Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Keskustelua Liven ja PSN:n maksullisista palveluista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja TT-2k
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Keskustelua Liven ja PSN:n maksullisista palveluista

Minä en ole vielä tullut tarvinneeksi vakituisesti mitään äänikeskustelu-juttuja Pleikkarin netissä pelatessa. Itse nettipelittämistäkin tapahtuu kovin harvakseltaan(Lähinnä Wormssia on silloin tällöin kiva uunottaa servuilla). En nyt lähde kahinoimaan siitä kumpi näistä kahdesta palvelusta(PSN+ vasta tuloillaan, joten siitä on mahdotonta kenenkään oikein sanoa juuta tai jaata, koska kokemuksia ei ole) on parempi. Eräänlaiset uskollisuuslasit silmillä tosin voidaan vetää minkälaisia johtopäätöksiä tahansa.

Omasta mielestäni kuitenkin palvelu on silloin hyvä, kun sen kokee antavan rahoilleen vastinetta. Jos sonylle tulisi maksulliseksi nettipeli, minä en käyttäisi sitä senkään vertaa, kuin tällä hetkellä(Hyvin vähän.)

Olen ehkä vanhan aikainen mutta kun tietsikallakin nettipelaaminen on ilmaista hupia(paitsi ehkä MMO-peleistä puhuttaessa, jotka ovat MINUN mielestäni ajan haaskausta) niin miksipä alistua maksamaan samasta asiasta konsolilla. PSN+ en tule hankkimaan ainakaan omilla rahoillani. Minulla on sen verran paljon storesta ostettuja pelejä plekelläni muutenkin, joten nuo kuukausittaiset "ilmaispelit" luultavasti sisältäisivät juuri niitä, jotka minulla jo on(20 PSN-huippupeliä plakkarissa: Muun muassa Wipeout HD ja sen lisäosa FURY.... And ofcourse.... WORMS! Best game of whole universum!!).

Niillä joilla on sitä ylimääräistä käshiä ja ehdottomasti nyt haluavat jonkun cross game chatin, niin mikäs siinä. Minulle peleissä ei ole oikein vielä tullut luonnolliseksi tuo puheella viestittäminen, joten en koe että meikäläisen tarvitsisi myöskään maksaa jostain ylimääräisestä siihen liittyvästä ominaisuudestakaan, joka ilmeisesti tuohon plussaan tulee.

Onneksi täällä on rikkaita ihmisiä, jotka sitten kertovat omista kokemuksistaan, jahka palvelu on julkaistu. :D

Niillä joilla on sitä ylimääräistä käshiä ja ehdottomasti nyt haluavat jonkun cross game chatin, niin mikäs siinä. Minulle peleissä ei ole oikein vielä tullut luonnolliseksi tuo puheella viestittäminen, joten en koe että meikäläisen tarvitsisi myöskään maksaa jostain ylimääräisestä siihen liittyvästä ominaisuudestakaan, joka ilmeisesti tuohon plussaan tulee.

Tässä tulee juuri niitä mieltymyseroja. Itselle homma menee niin että kun isken Xboxin päälle niin katson ensin ketä kavereita on linjoilla ja sen mukaan kutsun sitten kaverit/kaverin partychatiin tai privachattiin. Siinä sitten pohditaan että mitä voisi pelata ja jos päivän mieltymykset osuu yhteen niin lähdetään pelaamaan samaa peliä, mutta toisinaan myös niin että itse isken vaikka Red Dead Redemptionin tulille ja kaveri menee vääntämään MW2 multiplayeria. Siinä sitten vaihdellaan kuulumisia peleistä tai vaikka suunnitellaan seuraavan viikonlopun baarireissua. Omasta pelaamisesta on tullut täysin sosiaalista meininkiä tämän konsolisukupolven myötä. Kaverilistalta löytyy lukuisia lapsuuden kavereita joiden kanssa edelleen hengailen ihan "real life" viikonloppuisin ja esim. urheilun merkeissä. Joten juttua kyllä chatissa aina riittää.

PSN ei ole minulle tarjonnut vielä muuta kuin muutamat(joskin hyvät) pelit storesta. Eikä tosiaan netissä ole juuri tullut pelattua. Osa syynä tähän on juuri tuo chatin puuttuminen, mutta myös se että vain muutamalta real life -kaverilta löytyy PS3 ja kun kuitenkin samoilla kavereilla on myös Xboxit niin pelataan kuitenkin aina bokseilla(taas kerran sen partychat ominaisuuden takia).

Dragonfly: Niin. Sinulla on sen verran hyvin asiat, että omistat ystäviä, jotka PELAAVAT. Minun real time-kavereilla ei kenelläkään ole mitään konsolia(Joiltakin puuttuu peräti se tietokonekin, joka yleensä löytyy ns."normaalituloisten" talouksista). Olen siis vähän niin kuin yksin oman harrastukseni kanssa. On tässä tosin koiteltu keskustelua saada kehitteille joidenkin pelifoorumistien kanssa, mutta vähän on jäänyt jäihin, kun ei tuota pelaamista kuitenkaan tule harrasteltua niin aktiivisesti.

Lähinnä se on se viimeinen oljenkorsi kun ei yksinkertaisesti innosta mikään muu tekeminen. Sitten vain istahtaa pleikkarin ääreen ja päristelee muutaman session vaikka Super Stardust HD:ta.

Jos pelaisin enemmänkin, niin varmasti ehkä saattaisin enemmän myös sijoittaa rahaa pelaamiseeni. Mutta kun tietää, ettei sitä puuhaa niin useasti, ei rahaakaan viitsi laittaa turhan paljon (niistä muutenkin pienistä säästöistä) roihuamaan. :)

Dragonfly: Niin. Sinulla on sen verran hyvin asiat, että omistat ystäviä, jotka PELAAVAT. Minun real time-kavereilla ei kenelläkään ole mitään konsolia(Joiltakin puuttuu peräti se tietokonekin, joka yleensä löytyy ns."normaalituloisten" talouksista). Olen siis vähän niin kuin yksin oman harrastukseni kanssa.

No tuo on tietysti harmillista. Näin hyvien verkkopalveluiden kautta juuri sosiaalinen pelaaminen on aikas namia. Omalla kaverilistalla on muistaakseni 87 nimeä. Osa tietysti tämän foorumin väkeä ja osa jostain muualta, mutta paljon on myös niitä "real life" kavereita.

Lähinnä se on se viimeinen oljenkorsi kun ei yksinkertaisesti innosta mikään muu tekeminen.

Niin no mieltymyksillämme on "pieni" ero. Itse pelaan oikeastaan joka päivä(onko tämä nyt sitten niin hirveän hyvä asia? :o), jos vain työltä, tyttöystävältä ja muilta "pakollisilta" toimilta aika riittää. Tämä tarkoittaa yleensä pelaamisen keskittymistä iltoihin ja öihin, ainakin viikolla.

No tuo on tietysti harmillista. Näin hyvien verkkopalveluiden kautta juuri sosiaalinen pelaaminen on aikas namia. Omalla kaverilistalla on muistaakseni 87 nimeä. Osa tietysti tämän foorumin väkeä ja osa jostain muualta, mutta paljon on myös niitä "real life" kavereita.

Näinhän se. Isoveljeni kun saisin hankkimaan pleikkarin(Ei omista mitään konsolia) niin olisi edes yksi tyyppi, jonka kanssa voisi rennosti pitää hauskaa. Tuntemattomimpien ihmisten kohdalla pitää olla kovin varovainen, kun ei tiedä että miten ne reagoi, jos heittäydyn liikaa hupailu-vaihteelle :D

Niin no mieltymyksillämme on "pieni" ero. Itse pelaan oikeastaan joka päivä(onko tämä nyt sitten niin hirveän hyvä asia? :o), jos vain työltä, tyttöystävältä ja muilta "pakollisilta" toimilta aika riittää. Tämä tarkoittaa yleensä pelaamisen keskittymistä iltoihin ja öihin, ainakin viikolla.

Minäkin varmasti pelaisin enemmän jos olisi tuota ylemmällä mainittua "rentoa" peliseuraa plakkarissa. Noista minun kaverilistassa olleista vain ehkä kahden henkilön kanssa olen joskus jutellut. Siellä on peräti yksi nainen, jolle yhdessä vaiheessa höpisin Playstation eyen avulla. Hmm.... Taidanpa kokeilla jos saisin yhteyden neitoon uudestaan jälleen kerran.

PS. Ei ole reilua... kaikilla muilla on tyttöystävä paitsi minulla. Naiset eivät oikein tuolla in real life tunnu tykkäävän meikäläisen hassuttelevasta luonteesta. Mutta kun ei osaa olla oikein vakavakaan, niin minkäs teet. =D

Vastaus: Henkilökohtaiset avautumiset (jotka eivät kuulu ketjuihin joissa ne on esitetty)

Nyt on kyllä nyt niin pettämätöntä päättelyä, että oikein pyörryttää.

Sulla on alkupremissinä, että henkilö X juuri haluaa pelata pelejä netissä. Tällöin Live Gold muuntuu paholaisen välineeksi, eli pakotetuksi...

Tässä esimerkissähän oli juuri nimenomaan tarkoitus puuttua henkilöihin jotka pitävät pelaamisesta netissä.
Ne ketkä pelaavat pelkkiä yksinpelejä eivät tee Gold tai edes psn palvelulla yhtään mitään.

Paholaisen välineistä en tiedä, mutta aika pakolliselta palvelulta toi kuulostaa mikäli boxin omistaja haluaa niitä nettipelejään pelata ? Jos Silverillä pääsee parina viikonloppuna vuodessa kokeilemaan nettipeluuta, ei se luultavasti lämmitä henkilöä joka sinne haluaa useammin.

Vastaus: Henkilökohtaiset avautumiset (jotka eivät kuulu ketjuihin joissa ne on esitetty)

Tässä esimerkissähän oli juuri nimenomaan tarkoitus puuttua henkilöihin jotka pitävät pelaamisesta netissä.
Miksi?
Ne ketkä pelaavat pelkkiä yksinpelejä eivät tee Gold tai edes psn palvelulla yhtään mitään.
No eihän se asia kuitenkaan ihan näin yksinkertainen ole. Esim. Gold tarjoaa tarjouksia Live Arcade nimikkeistä. Näiden nimikkeiden joukossa on myös yksinpelejä. Sama tietysti PSN puolella.
Paholaisen välineistä en tiedä, mutta aika pakolliselta palvelulta toi kuulostaa mikäli boxin omistaja haluaa niitä nettipelejään pelata?
Tottakai se on pakollinen jos haluaa pelejä pelata netissä. Muuten hyvä mutta tämä ei ollut missään vaiheessa se pointti. Pointti oli se että voiko Gold ja PSN+ palveluita vertailla keskenään ja se mitä ne tarjoavat. Tämä on siis paljon muutakin kuin vain se onlinepelaaminen.

Eli siis, mitä Live oikeastaan on?

Gold:

Nettipelipalvelu, eli voit pelata netissä
Saat tarjouksia joita voit käyttää tai olla käyttämättä
Saat ladattua ja ostettua lisäreitä ja demoja ennen silvereitä
Voit viestiä kavereiden kanssa

Silver:

Voit ladata demoja ja lisäreitä
Silverin voi kohottaa goldiksi

Mitä PSN+ on?

Verkkolehden tapainen härdelli
Saat demoja lähes kaikista peleistä, jopa levyversioista
Vuodessa saat palttiarallaa 200e edestä pelejä PSN+ lisenssillä
Cross-game chat

Mitä PSN on

Voit pelata netissä
Ladata ja ostaa tavaraa
Jutella kavereiden kanssa

PSN+ on palvelu, joka läntätään PSNän päälle lisäriksi. Eli hyvin pitkälle eri eläin. Mulle kelpaa PSN ja silver. Toisaalta PSN+ tulee varmaan hommattua.

Miksi?

No eihän se asia kuitenkaan ihan näin yksinkertainen ole. Esim. Gold tarjoaa tarjouksia Live Arcade nimikkeistä. Näiden nimikkeiden joukossa on myös yksinpelejä. Sama tietysti PSN puolella.

Koska moni kuka pelaa pelkästään yksipelejä ei taida tehdä Goldilla mitään ? Itse en ainakaan nähnyt syytä sen tilaukseen pelatessani mass effectiä tai muita pelejä mitkä eivät nettiä tarvinneet.

Pelkkä psn tarjoaa jo käyttäjille vaihtuvia tarjouksia. Psn+ antaa sitten kasan pelekä pelattavaksi. Gold tarjoaa mahdollisuuden ostaa pelejä. Tässä omasta mielestä se suurin ero. Goldin jäsenet saavat mahdollisuuden ostaa pelejä ja psn+ jäsenet saavat pelejä pelattavaksi. Omasta mielestä ne eivät ole keskenään verrattavissa.

Eli siis, mitä Live oikeastaan on?

Comparison of Xbox Live Gold and Xbox Live Silver Feature

__________________Live Silver__________Live Gold
Pricing______________Free____________Subscription fee
Voice chat____________Yes______________Yes
Party chat_____________No______________Yes
Video chat_____________No______________Yes
Avatars______________Yes_______________Yes
Downloadable content__Yes_______________Yes
Multiplayer gaming______No_______________Yes
Parties_______________No_______________Yes
Netflix movie streaming__No_______________Yes
Sky Player____________No_______________Yes
Xbox Live Arcade
point results__________Yes_______________Yes
Facebook____________No________________Yes
Twitter______________No________________Yes
last.FM______________No________________Yes
Zune________________No________________Yes
1 vs 1009____________No________________Yes

Eli itseasiassa crossgame privachat on myös silvertilin jäsenille. Feature joka on omissa mieltymyksissä käytännössä pakollinen. Goldin Partychat nostaa tämän tietysti vielä potenssiin X.
Edit:
Kiitäjä sanoi:
Pelkkä psn tarjoaa jo käyttäjille vaihtuvia tarjouksia. Psn+ antaa sitten kasan pelekä pelattavaksi. Gold tarjoaa mahdollisuuden ostaa pelejä. Tässä omasta mielestä se suurin ero. Goldin jäsenet saavat mahdollisuuden ostaa pelejä ja psn+ jäsenet saavat pelejä pelattavaksi. Omasta mielestä ne eivät ole keskenään verrattavissa.

On niillä silver jäsenilläkin mahdollisuus ostaa pelejä. PSN+ palvelussa ostat sian säkissä ja maksat sen kuukausi/vuosimaksun tietämättä mitä pelejä saat käyttöösi jäsenyytesi ajaksi. Taas Goldilla ja myös PSN+ tulee tarjouksia joihin silver ja psn jäsenet eivät pääse käsiksi.

Mitä PSN+ on?

Verkkolehden tapainen härdelli
Saat demoja lähes kaikista peleistä, jopa levyversioista
Vuodessa saat palttiarallaa 200e edestä pelejä PSN+ lisenssillä
Cross-game chat

Mitä PSN on

Voit pelata netissä
Ladata ja ostaa tavaraa
Jutella kavereiden kanssa

Näiden speksien päälle voidaan vielä lisätä:

Yksinoikeuksien puolelta löytyvät dedikoidut serverit (32-256 pelaajaa)
VidZone, musiikkivideoiden virtaa ja omia listoja
Nettiselain, sopii kevyeen asiointiin mm. täällä
Playstation Home, virtuaalimaailma sitä kaipaaville
Cross-game text chat, teemakohtaisia tekstihuoneita kaverilistojen ulkopuolelta

Niin, ja kaikki ilmaisia.

On niillä silver jäsenilläkin mahdollisuus ostaa pelejä. PSN+ palvelussa ostat sian säkissä ja maksat sen kuukausi/vuosimaksun tietämättä mitä pelejä saat käyttöösi jäsenyytesi ajaksi. Taas Goldilla ja myös PSN+ tulee tarjouksia joihin silver ja psn jäsenet eivät pääse käsiksi.

Psn+ palvelussa et tosiaan tiedä mitä saat, sen mainitsin aikaisemmin. Tarjouksia kuitenkin tulee jo pelkässä psn palvelussa, joten ei plussaa tarvitse saadakseen tarjouksia. Plussa antaa luultavasti vain parempia tarjouksia mikäli haluaa sen vuosimaksun maksaa.

Gold palvelu on ihan toimiva juttu, mikäli kokee saavansa siinä täyden vastineen rahoilleen. PSN+ on kuitenkin 100% ylimääräinen palvelu, joten tämän takia omasta mielestä sitä ei pysty sekoittamaan Goldin kanssa. Mikäli verkkopelaaminen olisi sidottu pelkästään Psn+ palveluun silloin olisin samaa mieltä Goldin ja plussa olevan samassa lokerossa.

Tällä hetkellä en kuitenkaan voi niitä pitää samanlaisina palveluina. Ainut todella identtinen yhtäläisyys on, että molemmat maksavat rahaa... Sisällön idea taas poikkeaa melko vahvasti toisistaan.

Näiden speksien päälle voidaan vielä lisätä:

<klips>

Niin, ja kaikki ilmaisia.

Sun listalla ei ole mitään väliä, koska vaikka ne käyttävät PSNää, tai nettiä, ne eivät varsinaisesti kuulu PSNään (Homesta voidaan kiistellä, mutta näen sen erillisenä ohjelmana). Listasin vain nuo Gold/Silver ja PSN/+ erot.

Vau. Niinhän mä sanoin, voit ladata lisäreitä. Mitä taas tulee Liven cross-game chattiin.. Ihan kiva, että ne jotka eivät saa pelata netissä voivat jutella pelaavien kanssa. PSN ei tähän pysty.. Ei kun pystyykin. Myöskin videotsätti on ilmainen.

Juuh, unohdin PSN+ssan lisä alennukset. Eniveis, nyt ensimmäisen vuoden aika on tulossa LittleBigPlanet ja WipeOut ainakin ladattavana PSN+ssalle... plus jotain muuta. Mitä taas tulee sika säkissä juttuun, niin PSN-puolella on ihan hyviä sikoja. Niin Livessäkin on.

Sanos mulle ihan rehellisesti... Valittaisitkos säkitetyistä sioista jos Livestä ilmoitettaisiin, että Liven tilaajat tulevat saamaan ilmaiseksi käyttöoikeuksia peleihin? Siis, nyt ei ole kyse näistä osta 3 maksa 2 tarjouksista.

Viimeksi muokannut moderaattori:

Tarjouksia kuitenkin tulee jo pelkässä psn palvelussa, joten ei plussaa tarvitse saadakseen tarjouksia. Plussa antaa luultavasti vain parempia tarjouksia mikäli haluaa sen vuosimaksun maksaa.

Samahan se on Livessä. Tarjouksia saa myös Silver-tilit, mutta parhaat tarjoukset tulevat Gold-tileille, esimerkkinä muutamat huipputarjoukset juuri tällä hetkellä Gold-tilille ja ne "perustarjoukset" myös Silver-tileille.

Samahan se on Livessä. Tarjouksia saa myös Silver-tilit, mutta parhaat tarjoukset tulevat Gold-tileille, esimerkkinä muutamat huipputarjoukset juuri tällä hetkellä Gold-tilille ja ne "perustarjoukset" myös Silver-tileille.

Tämä ei edelleenkään muuta sitä pohjimmaista eroa mikä goldilla ja plussalla on. En jaksaisi enää jankuttaa samaa, mutta laitetaan se nyt viellä kerran.

Gold=Alennuksia peleistä.
Plus=Pelejä pelattavaksi.

Omalla kaverilistalla on muistaakseni 87 nimeä. Osa tietysti tämän foorumin väkeä ja osa jostain muualta, mutta paljon on myös niitä "real life" kavereita.
PSN-kaverilistallani on väkeä 90+, ja Livessäkin peräti 46, mutta jopa PS3:lla tulee varsin harvoin pelattua mitään netissä. Tai ylipäätään oltua minkäänlaisessa yhteydessä. Olen ottanut ihmisiä kaverilistalleni, kun ovat halunneet, mutta olen toisaalta yleensä myös "varoittanut", ettei meikusta moninpeliseuraa kyllä saa. (En tiedä, mistä johtuu, mutta Liven kautta tulee aina välillä pelikutsuja peleihin, joita mulla ei ole edes hyllyssä...)

Omilla käyttötottumuksillani olisi siis melko lailla se ja sama, vaikka verkkopelaaminenkin muuttuisi jossain vaiheessa PSN:n puolella maksulliseksi. Mutta koska suurin osa ei halua sitä missään nimessä, niin parempi vain olla hiljaa. :P

PS. Näemmä tuon taulukon mukaan Zune on vain kultajäsenille. Voi kökkö. Se on oikeastaan ainoa ominaisuus, jolle näkisin käyttöä perheessämme jatkossakin.

Vau. Niinhän mä sanoin, voit ladata lisäreitä. Mitä taas tulee Liven cross-game chattiin.. Ihan kiva, että ne jotka eivät saa pelata netissä voivat jutella pelaavien kanssa. PSN ei tähän pysty.. Ei kun pystyykin. Myöskin videotsätti on ilmainen.

Vau. Listasin silver ja gold tilien erot niinkuin pyysit ja sitten käyt päälle kuin yleinen syyttäjä. Ilmeisesti olen nyt sitten tippunut kärryiltä. Minkälainen crossgame chat toteutus PS3:lla on tällä hetkellä?

Juuh, unohdin PSN+ssan lisä alennukset. Eniveis, nyt ensimmäisen vuoden aika on tulossa LittleBigPlanet ja WipeOut ainakin ladattavana PSN+ssalle... plus jotain muuta. Mitä taas tulee sika säkissä juttuun, niin PSN-puolella on ihan hyviä sikoja. Niin Livessäkin on.

Niin no. Kyse ei kai missään vaiheessa ollut pelien laadusta. "Sika säkissä" -kommentti tarkoitti vain ja ainoastaan sitä että et tiedä mitä sieltä on tulossa. Olisi sitten laadukasta tai ei.

Sanos mulle ihan rehellisesti... Valittaisitkos säkitetyistä sioista jos Livestä ilmoitettaisiin, että Liven tilaajat tulevat saamaan ilmaiseksi käyttöoikeuksia peleihin?

Sanon ihan rehellisesti, että en valittaisi säkitetyistä sioista, mutta toisaalta enhän sitä nytkään ole tehnyt.

Tämä ei edelleenkään muuta sitä pohjimmaista eroa mikä goldilla ja plussalla on.

Toisaalta, sekään ei muuta sitä yhteistä nimittäjää; molemmat ovat maksullisia verkkopalveluita (vaikka tarjonta poikkeaakin).

Minulle tämä asia on kuitenkin varsin yhdentekevä. PSN-verkossa on tullut pelattua muutaman kerran, Haloja on tullut pelattua Livessä muutaman kerran ja Wiilla on käyty ehkä kerran pelailemassa (sitäkin enemmän Wiin nettiominaisuuksia on käytetty mm. YouTuben pyörittämiseen), joten en todellakaan kuulu kohderyhmään, en Goldin, enkä PSN+:n.

Toisaalta, sekään ei muuta sitä yhteistä nimittäjää; molemmat ovat maksullisia verkkopalveluita (vaikka tarjonta poikkeaakin).

Minulle tämä asia on kuitenkin varsin yhdentekevä. PSN-verkossa on tullut pelattua muutaman kerran, Haloja on tullut pelattua Livessä muutaman kerran ja Wiilla on käyty ehkä kerran pelailemassa (sitäkin enemmän Wiin nettiominaisuuksia on käytetty mm. YouTuben pyörittämiseen), joten en todellakaan kuulu kohderyhmään, en Goldin, enkä PSN+:n.

Joo no jos vedetään noin suurela pensselillä menemään eikä eriävä mielipide kelpaa millään niin olen sun kanssasi samaa mieltä.

Molemmat on verkkopalveluita ja molemmat maksaa. Ei minulla ikinä näitä faktoja vastaan mitään ole ollutkaan.

Kuitenki jos aletaan vetämään näin suurella skaalalla tavaraa paperille niin se olisi sama kuin sanoisi wiin ja nessin olevan samoja laitteita. Molemmat tarvitsevat virtaa ja molemmat ovat konsoleita = samalaite ?

Se ettei Gold tai Psn+ ole sinulle suunnattuja palveluita ei tarkoita etteivätkö ne olisi erillaisia.
Eikä asia nyt näytä niin yhdentekevä sinulle olevan, kun siitä pitää koittaa väkisin vääntää samanlainen paketti molemmille alustoille vaikka asia ei niin ole.

Gold on suunnattu nettipelaajille ja Plus henkilöille jotka haluavat kokeilla suurta määrää pelejä edullisesti. Nämä henkilöt ainakin omassa mielessä lokeroidaan aikalailla eri paikkoihin.

Eikä asia nyt näytä niin yhdentekevä sinulle olevan, kun siitä pitää koittaa väkisin vääntää samanlainen paketti molemmille alustoille vaikka asia ei niin ole.

Kerroin sen mielestäni olennaisen osuuden tässä. Molemmat maksaa, molemmat ovat verkkopalveluita, jos mustavalkoisesti halutaan ajatella. Jos ei haluta ajatella, niin Dragonfly kertoikin sitten sinulle mistä muusta kuin verkkopelaamisesta Live Goldia käyttävät maksavat. Itse kun et toisaalta suostu millään ymmärtämään, että Goldin hinta koostuu muustakin kuin verkkopelaamisesta.

Samanlaisia nämä verkkopalvelut eivät missään nimessä ole, en tiedä kuka sellaista on väittänytkään.

Ylös Bottom