Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

NHL 2K10 slider-keskustelu

Vastaus: NHL 2K10 slider-keskustelu

Siirsin yleiselle alueelle, jolloin tm ketju palvelee paremmin kaikkien kolmen eri alustan pelaajien tarpeita :)
 
Vastaus: NHL 2K10 slider-keskustelu

Ei - myöhemmin laitan.

Löytyy ne. Olen laittanut nuo sun uudet myös jakoon huolellisemmin kopioituna kuin edelliset. Ihan vain koska niitä kysytään. Siis pleikkaripuolella.

Omatkin toimivat on ladattavissa. Elder's new set v.2.0 Luistelunopeus on 50. Jään kitka 21, kiekon 50. Näillä asetuksilla toimii parhaiten. Jos tuntuu liian nopealta, laittakaa pari pykälää jään kitkaa lisää. Mutta vain pari. Koska luistelu on 50, ei tarvitse erikseen kikkailla välttääkseen aloitusbugia. Try it, rate it. :) CPU:n puolustusta saa oman taitotasonsa mukaan muokata, muistakaa maltti, vähän kerrallaan. 5 pykälää kerrallaan ja hyvä tulee.
 
Vastaus: NHL 2K10 slider-keskustelu

Össin sliderit V2

Erittäin suuria muutoksia entisiin slidereihin. Oikeastaan peli muuttuu täysin erilaiseksi näillä muutoksilla

Olet lisännyt speed burst length slideria joka on järkevää ja pelinopeutta kuten myös jään kitkaa joka on todella tärkeä. Mutta tuo burst effect on aivan liian pieni, se ei ole lähellä realistista. Pelaajat vetävät kyllä nopeita spurtteja paljon oikeasti!
Minulla ollut melkein alusta asti game speed 55 ja jään kitka 20 ja peli ei ole kaatunut kertaakaan ja vauhtia ei ainakaan liikaa ole.

Laukaus tarkkuutta kannattaa hieman nostaa, niin menee viivalta vedot ja suorat rannelaukaukset.

Minulla on ollut tämmöiset asetukset, joilla olen nyt useamman päivän pelannut

Tässä joitain tärkeimpiä arvoja (maaleja tulee sopivasti ja hyvistä paikoista)


peli nopeus 55
jään kitka 20
speed burst length 60
speed burst effect 50
syöttö kovuus 30
kiihtyvyys 50
fatigue effect 95
palautuminen 10
taklaus kovuus 0
Laukaisu tarkkuus 55
cpu laukaisu halukkuus 50
cpu syöttö halukkuus 90
Maalivahdit 40
riparit 30
laukaisuvoima 30 (jotta ranteella voi ampua myös hieman kauempaa)
Syöttöapu 5
kiekon riistot 80
puol aggr. 80
mailan nostot 80
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: NHL 2K10 slider-keskustelu

Miten on speedburstin teho? Se on yksi tärkeimmistä tekijöistä. Itselläni se on uusissa vain 5. Laukaisutarkkuudet on tehty ajatellen tulevia rosterien kautta tehtäviä lisäsäätöjä. Eli maalintekijöille tulee omissa rostereissani laukaisutarkkuudet olemaan 99, 90 ja 80, ja sitten luultavasti 50 ja alin 20.

Jaan kaikki arvot viiteen taitoluokkaan, eli ei tule mitään yhden numeron heittoja, vaan periaatteessa kaikki arvot toimivat omassa systeemissäni periaatteessa 1-5 tähteä skaalalla, jossa alin taitoluokka (kuvitteellinen 1 tähti) voi tarkoittaa esimerkiksi tasapainossa 60, ( muut tasapainoarvot, joita käytän 70, 80, 90, 99) kun taas taklausvoimassa 1 tähden taklaajan taitoarvo on aina 20. Eli jaan kaikki arvot viiteen taitoluokkaan, ja eri osa-alueilla on käytössä erilaiset skaalat, jotka määräytyvät testien kautta. Näin sitten vältytään siltä ainaiselta kinastelulta, että pitäiskö Teemu Selänteen luistelunopeus olla 85 vai 86. Selänne tulee olemaan toiseksi nopeimmassa taitoluokassa, ja tämän "4 tähden" taitoluokan pelaajia on tietty prosentti kaikista NHL-pelaajista omissa rosterikaavailuissani.

Kuullostaako systeemi järkevältä?
 
Vastaus: NHL 2K10 slider-keskustelu

Ja Össi ja Cavalera (?) taitavat molemmat olla boksimiehiä.
Törkeä kunnianloukkaus. Julkinen anteeksipyyntö paikallaan ;)

Testaanpa Elderin slidereita kunhan tuo avokki menee nukkumaan. En uskalla edes mainita tuota kirhainyhdistelmää NHL enää, kun pitää jo nyt kilipäänä, kun jaksan hieroa noita slidereita tuntitolkulla :D
 
Vastaus: NHL 2K10 slider-keskustelu

:D Samanlainen vaimo kun minulla. Muistan kun muutama vuosi takaperin hommasin uudet luistimet, ja muotoilutin niitä jalkohini samalla kun pelasin änäriä, pistinpä vielä päähäni vanhan kypärän kun tiesin vaimon tulevan kotiin. Oli ihan hauskat reaktiot. :D
 
Vastaus: NHL 2K10 slider-keskustelu

Eikö jumalauta ole helppoa muka yehdä peliä JOKA EI JÄÄDY ALOITUKSIIN?? Ymmärtääkseni tämä bugi on ollut aiemmissakin peleissä.

Vitut.
 
Vastaus: NHL 2K10 slider-keskustelu

Lisäsin sen burst effectin eka sivun viestiin ja kommentteja Össi sinun slidereista. Ne pelit ei kaadu, kun laitatte jään kitkaa ja nostatte nopeutta. Tuleeko tappeluita kolmannessa erässä?
Tarkoitus että peli on nopeaa minun slidereilla, mutta ei liaan nopeaa. Jään kitkaa nostamalla ne nopeat töksähdykset häviää, taklaukset ei lähde niin kovaa ja käännökset kestää pitempään
 
Vastaus: NHL 2K10 slider-keskustelu

Bursti tulee omassa sliderisetissä ilman nappia EAmaisesti ja napista saa vain hivenen lisää. Lähdet luistelemaan suoraaan omasta päästä kohti vastustajan päätyä burst pohjassa niin vauhtia tulee riittävästi.
 
Vastaus: NHL 2K10 slider-keskustelu

Pelailin pari matsia lisää noilla össin uusimmilla slaidereilla. Molemmat hävisin, vähän epäreilulta tuntuvalla tavalla.

Itse luistelu tuntuu hyvältä, samoin kuin syöttely ja koko pelaaminen pääosin eli peli on jouhevaa ja pelaajat vastaavat kontrolleihin hyvin. Ongelmaksi muodostuu se, ettei vedot mene mistään sisään. Edes hyviltä paikoilta ei saa Atlantan Ilya Kovalchuk maalia, joka on vähän huonompi homma. Hirvittävän työn takana 1-2 maalia edes saada, vaikka kenttätapahtumat olisi vastustajan päässä.

Toisessa päässä sen sijaan riittää, kun vastustaja heittää löysän rannarin kilpikäden puolelle. Pelottavan helposti menee ilman maskia (näitä tuli useampi). Pidemmän päälle kävi vähän häiritsemään myös se, että CPU osuu aina mailaan ja saa kiekon pois stick liftillä, mikäli etäisyydellä sattuu olemaan. Tätä tiputin samalle tasolle user-arvon kanssa. Kuten monia muitakin, kun peli tuntui epäreilulta. Vedot menee nyt kokolailla tasan määrällisesti, mutta maalinteko tökkii. Pahasti. Laskin jopa maalivahtien skill-arvoa 5 pykälää ja nostin vetojen tarkkuutta saman verran, myös CPU:lle. Se vain johti enemmän oman maalin vuotamiseen. Ihan sama mistä ampuu. :mad: Keskeytin viimeisen pelin, kun tuli niin totaalisen epäreilu olo. Nyt nukkumaan ja huomenna uutta yritystä.
 
Vastaus: NHL 2K10 slider-keskustelu

Enkä mä mitään nukkumaan mennyt. Päätin testata vielä uudemman kerran Cavaleran v2 "out of the box" -versiota slaidereista ja päätin tulla antamaan palautetta.

Testasin jo kerran aikaisemmin päivällä näitä ja silloin peli tuntui jotenkin hitaalta ja tahmealta eikä oikein tuntunut hyvältä. Pelattiin OlderSpaceman68:n kanssa verkossa näihin säätöihin perustuvilla asetuksilla, jolloin hiffasin miten näillä pelataan ja mikä se juju on. Siinä verkkopelissä kun näkyi se spurttimittari ja kuinka nopeasti se latautuu, offline-peleissähän kaikki ylimääräiset kilkkeet olen laittanut pois päältä.

Peli tuntui hyvältä, spurttien kanssa leikkiminen toimi todella hyvin ja pelin pyörittäminen vastustajan päässä esimerkiksi ylivoimalla oli todella, siis todella nautinnollista. Pari kertaa piti replaysta katsella uusiksi sitä peliä. Vedot tuntuvat uppoavan niin suorilla vedoilla kuin suoraan syötöstäkin, ainakin parhaalta vetosektorilta. Pelin voitin 4-1 vetojen ollessa 29-26 meikäläiselle 10 minuutin erillä. Taklauksia molemmilla joukkueilla oli 8. Taklausten teho oli melko sopiva (parhain niitti näkyy videolla), samoin kuin kiekonriistojen ja syötönkatkojen. Ainoastaan ajoittain tuntui olevan vähän kaverit jäässä, kun olisi ohjaimen mukaan pitänyt liikkua jonnekin. Muuten näillä asetuksilla tuntui siltä, että oma joukkue on hallussa ja omaa puolustuspelaamista pystyi hallitsemaan ilman ylimääräisiä säntäilyjä. Ja ennen kaikkea peli tuntui reilulta, virheistä rankaistiin, mutta ilmaisia ei annettu.

CPU:n tekemä maali oli tällä kertaa ihan komea eikä siitä tullut samanlaista vitutusta kuin niistä ripulirannareista kilpikäden ylänurkkaan. :D Innostuin siinä määrin näistä, että oli pakko tehdä pieni highlights-video. Väkertelin tuota reilun tunnin, kun reelmaker kädetti jo lähes valmiiksi editoidun reelin... Harmi, että nuo videot voivat maksimissaan olla 20 sekuntia. Olisi kiva vääntää tiukasta ja tilannerikkaasta ottelusta ihan kunnon koostevideo. Varsinkin kun online-liiga alkaa. :)

Nyt oikeasti nukkumaan... Piti venata sitä videota, mutta 2k:n sivut ei päivitä sitä tuonne jostain syystä. Heräillessä lisäilen videon tähän...

Edit. Tässä video: kohokohdat

Näemmä oon yön tunneilla kämmännyt noi hidastukset. :rolleyes:
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: NHL 2K10 slider-keskustelu

voisko joku laittaa nuo cavaleran sliderit tänne tai edes linkin mistä nuo löytää, ei taida boxin sharessa mitään semmosia olla??
 
Vastaus: NHL 2K10 slider-keskustelu

:D Samanlainen vaimo kun minulla. Muistan kun muutama vuosi takaperin hommasin uudet luistimet, ja muotoilutin niitä jalkohini samalla kun pelasin änäriä, pistinpä vielä päähäni vanhan kypärän kun tiesin vaimon tulevan kotiin. Oli ihan hauskat reaktiot. :D

Oikein. :D Minä kuulemma aina pelaan lasten pelejä, kun vaimo luulee että PEGI-tarrassa olevan ikä tarkoittaa sitä, minkä ikäisille kukin peli on tarkoitettu. Tällä hetkellä olen siis 7-vuotias.
 
Vastaus: NHL 2K10 slider-keskustelu

voisko joku laittaa nuo cavaleran sliderit tänne tai edes linkin mistä nuo löytää, ei taida boxin sharessa mitään semmosia olla??

Voisin linkittää tähän uudestaan, mutta heittäydyn itsekin laiskaksi ja kehotan lukaisemaan tämän keskustelun ekan sivun. Löytyvät pitkästä viestistäni spoilerintägin takaa ;)

Jos esim. vaikka Össi jaksat, voisit tuikata nuo sliderit myös boksin shareen?
 
Vastaus: NHL 2K10 slider-keskustelu

Oma ajatteluni slidereiden suhteen on ollut alusta asti se, että tulee sliderit JA rosterit, jotka YHDESSÄ muodostavat tekoälyn. Tämän vuoksi en julkaise tekoälyäni sharessa mielelläni ilman toista puolta siitä (rostereita), joka täydentävät slidereissä olevat puutteet mm laukomisesta, taklaamisesta ja maalivahtipelistä, sekä tuovat eron luistelunopeuksiin ja pelaajien ketteryyteen.

Tekoälysetin tuleekin olla haastava, koska peliä tulen pelaamaan koko vuoden. Jos nyt teen setin, joka tuntuu viikon tai kuukauden päästä helpolta, ei hommassa ole järkeä. Tekoälyn pitääkin pyrkiä saamaan kiekko haltuunsa jos se on mailan mitan päässä pelaajastasi, tähän tulee vastata liikkeellä ja syötöillä. Ja tietenkin pitää muistaa, että jokaisella on asiasta oma näkemyksensä ;)


Rosterit tuovat helpotuksen moniin asioihin, mitkä vielä slidereissä ovat puutteelliset kunhan ne saan valmiiksi.
 
Vastaus: NHL 2K10 slider-keskustelu

Niin siis tarkoitin Össi sitä, että josko voisit nuo mun sliderit siirtää boksin puolelle shareen, koska itse pelaan PS3:lla :)
 
Vastaus: NHL 2K10 slider-keskustelu

Ilman muuta voin laittaa. Menee tosin tuonne iltayön puolelle!
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3]

Henk.koht. en kyllä ymmärrä noiden özzi&kumppanit slaidereita missä speedi on vain 30. Äijät on ihan älyttömän tahmeita lustelemaan ihan kuin uisivat tervassa. Hiukan häiritsee se, että noin hitaalla joutuu sillä spurtilla olemaan käytännössä kokoajan jotta ukoilla säilyy järkevän näköinen luisteluvauhti.
Itse käytän speed 80-100
sputtikesto 10
spurtin uudelleen keräys hitain eli 100
syötön katkot 100
blokit vedoissa syötöissä 100
agret 100

kaikki koneen puolustus arvot 100, oon ymmärtänyt et näin se puolustais parhaiten. On puolustus niin avointa muutenkin et tarvii saada kone kaikista vaikeimmin ohitettavaksi. Jos joku tietää kuinka vastustajasta tehdään mahdollisimman haastava pistäkäähän vinkkiä. Peli tuntuu aika helpolta.
 
Ylös Bottom