Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Keskustelua Liven ja PSN:n maksullisista palveluista

Vastaus: Keskustelua Liven ja PSN:n maksullisista palveluista

Kerroin sen mielestäni olennaisen osuuden tässä. Molemmat maksaa, molemmat ovat verkkopalveluita, jos mustavalkoisesti halutaan ajatella. Jos ei haluta ajatella, niin Dragonfly kertoikin sitten sinulle mistä muusta kuin verkkopelaamisesta Live Goldia käyttävät maksavat. Itse kun et toisaalta suostu millään ymmärtämään, että Goldin hinta koostuu muustakin kuin verkkopelaamisesta.

Samanlaisia nämä verkkopalvelut eivät missään nimessä ole, en tiedä kuka sellaista on väittänytkään.

Ymmärrän täysin mistä Goldin käyttäjät maksavat, mutta mitä tekemistä sillä on PSN+ kanssa ?

Mikä näiden viestiesi pointti sitten on mikäli palvelut ovat erillaisia ? Jos olet samaa mieltä kanssani eihän sinun tarvitse silloin vastata jokaiseen viestiini.
 
Vastaus: Keskustelua Liven ja PSN:n maksullisista palveluista

Vain verkkopelaamisella on merkitystä. Mikäli itse pelaaminen olisi Liven puolella ilmaista kuten pleikkarilla, kuinka moni nykyisistä Gold-asiakkaista uusisi tilauksensa?

Minusta tässä on se oleellinen kysymys, vaikka tätä keskustelua halutaan väkisin lyödä johonkin laajempaan muottiin.

Miksi pelaajat maksavat online-palveluista? Suurin osa maksaa esim. Liven puolella puhtaasti verkkopelaamisesta ja tietyistä siihen liityvistä asioista (nämä cross chatit ja muut). Toki on aina ihmisiä, jotka hyödyntävät ko. palvelua muita tehokkaammin (käyttävät laajemmin sen palveluita).

PSN+ ei ole Liven Gold-palveluun verrattava palvelu niin kauan, kun Sony pitää verkkopelaamisen ja siihen liittyvät asiat ilmaisena. Tietysti JOS PSN+ sisältää jonkin erillinen cross chat -palvelun, niin asiaa voidaan katsoa toiseltakin kantilta, mutta tuskin porukka jostain cross chatistä pelkästään aikoo maksaa extraa. PSN+ hankitaan siis muiden(kin) asioiden takia.

Itselle tuli juuri ilmoitus, että Liven Gold-tili on taas päättymässä. Kuluneen vuoden aikana en pelannut 360-konsolilla käytännössä kertaakaan MP-pelejä ja "frendejäkin" on Xbox-puolella tasan kaksi (joista toisen kanssa ollaan varmaan vuosi mukamas yritetty jotain co-op-sessioita). Maksan siis Gold-tiliä melkein täysin turhan takia.. Mutta kun jotenkin on aina saatava se "paras" versio kaikesta, niin sitten varmaan taas maksan Gold-tilistä uuden kierroksen. Ja MS kiittää.

Se tuossa PSN+-palvelussa mietityttää, että jos saan sen "kautta" pelejä, niin ovatko ne tosiaan "kytketty" palveluun niin, että käyttöoikeudet häviävät jos esim. en jatkakaan PSN+:n tilaamista? Mulle jäi tämä vähän epäselväksi.. Jos näin on, niin en voi moista hyväksyä. Jos maksan jonkin Live/PSN-pelin, niin käyttöoikeudet on säilyttävä mulla siitä lähtien. Jos haluan "lainata" jotain, niin menen kirjastoon.
 
Vastaus: Keskustelua Liven ja PSN:n maksullisista palveluista

Se tuossa PSN+-palvelussa mietityttää, että jos saan sen "kautta" pelejä, niin ovatko ne tosiaan "kytketty" palveluun niin, että käyttöoikeudet häviävät jos esim. en jatkakaan PSN+:n tilaamista?
Tähän olen vastannut jo aikaa sitten tuolla PlayStation Plus -ketjussa.
Ne eivät automaattisesti katoa mihinkään, mutta käyttöoikeus niihin raukeaa. Käyttöoikeus palautuu, jos jonain kauniina päivänä jatkat taas tilausta (eli pelejä ei edes tarvitse ladata uudestaan).
Ja tämä luonnollisestikin koskee VAIN itse PSN+:n kautta saatuja "ilmaisia" pelejä. PSN+-tarjouksien kautta ostetut pelit säilyvät ikuisesti.

Oma Live-aikani näemmä loppuu 1. heinäkuuta. Sitten onkin jännä nähdä, missä vaiheessa ensimmäisen kerran törmään tilanteeseen, jossa huomaan tarvitsevani jotain Goldin tuomaa lisäetua. Ja onko se tilanne sellainen, että sitten on pakko rynnätä ostamaan lisäaikaa.
 
Vastaus: Keskustelua Liven ja PSN:n maksullisista palveluista

Mikä näiden viestiesi pointti sitten on mikäli palvelut ovat erillaisia ? Jos olet samaa mieltä kanssani eihän sinun tarvitse silloin vastata jokaiseen viestiini.

Miksi pitää näin hyökkäävästi vastasta? Onko hiekkaa speedoissa? Keskustelu on sellaista, että toinen esittää jonkun asian ja toinen vastaa. Varmaankin on ihan hyväksyttävää keskustella näistä asioista siihen tarkoitetulla foorumilla ja vieläpä aihetta käsittelevässä ketjussa. Varsinkin kun ensimmäisessä viestissä korjasin harhaluuloja pois.

Jos näin on, niin en voi moista hyväksyä. Jos maksan jonkin Live/PSN-pelin, niin käyttöoikeudet on säilyttävä mulla siitä lähtien. Jos haluan "lainata" jotain, niin menen kirjastoon.

Tästä olen eri mieltä. Jos kerran näitä kokonaisiakin pelejä PSN+ tarjoaa, niin eihän se nyt ihan väärin ole, jos käyttöoikeudet ovat voimassa vain silloin kun palvelu on voimassa.

Tavallaan tosiaan kirjasto on hyvä esimerkki, mutta käytännössä aivan eri asia. Jos esimerkiksi Live tai PSN+ tarjoaisivat samanlaista lainaamismahdollisuutta kuin kirjastot tarjoavat digitaalisesti, niin olisin varsin mielelläni valmis maksamaan vaikka 20-40 euroa kuukaudessa. Jos siis pelitarjonta olisi yhtä rajatonta kuin kirjastossa se on vaikkapa kirjojen kohdalla.
 
Vastaus: Keskustelua Liven ja PSN:n maksullisista palveluista

Miksi pitää näin hyökkäävästi vastasta? Onko hiekkaa speedoissa?
Eiköhän se ole päinvastoin tässä tapauksessa. Sulla tuntuu olevan pieni hiekkaranta lahkeessa kun pitää koittaa kokoajan vääntää jotain solmua aiheesta.

Itse sanoin vain psn+ ja goldin olevan erillaiset palvelut. Sitten sinä tulit siihen selittämään goldin ominaisuuksista ? En ollut mitenkään vähättelemässä goldia tai muuta, joten ei sitä olisi tarvinut tulla siihen puolustelemaan.

Tästä syystä voi automaattisesti jo olettaa sinulla olevan jotain minun mielipidettäni vastaan. Jos näin ei ole niin ainakin aikalailla sellaisen mielikuvan olet antanut itsestäsi.
 
Vastaus: Keskustelua Liven ja PSN:n maksullisista palveluista

Tästä syystä voi automaattisesti jo olettaa sinulla olevan jotain minun mielipidettäni vastaan. Jos näin ei ole niin ainakin aikalailla sellaisen mielikuvan olet antanut itsestäsi.

Ehkä en vain osaa nähdä asioita yksien lasien läpi. Pahoittelut siitä, en todellakaan jaksa tätä tällä kertaa.
 
Vastaus: Keskustelua Liven ja PSN:n maksullisista palveluista

Tästä syystä voi automaattisesti jo olettaa sinulla olevan jotain minun mielipidettäni vastaan. Jos näin ei ole niin ainakin aikalailla sellaisen mielikuvan olet antanut itsestäsi.

Voi jessus sentään, tottakai eri mieltä olevalla on jotain toisen mielipidettä vastaan. Nyt vähän miehistytään taas, ja puhutaan aiheesta.
 
Vastaus: Keskustelua Liven ja PSN:n maksullisista palveluista

Meikälle Liven ja PSN:n ero on se, että plegellä saa pelata ilmaiseksi kun taas XO:lla ei. Sitä ei muuta mikään vaikka mukana tuli mummo kaupantekijäisiksi. Se on se mitä PC-miehet tarkottaa ku sanovat notta "konsolilla pitää verkkopelaamisestaki maksaa!" ja niillähän on hauskaa. Tietenkään sillä nyt mitään väliä ole. Rahaahan se vain on?
 
Vastaus: Keskustelua Liven ja PSN:n maksullisista palveluista

Miksi pitää näin hyökkäävästi vastasta? Onko hiekkaa speedoissa?

Eikö tämä ole malliesimerkki ristiriitaisesta vastauksesta? Harmittelet että toinen on hyökkäävä ja heti perään itse olet?

Tästä olen eri mieltä. Jos kerran näitä kokonaisiakin pelejä PSN+ tarjoaa, niin eihän se nyt ihan väärin ole, jos käyttöoikeudet ovat voimassa vain silloin kun palvelu on voimassa.

Juu, ei se nyt "väärin" sinänsä ole, koska Sony tietenkin saa tehdä sellaiset ehdot kuin se itse haluaa. Mutta jos pelin saa "normaalisti" omaksi ns. ikuisesti - vs PSN+-palvelun kautta halvemmalla "käyttöoikeudella", niin valitsen hieman korkeamman hinnan ja ekan vaihtoehdon.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Keskustelua Liven ja PSN:n maksullisista palveluista

Meikälle Liven ja PSN:n ero on se, että plegellä saa pelata ilmaiseksi kun taas XO:lla ei.

Tämä se ero toki on. PSN+:aan ei kuulu verkkopeliä, se on jo siinä "karvalakkiversiossa", kun Xbox 360:llä ainoastaan Live Goldiin kuuluu verkkopelit.

Live Goldissa on taas sitten kaikkea muutakin kuin verkkopelaaminen, mistä ei ehkä yksistään kukaan maksaisi sitä 30 euroa vuodessa, mutta jotka nostavat verkkopalvelun arvoa. Jotkut ovat valmiit laittamaan sen muutaman kympin siihen vuodessa ja kyllähän se palvelun käyttäjien mukaan toimii. PSN+ taas tarjoaa pelejä, tunnin testejä peleistä ja demoja kuukausimaksulla, jotka kiinnostavat sitten tiettyä porukkaa. Tuleeko mukaan mm. jotain cross-game voice chatteja, jää nähtäväksi, kuten jää myös se miten jatkossa uudet ominaisuudet tullaan lanseeraamaan. Järki sanoo, että kun rahaa jostain palvelusta saadaan, se käytetään sen kehittämiseen, joten ehkäpä jatkossa PSN+:n asiakkaat saavat vieläkin enemmän (ja suhteessa taas karvalakki PSN:n käyttäjät saavat vähemmän).

Ja jos minulta kysytään, PSN+ vaikuttaa näistä mielenkiintoisemmalta maksulliselta verkkopalvelulta.
 
Vastaus: Keskustelua Liven ja PSN:n maksullisista palveluista

Mutta jos pelin saa "normaalista" omaksi ns. ikuisesti vs PSN+-palvelun kautta halvemmalla "käyttöoikeudella", niin valitsen hieman korkeamman hinnan ja ekan vaihtoehdon.
Toistan edelleen, että PSN+:n kautta alennuksesta ostetut saa pitää ikuisesti.

Raukeavat käyttöoikeudet koskevat vain sitä kuukausittain saatavaa satsia, joka koostuu yhdestä PS1-pelistä, kahdesta Minis-pelistä ja yhdestä PSN-pelistä.

PS. Varoitan seuraavia käyttäjiä (aakkosjärjestyksessä): avanto, Joohanh, Kiitäjä. Jos ette pysty sivistyneesti keskustelemaan toistenne kanssa, hoitakaa välinne kuntoon yksityisviestein. Taas sain siivota sotkujanne. Seuraavalla kerralla jaetaan suoria punaisia kortteja.
 
Vastaus: Keskustelua Liven ja PSN:n maksullisista palveluista

Juu, ei se nyt "väärin" sinänsä ole, koska Sony tietenkin saa tehdä sellaiset ehdot kuin se itse haluaa. Mutta jos pelin saa "normaalista" omaksi ns. ikuisesti vs PSN+-palvelun kautta halvemmalla "käyttöoikeudella", niin valitsen hieman korkeamman hinnan ja ekan vaihtoehdon.

Tottahan toki Sony saa päättää ihan mitä haluaa, en sitä kiellä, "ei se väärin ole" on vähän sellainen kielikuva, mitä ei kirjaimellisesti tulisi ottaa.

Itse kuitenkin pidän tätä järjestelyä järkevänä. Jos saan joka kuukausi uusia pelejä pelattavaksi, niin kyllähän ne tulee pelattua siinä tilauksen aikana jossain vaiheessa, jos kiinnostavat tarpeeksi. Ja jos jotain jää kesken, niin uutta tilausta tulemaan. Tämä on ihan järkevää bisnesajattelua molempien kannalta ja jos pelien taso pysyy korkeena, niin kyllähän tuosta ainakin tänne suuntaan tulee mahdollisesti ihan pysyvä tilaus.

Se on kuitenkin mielenkiintoista nähdä mihin suuntaan palvelu jatkossa kehittyy. Nythän Sony lupasi kaiken jo PSN:ssä olevan pysyvän ilmaisena, mutta voi hyvinkin olla, että jatkossa kaikki uudistukset tulevat vain rampautettuina PSN-asiakkaille tai jäävät kokonaan PSN+-asiakkaille.
 
Vastaus: Keskustelua Liven ja PSN:n maksullisista palveluista

Raukeavat käyttöoikeudet koskevat vain sitä kuukausittain saatavaa satsia, joka koostuu yhdestä PS1-pelistä, kahdesta Minis-pelistä ja yhdestä PSN-pelistä.

Ok, täytyy nyt selkeästi perehtyä palveluun vähän tarkemmin. Ja varmaan kaikkea PSN+-palvelusta ei olla vielä muutenkaan paljastettu. Älkää siis nyt ottako spekulointejani vielä kauhean vakavasti.

Kyllähän tuon PSN+:san ainakin ekan vuoden otan, se on selvää, koska täytyy itse päästä katsomaan, kokemaan ja testaamaan palvelua. Mutta mietin jo tapani mukaan edes vähän pidemmälle, eli entäs jos en koe PSN+-palvelua tarpeeksi hyödylliseksi mulle (kuten nyt on itseasiassa Liven Gold-palvelun kanssa, jossa maksan enemmän tai vähemmän "tyhjästä") - ja sitten osa pelieni käyttäoikeuksista "raukeaa".

Oli se miten säälittävää tai tuhlaavaa hyvänsä, niin mulla on tapana ladata PSN-puolelta vähän joka toinen peli mitä sinne tulee (nykyään suurimman osan alesta, joita siellä(kin) koko ajan on - aivan kuten Livessäkin), vaikka saatan pelata niitä kunnolla vasta kuukausia myöhemmin.. Eli siinä mielessä tuo mahd. "rajattu käyttöoikeus" ei varsinaisesti sovi mulle.
 
Vastaus: Keskustelua Liven ja PSN:n maksullisista palveluista

Mutta mietin jo tapani mukaan edes vähän pidemmälle, eli entäs jos en koe PSN+-palvelua tarpeeksi hyödylliseksi mulle (kuten nyt on itseasiassa Liven Gold-palvelun kanssa, jossa maksan enemmän tai vähemmän "tyhjästä") - ja sitten osa pelieni käyttäoikeuksista "raukeaa".
Siinä tapauksessa voit joko jatkaa Plus-tilausta joskus myöhemmin ja saada kaikki vuoden aikana kertyneet 48+ peliä taas käyttöösi tai sitten ostaa haluamasi pelit yksitellen (jos et enää koskaan aio tilausta jatkaa).

Oli se miten säälittävää tai tuhlaavaa hyvänsä, niin mulla on tapana ladata PSN-puolelta vähän joka toinen peli mitä sinne tulee (nykyään suurimman osan alesta, joita siellä(kin) koko ajan on - aivan kuten Livessäkin), vaikka saatan pelata niitä kunnolla vasta kuukausia myöhemmin..
Mulla on ihan sama ongelma. Esim. sellainen helmi kuin Braid on edelleen starttaamatta, vaikka ostin sen varmaan puoli vuotta sitten jo. Toisaalta tuollainen aikaraja voi sitten ehkä motivoida pelaamaan enemmän, mene ja tiedä.
 
Vastaus: Keskustelua Liven ja PSN:n maksullisista palveluista

Meikälle Liven ja PSN:n ero on se, että plegellä saa pelata ilmaiseksi kun taas XO:lla ei. Sitä ei muuta mikään vaikka mukana tuli mummo kaupantekijäisiksi. Se on se mitä PC-miehet tarkottaa ku sanovat notta "konsolilla pitää verkkopelaamisestaki maksaa!" ja niillähän on hauskaa. Tietenkään sillä nyt mitään väliä ole. Rahaahan se vain on?
Boldattuun: Jep, ja tuon lausahduksen jälkeen käyvät hakemassa lisää peliaikaa wowiin. Kunhan ensin on ostettu se uusin lisäri, että saadaan level kattoa taas ylemmäks.
 
Vastaus: Keskustelua Liven ja PSN:n maksullisista palveluista

Minusta on ihan luonnollista, että PS3:a fanittava jolta löytyy myös boksi (ja 1 peli), ei halua maksaa Livestä eikä koe party chattia tarpeelliseksi. No ei tietenkään, koska kyseinen herrasmies ei käytännössä pelaa boksilla.

Jos boksi on pääasiallinen pelialusta, varmaan tekee mieli osallistua Live Goldiin? Ja ehkä kaverien kanssa maistuu myös party chat?
 
Vastaus: Keskustelua Liven ja PSN:n maksullisista palveluista

Paljon fiksumpi tämä Sonyn tapa toteuttaa tuo "premium" -palvelu kun verkkopelaaminen pysyy ilmaisena.:cool:
 
Vastaus: Keskustelua Liven ja PSN:n maksullisista palveluista

Alkaa näitä PlayStation Plus vs. Xbox Live -vertailuja hiljalleen kerääntyä nettiin. Examiner vertaili palveluita 17 eri kategoriassa. Näistä 8 "erävoittoa" meni PS+:lle, 5 Livelle ja neljästi päädyttiin tasapeliin.
In the 17 categories we used to compare PSN and Playstation Plus vs Xbox LIVE, the PSN and Playstation Plus combination came out ahead 8 times while Xbox LIVE came out ahead 5 times and the two service offerings tied 4 times. However, beyond the simple check-mark score, Sony's expanded offerings of free games for PS Plus subscribers, free video editing for PSN users along with store sales available to everyone puts the combination of PSN and Playstation Plus ahead of Xbox LIVE.

The good news in all of this is that gamers are ultimately the winner as the two services are continually adding new features and products both for free and as part of paid subscription plans in order to compete with one another.
Jokaisella luonnollisestikin on omat painotuksensa eri kategorioille. Eli jollekin esim. Facebook ei ole lainkaan tärkeä, joten siitä saatava "etupiste" lähtee Plussalta pois jne.

Lähde: Examiner
 
Vastaus: Keskustelua Liven ja PSN:n maksullisista palveluista

Näistä 8 "erävoittoa" meni PS+:lle, 5 Livelle ja neljästi päädyttiin tasapeliin.
Jos tuosta jättää ne ominaisuudet pois, joita ei löydy kummastakin palvelusta, niin lopputulema on tälläinen..

PlayStation Plus 4
Xbox Live 2
Tasatilanne 4
Huomiotta jätetyt 7

Näin tilastoiden PlayStation Plus näyttää erinomaiselta palvelulta.
Mutta täytyy muistaa, että Live tarjoaa paljon sellaista mitä PS+ ei tällä hetkellä tarjoa, mutta siltikään niitä ei huomioitu vastakkainasettelutestissä.

Joku KonsoliFINin vankkumaton (LasseP?) konsolimies voisi tehdä saman testin Suomessa, meillä ei kuitenkaan kaikkea sitä löydy, mitä rapakon takana tarjotaan.
 
Vastaus: Keskustelua Liven ja PSN:n maksullisista palveluista

Alkaa näitä PlayStation Plus vs. Xbox Live -vertailuja hiljalleen kerääntyä nettiin. Examiner vertaili palveluita 17 eri kategoriassa. Näistä 8 "erävoittoa" meni PS+:lle, 5 Livelle ja neljästi päädyttiin tasapeliin.

Mielenkiintoista miten PSN/PS+ oli Examinerin mielestä parempi Demo-osiossa. Ei ole aika eikä mikään odottaa viikkoa jotain uutta demoa kun toisella koneella useimmista ladattavista peleistä ei ole ollenkaan kokeiluversiota saatavilla.

Kyllä PS+ vaikuttaa hyvältä palvelulta ja hyvä niin - kilpailu on aina tervetullutta kuluttajille.
 
Ylös Bottom