Vastaus: SOCOM 4 [Hype]
Todellakin Confrontation on paras nettipeli PS3:lla, valitettavasti

. On suuri sääli, että näin on, koska hidas ukkojen liikkuvuus ja muutenkin kankea pelattavuus (esim. kranaateilla vihujen eliminoiminen kulmien ja seinien takaa voi olla hyvin vaikeaa) pilaavat monesti peli-ilon ETENKIN klaanipeleissä.
Dufman pohti tällaisia asioita:
SOCOM.com - Welcome
Itsekin kommentoin vielä lisäksi tohon, että olisi kiva, että pelissä on vauhtia. Esimerkiksi se, että voi hypätä, mennä siitä nopeasti maahan ja samantien nousta ylös. Unohtui mainita noista kranuista, että saisivat lentää pitkälle. Mielestäni noilla itse muokattavilla ukoilla ei ole mitään merkitystä ja noilla aseiden eri osilla, kuten äänenvaimentimet ja scopet ei tarvisi olla valintaa. Toimi hyvin ilmankin.
Tarkoitin tosiaan tuolla "we want to see..." SOCOM-veteraaneja, jotka ovat pelanneet SOCOM 1:stä asti ja joiden mielipiteitä olen lukenut ConsoleGamingin ketjusta. Lisäsin siihen muutaman oman juttuni SOCOM 2 kokemuksen pohjalta. Tosiaan eräitä pelaajia häiritsi tämä minun SOCOM 2 fanaattisuus, koska peli on hyvin pian 6 vuotta vanha. Mutta korostin niitä ominaisuuksia peleistä, jotka ovat kadonneet uuden sukupolven konsoleilla ja jo SOCOM 3:n julkaisun jälkeen.
Näitä ominaisuuksia olivat mm. hyvät kentät ja niihin sopiva (yksi-kaksi) pelimuotoa. SOCOM 2 tähtäysjärjestelmä oli myöskin aivan kultaa. Kuten mainitsin, niin myös nopeus oli vain positiivista ja vähensi tehokkaan ja tappavan kämppisen merkitystä. Tästä syystä jopa kämppinenkin vaati taitoa tietyissä tilanteissa, joissa kikkailu ja panttivankien liikuttelu oli ratkaisevassa osassa klaanipelejä.
Erittäin huono asia tässä on, että jenkit ja etenkin mainstreamjenkit spämmivät noi foorumit täyteen jotain aivan täyttä "sontaa" siitä, kuinka pitää tunkea autoja ja juoksunäppäin peliin. Huolestuttaa ja toivotaan, että Zipper Interactive on pitkälle valmistellut peliä ja osaa erotella hyvät pointit huonoista, jos ja vain jos ottavat enää pelaajien palautetta huomioon. Tämä tietenkin tarkoittaa sitä, että jos peli julkaistaan syksyllä niin aika myöhäistä alkaa olla palautteen antaminen.
Minun mielestä hyvä lähtökohta on, kuten joku mainitsikin CG:ssä, että lähdetään suunnittelemaan peliä SOCOM 2 rungolla ja parannetaan sen pelin vikoja, mutta ei lisätä mitään turhaa krääsää sinne. Muuten siellä on kohta XP:t, level upit, killstreak rewardit, perkit, avautuvat aseet ja räjähtävät tynnyrit joka tuutissa. Dufman muistaakseni käyttikin esimerkkinä Halo-sarjan kehitystä, jossa hän otti esimerkiksi, miten samanlaista ampuminen pelissä edelleen on.
We should keep our hopes up. PersiaN heittikin hyvän läpän tuolla CG-foorumeilla, että toivottavasti tämä peli on täysi susi ja kuolee 2-3 kuukaudessa ja tammikuussa 2011 pärähtää PSN Storeen SOCOM 2 HD.