Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

SOCOM: Special Forces (SOCOM 4)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hartzu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: SOCOM 4 [Hype]

Edit: Julkaisu jo syksyllä? Zipperillä on kiirettä pitäny :D

Jep, mutta veikkaan, että tulee myöhästymään ensi vuoden puolelle. Toisaalta Zipper on käsittääkseni aika iso studio ja heillä on ollut jo useampi vuosi aikaa kehittää MAGia ja Socomia, koska käsittääkseni siirtyivät Socom kolmosen jälkeen (joka tuli muistaakseni 2005 tai jotain vastaavaa) suunnittelemaan ja kehittämään next-geniä. Eli siinä mielessä ei mielestäni mahdottomuus, että tulisi jo syksyllä, mutta veikkaan myöhästymistä, kuten aina Socomin kohdalla.
 
Vastaus: SOCOM 4 [Hype]

Jep, mutta veikkaan, että tulee myöhästymään ensi vuoden puolelle. Toisaalta Zipper on käsittääkseni aika iso studio

Zipperin oman kertoman mukaan uutta SOCOMia tekee oma tiimi, jossa toki on jäseniä myös MAG:n tehneestä tiimistä, mutta MAG:n tukemista jatkaa kuitenkin oma tiiminsä, eli sitä ei olla missään nimessä hylkäämässä.

Sinänsä hieman outoa, että Zipperiltä julkaistaan uusi peli näin nopeasti edellisen julkaisun jälkeen. Vaarana on, että ilmoitus haittaa MAG:n myyntiä ja pelaajamääriä. Kuvittelin myös, että uusi SOCOM olisi sen verran iso julkistus Sonylle, että se tehtäisiin jossain suuremmassa tilaisuudessa.

Tässä varmaankin tullaan käyttämään MAG:ia varten tehtyä on-line infraa, joten verkkopelistä on lupa odottaa ainakin teknisesti ongelmatonta kokemusta.

PS: julkaisutraileri löytyy nyt ensimmäisestä viestistä.
 
Vastaus: SOCOM 4 [Hype]


Tekipäs hyvää nähdä tuttu SOCOM-logo ja uusi järjestysnumero siellä perässä. Aitoa pelikuvaa pitää kuitenkin saada ennenkuin uskaltaa sanoa olevansa täysin kuumottunut. Confrontation tuolla hieman kummittelee taustalla, peli joka ei kuitenkaan kerännyt sellaista huomiota kuin oli odottanut.

Se tässä myös vähän jänskättää, miten Zipper Interactive onnistuu tuomaan SOCOMin tälle vuosikymmenelle. Ei kuitenkaan voida jatkaa ihan siitä mihin viimeksi jäätiin. Pelaajakunta kun on jo päästetty tottumaan jatkuvaan palkitsemiseen, vahvalla liimatähtäimellä ja ilmassa leijuvilla hilavitkaimilla. Onneksi MAG osoittaa myös muunlaiselle kokemuksele olevan tilausta. Ehkä uusi sukka on sieltä jostain aika läheltä.
 
Vastaus: SOCOM 4 [Hype]

Pelaajakunta kun on jo päästetty tottumaan jatkuvaan palkitsemiseen

Kun ajatteleekin Socomia, jossa tapon jälkeen leijuu aina XP-teksti, niin.. tulee aika paha olo.

Markkinoiden voima on niin suuri, että ei tässä enää uskalla odottaa mitään. Pitää vain pelätä pahinta ja toivoa parasta. Positiivista joka tapauksessa on se, että Socom 4 on oikeasti tulossa. Mahdollisuus siis vielä on olemassa, joka ennen tätä julkistusta oli aika hämärän peitossa, tuleeko enää edes uutta Socomia ainakaan tällä sukupolvella..
 
Vastaus: SOCOM 4 [Hype]

SOCOM 4 virallisesta foorumilta löytää Community Manager Jeremy Dunhamin kannanotot kätevällä haulla: SOCOM.com - Welcome . Vielä mitään ihmeellistä lisäinfoa ei tuoltakaan irtoa, mutta tässä muutamia sieltä ja US blogin kommenteista poimittuja lausuntoja:
Seriously, though, our goal is to make the definitive SOCOM game as you hope.

It's been 8 years since S1, we want to show you what we can do.

Absolutely a third-person shooter. We already have an FPS, no need to make another one in the same year (especially since we know you'd want S4 to stay true to its perspective roots)

Our aim is to make a great game — we can’t really talk specifics about anything yet, but I can tell you that we’re happy with how it’s coming along and think will carry over to new folks and diehard players.

Unfortunately I can’t mention anything about multiplayer yet.
 
Vastaus: SOCOM 4 [Hype]

Ohhoh, saa nähdä mitä tuleman pitää. S3:sta tuli aikoinaan hypetettyä niin pahasti ja pettymys oli niin huge, että nyt en sille tielle lähde.

Moni petty Confrontation:iin pahasti, omasta mielestä se on edelleen se paras nettipeli PS3:lla.
 
Vastaus: SOCOM 4 [Hype]

Miksi kaikki (tai no jotkut) haluavat että peli olisi S2 kopio? Miksi sitten ostaisin S4 jos voin pelata S2?
Ja mitä vikaa niissä aseiden muokattavuuksissa oikein oli? (Muuta kuin punapisteen turhuus).
Miksi tuhoutuvuus on huono juttu (jos tuhoutuvuus on samanlainen kuin BFBC2 niin sitten huono juttu) sillä se estää kamppimisen tai ainakin vähentää sen tehokkuutta huomattavasti.
Jos ei tule Co-oppia niin on jo kyllä ihan ihme touhua.
 
Vastaus: SOCOM 4 [Hype]

Todellakin Confrontation on paras nettipeli PS3:lla, valitettavasti :( . On suuri sääli, että näin on, koska hidas ukkojen liikkuvuus ja muutenkin kankea pelattavuus (esim. kranaateilla vihujen eliminoiminen kulmien ja seinien takaa voi olla hyvin vaikeaa) pilaavat monesti peli-ilon ETENKIN klaanipeleissä.

Dufman pohti tällaisia asioita:

SOCOM.com - Welcome

Itsekin kommentoin vielä lisäksi tohon, että olisi kiva, että pelissä on vauhtia. Esimerkiksi se, että voi hypätä, mennä siitä nopeasti maahan ja samantien nousta ylös. Unohtui mainita noista kranuista, että saisivat lentää pitkälle. Mielestäni noilla itse muokattavilla ukoilla ei ole mitään merkitystä ja noilla aseiden eri osilla, kuten äänenvaimentimet ja scopet ei tarvisi olla valintaa. Toimi hyvin ilmankin.

Tarkoitin tosiaan tuolla "we want to see..." SOCOM-veteraaneja, jotka ovat pelanneet SOCOM 1:stä asti ja joiden mielipiteitä olen lukenut ConsoleGamingin ketjusta. Lisäsin siihen muutaman oman juttuni SOCOM 2 kokemuksen pohjalta. Tosiaan eräitä pelaajia häiritsi tämä minun SOCOM 2 fanaattisuus, koska peli on hyvin pian 6 vuotta vanha. Mutta korostin niitä ominaisuuksia peleistä, jotka ovat kadonneet uuden sukupolven konsoleilla ja jo SOCOM 3:n julkaisun jälkeen.

Näitä ominaisuuksia olivat mm. hyvät kentät ja niihin sopiva (yksi-kaksi) pelimuotoa. SOCOM 2 tähtäysjärjestelmä oli myöskin aivan kultaa. Kuten mainitsin, niin myös nopeus oli vain positiivista ja vähensi tehokkaan ja tappavan kämppisen merkitystä. Tästä syystä jopa kämppinenkin vaati taitoa tietyissä tilanteissa, joissa kikkailu ja panttivankien liikuttelu oli ratkaisevassa osassa klaanipelejä.

Erittäin huono asia tässä on, että jenkit ja etenkin mainstreamjenkit spämmivät noi foorumit täyteen jotain aivan täyttä "sontaa" siitä, kuinka pitää tunkea autoja ja juoksunäppäin peliin. Huolestuttaa ja toivotaan, että Zipper Interactive on pitkälle valmistellut peliä ja osaa erotella hyvät pointit huonoista, jos ja vain jos ottavat enää pelaajien palautetta huomioon. Tämä tietenkin tarkoittaa sitä, että jos peli julkaistaan syksyllä niin aika myöhäistä alkaa olla palautteen antaminen. :(

Minun mielestä hyvä lähtökohta on, kuten joku mainitsikin CG:ssä, että lähdetään suunnittelemaan peliä SOCOM 2 rungolla ja parannetaan sen pelin vikoja, mutta ei lisätä mitään turhaa krääsää sinne. Muuten siellä on kohta XP:t, level upit, killstreak rewardit, perkit, avautuvat aseet ja räjähtävät tynnyrit joka tuutissa. Dufman muistaakseni käyttikin esimerkkinä Halo-sarjan kehitystä, jossa hän otti esimerkiksi, miten samanlaista ampuminen pelissä edelleen on.

We should keep our hopes up. PersiaN heittikin hyvän läpän tuolla CG-foorumeilla, että toivottavasti tämä peli on täysi susi ja kuolee 2-3 kuukaudessa ja tammikuussa 2011 pärähtää PSN Storeen SOCOM 2 HD. :D
 
Vastaus: SOCOM 4 [Hype]

Miksi kaikki (tai no jotkut) haluavat että peli olisi S2 kopio? Miksi sitten ostaisin S4 jos voin pelata S2?
Ja mitä vikaa niissä aseiden muokattavuuksissa oikein oli? (Muuta kuin punapisteen turhuus).
Miksi tuhoutuvuus on huono juttu (jos tuhoutuvuus on samanlainen kuin BFBC2 niin sitten huono juttu) sillä se estää kamppimisen tai ainakin vähentää sen tehokkuutta huomattavasti.
Jos ei tule Co-oppia niin on jo kyllä ihan ihme touhua.

Ei kukaan haluakaan hiilikopiota SOCOM 2:sta. Siinä on vain niin paljon asioita tehty perusteellisesti oikein, että se on hyvä pohja loistavalle pelille lähdettäessä tekemään peliä. Tuhoutuvuus ei kuulu SOCOM-sarjan peleihin ei sitten yhtään, ja voi pilata monessakin mielessä peli-ilon tulevaisuudessa. Kuten itse mainitsitkin, tuhoutuvuuden luominen hyvin on vaikeaa ja siksi jättäisin sen poijes täysin pelinteosta.

Kämppimisen estäminen saadaan ukkeleiden hyvällä liikkumisella (jos juoksu nopeaa ja ilman sprint-näppäintä) ja kranaattien viskomisella estettyä tehokkaasti, kuten SOCOM-sarjan PS2:lla pelanneet tietävät. Etenkin kahdessa ensimmäisessä pelissä.

Co-oppin voisi tehdä, silloin yksinpeliä jaksaa jopa pelata.
 
Vastaus: SOCOM 4 [Hype]

Palaute pelintekijöille on aina hyvä asia mutta täytyy ihmetellä millaista vuodatusta ja käskyttämistä tämän pelisarjan kohdalla tulee pelaajilta. Ehkä sekin vaikuttaa että ainakin confrontation(lukeman perusteella muutkin sarjan pelit) on todella vaikea hahmottaa ja pelata alussa. Joten kerran opittuja taitoja ei haluta heittää hukkaan.

Itse toivoisin tältä peliltä tähtäyksen muokkausta. Se vakiotähtäin mikä näkyy maagisesti kokoajan ei tee oikeutta muuten melko realistisille pelille. Kokonaan pois tai joku metrin levyinen ympyrä.

Ikkunoista tai muuten vaikeista paikoista ampuminen/heittäminen tulisi onnistua paljon paremmin. Olisi myös suotavaa että joku olisi johtaja tyylin mag jotta nyypätkin saisivat jotain irti pelistä. Latausajat ja muutenkin koko "systeemi" pitäisi toimia sulavammin.

Kenttien ennakkoon tutustuminen olisi mun mielestä must. Ja jonkinnäköiset opastusvideot ei olisi pahitteeksi. Varsinkin tällaisissä peleissä mappituntemus on hyvin ratkaisevaa. Mitään isoa expasysteemiä ei tarvisi olla mutta jonkinnäköinen palkkiosysteemi olisi hyvä. Esim. erikoisalat vähän tyyliin cold front mutta tarkemmin. Yksi päähaara ja thats it. Pisteitä kyseisellä luokalla saisi sitten helpommin ja muita herkkuja.

Tiedä sitten noista ajoneuvoista ja tuhoutuvuudesta mutta eipä sellaisia varmasti tarvisi. Mapit saisivat olla monipuolisempia ja eläväisempiä. Confrontationissa melkein jokainen mappi on kuin ydinsodan tai kemiallisen aseen jäljiltä. Lisää kasvillisuutta yms. Sekin tietysti vaikuttaa että peli on kuvattu ilmasta joten sellaista syvyyttä ei saada luotua kuin fps peleissä.
 
Vastaus: SOCOM 4 [Hype]

Palaute pelintekijöille on aina hyvä asia mutta täytyy ihmetellä millaista vuodatusta ja käskyttämistä tämän pelisarjan kohdalla tulee pelaajilta. Ehkä sekin vaikuttaa että ainakin confrontation(lukeman perusteella muutkin sarjan pelit) on todella vaikea hahmottaa ja pelata alussa.

Muistetaan nytten kuitenkin, että pelintekijät ovat eri hemmoja (Slant Six ja Zipper Interactive) kuin SOCOM Confrontationin, että sinänsä kritiikki suurilta osin kohdistuu tuohon peliin. En halua pelistä realistista vaan pelattavan niin kuin SOCOM 2 oli.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: SOCOM 4 [Hype]

Aahh... tätä on odotettu vuosikaudet. Ja kuin taivaan lahjana kehittäjä on vielä Zipper eikä joku spedeporukka. Socomit 1 ja 2 tuli pelattua niin puhki kuin olla ja voi. MW1 ja MW2 ovat olleet vain laihaa korviketta tätä odotellessa. Toivon todellakin että peli on mekaniikaltaan niin lähellä kakkososaa kuin mahdollista. Olinpa tuosta trailerilta bongaavinani osan tuttua Crossroads-mappia, tosin uuteen sukupolveen päivitettynä luonnollisesti.

MW2 onkin jo kohta tahkottu kymppiprestigeen, joten siitä voikin suoraan siirtyä venailemaan tätä ihanuutta. Tulis jo!:p
 
Vastaus: SOCOM 4 [Hype]

Varauksella odotetaan täälläkin päässä. Käykääs sitten kaikki muutkin bumppailemassa tarvittaessa tuota Dufmanin ketjua socom-foorumeilla.
 
Vastaus: SOCOM 4 [Hype]

Itse olen jo paljon kommentoinutkin, että minkälaisia asioita haluaisin pelissä nähdä. Mitä ovat muut ihmiset mieltä, että minkälainen tulee uuden SOCOMin olla ja minkälaisia asioita sen tulisi sisältää toimiakseen?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: SOCOM 4 [Hype]

[FF]Myytti;1053338 sanoi:
Mitä ovat muut ihmiset mieltä, että minkälainen tulee uuden SOCOMin olla ja minkälaisia asioita sen tulisi sisältää toimiakseen?
Jos tämä noudattaa tarpeeksi Socomin perus rakennetta niin kyllä itselle kelpaa, eli pysytään ei respawnina ja ilman perkkejä sun muita aim assisteja. Ei haittaa vaikka jotain uutta toisivatkin kunhan se ei ihan sotke koko peliä, mutta esim. puukko ja maassa sivuttain rullaaminen oli ihan ok uudistuksia Confrontationissa.
Tuosta Socom 3:sta aloitin Socomit ja kyllä ne on kaikki tähän mennessä itselle tuntunut parhailta sen hetkisiltä nettiräiskinnöiltä, vaikka niitä on paljon haukuttukkin. Tähtääminen voisi olla ainakin tarkempaa kuin Socom 3ssa, ja lataaminen sun muut toiminnot voisi pitää nopeina, toisin kuin confossa jossa on keskitytty enemmän siihen, että kaikki "animaatiot" ovat mahdollisimman aidon näköisiä ja siksi kömpelön hitaita.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: SOCOM 4 [Hype]

[FF]Myytti;1053338 sanoi:
Mitä ovat muut ihmiset mieltä, että minkälainen tulee uuden SOCOMin olla ja minkälaisia asioita sen tulisi sisältää toimiakseen?

Tähän on helppo vastata, S2 HD, lagittomana ja uusilla mapeilla. Myös toivon että kaikki Mountti turretit ja kranaatin heittimet poissa. Aseet tasavertaisiksi kummallekkin puolelle ja etenki tuosta yksi muoto per mappi olisi mieleeni.
 
Vastaus: SOCOM 4 [Hype]

Vai että socom 4. No toivottavasti ilmestyy aitona HD:nä 60fps ja tps. Ja pikkuisen parempaa panostusta toivon lokalisoituihin dubbauksiin, kuin mitä tuossa confrossa oli. Ettei tartte täyttää proximity chattia tiukassa paikassa röhönaurulla. :D (...ööö sory guys, I could not hold it. I just heard finnish version of "oh shit".)

Olen onnistunut elämässäni skippaamaan ps2 kauden ja siksi ne kultaiset sukat on jääneet kokeilematta. Confrosta pidin aivan älyttömästi vaikka sitä moni onkin haukkunut. Pelaaminen loppui kuitenkin kun en jaksanut vaivautua niihin vähiin suomalaisiin yhteisöihin mukaan pelailemaan ja yksin tuo sukka oli yhtä paskatykitystä socom veteraanien suunnalta. Silti edelleen tulee käynnisteltyä confroa satunnaisin ajoin ihan vain siksi, että tulee ikävä sitä taktisuutta joka on saatu räiskintään. Paperilla tuo Confro on just sitä mitä TPS pelin tahtoisin olevan.

Nelkkua odottelenkin sekavin tuntein. Jos tähän tulisi yhtä loistava yhteisö kuin tuohon MAG:iin niin epäilisin tämän olevan minulle se seuraava elämää suurempi nettiräiskintä. Missään en ole törmännyt yhtä paljon ja yhtätörkeään käyttäytymiseen kuin confrossa. Vaikka olenkin immuuni jatkuvalle kaakatukselle, pottuilulle, noobittelulle, pröystäilylle, gangsta rap:lle, jatkuville ulospotkimisille jne. niin silti tuo socomin hikinen(sukkahikinen) yhteisö oli minulle liikaa. Se oli ehkä vähäsen liian sisääpäin kääntynyt edellisten socomien(eilisten sukkien) muistelukulttuuri, siis tuolla confrossa. Enkä puhu nyt suomalaisista pelaajista. Bublalla en törmännyt kuin yhteen suomalaiseen pelaajaan kun en jaksanut vääntäytyä sille nordic servulle.

Mut juu thumps up Zipper! Toivottavasti tulee hyvää settiä.
 
Vastaus: SOCOM 4 [Hype]

Toivottavasti tässä korjataan bugit jotka tulivat gold frontin mukana Socom Confrontationissa.
 
Ylös Bottom