Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Henkilökohtaiset avautumiset (jotka eivät kuulu ketjuihin joissa ne on esitetty)

Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

No shit. Yleensä ongelma täällä onkin lähinnä se kumman konsolin puolesta painattaa.

Lähinnä trollaus tyylinen kirjoitus aina palkitaan saman tyylisillä palautteilla...
Ei niinkään minkä aiheen takia paatosta tulee.
 
Vastaus: Beyond: Two Souls

Enkä nyt tarkoita että tämän pelin olisi pitänytkään olla mikään seuraava GTAV

Sen verran olen tätäkin palstaa seurannut ja ihmetellyt että, mikä ihme tässä gta:ssa viehättää ihmisiä? Onko aikuinen maku todellakin tappamista, tissejä ja rikollisuutta? Heavy rain ja demon perustaa Beyond on juuri niitä pelejä jotka yrittävät pelimaailmaa edes jotekin pitää pystyssä. Luin aikanaan paljon hypetetyn bioshock Infinityn arvostelun, odotin peliltä todella paljon, mutta jo muutaman tunnin pelin jälkeen se osoittautui aivan tusina räiskinnäksi. Toisinsanoen aivan samanlaiseksi pettymykseksi kuten nämä gta:ta ja muut hypepelit. Toivon peleiltä jotain samaa jota Mafia 1 toi minulle aikanaan.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Beyond: Two Souls

Sen verran olen tätäkin palstaa seurannut ja ihmetellyt että, mikä ihme tässä gta:ssa viehättää ihmisiä? Onko aikuinen maku todellakin tappamista, tissejä ja rikollisuutta? Heavy rain ja demon perustaa Beyond on juuri niitä pelejä jotka yrittävät pelimaailmaa edes jotekin pitää pystyssä. Luin aikanaan paljon hypetetyn bioshock Infinityn arvostelun, odotin peliltä todella paljon, mutta jo muutaman tunnin pelin jälkeen se osoittautui aivan tusina räiskinnäksi. Toisinsanoen aivan samanlaiseksi pettymykseksi kuten nämä gta:ta ja muut hypepelit. Toivon peleiltä jotain samaa jota Mafia 1 toi minulle aikanaan.

Mielenkiintoinen ja hyvä postaus.

GTA5 yksinpelin läpipelanneena: En tiedä peli-suunnittelusta hölkkäsen pöläystä, mutta oma käsitykseni on tässä matkan varrella kehittynyt siihen suuntaan, että on varmaan todella haasteellista kehittää peli, jossa olisi pelaajia (maksajia/tuoton tuovia) kutsuvaa toimintaa ja jännitystä, muttei kuitenkaan mitään väkivaltaista. En pidä enkä hyväksy väkivaltaa todellisessa elämässä, mutta tulee kuitenkin huomioida, että kyse on (todellakin) vain fiktiivisistä peleistä. Ihan samoin kuin elokuvissa/tv-sarjoissa. Itse GTA5:ssa vältin ainoastaan nuo tissit, ei napannut viettää aikaa virtuaalisella strip-clubilla.

Tämä Beyond Two Souls on erilaisuudessaan virkistävää ja tervetullutta, mutta peliteollisuus kuolisi, jos kaikki pelit olisivat tämänlaisia. Itsekin kyllästyisin, jos tämänkaltaisia pelejä olisi liikaa, itse pidän genre-hyppelystä.

Bioshock Infinity oli omasta mielestä myöskin turhan hypetetty peli. Olihan se ihan hyvä peli, mutta käytännössä Bioshock 3, hyvässä ja pahassa.

Mafia ykköstä en ole pelannut, mutta Mafia kakkosen pelasin, ja ei se nyt kovin paljon poikennut GTA nelosesta tai vitosesta. Mistäs lähtien mafia-maailma on ollut muuta kuin tappamista, tissejä ja rikollisuutta? Mafia kakkosessa itseäni häiritsi juuri ennalta-arvattavuus ja stereotyyppisyys, vaikka ihan jees peli olikin.

Aika OT:tä tekstini, mutta menköön. :)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Beyond: Two Souls

Sen verran olen tätäkin palstaa seurannut ja ihmetellyt että, mikä ihme tässä gta:ssa viehättää ihmisiä? Onko aikuinen maku todellakin tappamista, tissejä ja rikollisuutta? Heavy rain ja demon perustaa Beyond on juuri niitä pelejä jotka yrittävät pelimaailmaa edes jotekin pitää pystyssä. Luin aikanaan paljon hypetetyn bioshock Infinityn arvostelun, odotin peliltä todella paljon, mutta jo muutaman tunnin pelin jälkeen se osoittautui aivan tusina räiskinnäksi. Toisinsanoen aivan samanlaiseksi pettymykseksi kuten nämä gta:ta ja muut hypepelit. Toivon peleiltä jotain samaa jota Mafia 1 toi minulle aikanaan.

Tässä on sanomaa, hyvä postaus. Löydän itseni todella usein räiskintäpeleihin uppoutuneena, mutta BTS on erilaisuudessaan rauhoittava ja omaa lempigenreä tasapainoittava peli. Pidän myös vahvasti käsikirjoitetuista elokuvista, joissa on jännitystä, ehkä vähän psykologista kauhuakin. Ihan niin kuin Beyond Two Soulissa. Uskon että kaikille genreille löytyy kuluttajansa, mutta todella toivon ettei tämä peli jää GTA V:sen saman aikaisen julkaisun jalkoihin.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Beyond: Two Souls

Sen verran olen tätäkin palstaa seurannut ja ihmetellyt että, mikä ihme tässä gta:ssa viehättää ihmisiä? Onko aikuinen maku todellakin tappamista, tissejä ja rikollisuutta? Heavy rain ja demon perustaa Beyond on juuri niitä pelejä jotka yrittävät pelimaailmaa edes jotekin pitää pystyssä. Luin aikanaan paljon hypetetyn bioshock Infinityn arvostelun, odotin peliltä todella paljon, mutta jo muutaman tunnin pelin jälkeen se osoittautui aivan tusina räiskinnäksi. Toisinsanoen aivan samanlaiseksi pettymykseksi kuten nämä gta:ta ja muut hypepelit. Toivon peleiltä jotain samaa jota Mafia 1 toi minulle aikanaan.
Pientä offtopiccia:

Vaikka juonivetoisista peleistä pidänkin paljon, niin joskus on mukava heittää aivot narikkaan esim. juuri mainitsemasi GTA:n parissa. Olihan siinä juoni, mutta se oli sellainen perus toimintaleffa-tarina. Fokus on siinä pelissä aivan jossain muussa, kuten vaikkapa online-pelimuodossa.

Nämä Heavy Rainin ja The Walking Deadin tapaiset laadukkaat "elokuvapelit" ovat kuitenkin melko harvassa ja ehkä hyvä niin, sillä ne tuntuvat aina ilmestyessään mukavan tuoreilta ja erilaisilta kokemuksilta. Saattaisi näistäkin hohto kadota melko nopeasti liukuhihna-meiningillä ja tuskin kukaan haluaa että suurin osa tulevista peleistä olisi pelattavuudeltaan pelkkää Quick Time Eventtiä.

Ja itse tähän peliin nyt, niin hyvältähän tämä on vaikuttanut muutaman tunnin perusteella. Juoni on mielenkiintoinen, ja visuaalisesti aivan ykkösluokkaa. Soundtrack on myös komeaa kuultavaa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Beyond: Two Souls

Sen verran olen tätäkin palstaa seurannut ja ihmetellyt että, mikä ihme tässä gta:ssa viehättää ihmisiä? Onko aikuinen maku todellakin tappamista, tissejä ja rikollisuutta?
No onhan GTAV:ssä hiton hyvä ja kääntyilevä juoni, jossa on vanhaa mustaa huumoria, mutta tuttuja monitahoista selkäänpuukottamismeininkiä. Itse viehättää pelin todella viimeistelty "pelimaailma", jossa mm. keskustelut jatkuvat realistisesti kolaritilanteissa (vuorosanat ovat pilkottu varmaankin lauseen mittaisiksi, jolloin huudahduksien keskeytyksen jälkeen vuorosanat alkavat vain keskeytyneen lauseen alusta), suhteellisen realistinen kaupunkikuva, jossa eri vuorokauden aikoina ulkona liikkuu erilaisia ihmisiä.

Peli siis tarjoaa jo upean pääpelin lisäksi paljon tutkittavaa ja oivallettavaa. Siinä sivussa on tietenkin myös mainitsemaasi "väkivaltaa" ja "tissejä".
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Beyond: Two Souls

Sen verran olen tätäkin palstaa seurannut ja ihmetellyt että, mikä ihme tässä gta:ssa viehättää ihmisiä? Onko aikuinen maku todellakin tappamista, tissejä ja rikollisuutta? Heavy rain ja demon perustaa Beyond on juuri niitä pelejä jotka yrittävät pelimaailmaa edes jotekin pitää pystyssä. Luin aikanaan paljon hypetetyn bioshock Infinityn arvostelun, odotin peliltä todella paljon, mutta jo muutaman tunnin pelin jälkeen se osoittautui aivan tusina räiskinnäksi. Toisinsanoen aivan samanlaiseksi pettymykseksi kuten nämä gta:ta ja muut hypepelit. Toivon peleiltä jotain samaa jota Mafia 1 toi minulle aikanaan.

Makuasioita. Meikäläisen mielestä sekä ensimmäinen Bioshock (omia top 10 -pelejä) ja Infinite pyyhkii Heavy Rainilla lattiaa. Kun taas sitten kaveri totes että eka Bioshockhan on ihan tylsä, pelkkä hemmetin putki. Tunnelma ja käsikirjoitus eivät liikuttaneet häntä selvästi yhtään siinä määrin kuin mua. Ja kai Infinite on kans vaan putkea ja tusinaräiskintää, jollei sitten eläydy mukaan ja koe esim. Elizabethin hahmoa häikäsevänä osoituksena siitä, mitä NPC:t voi tänä päivänä olla.
Niin kauan kuin joku peli ei ole kaikilta osa-alueiltaan ihan ehdotonta aikakauden kärkikastia (ööö mikäköhän tässä ois onnistunu, Ocarina of Time?) tulee joku aina pettymään. Eikä tämä nyt ole isompi juttu, kunhan särähti korvaan Bioshockien ohittaminen jonain tusinamössönä, ihan kuin ne olisivat samaa bum bum bam bam -kamaa kuin jotkut COD:it ja avaruushaarniskaräiskinnät...joille siis on varmasti myös paikkansa.
GTA:ssa taas monia viehättää varmasti moni muu kuin mainitsemasi "törky". Ovathan kyseiset pelit olleet pitkän aikaa tunnettuja paitsi loputtomasta vapaudestaan (ts. siitä että tekemistä on PALJON) myös ajoittain nerokkaasta yhteiskunta- ja mediakriitikistään. Jonkun Vice Cityn ohittaminen vain typeränä romurallina/räiskintänä ilman sen herkullisen kasari-imagosta nauttimista kertoo kyllä jostain muusta kuin pelisarjan typeryydestä. Ei sillä, itse en ole ikinä sarjan suurin fani ollut, mutta kunhan nyt piti niitäkin puolustaa (kun Rockstarilla varmaan tällä hetkellä itketään pelien saamaa vastaanottoa :D).

Sori offtopic. Tämä peli kiinnostaa kyllä, mutta ei ole ihan ensimmäisenä hankintalistalla, erityisesti kun saa vähemmän kehuja kuin ihan kiva -paikoitellen kliseneinen - välillä rasittavan toimiva - mutta silti aika kova -Heavy Rain.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Beyond: Two Souls

enerityisesti kun saa vähemmän kehuja kuin ihan kiva -paikoitellen kliseneinen

Jatkan OT:llä, kun en äkkiseltään keksi asianmukaisempaa ketjua, sori siitä :eek:. Itse olen matkan varrella tullut siihen tulokseen, että tämä on juuri yleisesti ottaen pelimedian arvosteluiden akilleen kantapää. Loppujen lopuksi itselleni, oli kyseessä mikä tahansa peli, kun peleistä kuitenkin vain kyse, niin mikä peli loppupeleissä olisi muuta kuin "ihan kiva"? Tuntuu, että peleistä haetaan jotain epärealistista tunne-elämystä, mitä ei koe "todellisessa elämässä", suoranaista nirvanaa. (itsekin "syyllistyn" tähän.)

"Kliseisyys" on mielestäni vähän pelien helmasynti. Vaikka budjetit vetävät vertoja nykyään suurille Hollywood-elokuville, niin käsikirjoitus tuntuu aina olevan vähän lapsipuolen asemassa. Johtuuko se sitten siitä, että peleissä olellisempaa on kuitenkin pelimekaniikka. Pelit on kuitenkin eri asia kuin elokuvat tai TV-sarjat.

Tarkoitus ei ole tässä puolustaa Beyond Two Soulsia (varsinkaan, kun peli itsellä ihan alkutekijöissään), vaan yleisenä pohdintana.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Beyond: Two Souls

Tuntuu, että peleistä haetaan jotain epärealistista tunne-elämystä, mitä ei koe "todellisessa elämässä", suoranaista nirvanaa. (itsekin "syyllistyn" tähän.)

Totta, ja välillä tuntuukin että monet sellaset kaikin puolin toimivat pelit jäävät kesken, etenkin kun "kaikki alkaa olla nähtyä". Mutta olen ilokseni huomannut, että kyllä mä vielä lähempänä 30v:täkin saan parhaimmillaan peleistä kiksejä, ja ne ovat parhaimmillaan todella paljon enemmän kuin "vain kivoja", viimeisimpinä esimerkkeinä juuri Bioshock Infinite (joka ei siis mikään täydellinen tekele ollut) ja viime vuoden puolelta Journey, joka oli itse asiassa ihan koko pelinä ja idealtaan aika lailla nirvanaa :D

"Kliseisyys" on mielestäni vähän pelien helmasynti. Vaikka budjetit vetävät vertoja nykyään suurille Hollywood-elokuville, niin käsikirjoitus tuntuu aina olevan vähän lapsipuolen asemassa. Johtuuko se sitten siitä, että peleissä olellisempaa on kuitenkin pelimekaniikka.

Varmasti mainitsemallasi syyllä on ollut merkitystä, ja olihan pelit pitkään niin kaukana "vakavasti otettavasta" viihteestä, että ihan ymmärrettävää, että käsikirjoituksiin ei ole panostettu. Sen takia onkin ollut ilo huomata, että viimeisten konsolisukupolvien aikana on alkanut esiintyä erinomaisesti käsinkirjoitettuja (ja parhaimmillaan kantaaottavia, neljättä seinää rikkovia, pelimaailman kliseitä murtavia jne.) pelejä. Toki tämä on välillä ärsyttävästi kulkenut käsi kädessä sen kanssa, että peleistä yritetään tehdä elokuvamaisia/tv-sarjamaisia, mikä voi joskus olla hyvä asia, mutta yleisesti en siitä pidä, minkä taisin tässäkin topicissa ajat sitten mainita.

Pahoittelut offtopicin jatkamisesta, mutta kun nämä QD:n pelit ovat "games are art"-porukalle suunnattuja, niin kai tämä aiheeseen viittaa?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Grand Theft Auto Online

Jamaikan asukas sanoi:
...Tämä on Suuri Autovarkaus...

aeNVee sanoi:
...pelin nimi on suuri autoVARKAUS...

Pakko nyt korjata että pelin nimi suomennettuna on _autovarkaus_, ei suuri eikä pieni, vaan ihan normaali autovarkaus. Ei mulla muuta :cool:
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Grand Theft Auto Online

"Ajoneuvon luvaton käyttöönotto" on enempi meikän mieleen, hoho :D

Itseasiassa tuo taitaa nimenomaan olla juuri se oikea suomennos. Jos teiltä löytyy GTA 1, niin lukaiskaapa manuaalin takasivu, siinä on pitkä litania lakitekstiä aiheesta.


Ja noista 4x4 autoista, paras keino selvittää onko auto neliveto on ajaa se katolleen ja painaa kaasua näkee heti mitkä pyörät vetää. Tai sitten ajaa se jotain estettä vasten joko etu- tai takaperin ja painaa kaasua, tosin kaikissa autoissa ei välttämättä eturenkaat silloin pyöri jos ei ole tarpeeksi tehoa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Grand Theft Auto Online

Pakko nyt korjata että pelin nimi suomennettuna on _autovarkaus_, ei suuri eikä pieni, vaan ihan normaali autovarkaus. Ei mulla muuta :cool:

Suoraan suomennettuna nimi on nimenomaan suuri autovarkaus, grand = suuri, theft auto = autovarkaus. Ei mulla muuta
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Grand Theft Auto Online

Jenkeistähän tuo tulee. Poliisit käyttää tietyntyyppisestä(?) autovarkaudesta nimeä 'grand theft auto'. "Grand" on tosiaan suuri, "theft" varkaus ja "auto", noh, auto... Ei tuota silti suomenneta noin karkeasti "suureksi autovarkaudeksi" vaan ihan autovarkaudeksi. "Auton luvaton käyttöönotto" on pienempi rike, en tiedä miksi sitä jenkeissä sitten kutsutaan.

EDIT: Wikipediassahan tuo lukeekin: "Motor vehicle theft (sometimes referred to as grand theft auto by the media and police departments in the US) is the criminal act of stealing or attempting to steal a car." (http://en.wikipedia.org/wiki/Motor_vehicle_theft)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Grand Theft Auto Online

Miten edes väännätte asiasta? Pelkkä Theft Auto on autovarkaus. Grand on suuri. Joten suoraan suomeksi suomennettuna se on suuri autovarkaus.

Juuri tämänlaisten viestien takia siitä väännetään, kun suomennettuna se EI ole "suuri autovarkaus" vaan autovarkaus. Enemmän ihmettelen miksi ilman faktapohjaa siitä väännetään vastaan :rolleyes: Ei englanniksi voi edes sanoa 'theft auto', se sotii jos vaikka mitä kielioppia vastaan. Se olisi ennemminkin sitten "auto theft", jos noilla sanoilla se nyt on pakko sanoa.

Ehkä tämän aiheen jutustelu voi nyt loppua.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Grand Theft Auto Online

Juuri tämänlaisten viestien takia siitä väännetään, kun suomennettuna se EI ole "suuri autovarkaus" vaan autovarkaus. Enemmän ihmettelen miksi ilman faktapohjaa siitä väännetään vastaan :rolleyes: Ei englanniksi voi edes sanoa 'theft auto', se sotii jos vaikka mitä kielioppia vastaan. Se olisi ennemminkin sitten "auto theft", jos noilla sanoilla se nyt on pakko sanoa.

Ehkä tämän aiheen jutustelu voi nyt loppua.

Ehkä lähdin vääntämään asiasta juurikin sen takia että tuo on nimenomaan poliisi/lakikieltä ja näinollen pilkunnussinta hauskasta suoraansuomennoksesta oli typerää, joten korjasin vähän nussimalla takaisin.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Grand Theft Auto Online

Suuri Varkaus Auto V
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Grand Theft Auto Online

Tässä vähän faktaa suoraan GTA:n manuaalista. Eli minkä tahansa moottoriajoneuvon, trailerin, työmaa koneen tai vesialuksen varkaus on 'Grand Theft Auto', joten ei se suomennos voi olla autovarkaus, koska vene tai traileri ei ole auto.
tl91.jpg
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom