Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Halo: Reach

Vastaus: Halo: Reach

Noh noh. Mistä Bungie voisi tietää oliko betrayali tahallinen vai tahaton. Kannattaa olla varovaisempi sen kranaattispämmin kanssa. :p

Ymmärrän, mutta joku keino pitäs siihen kehittää ettei noista nyt ihan niin helposti buutattais:(...Toistan vielä kysymyksen:Eli säilyykö tuon matsin aikana jo saadut crediitit, jos potkastaan pelistä pihalle??
 
Vastaus: Halo: Reach

Kävinpä huvikseen vilkaisemassa miten uusin Halo pärjää Metacriticissä. Vaikka sivustoa on kritisoitu, antaa se kuitenkin hyvän suunnan pelin keskimääräiselle arvosanalle.

54 arvostelun keskiarvo: 92
Ei paha, ei ollenkaan paha. Itseasiassa suunta on sama mitä itsekin olisin pelille antanut.

Mutta sitten katseeni kiinnittyi käyttäjäarvioihin.
102 arvostelun keskiarvo 7.2
Arvosana poikkesi sen verran reilusti kriitikkojen keskiarvosta, että oli pakko mennä lueskelemaan arvosteluja. Kärjistetysti reilun sadan arvion joukosta löytyy kahta numeroa. Pelin arvosana on joko 0 tai 10. Hieman kummallista, eikö totta? Toisaalta tätä tapahtuu lähes jokaisen suuremman pelin yhteydessä.
Tässä vielä muutamia hauskoja kommentteja 0 arvioista.


Metacritic users sanoi:
Again another Halo game that fails to live up to expetations. It can't compare with COD and Killzone. Halo has a sh#t gameplay, shooting mechanics and the story is to predictable, so I did not cry at the end.
Huonot kontrollit? Nyt on kaverilta jäänyt kyllä Halot pelaamatta.

Metacritic users sanoi:
ol all u xbox 360 fanboys defending your only hope to keep your console alive. Halo is crap go grow a bigger d#$k u motherf#%kers! I am not a Wii fanboy, i just think Halo is overrated and the franchise has remained the same, sharing the same formulas. You angry xbox fanboys can go write a bad review for a wii game and make them bankrupt and i will not care because Halo and xbox 360 is GAY!!!
Motiivina taitaa olla joku muu kuin Halo Reachista oman mielipiteensä kirjoittaminen.

Metacritic users sanoi:
the only reason im giving it a zero is because of all the people who gave it a 10
Hetkinen.

Metacritic users sanoi:
Sorry but the halo series continues with this bag of crap!!...better looking graphics on a ps2 or xbox first gen console...
No ei nyt sentään.

Käykää ihmeessä lukemassa. Jos ei muuta, niin ainakin tulee hyvä mieli. On nuo sen verran hauskoja juttuja. Read User Reviews and Submit your own for Halo: Reach on Xbox 360 at Metacritic
 
Vastaus: Halo: Reach

Aivan uskomaton peli.
Ensimmäiset pari kenttää tuli mentyä suu auki hämmästellen.
Grafiikat loistavat, mahtavat äänet ja musat, gameplay täysin hiottua ja toimivaa.

8:een tehtävään asti tuli mentyä kerralla, ja jokainen tehtävä oli puhdasta mahtavuutta.
Jokainen kenttä parempi kuin kolmosen parhaat.

Covenattien kielenvaihdos ei häirinnyt yhtään, vaikka ykkösestä tuttuja huudahduksia ei vastaan ole tullutkaan. Jotenkin vain kielenvaihdos häiritsi ykkösestä kakkoseen ja kolmoseen.

Gruntit lentelevät välillä hauskasti kun niiden kaasusäiliöt räjähtävät.
yllätyin hieman kun eräs grun hyppäsi pystysuoraan kolmen metrin hypyn talon katolle.
Skirmisherit vasta hienosti liikkuvatkin. Elitet väistelevät pelottavan tehokkaasti, kaikki nämä yhditettynä saavat vastuksen todella mielenkiintoiseksi.
Warthogilla ajelu tuntui myös viihdyttävämmältä kuin ennen.

Ja jotkut valittivat leluaseista?:confused:
minusta tässä kaikki aseet ovat paljon munakkaampia kuin kolmosessa, jossa ne leluaseet mielestäni olivat.

Tunnelma pelissä on mahtava, usein saa myös pysähtyä pelkästään íhailemaan maisemia. Erityisesti se e3-messuilla näytetty avaruustaistelu oli mielettömän hieno, reach ja sen ympäristö näyttivät upealta kiertoradalta käsin.:eek:

Kokonaisuutena kampanja on mahdollisesti paras peli jota olen pelannut.

Matchmakingiakin tuli kokeiltua, hyvältähän sekin tuntui tiriin otetun ekan matsin jälkeen. Toisessa amtsissa jo 2 killing spreetä:)
 
Vastaus: Halo: Reach

Onko kellään hyviä firefight pelimuoto ehdotuksia, joita voisi rakennella pelattavaksi?
Joka tapauksessa Nightfall kenttä menossa ja selvästi paras tähän astisista.
 
Vastaus: Halo: Reach

Tulipa nyt vielä viimeisteltyä tuo legendarylla läpi. Eipä siinä kovin kauaa nokka tuhissut, kun jo kertaalleen oli sen heroicilla arvostelussa pelannut.

En tosin vieläkään osaa aivan loppua kunnolla.
En tiedä missaanko jotain, onko siinä joku kikka vai mitä, mutta vedän sen vähän niin kuin "kusettamalla" läpi. Onko sillä tykillä mukamas oikeasti tarkoitus selvitä kamalasta määrästä Bansheeta ja dropshippejä? Tehnyt jo kaksi kertaa niin, että odottanut tykin vieressä kunnes annetaan lupa ampua, kiivennyt tykin sisään ja ampunut Covenanttien aluksen alas juuri kun olen kuolemassa.

Sitten vielä parit achiit jotka jäi puuttumaan, ja Firefightin + moninpelin kimppuun kunnolla. Co-opillakin tulee varmasti vedettyä, on tuo kampanja vaan sen verran tyydyttävä pakkaus.
 
Vastaus: Halo: Reach

Voi herran pieksut sentään! Riitsi on kaikkea mitä toivoin, mutta helvetisti enemmän mitä odotin. Space battlet nyt takana.

Sain muuten tuossa yhdessä Hemorrhage-matsissa +39 kahden Running Riotin kera, kun syöksyin urheasti tankilla lahtamaan spawnaajia. Ihan kuin CE:ssä!!!111 <3 <3

Onko kenelläkään muuten nyt mitään tietoa, mitä tuo Spartan Helmet -nameplate tarkoittaa?
 
Vastaus: Halo: Reach

Sain oman kopion tänään ja on se vaan komiaa. En viitsi tätä ketjua lueskella ennen kuin on kunnolla peli kokeiltu, mutta pakko kommentoida tuota matchmakingiä ja snipan tehokkuutta siinä.
Halo 3:en verrattuna pelaajien liikehän on hieman tahmeampaa, joten tästä aiheutuva snipan käytön helppous oli pieni yllätys. Toki olen hakannut halo 3:sta kuin viimeistä päivää vaikka kuinka kauan eli jotain taito pohjaa toki on, mutta silti tuntui että aikaa tähtäämiseen jää usein aivan taivaallisen paljon. Tuli aikamoista tuhoa tehtyä, mutta mitenkäs ne miljoonat muut minua paremmat. Toki snipa on power weapon erittäin isolla P:llä, mutta silti jossain tapauksissa tämä on jo liikaa.
 
Vastaus: Halo: Reach

Ymmärrän, mutta joku keino pitäs siihen kehittää ettei noista nyt ihan niin helposti buutattais:(...Toistan vielä kysymyksen:Eli säilyykö tuon matsin aikana jo saadut crediitit, jos potkastaan pelistä pihalle??

Paras tapa olisi heittää tuo friendly fire kokonaan romukoppaan. Mutta joo, enpä pelaile näitä pelaaja vastaan pelaaja matseja pahemmin. Joten ei haittaa mua. :)
 
Vastaus: Halo: Reach

Eikö tässä pelissä oikeasti ole muka pelin sisäistä volume säädön mahdollisuutta??
...Tulee nimittäin sitten ongelma tuon fatality/adapteri setin kanssa moninpelin chatissä :eek:
 
Vastaus: Halo: Reach

nyt olen aivan ulkona pelin lopetuksesta, eli voitteko vastata?

siis kun tuossa lopussa se snipu spartan lähtee saattaan halseyn. minne he menivät? selvisivätkö hengissä? sitten noble 6: liittyikö n6 chiefiin mitenkään? vai oliko tarkoitus vaan kuljettaa cortana sille alukselle? luulin jo että master chiefin naama tämän 10 vuoden jälkeen nähtäisiin. mutta näimme vaan kuinka n6 eliiteiltä turpaan
 
Vastaus: Halo: Reach

nyt olen aivan ulkona pelin lopetuksesta, eli voitteko vastata?

siis kun tuossa lopussa se snipu spartan lähtee saattaan halseyn. minne he menivät? selvisivätkö hengissä? sitten noble 6: liittyikö n6 chiefiin mitenkään? vai oliko tarkoitus vaan kuljettaa cortana sille alukselle? luulin jo että master chiefin naama tämän 10 vuoden jälkeen nähtäisiin. mutta näimme vaan kuinka n6 eliiteiltä turpaan

Noble Sixillä ja Master Chiefillä ei ole mitään tekemistä keskenään. Cortana (tai Cortanan kopio) valitsi Sixin kyseiseen tehtävään. Jos kirjojen mukaan mennään, Halsey selvisi hengissä, Junista ei ole tietoa.
 
Vastaus: Halo: Reach

Lopusta lisää:
Ainakin gamefaq:n foorumilla kovin väittävät että Junin ruumis löytyy siltä alueelta jossa vedetään se viiminen taistelu lopputekstien jälkeen
 
Vastaus: Halo: Reach

Lopusta lisää:
Ainakin gamefaq:n foorumilla kovin väittävät että Junin ruumis löytyy siltä alueelta jossa vedetään se viiminen taistelu lopputekstien jälkeen

Sieltä löytyy aika montakin ruumista, jos vain viitsii etsiä. Mielestäni ne on lähinnä randomilla luotuja variaatioita haarniskasta.
 
Vastaus: Halo: Reach

Elkee nyt ihmiset puhuko avoimesti
Junin kohtalosta!

Jotain maalaisjärkeä taas.
 
Vastaus: Halo: Reach

Tuli ostettua ja pelattua kampanjaa sen 1½ tuntia. Aitoa menoahan ja meininkiä se on, kaikki sitä mitä Halolta voi toivoa. Pelattavuus toimii ja graffat on nättejä... paitsi että paikoitellen turhankin. Kovin usein tykkää tuo fps tipahtaa diashown tasolle (10-15 fps). Menoahan se ei tietty haittaa juurikaan, onhan kyseessä pelillisesti helvetin kova tuotos.

Äänimaailmasta antaisin tälle herkeämättä 9/10. On se vaan niin paljon parempi kuin Halo 3:ssa tai OSDT:ssä. Jotenkin tuo vaan tuntuu elävämmältä ja paremmalta. Ei siinä ettäkö aikaisemmissa olisi huonot äänet tai mitään, mutta tässä on vaan paremmat. Kaikki askeleet, kaiut, ambiencet jne. Ei saatana. Kyllä nyt kelpaa.
 
Vastaus: Halo: Reach

Tuli katsottua se legendaryn video dokkari. Muutama tunti siinä meni kun sai pitää pausella 10 minsaa että loota bufferoisi ja sitten sai katsoa tuurista riippuen 4-10 minsaa ja taas pauselle. Jos sitä ei pauseta niin saa katsoa 10 sekuntia ja taas tulee bufferi palkki ruutuun. Kivasti huomasi kaikkia uusia yksityiskohtia mitä pelatessa ei vaan huomaa kun keskittyy siihen pelaamiseen.

Alotin myös heroicilla tänään vetämään ja on tuo kyllä huomattavasti vaikeampi mitä kolmonen ja odst. Tuntuu että odst ei ollut legendaryllakaan noin vaikea. Varsinkin elitet imee luoteja urakalla. Onko siinä kranaatin heittimessä joku jippo jota en tajua vai onko se oikeasti täysin susi vai enkö vaan osaa. Hyvin harvoin ne naatit räjähtää vaikka osuu suoraan vihua päin ja jos osuu hiukankin maahan niin ne pomppaa kuin kumipallot johonkin metikköön.
 
Vastaus: Halo: Reach

K-kyllä kelpaa. Kyllä. Kyllä. Kyllä. Kiitos Bungie kun lähdit tekemään. Kiitos, hyvä tuli. TAHTOO PELAA :p
 
Vastaus: Halo: Reach

Eilen noin 7 tunnin sessiot Reachiä, tänään noin 10 tunnin sessiot Reachiä (tai toissapäivänä ja eilen, kun kello jo yli kahdentoista hakkaa). Voi pojat! Ylisanoja on vaikea kaivella tähän vaiheeseen. Läpi meni Heroicillä ja muutamia matseja myös tuli livessä hakattua.

Huh huh, uskomaton teos on kyllä kyseessä. Fiilikset on niiiin jossain menossa vieläkin ettei paremmasta väliä.

Yksi pelihistorian upeimmista pätkistä tuli vastaan kun The Eliitit kävivät nappaamassa siviilit vangiksi Spartanien eestä plasmamiekat suhisten. Koko pätkä oli kyllä yhtä saatana tykitystä! Noble 6 makaa lattialla Eliitin öristessä päällä. Ja ne musiikit... Jumaleissön! Ja siitä seuraava takaa-ajo Jorgen kanssa. Awesome!

Taitaapi olla 'melkein' paras Halo mitä on tullut tähän päivään hakattua, ykkösen kanssa rinta rinnan taitavat mennä (tosin ykkönen saa bonareita nostalgiastaan). Livessä tavataan, perhana! Toki legendary-run alkoi jo hetimiten melkein. On se vain niin hemmetin hyvä!

EDIT: Korjataan, noin 13 tunnin sessiot (ei toki ihan putkeen)... mutta olipa vain kivaa! Aamusta jatkuu jahka heräilee :)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Halo: Reach

Onko siinä kranaatin heittimessä joku jippo jota en tajua vai onko se oikeasti täysin susi vai enkö vaan osaa. Hyvin harvoin ne naatit räjähtää vaikka osuu suoraan vihua päin ja jos osuu hiukankin maahan niin ne pomppaa kuin kumipallot johonkin metikköön.

Pelkän painamisen sijaan pidä liipaisinta pohjassa ja päästä se hetken kuluttua irti. Näin kranaatti räjähtää vasta, kun päästä sormen liipaisimelta. Samalla räjähdys vapauttaa elektromagneettisen pulssin, jolla voi pysäyttää ajoneuvot / riisua suojia. Varsinkin moninpelin puolella tämä ase on täyttä kultaa. Ei ole mitään niin palkitsevaa kuin onnistuneesti lahdata tyyppejä putkeen "propipellä". Kampanjassa tuo tuntuisi olevan vähän heikompi.
 
Ylös Bottom