Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Halo: Reach

Vastaus: Halo: Reach

Pelin lopussa hauska easter egg (vaatii jälleen tatin kääntelemistä, vähän niin kuin ODST:ssä): Youtube. Lisäksi ensimmäisestä kentästä:

Aivan pelin alussa voi nähdä näkymättömän eliitin juoksemassa siitä distress beaconin luota pois. Kyseisellä eliitillä on vissiin yksi näistä datapädeistä mukanaan, ja hänet ehtii tappamaan, jos pistää heti juoksujalkaa.
 
Vastaus: Halo: Reach

Disclaimerina nyt muuten, että Halon normaali ei ole missään tapauksessa vaikeustaso Normal, vaan Heroic. Tällöin pelin haastavuus on optimaalinen tuodakseen esiin moniulotteisen ja rikkaan pelikokemuksen. Normal-vaikeustasolla Halo on ihan konkreettisesti huonompi peli kuin sillä vaikeustasolla, mille se on tarkoitettu.

Veikkaan että valtaosa pelaa pelin läpi normalilla. Heroic on melkoista kyntämistä pahimmillaan ja se vaatii jonkinlaista pelimiehen luonnetta että puskee päällään sen tiiliseinän paskaksi. Olisikohan 10+ yritystä takana eräässä kohdassa, jossa grunttia tulee niin maan perkeleesti, jaloissa pyörii eewokkeja, sitten joku supergruntti latailee jollain megakanuunalla. Tietysti pitäisi vielä pari turrettia samaan hengenvetoon nujertaa. Käpy palanut pari kertaa :)
 
Vastaus: Halo: Reach

Kannattaako tätä asentaa kovalevylle vai nouseeko latausajat niin kuin Halo 3:ssa?
 
Vastaus: Halo: Reach

Disclaimerina nyt muuten, että Halon normaali ei ole missään tapauksessa vaikeustaso Normal, vaan Heroic. Tällöin pelin haastavuus on optimaalinen tuodakseen esiin moniulotteisen ja rikkaan pelikokemuksen. Normal-vaikeustasolla Halo on ihan konkreettisesti huonompi peli kuin sillä vaikeustasolla, mille se on tarkoitettu.

Mihin tuo muuten perustetaan, että Heroic on "se oikea" vaikeustaso? Monessa paikkaa lukenut että se tosiaan kuuluisi olla vaikeustasona ja mitä lie, joku taisi sanoa että se täsmäisi kaanoninkin kanssa.

Veljen kanssa tuossa cooppina vedelty Legendarylla eikä missään nimessä helposta pelistä kyse. Tokihan sitä välillä tulee otettua turhia riskejä kun on se varmuus että voi spawnata toisen luokse uudestaan, mutta kuolemia on kyllä kerääntynyt ihan kiitettävät määrät, ja ollaankos me vasta puoleen väliin päästy. Ehdottomasti vaikeampaa kuin Halo 3:ssa.

Piru kun diggaan noista päivittäisistä haasteista. Nyt siis Firefightiä kuin viimestä päivää.
 
Vastaus: Halo: Reach

Tämä on mielenkiintoista miten porukka täällä valittaa niin runsaasti tuosta frameraten tippumisesta

Kyllä tuota esiintyi useammassakin kohdassa, ei erityisen häiritsevänä, mutta olisi tietty kiva jos saisivat paikattua sen. Varmasti hommaan vaikuttaa se, pelaako yksin vai useamman pelaajan kanssa. Eikös se niin mennyt, että mitä enemmän pelaajia, sitä enemmän vihollisia -> moottori alkaa yskiä tiukoissa paikoissa.

Ja ei, ei se avaruustaistelu ole yhtään vaikeaa heroicilla/legendaryllakaan. Vaikein koko hommassa taitaa olla siitä vaadittava achievement, joka tekee oikeasti aika tiukkaa.

Tarkoitat ilmeisesti "Wake Up, Buttercup" saavutusta? Yksinpelissä tuo voi olla vaikeampi, mutta kun pari ukkoa on yhtäaikaa roiskimassa niin tuo meni helposti. Lentely oli muutenkin yksi helpoimmista kohdista.
 
Vastaus: Halo: Reach

Kyllä tuota esiintyi useammassakin kohdassa, ei erityisen häiritsevänä, mutta olisi tietty kiva jos saisivat paikattua sen. Varmasti hommaan vaikuttaa se, pelaako yksin vai useamman pelaajan kanssa. Eikös se niin mennyt, että mitä enemmän pelaajia, sitä enemmän vihollisia -> moottori alkaa yskiä tiukoissa paikoissa.

Ei, vihollisista vain tehdään vaikeampia (kestävämpiä/tehokkaampia/liikkuvampia/herkempiä).
 
Vastaus: Halo: Reach

Mihin tuo muuten perustetaan, että Heroic on "se oikea" vaikeustaso?

No oikeasti se ei perustu varsinaisesti mihinkään "faktaan" - se on lähinnä pelintekijöiden suositus. He varmaan ovat testanneet ja pelanneet peliä niin paljon, että tietty "suositus" vaikeustasosta on tullut esiin. Ja toki se voi pitää sen verran paikkansa, että monille "normal" voi tosiaan olla asteen liian helppo kokemus (=se ei aivan edusta Bungien toivomaa haastetta pelille).

Halo ei todellakaan eroa mistään muusta pelistä vaikeustason suhteen, eli vaikeustaso on jokaiselle pelaajalle erilainen kokemus. Osalle normal on ok, kun osalle se on taas liiankin helppo. On sitten täysin pelistä riippuvainen juttu, että miten "helppo" tai "vaikea" joku normal/hard tms on.

Joku "hard" on varsin ok vaikeustaso MW2:ssa, mutta "hard" Killzone 2:ssa onkin jo sitten vähän eri juttu. Jne, nuo vain kaksi nopeaa esimerkkiä. JA *omaan kokemukseen* perustuvia näkemyksiä.

Sinänsä hassua, että jostain asiasta tulee forumeilla absoluuttinen totuus, eli "tosimiehet ja oikeasti kovat Halo-fanit pelaavat pelinsä kovemmilla vaikeustasoilla". Koska tietenkin vain minä itse tiedän mikä on minulle sopiva vaikeustaso ja pelityyli. Se on vielä kuitenkin asia, jota forumilla ei pystytä koskaan kyseenalaistamaan. Oma pelityyli on aina oma.
 
Vastaus: Halo: Reach

Ei, vihollisista vain tehdään vaikeampia (kestävämpiä/tehokkaampia/liikkuvampia/herkempiä).

Niinpä taisi ollakin, vaikeusasteen nosto kuitenkin lisää ruudulla vipeltävän bändin määrää, eikös? Voihan tuo selittyä laitekohtaisilla eroillakin, tai jos joku peliseurueesta ei ole suorittanut pelin asennusta kiintolevylle.
 
Vastaus: Halo: Reach

Niinpä taisi ollakin, vaikeusasteen nosto kuitenkin lisää ruudulla vipeltävän bändin määrää, eikös? Voihan tuo selittyä laitekohtaisilla eroillakin, tai jos joku peliseurueesta ei ole suorittanut pelin asennusta kiintolevylle.

En tiedä lisääkö vaikeusasteen nostokaan loppujen lopuksi vihollisten määrää. Enemmän sen luulisi vaikuttavan vihollisten ominaisuuksiin ja kuinka korkea-arvoisia vihollisia tulee vastaan.

Olen pelannut sekä uudella että vanhalla boksilla kiintolevylle asennettuna, ja varsinkin tokavikan kentän lopussa molemmilla tuli suorastaan järkyttävää hidastelua.
 
Vastaus: Halo: Reach

Mihin tuo muuten perustetaan, että Heroic on "se oikea" vaikeustaso? Monessa paikkaa lukenut että se tosiaan kuuluisi olla vaikeustasona ja mitä lie, joku taisi sanoa että se täsmäisi kaanoninkin kanssa.

Vaikeustasoa valitessa on Heroicin kuvauksessa siitä, että tämä on se "oikea tapa pelata Halo".

Oma kysymys: Voiko olla todellakin niin ettei pelissä pääse säätämään äänitasoja? Perinteisesti musiikki, efektit ja ympäristö?
 
Vastaus: Halo: Reach

Euforian määrä on niin käsittämätön, että kehoni dopamiinin tuotto saa sen resonoimaan, tehden kirjoittamisen äärettömän vaikeaksi.

Kiitos, Bungie.
Kiitos, Reach, jonne kuulun.

Mutta nythän olemme vasta aloittaneet.
 
Vastaus: Halo: Reach

Oma kysymys: Voiko olla todellakin niin ettei pelissä pääse säätämään äänitasoja? Perinteisesti musiikki, efektit ja ympäristö?

Näin se on Haloissa ollut, näin se on myös nyt, ja toivon mukaan näin se ei enää tulevaisuudessa tule olemaan.

Olen jo ykkösestä asti vääntänyt pientä itkua, että en saa musiikkeja ja dialogia nostettua hieman kovemmalle, mutta eipä vaan onnistu edelleenkään. Tiedä kuka puupää on asetuksia ollut suunnittelemassa.

...ja ne tekstityksetkin saa edelleen vain välivideoiden ajaksi. Huoh.
 
Vastaus: Halo: Reach

Pakko kysyä lopusta.
Oliko siinä mahdollista selvitä?
Mahtava pelihän tämä on. Nyt vasta läpäisty kaksinpeli legendarylla, joten seuraavaksi moninpeliin ja firefightiin, ja jossain vaiheessa kampanjaan soolona legendarylla.

Legendarylla tosin oli aika outoa, että Eliteihin saa pistää kerralla useita lippaita, mutta brutet kaatuvat naurettavan helposti. Myös hunterit olivat paljon vaarallisempia kuin koskaan ennen ja yhteen kunnolla ladattuun plasmapistoolin osumaan voi kuolla.

Aikamoista nössöilyä tosin oli se, että
Scarabeja ei tarvinnut tuhota
 
Vastaus: Halo: Reach

Pakko kysyä lopusta.
Oliko siinä mahdollista selvitä?

Ei ole. Sehän on aika selvää alusta asti kun siinä se kypärä näkyy. Tuon lisäksi kun vielä puhutaan noble tiimin suuresta uhrauksesta ja siihen lisätään se fakta että koko planeetta "lasitetaan".

Juu elitet on astetta kovempia. Tänään heroicilla jotain korkeampi arvoista eliteä ammuin DMR:llä päähän koko lippaallisen ja vielä oli suojissa virtaa jäljellä. Sitten brute tippuu sillä kun tyhjentää lippaan spikerista ja lyö kerran. No vaihtelua sekin että brutet tippuu kohtuu äkkiä.
Itse kyllä nautein enemmän normaalilla pelaamisesta kuin heroicista juuri tuon takia että vihut kestää jo naurettavia määriä osumaa. Ei ne ole missään halossa noin kestäviä olleet.
 
Vastaus: Halo: Reach

Mites tällä helikopterilla pääsee ilmaan? Onko tämä joku puzzle peli? :D

E: Noniin... joo left triggeriä pohjaan, olinpas tyhmä. Mutta olisi ollut kiva jos olisi annettu hieman näppäimiä tossa, muuta kuin se altitude lock. :)
 
Vastaus: Halo: Reach

Osaakohan joku keksiä mistä johtuu lagi joka tulee silloin tällöin co-op kampanjaa pelatessa mukaan? Vaikka olisi pelkkä boksi motukassa kiinni, tulee silloin tällöin tätä että 1-2 sekunnin viive kaikessa mitä teet.
 
Vastaus: Halo: Reach

Mites tällä helikopterilla pääsee ilmaan? Onko tämä joku puzzle peli? :D

E: Noniin... joo left triggeriä pohjaan, olinpas tyhmä. Mutta olisi ollut kiva jos olisi annettu hieman näppäimiä tossa, muuta kuin se altitude lock. :)

Kyllä mulla ainakin tuli ohjeet ruutuun kun ekaa kertaa lentelin ihan kuten pelin alussakin kun tulee ne ohjeet että miten katsotaan ja miten mennään ajoneuvoihin jne.
 
Ylös Bottom