Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Mielenkiintoiset erot noissa korotuksissa, Canadassa nousi vain vain yhdellä dollarilla kuukauden aika.
PSN sales during the 2009 fiscal year added up to 36 billion yen (approx. $434.3 million USD). That number "nearly doubled" in 2010. However, Hirai said "we're aiming to enter the black during the 2011 fiscal year." Furthermore, he projected that PSN sales would reach 300 billion yen ($3.6 billion) in the 2012 fiscal year. He cited the number of registered PSN accounts (60 million as of November) as evidence of the service's growth.
Mahtaako muuten noiden tunnuksien luonteesta ollut kukaan tehnyt minkään sortin gallup-tutkimusta täällä tai maailmalla? Ainakin Sony ja Microsoft niillä jo muutaman vuoden ajan ovat aika säännöllisesti leijuneet mutta vaikka noiden lukemien "todellisen" luonteen kaikki varmaan tietävätkin, onko niitä missään enemmän tai vähemmän tieteellisesti tahi epätieteellisesti pureksittu?Nopeasti jokainen voi laskeskella, että kun PS3-konsoleita on myyty vain hieman reilut 40 miljoonaa kipaletta, ja näistä vain noin kaksi kolmasosaa on verkossa, on jokaisessa PS3:ssa keskimäärin pari PSN-tunnaria. Tämä selittyy osaksi eri perheenjäsenien tunnuksilla, mutta varsin paljon joukossa on varmasti muiden alueiden feikkitunnareitakin.
Olen asian muutamaankin kertaan selittänyt: kyse on yksinkertaisesti muistibudjetista ja siitä, että tuon kaltaisen ominaisuuden lisääminen voi aiheuttaa ongelmia jo julkaistujen pelien kanssa.Lobbyt ja ongelmitta toimiva äänichat kuulokemikrofonin avulla ovat olleet Xbox Livessä vakiovarusteita jo useamman vuoden ajan. En jaksa käsittää, miksi näin tärkeässä asiassa Plösö laahaa pahasti Microsoft-beastin jäljessä.
The PS3 operating system (XMB) uses up 43MB of XDR memory (confirmed) in the latest firmware versions, leaving around 213MB for games. Note that available memory seem to increase with each firmware release. It is rumored a 24MB version is available for many first-party developers currently.
Jotta uusi ominaisuus (kuten vaikkapa party chat tai edes pelkkä cross-game chat) saataisiin mukaan, pitäisi tuota kokonaismuistijalanjälkeä saada kutistettua. Sen lisäksi toiminnon pitäisi olla niin vakaa ja hyvin testattu, ettei se aiheuta ongelmia vanhemmissa peleissä (eli kaikissa, jotka on julkaistu sellaisella SDK-versiolla, jossa tuota uutta ominaisuutta ei ole ollut mukana).One of PS3′s original memory weaknesses was its large Operating System memory footprint, but it has once again been slashed. The console originally had an OS footprint of around 120MB’s spread accross both the XDR and DDR Ram, which was soon reduced to 96MB (64MB on XDR and 32MB on DDR).
Tuotiin toki, ja paljonhan ominaisuuksia on tuotu kummallekin alustalle julkaisun jälkeen. Kummankin konsolin käyttöjärjestelmän vaatima muistimäärä on aikojen saatossa saatu puristettua yhä vain pienemmäksi, ja se on mahdollistanut uusien juttujen lisäämisen. Mutta kun tosiaan se ei vielä yksistään riitä.Tuotiin se partychat boksillekin jälkikäteen.
Isompi ongelma oikeastaan on sekä Killzone 2:n että MAG:n proximity chat, joka on todella hyvä idea ja pakottaa vähän miettimään, koska haluaa mikrofoniinsa jotain möykätä, koska vihollinen saattaa olla kuulolla.Ja vaikeuksia tulee erityisesti vaikkapa Killzone 2:n kaltaisissa peleissä, joissa ei ole vain one-to-one- tai one-to-all-chatteja, vaan on erilaisia squad-chatteja sun muita.
Isompi ongelma oikeastaan on sekä Killzone 2:n että MAG:n proximity chat, joka on todella hyvä idea ja pakottaa vähän miettimään, koska haluaa mikrofoniinsa jotain möykätä, koska vihollinen saattaa olla kuulolla.
Isompi ongelma oikeastaan on sekä Killzone 2:n että MAG:n proximity chat, joka on todella hyvä idea ja pakottaa vähän miettimään, koska haluaa mikrofoniinsa jotain möykätä, koska vihollinen saattaa olla kuulolla.
Pleikkarilla ilmaista verkkopeliä vuodesta 2003. Siitä voi laskea kuinka monta konsolia olisin jo ostanut Liven kk-maksuilla.
10 vuotta x 30 e/vuosi = 300 euroa. Taisi mennä tuo "säästö" siihen epäilemättä julkaisussa ostettuun PS3:een?
(Ja tästäkin laskusta on jätetty pois Live Goldin ansiosta saadut pelialennukset, eli etpä olisi lopulta tainnut kovin montaa konsolia ostella.)
10 vuotta x 30 e/vuosi = 300 euroa. Taisi mennä tuo "säästö" siihen epäilemättä julkaisussa ostettuun PS3:een?
Mistä muuten saa vuoden Gold-jäsenyyden 30e?
Päivityksistä ja huoltokatkoista tehdään uutisia joissa sitten valitetaan että "taas" jne. PS3:n kohdalla tikusta asiaa - jo vuodesta 2006.
Minä en ole ikinä maksanut tuon enempää Livestä. Täysin tyypillinen nettikaupan hinta on 12+2 kuukautta n. 42 euroa. Hinta-arvio 300 euroa kymmenessä vuodessa on siis täysin oikea eikä yhtään alakanttiin. PS3:n omistajat eivät luonnollisestikaan jaksa noita halpoja hintoja hetkeäkään etsiä ja tyytyvät Prisman hintoihin, mutta eiköhän lähes jokainen boksin omistaja osaa halvat hinnat hyödyntää.
Ehkäpä voitaisiin palata topicciin pikkuhiljaa. Turha tuosta kuukausimaksusta on jauhaa koska boximiehiä se maksu ei haittaa, ja plegemiehet eivät ymmärrä Livestä maksamista. Samat mielipiteet ilmeisesti pätevät seuraavien konsolienkin kohdalla.
Kysymys on mitä ajankohtaisin, erityisesti kun "tiedossa" on Microsoftin jatkuvan nettiyhteyden vaade. Mihin kaikkialle Gold-tilin erityisoikeudet tullaan vetämään ja jääkö ilmaispelaajille häntä vetävän käteen myös muiden palveluiden osalta?