla sai kamaa varastoon :D

Näkeekö nuo jostain kenen pelaajan zombeja on itse listinyt ja kuka on korjannut omat raadot parempaan talteen?
 
Vastaus: ZombiU [Wii U]

Näkeekö nuo jostain kenen pelaajan zombeja on itse listinyt ja kuka on korjannut omat raadot parempaan talteen?

Statseja listityistä ei taida saada näkyviin (en ainakaan ole löytänyt mistään). Välillä kun olen pelaillut niin ruudun oikeaan alanurkkaan on tullut viesti että "pelaaja x on tappanut pelaaja y zombien" tjsp...
 
Vastaus: ZombiU [Wii U]

Onko muiden mielestä pelin aseen äänet todella munattomat/vaimeat? Myös mailan iskut kuuluvat jotenkin hiljempaa kuin muut äänet. Vai voiko syynä olla, että minulla on ääniasetuksena "Gamepad only", johon olen liittänyt kuulokkeet? En vain yksinkertaisesti ole keksinyt miten muuten saisin äänet kuulumaan kuulokkeistani, ilman optista ulostuloa:/
 
Vastaus: ZombiU [Wii U]

Onko muiden mielestä pelin aseen äänet todella munattomat/vaimeat? Myös mailan iskut kuuluvat jotenkin hiljempaa kuin muut äänet. Vai voiko syynä olla, että minulla on ääniasetuksena "Gamepad only", johon olen liittänyt kuulokkeet? En vain yksinkertaisesti ole keksinyt miten muuten saisin äänet kuulumaan kuulokkeistani, ilman optista ulostuloa:/

Ihan hyvältä kuulostaa pelin äänet, kuulokkeilla en ole kokeillut. Pitääkin kokeilla tuota ohjaimen kuulokeliitäntää.
 
Ylös Bottom