Netissä liikkuu yhä enemmän röyhkeitä huijarikaupustelijoita, joille mikään ei ole pyhää. KonsoliFIN on säästynyt pahimmalta vitsaukselta kiitos valppaiden käyttäjiemme, uusia huijaustapauksia pulpahtelee silti esille säännöllisesti.
Tällä hetkellä emme vaadi vastarekisteröityneiltä uusilta kauppamiehiltä erityistoimia heidän luotettavuutensa suhteen. Olisiko tähän kuitenkin syytä? Kuinka pitkälle mahdollisissa vaatimuksissa voitaisiin ostoturvallisuuden nimissä mennä? Entä mikä on ostajan vastuu ja velvollisuus kaupankäynnissä? Miten mahdolliset sääntötiukennukset vaikuttavat sujuvaan kaupankäyntiin ja jäsenten myynti/ostohalukkuuteen?
Toivommekin nyt teiltä aktiiviset kauppamiehet (ja miksei muutkin) käytännön vinkkejä, ehdotuksia ja näkemyksiä huijarikauppiaiden taltuttamiseksi KonsoliFINin kauppa-alueilla. Ongelmana ovat siis vastarekisteröityneet nollapalautemyyjät, joten ratkaisuehdotusten toivomme kohdistuvan juuri heihin.
Ylläpito ehdottaa lisäksi yhtä potentiaalista vaihtoehtoa, jolla pikavoittoja tavoittelevat huijarit saataisiin käännytettyä muualle: Kaupusteluoikeuteen 50 viestin minimiviestirajoitus. Harva huijari jaksaa naputella viittäkymmentä spämmivapaata ja asiallista viestiä foorumille päästäkseen toteuttamaan ikävän temppunsa. Kolikon kääntöpuolena ovat täysin rehelliset vastarekisteröityneet kauppakumppanit, jotka joutuvat panostamaan hetken aikaa kaupankäyntioikeuksiensa aktivoitumiseen. Hyvä vai huono ehdotus? Äänestä, kommentoi, vaikuta.
Ilmoitamme myöhemmin sääntötiedoteketjussa, minkälaiseen ratkaisuun päädyimme. Siihen asti:
*Lukekaa huolellisesti kauppa-alueemme käyttöohjeet* (KLIK)
*Älkää luottako sokeasti nollapalautteisiin myyjiin*
Tällä hetkellä emme vaadi vastarekisteröityneiltä uusilta kauppamiehiltä erityistoimia heidän luotettavuutensa suhteen. Olisiko tähän kuitenkin syytä? Kuinka pitkälle mahdollisissa vaatimuksissa voitaisiin ostoturvallisuuden nimissä mennä? Entä mikä on ostajan vastuu ja velvollisuus kaupankäynnissä? Miten mahdolliset sääntötiukennukset vaikuttavat sujuvaan kaupankäyntiin ja jäsenten myynti/ostohalukkuuteen?
Toivommekin nyt teiltä aktiiviset kauppamiehet (ja miksei muutkin) käytännön vinkkejä, ehdotuksia ja näkemyksiä huijarikauppiaiden taltuttamiseksi KonsoliFINin kauppa-alueilla. Ongelmana ovat siis vastarekisteröityneet nollapalautemyyjät, joten ratkaisuehdotusten toivomme kohdistuvan juuri heihin.
Ylläpito ehdottaa lisäksi yhtä potentiaalista vaihtoehtoa, jolla pikavoittoja tavoittelevat huijarit saataisiin käännytettyä muualle: Kaupusteluoikeuteen 50 viestin minimiviestirajoitus. Harva huijari jaksaa naputella viittäkymmentä spämmivapaata ja asiallista viestiä foorumille päästäkseen toteuttamaan ikävän temppunsa. Kolikon kääntöpuolena ovat täysin rehelliset vastarekisteröityneet kauppakumppanit, jotka joutuvat panostamaan hetken aikaa kaupankäyntioikeuksiensa aktivoitumiseen. Hyvä vai huono ehdotus? Äänestä, kommentoi, vaikuta.
Ilmoitamme myöhemmin sääntötiedoteketjussa, minkälaiseen ratkaisuun päädyimme. Siihen asti:
*Lukekaa huolellisesti kauppa-alueemme käyttöohjeet* (KLIK)
*Älkää luottako sokeasti nollapalautteisiin myyjiin*